Leuke date ineens afstandelijk, help!

09-09-2018 08:42 224 berichten
Goedemorgen,

Het zoveelste topic over dit onderwerp, maar hier komt ie.

Ik ben sinds 1,5 maand aan het daten met een hele leuke man, heb nu een keer of 7/8 gezien en dat was voornamelijk op zijn initiatief. Paar keer thuis afgesproken (allebei kinderen, uiteraard laten we die erbuiten) en paar keer buiten de deur. Laatste date was afgelopen vrijdag en ben daar voor het eerst blijven slapen, ook sex gehad. Normaal doe ik dat niet snel, maar het leek allemaal goed te voelen en te gaan, hij toonde veel interesse en kreeg dagelijks wel een berichtje of belletje hoe het ging.
Toen ik gisteren thuis was kreeg ik nog een leuk appje van m dat ie een topavond had gehad, ik was het daarmee eens, maar mijn onzekerheid kreeg de overhand en heb gevraagd hoe hij erin stond. Niet qua relatie oid, want daar vind ik het nog te vroeg voor, maar wel of onze neuzen dezelfde kant uit stonden. Daar heeft ie heel lauw op gereageerd en geen antwoord op gegeven en heb nu het onderbuikgevoel dat het einde oefening is, dat ik hem onbedoeld heb afgeschrikt door om verduidelijking te vragen.
Nu zit ik in dubio, nog even laten weten dat het niet mijn intentie was om te vragen of ie mij al als relatiemateriaal ziet, maar alleen wilde weten hoe hij erin stond. Of het maar gewoon laten?
Baal er wel flink van, het is voor het eerst in jaren dat een man weer zoiets in me losmaakte en heb nu het gevoel alsof ik het verknald heb door het te vroeg aan te kaarten. Aan de andere kant wil ik wel een man die dit soort dingen gewoon kan handelen zonder meteen in de paniekmodus te springen en de manier waarop ie ermee omgaat (of niet omgaat eigenlijk) kan ik niet zo waarderen. Hij heeft 2 weken geleden ook zijn onzekerheid uitgesproken en heb hem toen ook niet laten bungelen.

What to do.. :(
Alle reacties Link kopieren
goldygirl schreef:
17-09-2018 06:58
Hij is afgelopen vrijdag al terug gekomen en was dit weekend weer gewoon thuis. Vandaar ook dat mijn berichten hier met de dag wat negatiever werden wat betreft hoop op vervolg :)
Probeer het voor nu maar uit mijn hoofd te zetten en verder te gaan, afgelopen week heeft zoveel energie gevreten dat ik daar vooral toe aan ben.
Ik ga dit topic met alle tips en suggesties over een tijdje even terug lezen als alles weer een beetje gezakt is
Oh ik had niet begrepen dat hij al terug was. Je merkt het wel.

Ik persoonlijk zou een man niet afrekenen op even geen contact. De nieuwe week begint vandaag. Maar het moet inderdaad geen obsessie voor zijn in zo’n week van stilte.

Als ik je verhaal zo lees verwacht ik wel dat je in de loop vd week een apje krijgt als hij je echt leuk vond. Er zijn gelukkig nog steeds heel veel mensen die 8 dates echt wel beschouwen als meer dan een fling. Die je op zn minst even moet afsluiten op een nette manier. Hij is zich wellicht van geen kwaad bewust. Getuigende de apjes dat hij wilde weten wat je dwars zat.

Er zijn ook gewoon eikels, of mannen die zich als een eikel gedragen zodra het niks blijkt te worden.

Gek genoeg is mijn vriend echt een schat voor mij. En heb ik altijd het gevoel gehad dat het goed zat. Hij had voor tinder een extra telefoon ivm wat rottige ervaringen in het verleden. En als een meisje dan nog een apje stuurde of bleef bellen terwijl hij had gezegd dat het niks ging worden veranderde hij gewoon het nummer.
Wat fijn dat je vriend zo'n rekening met je houdt!

Ik heb sindsdien niets meer gehoord dus ik heb hem gisteren een appje gestuurd om m te bedanken voor een leuke tijd en hem het beste gewenst.
Niet om een reactie van hem uit te lokken, maar omdat ik er zelf wel genoeg van had.
Ook daar geen reactie op, maar prima, ik kan nu tenminste door.
Nu ik het wat meer van een afstand kan bekijken heb ik hem inderdaad teveel op een voetstuk geplaatst en was ik veel te veel bezig met hoe ik over kwam, wat hij van mij zou denken en wat ik moest doen ipv het gewoon op zn beloop te laten en mezelf te zijn. Jammer dat het zo gelopen is, maar wellicht was dit een les die ik moest leren, minder in mijn hoofd zitten en gewoon meer voelen. Another lesson learned zullen we maar zeggen.
Daten is gewoon moeilijk. We zijn tegenwoordig veel teveel bewust van dingen die je zonder het internet tijdperk niet echt had. Het gaat niet zomaar meer vanzelf. Wees niet te hard voor jezelf en inderdaad trek er de les uit waar jij mee verder kan.
Maar zo’n berichtje is dan ook niet oprecht toch? Bedanken voor de leuke tijd en hem het beste wensen? Vind ik ook weer passief, onderdanig en niet eerlijk. Grow some balls girl.

Het was oprechter geweest als je had gezegd dat je als een stekker baalt van deze wending en of hij vanavond even gezellig langskomt, jij zorgt voor een goede fles wijn.

Dan ben je echt eerlijk.
Waarom niet eerlijk? Dat berichtje was oprecht, de verhoudingen lagen gewoon scheef en ik heb daar geen fijn gevoel bij. Ik heb oprecht genoten van de dates en ook een hoop geleerd over mezelf, maar ik heb na de afgelopen 1,5 week geen behoefte meer aan contact. Dat ligt niet perse aan hem, maar meer aan het feit dat niet volledig mezelf ben geweest en dat zie ik nu pas in. Ik denk dat ik geschrokken ben van het gevoel wat hij in me los maakte en me teveel door mijn onzekerheid heb laten sturen. Ik denk niet dat ik me van dat gevoel los had kunnen schudden bij hem, daar is net teveel twijfel en te weinig basis voor.
Alle reacties Link kopieren
Nu wel een beetje eens met Tessa. Het was oprechter om te zeggen;
"Hey pietje, ik vind het erg jammer dat ik niks meer van je hoor, en ik vind eigenlijk ook niet zo netjes van je. Had graag gezien dat het anders was gelopen, maar ik snap nu dat ons contact afgelopen is. "

Als het je dwars zit dat hij gewoon niks meer laat horen ipv netjes zeggen dat het over is vind ik dat je dat ook mag appen hoor. Bedankt voor de leuke tijd appen als je teleurgesteld bent is wel een beetje passief agressief.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de anderen sneu bericht weer ik denk dat ie alleen maar een grote zucht slaakt van pfff gelukkig heb ik die op tijd laten gaan.
Je bent echt ontzettend nep.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een sneu bericht als je zegt dat goldygirl het weer niet goed gedaan heeft. Het is goed zoals ze het gedaan heeft. Ze heeft gedate met die man en als die man niet verder wil om wat voor reden, dan moet ie dat zeggen. Vind het zo laf om dan maar gewoon niet meer te reageren.
Ze is niet zozeer nep. Heb wel idee dat ze niet een hele sterke IK heeft. In dit topic slingerts ze vd 1 ene gedachte naar de andere door de meningen van anderen. Denk dat topicstarter behoorlijk beïnvloedbaar is. Ze moet doen wat goed voor haarzelf voelt, vind ik. Tip voor topicstarter: probeer je in de eerste maanden niet te hechten aan een man. Date en praat desnoods met anderen.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
18-09-2018 13:08
Eens met de anderen sneu bericht weer ik denk dat ie alleen maar een grote zucht slaakt van pfff gelukkig heb ik die op tijd laten gaan.
Je bent echt ontzettend nep.
Nou zeg. Ze heeft niks verkeerd gedaan. Die man is gewoon een lul dat hij niet even laat weten dat het niks wordt!
Dat is namelijk zeker na 8 dates gewoon netjes. Ghosting is voor lozers.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
18-09-2018 15:18
Nou zeg. Ze heeft niks verkeerd gedaan. Die man is gewoon een lul dat hij niet even laat weten dat het niks wordt!
Dat is namelijk zeker na 8 dates gewoon netjes. Ghosting is voor lozers.
Ja dan zeg je dat toch tegen zo'n vent, wat een lul ben jij zeg ik dacht dat je meer karakter had, niet hihi nou bedankt voor de leuke tijd en het allerbeste he terwijl je dat helemaal niet bedoelt, het betekent im worthless please kom terug.
Thanks hevig en Delimore! Ik vind het ook niet sneu, sta nog steeds achter mijn berichtje. Wellicht had ik erbij moeten zetten dat het niet chique van hem is om helemaal niet meer te reageren, maar dat weet ie vast zelf ook wel en ik voelde niet de behoefte om er verder nog inhoudelijk op in te gaan, wilde gewoon door.
Ik ben de afgelopen week heen en weer geslingerd van hoop, naar zelfbescherming en alles wat daartussen zat. Gevoelsmatig, qua reacties hier en heb dat allemaal wel een beetje laten bezinken. Wilde snappen wat er in mij om is gegaan en dat besef begint nu een beetje te komen. Normaal gesproken hecht ik me ook niet snel, hoef wat betreft aandacht van mannen echt niet te klagen en sta ik er een stuk relaxter in. Hij maakte iets in me los wat heel erg lang geleden is in een periode waarin ik inderdaad een stuk onzekerder was en ben weer even teruggevallen in de denkwijze die ik toen had. Ben daar zelf hard van geschrokken en heb er zeker van geleerd, ik neem dit alles mee en laat het de evt volgende keer niet meer zo de overhand nemen en dichter bij mezelf blijven.
Alle reacties Link kopieren
goldygirl schreef:
18-09-2018 09:36
Wat fijn dat je vriend zo'n rekening met je houdt!

Ik heb sindsdien niets meer gehoord dus ik heb hem gisteren een appje gestuurd om m te bedanken voor een leuke tijd en hem het beste gewenst.
Niet om een reactie van hem uit te lokken, maar omdat ik er zelf wel genoeg van had.
Ook daar geen reactie op, maar prima, ik kan nu tenminste door.
Nu ik het wat meer van een afstand kan bekijken heb ik hem inderdaad teveel op een voetstuk geplaatst en was ik veel te veel bezig met hoe ik over kwam, wat hij van mij zou denken en wat ik moest doen ipv het gewoon op zn beloop te laten en mezelf te zijn. Jammer dat het zo gelopen is, maar wellicht was dit een les die ik moest leren, minder in mijn hoofd zitten en gewoon meer voelen. Another lesson learned zullen we maar zeggen.
Ze bestaan wel die leuke lieve mannen :love:

Maar ook bij mij is er bloed zweet en tranen aan vooraf gegaan. Heb echt wel veel gedate tot ik een man tegen kwam waarvan ik dacht hier wil ik niks aan veranderen. Hij is perfect met al zn leuke en eh minder leuke kanten ;)
Trien30 schreef:
18-09-2018 15:18
Nou zeg. Ze heeft niks verkeerd gedaan. Die man is gewoon een lul dat hij niet even laat weten dat het niks wordt!
Dat is namelijk zeker na 8 dates gewoon netjes. Ghosting is voor lozers.
Dankje, en eens.
MissMaran schreef:
18-09-2018 15:22
Ja dan zeg je dat toch tegen zo'n vent, wat een lul ben jij zeg ik dacht dat je meer karakter had, niet hihi nou bedankt voor de leuke tijd en het allerbeste he terwijl je dat helemaal niet bedoelt, het betekent im worthless please kom terug.
'Hihi' en i'm worthless please kom terug'? Dat jij zoiets zou appen, prima, maar de betekenis van mijn berichtje ontgaat jou kennelijk. Ik bedoelde wat ik hem stuurde, bedankt voor een leuke tijd en ik wens je het beste. NIets meer, niets minder. Dat hij hier zo mee om gaat zegt meer over hem dan over mij. Dus nee, ik zou hem niet 'terug willen' als ie wel had gereageerd. Iemand die niet de moeite neemt om te reageren hoef ik niet, maar wilde wel de eer aan mezelf houden en erboven staan.
Stop met jezelf te verdedigen. Totaal onnodig. Sommige reacties kan je gewoon werkelijk niks mee. En dat zegt echt niks over jou of jouw manier van handelen hoor.
Mijn advies, laat topics als deze voortaan lekker achterwege. De mening van buitenstaanders die je totaal niet kennen is zo gekleurd vanuit eigen ervaringen, hoe iemand z'n pet staat, soms mensen die al jarenlang een relatie hebben en deze date wereld totaal niet meer snappen.

Zeker als je onzeker wordt, hou het bij jezelf en iemand die jou goed kent. Heb je veel meer aan.
Alle reacties Link kopieren
goldygirl schreef:
18-09-2018 11:10
Waarom niet eerlijk? Dat berichtje was oprecht, de verhoudingen lagen gewoon scheef en ik heb daar geen fijn gevoel bij. Ik heb oprecht genoten van de dates en ook een hoop geleerd over mezelf, maar ik heb na de afgelopen 1,5 week geen behoefte meer aan contact. Dat ligt niet perse aan hem, maar meer aan het feit dat niet volledig mezelf ben geweest en dat zie ik nu pas in. Ik denk dat ik geschrokken ben van het gevoel wat hij in me los maakte en me teveel door mijn onzekerheid heb laten sturen. Ik denk niet dat ik me van dat gevoel los had kunnen schudden bij hem, daar is net teveel twijfel en te weinig basis voor.
Hoezo ligt dat niet aan hem? Hij had op z’n minst een berichtje kunnen sturen dat hij niet meer verder wil. Je bent er nu achter wat voor man het is... ik zou daar niet te veel over inzitten...
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
18-09-2018 13:08
Eens met de anderen sneu bericht weer ik denk dat ie alleen maar een grote zucht slaakt van pfff gelukkig heb ik die op tijd laten gaan.
Je bent echt ontzettend nep.
Waarom zo gemeen?? Die vooroordelen hier ook altijd!! TO is helemaal niet nep. Ik vind haar juist heel puur en emotioneel oprecht! Wat is daar mis mee? Ze heeft het niet zo handig aangepakt, maar ik vind die vent ook wel een enorme sukkel als hij dit niet kan handelen.. een echte man had haar heel anders behandeld ( of hij nu wel of niet afgeknapt was/is)
Alle reacties Link kopieren
goldygirl schreef:
18-09-2018 15:24
Thanks hevig en Delimore! Ik vind het ook niet sneu, sta nog steeds achter mijn berichtje. Wellicht had ik erbij moeten zetten dat het niet chique van hem is om helemaal niet meer te reageren, maar dat weet ie vast zelf ook wel en ik voelde niet de behoefte om er verder nog inhoudelijk op in te gaan, wilde gewoon door.
Ik ben de afgelopen week heen en weer geslingerd van hoop, naar zelfbescherming en alles wat daartussen zat. Gevoelsmatig, qua reacties hier en heb dat allemaal wel een beetje laten bezinken. Wilde snappen wat er in mij om is gegaan en dat besef begint nu een beetje te komen. Normaal gesproken hecht ik me ook niet snel, hoef wat betreft aandacht van mannen echt niet te klagen en sta ik er een stuk relaxter in. Hij maakte iets in me los wat heel erg lang geleden is in een periode waarin ik inderdaad een stuk onzekerder was en ben weer even teruggevallen in de denkwijze die ik toen had. Ben daar zelf hard van geschrokken en heb er zeker van geleerd, ik neem dit alles mee en laat het de evt volgende keer niet meer zo de overhand nemen en dichter bij mezelf blijven.
Ik ben het met je eens!! Die man zijn jouw emotionele reacties niet meer waard. Waarom zeggen dat hij een lul is, dat hoef je niet te zeggen. Ik had persoonlijk niks meer gestuurd, maar hem uitschelden omdat hij niet meer reageert dan geeft je hem echt een reden om je te negeren. Nu mag hij gaan nadenken en achter zijn oren krabben, maar die loser zal dat wel te moeilijk vinden om over zijn gedrag na te denken! You’re better of TO!
anoniem_375320 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 21:49
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen vinden het heerlijk anderen te beledigen, gewoon, omdat ze er zin in hebben. Niemand heeft er wat aan en TO zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
To, als het goed zit, dan zit het goed. Dan weet je dat gewoon. En een onzeker moment na 8 dates en seks shrikt de juiste persoon, die bij jou past, echt niet ineens af. Een man die zo reageert past gewoon niet bij jou. Dat is prima. Dat is niet fout. Een vrouw die bij hem past, schrijft in zijn ideale belevenis misschien niet dat soort berichten. En nu geef je hem en jezelf de ruimte om iemand tegen het lijf te lopen die wel meer op dezelfde golflengte zit. Het is gewoon niet jouw golflengte. Hem vertellen dat het een lul is, is ook gewoon verspilde energie in de vorm van frustratie. Ik zou zo iemand ook vriendelijk bedanken en het loslaten. Gewoon, omdat positieve energie veel productiever is. Je geeft genoeg om jezelf om in te zien dat dit hem niet wordt. Wat daar nep aan is? Geen idee. Rare uitspraak vooral. Je hebt wat geleerd, je bent bij jezelf gebleven. Niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Ik denk dat er wel een aantal goed bedoelde adviezen hier in dit topic staan. Probeer daar je voordeel mee te doen voor de volgende keer. Leer van wat dingen. Leer ook hoe jij op dingen kan reageren. En de onaardige reacties gewoon links laten liggen.
Even flink balen van deze jongen, afleiding zoeken, en na verloop van tijd komt er wel weer een leuke man voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Deze vent had haar vroeg of laat laten barsten. Wat vooral steekt hier zal het feit zijn dat ze zich zo (onzeker) heeft laten kennen.

Volgende keer pas het bed delen als je enigszins zeker bent of hij uit het juiste hout gesneden is. Zo niet dan blijft dit patroon zich herhalen tot je het geleerd hebt (om niet met de verkeerde in zee te gaan)
Bedankt voor de laatste paar lieve berichtjes, een patroon is dit gelukkig niet dus daar ben ik niet zo bang voor. Het steekt wel enigszins dat ik me inderdaad heb laten kennen, achteraf te snel sex heb gehad en er dan naar mijn idee achteraan heb gelopen. Maargoed, dat is mijn ego dat even in de weg zit en dat is al aan het afzakken. Hier had ik bij hem vroeg of laat toch tegenaan gelopen en nu ik alles in perspectief aan het plaatsen ben waren er al wel eerder wat red flags die ik niet heb gezien.

Ik ben in gegaan op wat berichtjes van andere mannen die ik kreeg, leuke afleiding nu.


Hier heb ik zeker van geleerd, dit was wat dat betreft echt wel een eye-opener op alle gebieden, de manier waarop was ronduit k*t, maar ik geloof wel in karma.
Alle reacties Link kopieren
ik begrijp hier echt niks van... na dagenlang genegeerd te worden stuur je 'bedankt voor de leuke tijd?'
echt hoezo... omdat je er daarna ineens wel zogenaamd boven staat :-?

en zou je niet eerst in het soort mindset willen komen waarbij je geen man(nen) nodig hebt voor afleiding/ bevestiging?
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven