lelijk vriendje

19-08-2007 15:45 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiya guys,

Ik wil graag weten hoe jullie hier over denken....VInd mezelf maar een oppervlakkige muts....

Ben meer dan een jaar single en heb sinds kort een geweldig lieve vent leren kennen. Heeft alles voor me over, helpt mee met dingen, vindt me geweldig, is lief voor mijn en zijn kids èn we hebben geweldige seks...Feit is dus dat hij totaal niet aantrekkelijk is. Is veeeel te zwaar en qua uiterlijk dus, voor mij, onaantrekkelijk. Dillema dus, want het is een lieve man....Wat zouden jullie doen? Ik vind niet dat ik kan gaan zeggen dattie af moet vallen ofzo, ik ken hem nog niet zo lang, en ik vind dat men elkaar moet accepteren zoals men is....weet wel dat ik nooooit een man zal vinden die zo lief voor me is...Daarbij komt, mijn ex partner was superaantrekkelijk om te zien, maar had een kutkarakter...zucht....
Vind JIJ hem niet fysiek aantrekkelijk, of ben je bang dat de buitenwereld er wat van zegt?

Als jij hem verder niet aantrekkelijk vindt, ja dan moet je ermee stoppen.

Maar wat is 'lelijk'?

Het gaat erom of je verliefd bent en het fijn vindt om bij elkaar te zijn, dan vind ik uiterlijk een bijkomstigheid.

Hij kan wel lief zijn, maar je moet hem ook lekker vinden, anders wordt t niks.

(lekker als in seksueel aantrekkelijk)
Volgens mij is de allerbelangrijkste vraag: ben (of word) je verliefd op hem?? Een leuke verpakking is belangrijk maar uiteindelijk is dat niet de basis waarop je een relatie bouwt (zoals je zelf al een keer ervaren hebt). En je zegt dat jullie wel geweldige sex hebben? Dan vind je hem blijkbaar toch ergens wel aantrekkelijk lijkt me... Maar als ik je bericht zo lees lijkt het alsof je nu een soort verstandelijke keus maakt: hij is geweldig, hij is zus en zo en je vindt nooit meer een man die zo lief voor je is.. (hoezo niet???). Luister naar je hart en voel of je voor deze man gaat of toch niet...
wimp schreef op 19 augustus 2007 @ 15:45:

Hiya guys,

Ik wil graag weten hoe jullie hier over denken....VInd mezelf maar een oppervlakkige muts....

Ben meer dan een jaar single en heb sinds kort een geweldig lieve vent leren kennen. Heeft alles voor me over, helpt mee met dingen, vindt me geweldig, is lief voor mijn en zijn kids èn we hebben geweldige seks...Feit is dus dat hij totaal niet aantrekkelijk is. Is veeeel te zwaar en qua uiterlijk dus, voor mij, onaantrekkelijk. Dillema dus, want het is een lieve man....Wat zouden jullie doen? Ik vind niet dat ik kan gaan zeggen dattie af moet vallen ofzo, ik ken hem nog niet zo lang, en ik vind dat men elkaar moet accepteren zoals men is....weet wel dat ik nooooit een man zal vinden die zo lief voor me is...Daarbij komt, mijn ex partner was superaantrekkelijk om te zien, maar had een kutkarakter...zucht....

Je geeft aan dat jullie geweldige seks hebben. Zo onaantrekkelijk zal je hem dus ook wel weer niet vinden.

Ik zou sowieso niet gaan zeggen dat ie moet afvallen. Kook dan gezond en ga samen wandelen o.i.d. Niets zo demotiverend als iemand anders die vindt dat je moet afvallen.

Als het zo'n leuke vent is, geef het dan gewoon een kans.
Ben je nu geneigd om een keuze te maken gebaseerd op wat de buitenwereld ervan vindt en gebaseerd op praktische overwegingen?

Een relatie aangaan doe je gebaseerd op o.a. gevoel en daar ben je niet echt duidelijk over. Je geeft niet aan wat JIJ voor hem voelt.

En ja dus, als je een keuze maakt gebaseerd alleen op uiterlijk, dan ben je inderdaad oppervlakkig @-(
Als je hem eigenlijk niet aantrekkelijk vind, dan denk ik dat dit niet " de man" voor je is. Als je echt helemaal hoteldebotel was, zou je die extra kilo's niet ens zien. in feite ben je gewoon een excuus aan het verzinnen om m af te wijzen, want je vind m eigenlijk net niet leuk genoeg. dan kan ie nog zo lief voor je zijn en hebben jullie zulke goede sex.Als er morgen een knapper exemplaar voorbijkomt die ongeveer net zo lief is, zou je deze dikkerd dan inruilen?
Ik zeg op dit moment; wees blij dat je zo'n geweldige kerel hebt getroffen. Uiterlijk is maar buitenkant en als iemand een verrotte binnenkant heeft maakt een leuk koppie dat niet goed. Zit hij zelf met zijn overgewicht?? Zo niet dan zou ik er niet over beginnen, tenzij het echt een gevaar is voor de gezondheid. Maar denk er inderdaad goed over na, want anders doe je iemand straks heel veel pijn als je hem inruilt voor iemand die er 'beter' uitziet.
Ik lees dit zo en merk dat hij

1. aantrekkelijk genoeg is voor de aandacht die je krijgt

2. aantrekkelijk genoeg is voor sex

3. onzettend lief is voor jou en kids

Dan zie ik het probleem van het uiterlijk niet zo. Anders was je toch niet met hem naar bed geweest? Ik zou dat hele issue van uiterlijk maar naast je neerleggen want volgens mij heb je een kanjer te pakken en als het zijn gewicht is wat je stoort, dan kan je daar later altijd nog voorzichtig wat aan doen door bv samen te sporten of samen lekker een lichte maaltijd te koken. Zo word je beide toch ook gelukkig (en aantrekkelijk)?
Het hangt er maar net vanaf wie het probleem maakt van zijn uiterlijk.

Als de buitenwereld er een probleem van maakt, dan moet je je daar zeker niets van aantrekken! Als jij zelf een probleem maakt van zijn uiterlijk, dan moet je bij jezelf nagaan of je hem wel aantrekkelijk genoeg vindt.
Ben je verliefd op deze persoon of is het meer een gevoel van geborgenheid en dat je niet alleen bent? Het lijkt inderdaad wel dat je meer druk maakt om wat anderen van hem denken en dus ook een mening hebben over jouw! Als hij zo geweldig is als dat je hem beschrijft wat is dan het probleem? zolang hij maar aantrekkelijk is voor jouw en dat hoeft dus niet alleen het uiterlijk te zijn! Maar sta wel 100 % achter je beslissing,want als je je voor hem schaamt naar de buitenwereld toe zal hij dat snel genoeg door hebben! succes!!
Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen waarom ben je een relatie met hem begonnen. Wat was het dat je voor hem viel. En je weet hoe het is om met iemand samen te zijn die een kutkarakter heeft maar wel een mooi uiterlijk had. In welke relatie ben je gelukkiger. In een waarbij iemand fysiek aantrekkelijk is of waarin iemand geestelijk, mentaal aantrekkelijk is. Wat maakt iemand aantrekkelijk behalve uiterlijkheden.
Hoi!

Bedankt voor jullie reacties...Leerzaam om toch te zien hoe verschillend iedereen er over denkt...Ik moet eerlijk toegeven dat ik voorheen altijd voor "the bad guys"ging, foute mannen maar oh zo lekker...in het jaar dat ik alleen ben geweest heb ik ontdekt dat de schuld niet bij de foute mannen lag, maar bij mezelf. Blijkbaar vond ik mezelf niet meer waard dan mannen die niet goed voor me waren. Ik heb een les geleerd uit mijn verleden, en weiger daar terug in te gaan, in die pijn en in altijd verdriet hebben door de ander. Maar nu ik dus een wereldvent heb getroffen, twijfel ik....Met name dus aan zijn uiterlijk, wat mij al opviel toen ik hem leerde kennen, hij was niet mijn type, maar wat voorheen mijn type was, wilde ik niet meer in mijn leven.

Ik ben echt op zijn karakter gevallen want ik moet zeggen dat zijn uiterlijk voor mij niet aantrekkelijk is...veel te zwaar, kalend, mank...nu ik het zo opschrijf moet ik er eigenlijk wel een beetje om lachen zoals ik hem beschrijf, maargoed. Ik vind gewoon dat wanneer je verliefd bent je verblind wordt door alle andere dingen. en je hem of haar de mooiste vindt. Dat vind ik dus niet, en daar baal ik van. Ik constateer dus dat ik niet verliefd op hem ben, maar wil hem ook niet kwijt omdat ie zo geweldig is....aankomend weekend is de planning dat hij en zijn kids voor het eerst een weekend hier komen, daarom vind ik gewoon dat ik nu moet beslissen of ik hiervoor ga of niet...ben gewoon een beetje in de war en wil niemand pijn doen...
refr.:

Schoonheid is niet wezenlijk

Zij vergaat heel snel

Blijvend is de lelijkheid

Dus onderhoudt haar wel, dus onderhoudt haar wel

liedje adele bloemendaal,

Jij wilt een knappe man met een rotkarakter, dat veranderdt dus hooguit in een lelijke man met een rotkarakter

met een lelijkerd weet je waar je aan toe bent ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zit liever met een man waarmee ik een goed gesprek kan houden, die lief, leuk is. Waarmee ik kan lachen, desnoods huilen en die vierkant achter me staat wat er ook gebeurd. Dan met een onderbroekenmodel die enkel denkt aan zichzelf en nul karakter heeft. Daar raak je echt op uitgekeken. Terwijl meneer 1 je nog altijd weet te verrassen en een glimlach op je gezicht tovert. Als je niet verliefd op hem bent. Ook niet van hem houdt of dit soort gevoelens voor hem hebt dan kun je hem beter als een goede vriend beschouwen en hem dat ook duidelijk vertellen. Maar dan moet je daar niet lang mee wachten. Kwetsen zul je hem zeker, verdriet zul je hem ook doen. Ik vermoed zomaar dat dit een schat van een man is met een hart van goud. Maar als je niet verteld hoe jij in jullie relatie staat hou je hem voor de gek en dat doet nog meer pijn dan de waarheid.
Hoe kun je nou geweldige sex hebben, als je degene lelijk/onaantrekkelijk vindt?

Ik zou het nog even aankijken. (dit klinkt alsof ik het over een ouwe auto heb, maar zo bedoel ik het niet..) Schoonheid is vergankelijk. Als je allebei 70 bent, is het mooie uiterlijk weg, maar wat blijft is het karakter.
[quote]Zamirah schreef op 19 augustus 2007 @ 19:14:

Hoe kun je nou geweldige sex hebben, als je degene lelijk/onaantrekkelijk vindt? quote]

Idd, dat spreekt zichzelf behoorlijk tegen.

Ben benieuwd naar het antwoord.
Ik heb ook moeten wennen aan het uiterlijk van mijn echtgenoot.

Lelijk? Nah nee, tenminste, ik vind hem helemaal niet lelijk, als mens, maar ik snap best dat anderen hem nou niet echt een looker vinden. Maar goed, die houden dan ook niet van hem en ik wel en ik zie hoe hij naar mij kijkt en zo kijk ik ook naar hem want na 5 jaar maakt mijn hart nog iedere dag meerdere malen per dag een sprong voor hem.

Lief en goed voor de kinderen, seks op orde en een fijn mens om mee samen te leven, ik vind het wel voor je vriend pleiten eigenlijk. Kun je met hem lachen? Dat is voor mij namelijk het alleraantrekkelijkst aan iemand (buiten het goede karakter), dat je humorgewijs op één lijn zit. Ik heb vaak om half zeven 's morgens (we staan om zes uur op) al twee keer hard gelachen en dat dus al vijf jaar lang. Dat maakt me gelukkig.

Maar ook ik twijfelde hoor, ik snap je best...Ik ging altijd voor de glanzende beachboy, met een ellendig karakter en deze man was daar uiterlijk het tegenovergestelde van. Maar innerlijk ook en dat maakt hem de mooiste, echt allermooiste man van de wereld en de geweldigste vader die ik me kan wensen voor onze dochter. Daar kunnen de mooie beachboys met het kudtkarakter nog een dikke punt aan zuigen.
Branwen76 schreef op 19 augustus 2007 @ 20:24:

[quote]Zamirah schreef op 19 augustus 2007 @ 19:14:

Hoe kun je nou geweldige sex hebben, als je degene lelijk/onaantrekkelijk vindt? quote]

Idd, dat spreekt zichzelf behoorlijk tegen.

Ben benieuwd naar het antwoord.

TO gaat hier ongetwijfeld zelf op in maar aangezien ik ook een man heb die niet op Brad Pitt lijkt, kan ik voor mezelf zeggen dat ik de eerste keer dat ik seks had met mijn nu echtegnoot bijna mijn moeder wilde bellen en roepen 'kijk mam, zonder handen!' Ik was als een stradivarius in zijn handen die virtuoos bespeeld werd en ik heb een roerig seksleven achter de rug en en heus wel wat gewend.

Een niet fotomodel uiterlijk zegt niets over seks hebben met iemand. Die seks kan helemaal goed zijn, daar hoef je de man niet per se een stuk voor te vinden. Tenminste, zo ging dat bij mij.

Je kunt zeggen dat je niet naar bed gaat met iemand die je fysiek niet aantrekkelijk vindt op het eerste gezicht maar wat nou als de rest klopt en je dan toch een keer in bed belandt en dat ook nog klopt? Dan is dat weer een reden om toch bij iemand te blijven, want het klopt dus. Punt.
Ik zou, als ik iemand lichamelijk echt onaantrekkelijk zou vinden, niet eens willen zoenen met diegene, laatstaan er seks mee hebben. Vandaar ook de vraag van Zamirah. Kennelijk vindt TO hem dan toch niet zo lelijk als ze beweert. Hoe kan je anders genieten van iemands lichaam en zijn aanraking, als je diegene lelijk vindt?

Mijn man heeft een leuk hoofd, maar is ook te zwaar, en is denk ik ook niet het type man waar alle vrouwen en masse voor vallen. Maar ik vind hem absoluut niet lelijk! Voor mij is hij heel mooi, mede ook door zijn karakter. Als TO dit niet vindt van haar vriend, dan zal er toch iets ontbreken.
Wimp, ik vrees dat jij je definitie van aantrekkelijk bij moet schaven ;-] . Je kan namelijk geen spetterende seks hebben met een man die je niet aantrekkelijk vindt volgens mij.

Ok, hij is te zwaar, en kalend, en mank, maar vind je die uiterlijkheden nu echt belangrijk? Ook als je haske verliefd bent, zie je die onvolkomenheden in uiterlijk nog wel hoor, die smelten niet weg, das een fabeltje. Maar je gaat ze in je verliefdheid anders classificeren: te zwaar wordt ergens toch wel schattig lomp, een vreemd gebit worden aandoenlijk scheve tandjes... Snap wat ik bedoel?

Heb jij dat niet bij je vriend? Dat je zijn onvolkomenheden ergens wel vergoeilijkt, omdat hij toch uiteindelijk een lieve en fantastische man is? Niet? Probeer het eens! deze man klinkt zo de moeite waard!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Branwen76 schreef op 19 augustus 2007 @ 20:44:

Ik zou, als ik iemand lichamelijk echt onaantrekkelijk zou vinden, niet eens willen zoenen met diegene, laatstaan er seks mee hebben. Vandaar ook de vraag van Zamirah. Kennelijk vindt TO hem dan toch niet zo lelijk als ze beweert. Hoe kan je anders genieten van iemands lichaam en zijn aanraking, als je diegene lelijk vindt?

Mijn man heeft een leuk hoofd, maar is ook te zwaar, en is denk ik ook niet het type man waar alle vrouwen en masse voor vallen. Maar ik vind hem absoluut niet lelijk! Voor mij is hij heel mooi, mede ook door zijn karakter. Als TO dit niet vindt van haar vriend, dan zal er toch iets ontbreken.

Er zijn meerdere manieren van iemand lelijk vinden denk ik. Er is een verschil tussen afstotelijk en lelijk. Vind je iemand afstotelijk dan ga je er niet mee zoenen, of mee naar bed. Je kunt iemand ook bekijken door de ogen van de gemiddelde mens en constateren dat je partner niet beeldschoon is, volgens de nórm. Dat wil niet zeggen dat je niet met die persoon naar bed zou kunnen.

Bij de weg, ik vind zat mooie mensen afstotelijk genoeg om er niet mee naar bed te willen. Afstotelijkheid, lelijkheid heeft niet altijd met uiterlijk te maken en daar maakt Poez een mooi punt mee, het is ook een kwestie van je perceptie over schoonheid bijschaven want wát is mooi en wat niet? Dat bepaal je uiteindelijk toch zelf en niet je medemens.
Sommige dingen zien er niet uit ( een appeltaart waar je heel hard mee hebt geschud ) maar smáken me toch een partij lékker !

Goede sex , dus orgasme na orgasme en precies weten wat , waar en hoelang en tot hoever..... dat heeft met een markante kin , korenbloemblauwe ogen , lange winpers en een dikke bos krullen niets te maken....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
eleonora schreef op 19 augustus 2007 @ 20:55:

[...]

Bij de weg, ik vind zat mooie mensen afstotelijk genoeg om er niet mee naar bed te willen. Afstotelijkheid, lelijkheid heeft niet altijd met uiterlijk te maken en daar maakt Poez een mooi punt mee, het is ook een kwestie van je perceptie over schoonheid bijschaven want wát is mooi en wat niet? Dat bepaal je uiteindelijk toch zelf en niet je medemens.

Dat bedoelde ik zelf ook (hence mijn verhaal over mijn man :smile:).

Als TO echter niet door het uiterlijk heen kan kijken, en haar vriend door zijn geweldige karakter niet alsnog heel mooi voor haar wordt, dan zal er bij TO toch iets ontbreken in het gevoel voor die man.
hoe aantrekkelijk ben jij eigenlijk!

@Feit is dus dat hij totaal niet aantrekkelijk is. Is veeeel te zwaar en qua uiterlijk dus, voor mij, onaantrekkelijk.

en toch geweldige sex???

ik denk dat deze topic meer over jouw innerlijk zegt dan over zijn uiterlijk schaam je
Hoi Wimp, ik snap best wat je bedoelt, ik zit zelf met een gelijkend probleem alleen is bij ons de sex ook een probleem. Ik heb ook altijd alleen maar echt zeer aantrekkelijke mannen gehad qua uiterlijk dan want helaas het innerlijk was vaak zo lelijk als maar kon. Nu heb ik echter een vriend die ik al zeer lange tijd ken hij is niet lelijk maar ook geen hunk, maar wel superlief en goed van karakter, het probleem is dat ik niet het gevoel heb van ik trek hem even lekker tegen de grond want hij is zowieso al qua lichaamsbouw niet echt mooi hij is erg ieletjes, maar goed bij de eerste vrijpartij blijkt hij ook nog eens klungelig in bed te zijn dus nu loop ik ook zo te twijfelen en af te wegen net als jij. Oke om een lang verhaal kort te maken ik wil je in iedergeval heel veel sterkte wensen met je keuze, en ik hoop dat je gelukkig word wat je ook beslist.

groetjes marjorette

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven