Leuke date ineens afstandelijk, help!

09-09-2018 08:42 224 berichten
Goedemorgen,

Het zoveelste topic over dit onderwerp, maar hier komt ie.

Ik ben sinds 1,5 maand aan het daten met een hele leuke man, heb nu een keer of 7/8 gezien en dat was voornamelijk op zijn initiatief. Paar keer thuis afgesproken (allebei kinderen, uiteraard laten we die erbuiten) en paar keer buiten de deur. Laatste date was afgelopen vrijdag en ben daar voor het eerst blijven slapen, ook sex gehad. Normaal doe ik dat niet snel, maar het leek allemaal goed te voelen en te gaan, hij toonde veel interesse en kreeg dagelijks wel een berichtje of belletje hoe het ging.
Toen ik gisteren thuis was kreeg ik nog een leuk appje van m dat ie een topavond had gehad, ik was het daarmee eens, maar mijn onzekerheid kreeg de overhand en heb gevraagd hoe hij erin stond. Niet qua relatie oid, want daar vind ik het nog te vroeg voor, maar wel of onze neuzen dezelfde kant uit stonden. Daar heeft ie heel lauw op gereageerd en geen antwoord op gegeven en heb nu het onderbuikgevoel dat het einde oefening is, dat ik hem onbedoeld heb afgeschrikt door om verduidelijking te vragen.
Nu zit ik in dubio, nog even laten weten dat het niet mijn intentie was om te vragen of ie mij al als relatiemateriaal ziet, maar alleen wilde weten hoe hij erin stond. Of het maar gewoon laten?
Baal er wel flink van, het is voor het eerst in jaren dat een man weer zoiets in me losmaakte en heb nu het gevoel alsof ik het verknald heb door het te vroeg aan te kaarten. Aan de andere kant wil ik wel een man die dit soort dingen gewoon kan handelen zonder meteen in de paniekmodus te springen en de manier waarop ie ermee omgaat (of niet omgaat eigenlijk) kan ik niet zo waarderen. Hij heeft 2 weken geleden ook zijn onzekerheid uitgesproken en heb hem toen ook niet laten bungelen.

What to do.. :(
Ja, dit is wel kapot gemaakt zo. Wel jammer, want ik denk dat het niet nodig was. De dates gingen leuk en hij had direct na de sex nog geappt dat hij het een topavond vond.

Ik snap best dat je van intimiteit wat onzeker wordt, maar in dit geval was het niet nodig. Je hebt nu herhaaldelijk ingewikkeld gedaan op de app. Ook je laatste berichten aan hem (na je berichten al over neuzen dezelfde kant op en daarna je goedpraat-app dat je moe en dus onzeker was) ging je vragen of hij “misschien even tijd had” als hij weer terug was. Om “dingen te bespreken” Daar heeft toch niemand zin in? Ik was als vrouw ook weggerend. Allemaal alarmbellen. Had het wat ruimte gegeven om zich te ontwikkelen.

Je hebt sex gehad. Hij appt daarna dat hij het een topavond vond. Dan bevestig je toch gewoon dat jij dat ook vond? En dan in de week die volgt waarop hij op reis is, app je een beetje over hoe leuk/lekker het was en dat je zin hebt om hem weer te zien. Beetje vragen naar zijn reis, vertellen wat jij aan het doen bent. Dan had dit een vervolg gekregen. Nu was het alleen maar gedoe wat je hebt uitgestuurd.

Jezelf kwetsbaar opstellen is prima, en een gesprekje over hoe het ervoor staat samen kan ook natuurlijk. Maar nu heb je een ommedraai van 180 graden gemaakt na de allereerste intieme avond. En ja, onzeker zijn mag, maar als je dit direct na de sex doet ipv na te genieten samen en dit onzekere maar blijft herhalen, en er geen leuke apps tegenover staan, dan is het voor de andere partij niet aantrekkelijk meer. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Hij is duidelijk, hij druipt af want ingewikkeld, maar je zegt als hij van de week nog appt dan ga ik natuurlijk door, dat is best wanhopig..

Hij laat je duidelijk links liggen en ipv dat je denkt nou dat past niet bij me nee hoor hopelijk komt ie nog terug en laat ik me lekker verder als stront behandelen.
goldygirl schreef:
16-09-2018 10:26
Hoe bedoel je dit precies? Dat ik hem teveel op een voetstuk heb geplaatst en te weinig bezig ben met wat ik van hem vind?
Verder heb ik inderdaad besloten om de eer aan mezelf te houden en ermee te kappen, ik word hier te onzeker van en zo ken ik mezelf niet meer terug.
Ik bedoel ermee dat je deze relatie alleen en in je hoofd beleeft met alle gevolgen van dien. Ipv jezelf te zijn, dus inclusief je flaws, ben je geforceerd een beeld van jezelf aan zowel jezelf als hem aan het opdringen. En ja, je plaatst hem zeker op een voetstuk waardoor je dit gedrag alleen maar stimuleert. Want hij is (in je hoofd) veel te goed en te hoog voor je.

Dat is hij dus niet. En als hij dat wel zou zijn dan is dat niet eens relevant, want jullie daten. Nu.

Wat je aan het doen bent is het uitvoeren van een selffulfilling prophecy.

Je bent bang om hem kwijt te raken dus ga je hem kwijt raken.
goldygirl schreef:
16-09-2018 10:26
Hoe bedoel je dit precies? Dat ik hem teveel op een voetstuk heb geplaatst en te weinig bezig ben met wat ik van hem vind?
Verder heb ik inderdaad besloten om de eer aan mezelf te houden en ermee te kappen, ik word hier te onzeker van en zo ken ik mezelf niet meer terug.
Lees nu je andere reactie pas over dat hij niet meer gereageert had en lauwtjes op een vervolg appje.
Goede keuze hiermee te kappen, deze man praat dus ook nog eens niet en laat je lekker bungelen.
Heb je niks aan.
Je bent veel te veel bezig met wat jij van hem vindt (heel veel). En je bent ook veel te veel bezig met wat hij wel niet van jou vindt (heel weinig). Zeker na je app.

Stop met vinden en begin met beleven. Je hebt nu alle macht bij hem gelegd en jij ondergaat dat met grote tegenzin waardoor je onzeker wordt. Neem terug wat van jou is.
Ja als ie überhaupt nog appt, zou ik niet reageren. Waarschijnlijk lukt het je niet maar is wel het beste en als ie dan een dag later vraagt waarom je niet reageert zeg je oh sorry vergeten, je draait het even om, goed voor je zelfvertrouwen. En uiteindelijk kun je er nog achteraan gooien, ik dacht eigenlijk dat we klaar waren want ik kreeg ineens nog amper bericht dus ik heb eigenlijk al een nieuwe date..

Bam leuke afsluiter voor hem.
goldygirl schreef:
14-09-2018 16:22
My god, wat kun jij overdrijven zeg. Ja, ik was even onzeker en nee, dat heb ik niet op de goede manier geuit. Maar mannen een prooi voor gescheiden vrouwen als ik??
Jij hebt geen idee hoe mijn situatie is en wat hier aan vooraf is gegaan, dat vooropgesteld.
Daarnaast wil ik het zelf ook graag rustig aan doen, iemand echt goed leren kennen voordat ik overweeg in een relatie te stappen dus de manier waarop je dit formuleert is bullshit in mijn situatie.

Dus nee, klopt niet.
Je bent de hele tijd onzeker, niet even.

En dat je zegt dat je het zelf ook graag rustig aan wilt doen is onjuist. Je daden spreken dit namelijk tegen. Lichamelijk en mentaal ren je jezelf totaal voorbij uit angst iets kwijt te raken wat nog niet eens is. Je bent niet consequent in je gedrag en hij voelt dat hij daarvoor verantwoording moet afleggen aan je. Je bent te snel gegaan en je weet nu niet meer hoe je moet afremmen. Je bent stuurloos daarom blijf je appen of denken aan wat nu te doen weer.

De enige manier om dit te herstellen is hem zeggen dat je meer had verwacht van deze relatie en ermee stopt. Zo beschuldig je niemand en hou je het netjes. Als hij dan echt geinteresseerd is schud je hem wakker.

Ga vooral niet je twijfels over jezelf en je onzekerheid het gespreksonderwerp maken. Of dat ie niet appt of wat dan ook. Hou het bij wat een relatie voor jou hoort te zijn.
Tessa- schreef:
16-09-2018 11:33
Ja, dit is wel kapot gemaakt zo. Wel jammer, want ik denk dat het niet nodig was. De dates gingen leuk en hij had direct na de sex nog geappt dat hij het een topavond vond.

Ik snap best dat je van intimiteit wat onzeker wordt, maar in dit geval was het niet nodig. Je hebt nu herhaaldelijk ingewikkeld gedaan op de app. Ook je laatste berichten aan hem (na je berichten al over neuzen dezelfde kant op en daarna je goedpraat-app dat je moe en dus onzeker was) ging je vragen of hij “misschien even tijd had” als hij weer terug was. Om “dingen te bespreken” Daar heeft toch niemand zin in? Ik was als vrouw ook weggerend. Allemaal alarmbellen. Had het wat ruimte gegeven om zich te ontwikkelen.

Je hebt sex gehad. Hij appt daarna dat hij het een topavond vond. Dan bevestig je toch gewoon dat jij dat ook vond? En dan in de week die volgt waarop hij op reis is, app je een beetje over hoe leuk/lekker het was en dat je zin hebt om hem weer te zien. Beetje vragen naar zijn reis, vertellen wat jij aan het doen bent. Dan had dit een vervolg gekregen. Nu was het alleen maar gedoe wat je hebt uitgestuurd.

Jezelf kwetsbaar opstellen is prima, en een gesprekje over hoe het ervoor staat samen kan ook natuurlijk. Maar nu heb je een ommedraai van 180 graden gemaakt na de allereerste intieme avond. En ja, onzeker zijn mag, maar als je dit direct na de sex doet ipv na te genieten samen en dit onzekere maar blijft herhalen, en er geen leuke apps tegenover staan, dan is het voor de andere partij niet aantrekkelijk meer. Jammer!
Dit dus!

To heeft dit eigenhandig om zeep geholpen
Zonde en don
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ga dit laten voor wat het is, ook als ie toch nog contact opneemt, en eens heel hard soulsearchen wat hier nou precies mis is gegaan. De 1e paar weken voelde ik me top en genoot ik gewoon oprecht van de dates en de spanning, maar ergens heb ik kennelijk een ommezwaai gemaakt. Nu ik er afstand van heb genomen zie ik dat ik hem teveel op een voetstuk heb geplaatst, teveel in mijn hoofd zat en overanalyseerde.
Ik wil hiervan leren om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt, kijken waar het mis is gegaan. Ligt dat aan mij/aan hem/combinatie, wat had ik anders kunnen doen etc.
Met hem is het gewoon over, zijn stilzwijgen geeft dat wel aan en andersom is het voor mij nu ook te beladen geworden. Zonde, maar al doende leert men zullen we maar zeggen.
Ik ben het niet helemaal met jullie eens hoor. Ja to is onzeker, ze had het handiger aan kunnen pakken.
Maar er was al niet genoeg denk ik eerder.
Als iemand al wegloopt na maanden daten na 1 onhandige actie dan geloof ik niet dat hij to überhaupt al erg leuk vond.
Tuurlijk, het had anders kunnen lopen, maar zo liep het niet.
Mensen doen altijd alsof onzekerheden doodzondes zijn, maar iedereen heeft ze. To, ik, jullie, die kerel van to.
To moet misschien leren om iets handiger met die onzekerheden om te gaan, door bijv zichzelf terug te fluiten als ze zo’n neiging tot handelen/bevestiging zoeken heeft. To kan leren om zich meer te focussen op wat ze nou werkelijk van hem kent en leuk vindt, ipv zich te veel door haar impulsen te laten leiden. Maar om te zeggen dat ze alles verpest heeft is een conclusie die niet perse waar hoeft te zijn.
Ik denk juist dat het goed is om juist niet te veel gaan denken dat je je “zus en zo’ moet gedragen om iets te laten werken. Het werkt of niet, met alle onzekerheden die daarbij komen.
winkje87 wijzigde dit bericht op 16-09-2018 15:33
11.79% gewijzigd
Waarom zou je dit allemaal gaan analyseren? Het gebeurt de hele tijd dat mensen uit een prille relatie terugkrabbelen omdat het bij nader inzien niet zo klikt. Je moet dat niet gaan terugvoeren op of verklaren door onvolkomenheden van jezelf. Als een date er toch niet meer zo'n zin in heeft betekent dat niet dat er iets mis is met je of dat je iets verknald hebt.
Jij vertelt wat bondiger wat ik eigenlijk probeer te zeggen :)
Ben ik niet helemaal eens.... De man deed genoeg moeite, er waren regelmatig afspraakjes en er wees niks op dat hij niet genoeg geïntereseerd was.
Het gaat juist altijd om de actie-reactie. Zij ging ineens anders doen, namelijk moeilijke dingen appen en verder afstand nemen. Dát veranderde de dynamiek.
goldygirl schreef:
16-09-2018 15:22
Ik ga dit laten voor wat het is, ook als ie toch nog contact opneemt, en eens heel hard soulsearchen wat hier nou precies mis is gegaan. De 1e paar weken voelde ik me top en genoot ik gewoon oprecht van de dates en de spanning, maar ergens heb ik kennelijk een ommezwaai gemaakt. Nu ik er afstand van heb genomen zie ik dat ik hem teveel op een voetstuk heb geplaatst, teveel in mijn hoofd zat en overanalyseerde.
Ik wil hiervan leren om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt, kijken waar het mis is gegaan. Ligt dat aan mij/aan hem/combinatie, wat had ik anders kunnen doen etc.
Met hem is het gewoon over, zijn stilzwijgen geeft dat wel aan en andersom is het voor mij nu ook te beladen geworden. Zonde, maar al doende leert men zullen we maar zeggen.
Wacht gewoon af en hoe het loopt als hij straks weer terug is en ga ondertussen verder met je leven. Ook nu ben je nog van alles aan het analyseren, terwijl jullie ver uit elkaar zijn en je toch geen idee hebt van waar hij mee bezig is en wat er in zijn hoofd om gaat. Door jezelf steeds maar te vertellen dat het toch niets zal worden, blijf je alleen maar in deze spiraal hangen. Als er geen problemen zijn, hoef je ze ook niet voor jezelf te maken. Als je jouw reacties terug leest, klink je iedere dag negatiever. Het kan best dat jullie allebei nog niet zeker weten wat je in elkaar ziet, maar is dat nodig zo lang je het gezellig hebt? Door de tijd heen komt het vanzelf wel, of niet.
Je gaat maar door. En door en door.
Met jezelf vinden, de oorzaak vinden, wat was zijn aandeel, wat de jouwe.
Dit doet er niet meer toe.

Je zegt dat je stopt maar je daden zijn anders. DAT punt doet er wel toe.

De volgende is een heel ander persoon die heel anders communiceert. Zolang jij een relatie niet met de ander maar in je hoofd beleeft is elke date al weg voor jij het weet. Omdat je het rustig aan zegt te willen doen, maar ondertussen qua daden al veel verder gaat.

Succes ermee
Stof tot nadenken, maar nu even niet meer. Zelfs ik word er nu moe van. Ik ga me voor nu even focussen op andere dingen. Ik kan er nu toch niets meer aan veranderen en ben er de afgelopen week zoveel mee bezig geweest dat ik even niet meer helder kan nadenken.
goldygirl schreef:
16-09-2018 18:48
Stof tot nadenken, maar nu even niet meer. Zelfs ik word er nu moe van. Ik ga me voor nu even focussen op andere dingen. Ik kan er nu toch niets meer aan veranderen en ben er de afgelopen week zoveel mee bezig geweest dat ik even niet meer helder kan nadenken.

Kennelijk gingen de gevoelens die je voor hem kreeg om een of andere reden een stuk dieper dan anders (schreef je volgens mij ook al eerder)
Antoon69 schreef:
16-09-2018 19:01
Kennelijk gingen de gevoelens die je voor hem kreeg om een of andere reden een stuk dieper dan anders (schreef je volgens mij ook al eerder)
Klopt, wellicht dat ik daarom anders reageerde dan normaal.
goldygirl schreef:
16-09-2018 19:10
Klopt, wellicht dat ik daarom anders reageerde dan normaal.

Ja bij mij is het ook hoe verliefder hoe erger ik me ga gedragen ;) aantrekken/afstoten en zo :-$
Lijkt me leuk als die date hier mee komt praten, dat zou een hoop verklaren.
Ik vind het bijzonder om te moeten lezen dat je eigenlijk al in je OP aangeeft dat je een man wilt die 'dit soort dingen' kan handelen. Je hebt op z'n minst een gevalletje mis-match aan je broek hangen wat dat betreft. Hij had er echt wel voor je mogen zijn, hoe dan ook. Nu overgaan naar 'nul contact' is een big red flag meid.

Je gevoelens uitspreken én enige duidelijkheid willen is niet verkeerd. Die duidelijkheid krijg je nu (gelukkig) na anderhalve maand al. Omdat je het lef had om erom te vragen. Mag je trots en blij om zijn! Beter dan bungelen, nu kun je verder. Verspil niet te veel energie in analyseren en verwacht geen antwoorden want die zijn er vaak niet en/of ze bieden geen voldoening.
Ja je kunt ook huilend aan zijn voeten liggen, je moet je toch kunnen uiten nietwaar.
Als het niet werkt werkt het niet, dit onzekere gedoe heeft niet gewerkt, na 1 keer seks vragen welke kant zijn neus op staat is een beetje te gek..
MissMaran schreef:
16-09-2018 19:48
Lijkt me leuk als die date hier mee komt praten, dat zou een hoop verklaren.

Mij ook, maar ik denk dat zijn neus niet richting het Viva Forum staat :hyper:
Ach ik vind dit oprecht rot voor je.

En wat jij doet doen zoveel vrouwen. Het is gewoon een iritant stemmetje in ons binnenste dat zodra je verliefd wordt en je kwetsbaar op gaat stellen.

Op zo’n moment hielp het mij om even de eerste app berichten terug te lezen. Hoe apte ik toen ook alweer? Hoe veel tijd liet ik er tussen. Soms wel eens een dag.

Maar het matched of het matched niet. Je kan een hele trukendoos open trekken maar dat maakt je uiteindelijk niet gelukkig. Je doet je voor als iemand anders.

Ik merk het nu in mijn relatie. Er is momenteel eigenlijk weinig van over. We zien elkaar eens per 3 a 4 weken. Maar dat alles heeft ermee temaken dat hij een vreselijk zieke vader heeft. Was ik geen echte match met hem geweest was ik op dit moment in de relatie afgehaakt. Toen ik hem leerde kennen voelde ik dat ik tot rust kwam. Dat had ik met die andere dates niet, sterker dit had ik met vorige relaties niet.

Edit: ik heb je berichten even Geloept.

Ik zou toch even afwachten tot volgende week. Hij zegt dan weer beschikbaar te zijn en is nu op zakenreis toch?
Ik vind zijn stilte niet heel gek om eerlijk te zijn. En dit hoeft niet te betekenen dat hij er klaar mee is.
Maar jij zou er niet te zwaar aan moeten tillen. En ik zou het er verder ook niet meer met hem over hebben behalve dat je graag wil weten of jullie exclusief verder daten. Want dat is eigenlijk wat je wil weten toch?
Hij is afgelopen vrijdag al terug gekomen en was dit weekend weer gewoon thuis. Vandaar ook dat mijn berichten hier met de dag wat negatiever werden wat betreft hoop op vervolg :)
Probeer het voor nu maar uit mijn hoofd te zetten en verder te gaan, afgelopen week heeft zoveel energie gevreten dat ik daar vooral toe aan ben.
Ik ga dit topic met alle tips en suggesties over een tijdje even terug lezen als alles weer een beetje gezakt is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven