leeftijdsverschil
donderdag 30 september 2010 om 11:25
Ik ben een jonge vrouw van 37 en zeer actief in het vrijwilligersleven. Daardoor ken ik dus ook veel mensen. Met 1 persoon kan ik goed overweg, Het is altijd over en weer plagen als we elkaar daar zien. Maar nu loop ik tegen een probleem aan, en weet er geen raad mee. Ik begin gevoelens voor hem te krijgen, maar hij is een stuk jonger (25). Hebben jullie daar ervaring mee?
meisje1973
meisje1973
donderdag 30 september 2010 om 17:45
quote:Ksenija schreef op 30 september 2010 @ 17:30:
Het gaat toch niet alleen om uiterlijk.
Biologisch is bepaald dat mannen zich aangetrokken voelen tot jonger (uitzonderingen daargelaten)
Kun je nagaan hoe je je straks als oud vuil voelt?
Sorry dat geloof ik eigenlijk niet (biologisch?)
Mn moeder is ook 10 jaar ouder dan mn vader en kan erzoveel???
Het gaat toch niet alleen om uiterlijk.
Biologisch is bepaald dat mannen zich aangetrokken voelen tot jonger (uitzonderingen daargelaten)
Sorry dat geloof ik eigenlijk niet (biologisch?)
Mn moeder is ook 10 jaar ouder dan mn vader en kan erzoveel???
donderdag 30 september 2010 om 17:47
Ksenja dit had ik van jouw niet verwacht.
Waarom vuil? Waarom vuil als je net zo goed als Demi Moore er uit kan zien?
En trouwens het is biologisch bepaald dat mannen vrouwen met vruchtbare kenmerken (het witte deel van het oog, glanzend haar, mooie benen etc. ) mooi vinden en niet per definitie jonger.
Waarom vuil? Waarom vuil als je net zo goed als Demi Moore er uit kan zien?
En trouwens het is biologisch bepaald dat mannen vrouwen met vruchtbare kenmerken (het witte deel van het oog, glanzend haar, mooie benen etc. ) mooi vinden en niet per definitie jonger.
donderdag 30 september 2010 om 18:59
Ik heb er ervaring mee (ook in vrijwilligerswerk een jongere partner leren kennen), helaas geen positieve afloop. Maar ieder mens is anders, ieders behoefte is anders. Mijn ervaring hoeft niet jouw ervaring te zijn dus ik zou zeggen; explore!
Regel buiten het werk iets (museum, restaurantje, concert) en ontdek of er meer in het vat zit. Een eerste afspraakje is nog geen stadhuis en sowieso kun je altijd nog beslissen dat het niet is wat je wilt. Vergeet leeftijd, geniet van de dingen die je laat gebeuren!
Regel buiten het werk iets (museum, restaurantje, concert) en ontdek of er meer in het vat zit. Een eerste afspraakje is nog geen stadhuis en sowieso kun je altijd nog beslissen dat het niet is wat je wilt. Vergeet leeftijd, geniet van de dingen die je laat gebeuren!
vrijdag 1 oktober 2010 om 07:05
vrijdag 1 oktober 2010 om 07:35
quote:Ksenija schreef op 30 september 2010 @ 17:30:
BIj mannen die broeds zijn kiest een deel voor jong of ongeveer even oud. Het meerendeel niet.
Heel ver gedacht, maar stel dat TO iets krijgt met 'the object of her affection' en dat het langer duurt dan het zomaar een flirt te kunnen noemen... dat het serieus aanblijft en dat hij broeds wordt. Dan is er natuurlijk ook nog liefde/houden van waardoor hij niet per definitie kiest voor zijn 21-jarige collega.
BIj mannen die broeds zijn kiest een deel voor jong of ongeveer even oud. Het meerendeel niet.
Heel ver gedacht, maar stel dat TO iets krijgt met 'the object of her affection' en dat het langer duurt dan het zomaar een flirt te kunnen noemen... dat het serieus aanblijft en dat hij broeds wordt. Dan is er natuurlijk ook nog liefde/houden van waardoor hij niet per definitie kiest voor zijn 21-jarige collega.
vrijdag 1 oktober 2010 om 13:31
Ksenija,
Natuurlijk heeft u gelijk.
Dat is toch ook biologisch zeer eenvoudig te verklaren. Heb je geen hogere wiskunde voor nodig.
Vele onderzoeken tonen dat gewoon aan.
Of het eerlijk is voor de vrouw is een ander verhaal, maar het is wel een deel van de natuur.
Nu spiegelt men zich aan wat rijkere oudere vrouwen, Madonna en er lopen er nog wel wat rond maar daar mee is dat nog geen regel.
Daarmee zijn uitzonderingen ook altijd mogelijk, natuurlijk. Met toestemming van beiden maar moet niet gaan doen of dat niet de uitzondering is.
Ik heb er overigens niks tegen, even voor de duidelijkheid.
(een groot verschil van leeftijd waarbij de man jonger is, nou ja tot dat het mijn zoon zou zijn denk ik)
Natuurlijk heeft u gelijk.
Dat is toch ook biologisch zeer eenvoudig te verklaren. Heb je geen hogere wiskunde voor nodig.
Vele onderzoeken tonen dat gewoon aan.
Of het eerlijk is voor de vrouw is een ander verhaal, maar het is wel een deel van de natuur.
Nu spiegelt men zich aan wat rijkere oudere vrouwen, Madonna en er lopen er nog wel wat rond maar daar mee is dat nog geen regel.
Daarmee zijn uitzonderingen ook altijd mogelijk, natuurlijk. Met toestemming van beiden maar moet niet gaan doen of dat niet de uitzondering is.
Ik heb er overigens niks tegen, even voor de duidelijkheid.
(een groot verschil van leeftijd waarbij de man jonger is, nou ja tot dat het mijn zoon zou zijn denk ik)