Leeftijds verschil tè groot?

06-09-2021 16:49 231 berichten
Beste allemaal ,

Ik ben een vrouw van 25 jaar en mijn beste vriend is 50. Dit is een enorm verschil van leeftijd natuurlijk. Wij hebben elkaar 7 jaar geleden leren kennen ik ging uit en hij was beveiliger. Er was direct een klik tussen ons en dat groeide uit in vriendschap en zelfs meer dan dat bijna een gevoel erbij alsof het mijn broer is die er altijd voor mij is.

Nu begin ik de laatste maanden opeens gevoelens te ontwikkelen voor hem, en 2 jaar geleden heeft hij wel eens geuit dat hij het best leuk zou vinden als het serieus zou kunnen worden alleen was ik toen enorm geschrokken omdat ik hem niet zo zag. Maargoed lang verhaal kort. Mijn moeder is 49 , een relatie beginnen met iemand die 1 jaar ouder is dan mijn eigen moeder en het leeftijds verschil wat wij hebben? Wat vinden jullie hiervan

XO
blijfgewoonbianca schreef:
06-09-2021 17:46
Hij heeft vast al kinderen .
Hij heeft er al 2 en ik wil zelf geen kinderen
valentinamaria schreef:
06-09-2021 17:51
Heb je hem al zonder kleren gezien?
Nee haha
Alle reacties Link kopieren
LabradorMom schreef:
06-09-2021 17:57
Nee haha
Waarschijnlijk knap je dan wel af op stukken ouder.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
06-09-2021 17:58
Waarschijnlijk knap je dan wel af op stukken ouder.
De huid voelt ook anders. Ik weet wel dat dat mij heel erg opviel. Waarschijnlijk heb ik dat nu zelf ook :) Ik zou dus niet snel met een heel jonge man gaan. Met kleren aan lijkt het nog wat, maar eronder ziet een dertiger er echt anders uit dan een vijftiger.
LabradorMom schreef:
06-09-2021 17:55
Hij heeft er al 2 en ik wil zelf geen kinderen
Van hoe oud ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
KamilleT schreef:
06-09-2021 18:00
De huid voelt ook anders. Ik weet wel dat dat mij heel erg opviel. Waarschijnlijk heb ik dat nu zelf ook :) Ik zou dus niet snel met een heel jonge man gaan. Met kleren aan lijkt het nog wat, maar eronder ziet een dertiger er echt anders uit dan een vijftiger.
Er zijn uitzonderingen, maar die zijn heel zeldzaam.
wij slapen nooit.
LabradorMom schreef:
06-09-2021 17:52
Ik snap je reactie, echter oogt hij geen 50 en van binnen ook wat jonger van geest dus het voelt niet alsof je met een bejaarde vrienden bent haha
Zelfs als je “ jong van geest “ bent heb je , normaal gesproken , met zulke leeftijdsverschillen best wel vaak momenten dat je - van beide kanten - denkt “ sjezus, wat idioot “ . Dat is dus die generatiekloof.
KamilleT schreef:
06-09-2021 18:00
Hij is een donkere man , ze zeggen black don't crack dat is bij hem ook het geval. Ziet er een stuk jonger uit als je kijkt naar de gemiddelde blanke 50r

Al heb ik natuurlijk niet alles gezien.
06-09-2021 18:01
Van hoe oud ?
10 15
Jullie kennen elkaar al en dat maakt het voor mijn gevoel een ander verhaal dan sec jong meets oud.
Pooooeeeeh weet waar je aan begint. Niemand zal het correcte antwoord geven of het wel of niet kan, want er is geen regel voor. Maar ik denk dat je zelf wel kunt inschatten dat dit een heel lastig verhaal wordt. Jij begint net je carrière en hij gaat al richting zijn pensioen. Dat wordt geen lang, leuk leven samen. Hij zal lichamelijk aftakelen, terwijl jij nog wilt rondreizen. Ik zou mezelf wat leukers gunnen dan dat.
06-09-2021 18:03
Zelfs als je “ jong van geest “ bent heb je , normaal gesproken , met zulke leeftijdsverschillen best wel vaak momenten dat je - van beide kanten - denkt “ sjezus, wat idioot “ . Dat is dus die generatiekloof.
Jaa daarom kom ik ook met mijn verhaal hier, ben zelf ook bang dat het teveel gedoe zal worden uiteindelijk door de generatie kloof
Ik heb er niet iets op tegen hoor, maar het zou in ieder geval een stuk makkelijker zijn iemand van je eigen leeftijd te kiezen. :-)

Bij een leeftijdsverschil van 20 jaar is bijv de kans op een scheiding 95%: https://www.quest.nl/mens/lifestyle/a30 ... sverschil/

Verder zijn sommige 50-jarigen nog wel redelijk fit, maar er komt natuurlijk een moment dat jij 45 bent en hij 70. Maar goed als jullie een enorme klik hebben snap ik dat de leeftijd niet reden genoeg om is om het af te houden.

Ik kijk trouwens wel een klein beetje neer op oudere mannen met een jonge (vaak heel knappe) vrouw. :-P Toch een beetje een idee van "die wilde zeker een jong blaadje", maar het gaat vast niet bij iedereen alleen maar om het uiterlijk.
Reken is uit hoe lang jij nog moet werken als hij met pensioen is.

Zijn zijn vrienden en familie ook allemaal zo lekker jong van geest en kan hij, zo piep van geest als dat hij is, ook levelen met jouw moeder ?

Heel flauw : zoek je geen vaderfiguur ?
Het verschil is niet minder groot omdat hij zich jonger voelt of er jong uit ziet. Leeftijdsverschil blijft even groot.
FeeLucifer01 schreef:
06-09-2021 17:34
Ja.

Ik snap niet wat een man of vrouw, die een beetje normaal IQ en ontwikkeld EQ heeft moet met iemand van 25...

Dat is niet omdat zo lekker matcht geestelijk en qua leven.
Dit...
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Daar is voldoende onderzoek naar gedaan om je te voorspellen, dat het geen lange relatie zal worden.
Besties met een 18 jarige als 40plusser... uhuh.
Ik vind jou te jong. Als je 30+ was, vond ik het al iets anders. Maar je kent hem dus sinds je 18e? En hij zei twee jaar geleden als dat hij meer wilde? Dat vind ik niet helemaal oké.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
06-09-2021 18:28
Ik vind jou te jong. Als je 30+ was, vond ik het al iets anders. Maar je kent hem dus sinds je 18e? En hij zei twee jaar geleden als dat hij meer wilde? Dat vind ik niet helemaal oké.
Met een beetje geluk vindt hij haar nu te oud.
wij slapen nooit.
Ik weet dat het misschien niet goed zal overkomen, maar ik ga het toch zeggen: je hebt geen kinderwens. Op dit moment. Maar ben je ook bereid om die deur dicht te gooien? Zou het niet veel meer lucht geven om die beslissing nog niet definitief te hoeven nemen?
Ik wil je gevoel niet bagatteliseren, maar het is nou eenmaal een feit dat het regelmatig gebeurt dat mensen qua kinderwens van gedachten veranderen.
Het werkt alleen als hij ook echt iets te bieden heeft als compensatie.

Met een "beveiliger" zou ik het echt niet proberen. Ook niet als hij enorm geschapen is.
Een stel uit mijn directe omgeving heeft een leeftijdsverschil van 23 jaar. Zij studeerde nog toen ze een stel werden. Inmiddels zijn ze al ruim 20 jaar samen en hebben ze het nog steeds leuk samen. Wat me wel lastig lijkt voor haar, is als hij straks echt een oude man is en niet meer zo veel kan.
Ik vind de toon van sommige reacties wel erg neerbuigend en vol met vooroordelen en aannames. Vriendschap, of een connectie met iemand in zijn algemeenheid, laat zich niet bepalen door dingen als leeftijd of sekse. Als je 25 bent dan ben je jong, maar zeker ruimschoots volwassen. Dit is ook afhankelijk van de persoon, levenservaring etc. Suggereren dat iemand van die leeftijd niets te bieden heeft vind ik erg onaardig en is gewoon onwaar.
Een flink aantal jaar geleden ging ik een tweede studie in deeltijd doen, ik was toen de enige zonder gezin, en 20 jaar jonger dan sommige andere studenten. Dit was totaal geen belemmering. Je kunt ook leren van, en een goede klik hebben met, iemand die van een heel andere generatie is. In het geval van TO is dit al jaren een platonische vriendschap, hij is dus niet álleen uit of seks, of het hebben een van 'een jong blaadje'.
De vraag is alleen wel wat JIJ wilt TO en wat je hiervan verwacht. Je hebt nu een hele goede band met hem, de vraag is of seks hieraan toevoegen (wat eigenlijk de volgende stap is) die relatie beter maakt. Wil je dan een vaste relatie met hem? Hoe zie je dat over 10 jaar voor je? Wat als het tegenvalt, heb je dan een fijne vriendschap op het spel gezet? Dat zijn dingen die je voor jezelf moet bepalen.
guppekop schreef:
06-09-2021 17:29
dat is wel waar maar garantie krijg je nooit in het leven (een partner van dezelfde leeftijd kan ook morgen verongelukken) en ik vind het ook raar om iets potentiele heel fijns te laten lopen vanwege 'stel, mits, indien' redenen ;-) Mijn motto? Zo lang het leuk is, is het goed.
Eens. Maar het kan meespelen.

Ik hield enorm veel van mijn ex (51). Maar ik kon niet alle dingen met hem doen die ik graag wilde doen. Als je al ver in een relatie zit is het lastiger dan voor jezelf te kiezen. Natuurlijk kan je ook problemen krijgen met iemand van je eigen leeftijd, maar ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven