Leuke date ineens afstandelijk, help!

09-09-2018 08:42 224 berichten
Goedemorgen,

Het zoveelste topic over dit onderwerp, maar hier komt ie.

Ik ben sinds 1,5 maand aan het daten met een hele leuke man, heb nu een keer of 7/8 gezien en dat was voornamelijk op zijn initiatief. Paar keer thuis afgesproken (allebei kinderen, uiteraard laten we die erbuiten) en paar keer buiten de deur. Laatste date was afgelopen vrijdag en ben daar voor het eerst blijven slapen, ook sex gehad. Normaal doe ik dat niet snel, maar het leek allemaal goed te voelen en te gaan, hij toonde veel interesse en kreeg dagelijks wel een berichtje of belletje hoe het ging.
Toen ik gisteren thuis was kreeg ik nog een leuk appje van m dat ie een topavond had gehad, ik was het daarmee eens, maar mijn onzekerheid kreeg de overhand en heb gevraagd hoe hij erin stond. Niet qua relatie oid, want daar vind ik het nog te vroeg voor, maar wel of onze neuzen dezelfde kant uit stonden. Daar heeft ie heel lauw op gereageerd en geen antwoord op gegeven en heb nu het onderbuikgevoel dat het einde oefening is, dat ik hem onbedoeld heb afgeschrikt door om verduidelijking te vragen.
Nu zit ik in dubio, nog even laten weten dat het niet mijn intentie was om te vragen of ie mij al als relatiemateriaal ziet, maar alleen wilde weten hoe hij erin stond. Of het maar gewoon laten?
Baal er wel flink van, het is voor het eerst in jaren dat een man weer zoiets in me losmaakte en heb nu het gevoel alsof ik het verknald heb door het te vroeg aan te kaarten. Aan de andere kant wil ik wel een man die dit soort dingen gewoon kan handelen zonder meteen in de paniekmodus te springen en de manier waarop ie ermee omgaat (of niet omgaat eigenlijk) kan ik niet zo waarderen. Hij heeft 2 weken geleden ook zijn onzekerheid uitgesproken en heb hem toen ook niet laten bungelen.

What to do.. :(
Alle reacties Link kopieren
Het is tijd om die man los te laten en het gedoe wat er bij hoort ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Met afleiding bedoelde ik meer: je even op jezelf focussen. Probeer niet de ene man te vervangen door meteen contact te hebben met de volgend man.

Je moet, naar mijn idee, juist even leren je zelfvertouwen niet uit hoe mannen met jou omgaan te halen. Want het komt op mij over dat je dat nu weer aan het doen bent, door meteen aandacht van een andere man te zoeken. Dan herhaalt de situatie zich weer.
er is altijd een patroon, zolang je dat blijft ontkennen zal je het nooit onder ogen zien en steeds dezelfde mannen aantrekken. Ook nu weer. Ze staan al met een half been binnen.
Nou, ik hoop dat iemand mij ook in advies kan voorzien, omdat ik een soortgelijk gesprek heb gehad, maar dan face to face.

Als we elkaar zien, voelt het fijn. Maar het voelt niet als daten, maar meer of we “even” twaalf u een relatie hebben, en daarna gaan we plusminus twee weken onze eigen weg, spreken we elkaar dagelijks, maar altijd via de Ap, kort en oppervlakkig, als in: fijne dag, slaap lekker, Etc.

Er is iets in deze man wat mij raakt. Ik voel me tot hem aangetrokken, hij is heel zachtaardig, maar ook op een bepaalde manier afstandelijk. En ik heb het gevoel dat ik hem leuker vind dan hij mij, en wil eigenlijk al op voorhand daarom Toedeledoki zeggen. (Ik weet alleen niet of het MIJN gevoel is, of een feit.)

Het gesprek face to face resulteerde in: we zien wel hoe het loopt. Hij vind me leuk.

Moet ik daar dan op vertrouwen?
Ik wil me hier nl helemaal niet druk over maken, maar er voelt iets gewoon niet fijn. Moet ik daar dan iets mee doen? :|

Ik wil eigenlijk vooral genieten van de gezelligheid samen, maar dat lukt dus opeens niet meer. :facepalm:
Laloba schreef:
23-09-2018 20:34
Nou, ik hoop dat iemand mij ook in advies kan voorzien, omdat ik een soortgelijk gesprek heb gehad, maar dan face to face.

Als we elkaar zien, voelt het fijn. Maar het voelt niet als daten, maar meer of we “even” twaalf u een relatie hebben, en daarna gaan we plusminus twee weken onze eigen weg, spreken we elkaar dagelijks, maar altijd via de Ap, kort en oppervlakkig, als in: fijne dag, slaap lekker, Etc.

Er is iets in deze man wat mij raakt. Ik voel me tot hem aangetrokken, hij is heel zachtaardig, maar ook op een bepaalde manier afstandelijk. En ik heb het gevoel dat ik hem leuker vind dan hij mij, en wil eigenlijk al op voorhand daarom Toedeledoki zeggen. (Ik weet alleen niet of het MIJN gevoel is, of een feit.)

Het gesprek face to face resulteerde in: we zien wel hoe het loopt. Hij vind me leuk.

Moet ik daar dan op vertrouwen?
Ik wil me hier nl helemaal niet druk over maken, maar er voelt iets gewoon niet fijn. Moet ik daar dan iets mee doen? :|

Ik wil eigenlijk vooral genieten van de gezelligheid samen, maar dat lukt dus opeens niet meer. :facepalm:
Zelfde als de topic schrijfster, neem een beetje afstand, jij kunt ook wat afstand nemen om te zien of ie een stap harder gaat lopen.
Ook zo'n houding aannemen van we zien wel hoe het loopt, lijkt me veel gezonder.
Dankjewel voor je nuchtere kijk.
Ik kan het zelf moeilijk inschatten.
Laloba, het ligt er een beetje aan of jullie al seks hebben ofniet, als jullie bij iedere date seks hebben en hij doet daarna een tijdje afstandelijk, dan vind ik dat een heel slecht teken. Gaan jullie samen uit, als in leuke dingen doen? Ik zou daar eens op letten. In hoeverre doet hij moeite om indruk op je te maken?
sugarmiss schreef:
09-09-2018 10:11
Ik denk dat het probleem zit bij dat mensen wel graag een relatie willen.

Tegelijkertijd proberen ze krampachtig om niet te gretig of te claimerig over te komen en wilen naar elkaar toe vooral de schijn ophouden dat ze nog niet uit zijn op een relatie maar dat iets vrijblijvend ook goed is.

Daar wordt men dan onzeker van want de ander doet het ook en dus is het compleet onduidelijk wat men voor elkaar voelt.

Dan worden er onduidelijke appjes gestuurd en tenslotte is er weer een relatie in de kiem gesmoord door moeilijk gedoe.

En dan niet de conclusie trekken de volgende keer moet ik misschien wat duidelijker zijn in wat ik wil en wat ik voel.

Nee dan wordt de conclusie getrokken misschien verwacht ik te veel en te snel en zijn ze de volgende keer nog onduidelijker.

Zo kan je jaren blijven daten.
Dit klopt dus echt wat jij zegt.
Het is op een of andere manier tegenwoordig not done om toe te geven dat je iemand heel graag voor vast wilt. Het wordt zelfs gezien als een zwakte als je dat toegeeft en iedereen is bang dat het de ander zou afschrikken. Je moet hard to get spelen anders lopen ze van je weg🙄
Ik vind dat heel jammer want ik merk dat ik het zelf nu ook doe. Als ik sex met iemand heb waarop ik verliefd ben hoor ik mezelf opeens zeggen ja voor nu is het goed zo gewoon los totdat ik iemand ontmoet voor vast. Ik wil me niet meer binden om niet alleen te zijn en ik vind het fijn alleen. Terwijl van binnen denk ik ik wil jou en alleen jou en hoop ik dat hij zegt maar ik wil jou wel voor vast! Ik hou van je en wil je nooit meer kwijt. Maar dan zegt hij ook ja dat is beter je moet aan jezelf denken en dat doe ik nu ook.. ipv de lieve woorden die ik wilde horen en in zijn ogen zag ik wel de gevoelens van wanhoop en dat hij helemaal niet gelukkig is alleen. Hij is net als mij en heeel veel anderen van deze tijd teleurgesteld in de liefde.
Relaties gaan veel te snel over en het aanbod is enorm door al die datingapps maar de ‘echte’ liefde en gevoelens zijn hierdoor aan het verdwijnen.
Tja, maar dan werk je toch zelf actief aan die trend mee? Je kunt toch ook aangeven dat je rustig aan wilt doen / niet te hard van stapel wilt lopen?
coolpack2 schreef:
24-09-2018 13:24
Tja, maar dan werk je toch zelf actief aan die trend mee? Je kunt toch ook aangeven dat je rustig aan wilt doen / niet te hard van stapel wilt lopen?
Nee want ik ben veel te bang voor een afwijzing of om hem af te schrikken..
Unicorn2018 schreef:
24-09-2018 14:42
Nee want ik ben veel te bang voor een afwijzing of om hem af te schrikken..
Oké, ieder zn meug. Waarschijnlijk ben je wat jonger dan ik. Ik hoop me 'straks' oud en wijs op de datingmarkt te storten 😄
@jess233
Ja, hebben we, maar niet voor het eerst. Dat doen we al maanden..
Als ik vrij ben, werkt hij en als ik werk is hij vrij. Afspreken is dus vaak onhandig, en meestal savonds. Waardoor ik dus blijf slapen, en meestal in de ochtend en soms in de middag vertrek. Echte afspraakjes, zoals uit eten gaan doen we dus niet. Maar, ik kan ook geen kwaad woord over hem zeggen, want als ik er ben word ik in de watten gelegd, en is hij ontzettend lief.

Zodra ik weg ben, is er gewoon niks meer. Alleen wat oppervlakkige apjes. En als ik er ben is t een soort van relatieachtig iets van een paar uur. We bellen ook niet, dus dat inititiatief zou ook van mij moeten komen.

Ik begin me aan hem te hechten, en ik merk dat ik graag dingen wil delen, maar dit voelt zo als eenrichtingsverkeer..
Klinkt als een seks relatie. 's avonds kan je toch ergens uit eten of een borrel doen buiten de deur.

In de ochtend ergens ontbijten.

Ga wat buiten de deur doen!
Ik snap dat het zo klinkt. Gelukkig heb ik die indruk niet.

Verder eens Haha.
Het wordt wel tijd voor even een andere richting idd.

Ik denk dat ik meer moet gaan aangeven wat ik graag wil en waar ik behoefte aan heb. Dan zie ik daarna wel. :)
Laloba schreef:
24-09-2018 20:00
@jess233
Ja, hebben we, maar niet voor het eerst. Dat doen we al maanden..
Als ik vrij ben, werkt hij en als ik werk is hij vrij. Afspreken is dus vaak onhandig, en meestal savonds. Waardoor ik dus blijf slapen, en meestal in de ochtend en soms in de middag vertrek. Echte afspraakjes, zoals uit eten gaan doen we dus niet. Maar, ik kan ook geen kwaad woord over hem zeggen, want als ik er ben word ik in de watten gelegd, en is hij ontzettend lief.

Zodra ik weg ben, is er gewoon niks meer. Alleen wat oppervlakkige apjes. En als ik er ben is t een soort van relatieachtig iets van een paar uur. We bellen ook niet, dus dat inititiatief zou ook van mij moeten komen.

Ik begin me aan hem te hechten, en ik merk dat ik graag dingen wil delen, maar dit voelt zo als eenrichtingsverkeer..
Hij doet lief als je er bent, zodat je minder door gaat krijgen dat hij je gebruikt voor seks. Het spijt me, maar deze man wil niets serieus en houd je aan het lijntje. Ik weet dat het er voor jou niet zo uitziet omdat hij lief is tegen je... tuurlijk is hij lief als je er bent, hij zal geen klootzak zijn want dan had je je allang uit de voeten gemaakt (althans dat hoop ik). Is dit echt diep van binnen wat je wil? Neem je daar genoegen mee? Je bent toch meer waard dan alleen afspraakjes bij hem thuis? Ik zou zeggen, stel eens voor om uit eten te gaan, of een dagje weg... En kijk dan goed hoe hij reageert... of heb een keer geen seks als je bij hem bent en kijk dan ook goed naar zijn reactie. Misschien hoef je dan niet meer te beginnen over relatie omdat zijn reactie jou mogelijk verteld waar je aan toe bent.
Laloba schreef:
24-09-2018 22:03
Als je die indruk niet hebt, wat maakt dat je je onzeker voelt en hem tussendoor afstandelijk vindt?

Hij gaat niet voor je. Iemand die voor je gaat kan niet wachten om leuke dingen met je te doen hoor. Zoveel te bedenken ondanks andere werktijden. Niet zo naïef zijn.
Na 7 of 8 dates (die uitsluitend op zijn initiatief zijn gebeurd) een keer neuken is niet snel.

Je durft jezelf gewoon niet te geven maar verwacht wel full commitment van hem. En hij voelt dat haarfijn aan.

Ik zeg het niet vaak, maar trek een leuk jurkje aan en stel jezelf kwetsbaar op. Dat kan nooit kwaad.

Ja, mosterd. Ik weet het.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Jess33 schreef:
18-09-2018 21:41
Waarom zo gemeen?? Die vooroordelen hier ook altijd!! TO is helemaal niet nep. Ik vind haar juist heel puur en emotioneel oprecht! Wat is daar mis mee? Ze heeft het niet zo handig aangepakt, maar ik vind die vent ook wel een enorme sukkel als hij dit niet kan handelen.. een echte man had haar heel anders behandeld ( of hij nu wel of niet afgeknapt was/is)
Ja, dat is echt een stevige basis voor een relatie tussen twee volwassenen; verwachten dat de man altijd de wijste is, alleen maar omdat jij een vrouw bent. Voeg gerust naar believen de bijvoeglijke naamwoorden ‘sterke’ en ‘zwakke’ toe, wanneer je iets dieper durft te kijken.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Laloba schreef:
24-09-2018 22:03

Verder eens Haha.
Het wordt wel tijd voor even een andere richting idd.

Ik denk dat ik meer moet gaan aangeven wat ik graag wil en waar ik behoefte aan heb. Dan zie ik daarna wel. :)
Gewoon eens wat buiten de deur gaan doen. Er is geen draaiboek voor de perfecte man of relatie. Die maak je zelf en samen.
ywtje schreef:
24-09-2018 22:37
Als je die indruk niet hebt, wat maakt dat je je onzeker voelt en hem tussendoor afstandelijk vindt?

Hij gaat niet voor je. Iemand die voor je gaat kan niet wachten om leuke dingen met je te doen hoor. Zoveel te bedenken ondanks andere werktijden. Niet zo naïef zijn.
Vanwege de afstand die er tussen de afspraken is en hoe het contact loopt als we elkaar niet zien. Dat is gewoon heel oppervlakkig. Als we elkaar zien, heb ik dat gevoel niet. Dan is er warmte en interesse. Alsof de intimiteit stopt, zodra ik vertrek. Bam afstand.

Ja, er is zat te bedenken. We wonen echter niet bij elkaar in de buurt. Ik heb een fulltime baan, hij ook.(wisselend rooster) Daarnaast heb ik een studie, mijn sport en muziek. Hij twee zonen waar hij gedeeltelijk voor zorgt en een zieke in de fam wat ook wel wat tijd kost. Dit zijn dingen waar we omheen moeten plannen. De ruimte is dus beperkter.
Het is geen onwil. Ik maak tijd voor hem, en hij voor mij. De afspraken thuis zijn trouwens ook leuk, en daar word wel moeite en energie in gestoken.
Ik heb binnenkort wat dagen vrij, en zal iets voorstellen.

Ik vind mezelf dus niet naïef. En ik denk ook niet dat het alleen om de sex gaat. Dat kunnen we beiden ook wel ergens anders vinden indien nodig en dan wat dichter bij huis.
Jess, dank je voor je bericht. Trien ook!

Ik kan wel weer relativeren en laat het even op zn beloop.
Laloba schreef:
25-09-2018 09:16
Vanwege de afstand die er tussen de afspraken is en hoe het contact loopt als we elkaar niet zien. Dat is gewoon heel oppervlakkig. Als we elkaar zien, heb ik dat gevoel niet. Dan is er warmte en interesse. Alsof de intimiteit stopt, zodra ik vertrek. Bam afstand.

Ja, er is zat te bedenken. We wonen echter niet bij elkaar in de buurt. Ik heb een fulltime baan, hij ook.(wisselend rooster) Daarnaast heb ik een studie, mijn sport en muziek. Hij twee zonen waar hij gedeeltelijk voor zorgt en een zieke in de fam wat ook wel wat tijd kost. Dit zijn dingen waar we omheen moeten plannen. De ruimte is dus beperkter.
Het is geen onwil. Ik maak tijd voor hem, en hij voor mij. De afspraken thuis zijn trouwens ook leuk, en daar word wel moeite en energie in gestoken.
Ik heb binnenkort wat dagen vrij, en zal iets voorstellen.

Ik vind mezelf dus niet naïef. En ik denk ook niet dat het alleen om de sex gaat. Dat kunnen we beiden ook wel ergens anders vinden indien nodig en dan wat dichter bij huis.
Ga je altijd naar hem of komt hij ook wel eens naar jouw huis?

Ik moet heel eerlijk zeggen als ik mijn relatie door de dames en heren op viva zou laten beoordelen denk ik ook dat het wordt afgedaan als hij wil er niet echt voor gaan of hij vindt je niet leuk genoeg.
Maar soms dan kosten dingen gewoon wat meer tijd.

We vinden elkaar heel lief en leuk. Respecteren elkaar en maken tijd voor elkaar vrij. Af en toe ben ik daar wat gemakkelijker in dan hij.

Ik heb het wel eens tegen hem gezegd. Ik heb het idee dat ik jou leuker vind dan jij mij. Maar aan zn reactie merkte ik wel dat dat absoluut niet het geval is.
Soms vinden mensen het moeilijk om hun gevoelens te uitten. Als mijn vriend niet lekker in zn vel zit trekt hij zich terug. Als hij het druk heeft dan bedenkt hij pas als hij in bed ligt oh ja ik heb ook nog een vriendin, laat ik die even een apje sturen. Soms zien we elkaar een weekend en zitten we uren aan de telefoon, meerder dagen achter elkaar. En soms spreken we elkaar 2 dagen niet of zien we elkaar 3 weken niet.

Maar eens ding weet ik zeker. Tussen ons is het goed. Als we elkaar veel zien gaat het goed maar we kunnen ook zonder elkaar als de situatie daar even om vraagt. En dat is een geruststellende gedachte.
Ik ga meestal naar hem, praktische overwegingen. (Ik heb tijdelijk een huisgenote.)

Klinkt wel goed Trien! Je klinkt ook tevreden. Fijn dat je ook voelt dat het goed zit als je hem niet ziet!

Dat heb ik dus niet. In het begin vond ik dat niet zo erg.. Ik vond zelf dat oppervlakkige contact wel prettig. (En normaal, want je kent elkaar tenslotte niet, en verwacht wel verdieping na verloop van tijd, ) Maar naarmate de tijd vordert, zie ik vrij weinig verschil.

Het haalt voor mij de lol eraf, want als ik hem dan wel weer zie moet ik omschakelen.

Nadat ik hier gepost had, realiseerde ik me dat ik zelf schijnbaar een aantal verwachtingen heb. En dat ik dat ook helemaal niet kenbaar heb gemaakt aan hem.

Dat gezegd hebbende, ik weet zelf (nog) niet of ik in de toekomst een relatie met hem wil. Maar als dit zo aanhoudt, wil ik het daten iig niet voortzetten.
En dat zou ik wel jammer vinden, want het is een leuke man.
@laloba. Als je al op het punt bent dat als het zo doorgaat je er een punt achter wil zetten dan kan je dat doen of er moet iets veranderen.

Bel hem gewoon eens op voor een praatje als je wat te vertellen hebt. Stel die date voor buiten de deur. Je kent hem nu vast goed genoeg om een beetje te weten wat hij leuk vindt.

Neem zelf gewoon wat stappen om het te sturen. Je hoeft jezelf niet onnodig kwetsbaar te maken maar op een geheven ogenblik
is het wel belangrijk je open te stellen. Wees gewoon eerlijk in wat je zoek en wat je fijn vindt. Alleen op die manier kom je er achter of je echt bij elkaar past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven