Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd

vrijdag 21 juni 2019 om 22:29
Bied hem een biertje aan. En zorg dat je er iets hartigs bij hebt.
En ja, ik weet dat dat tegen je principes is. Maar over een biertje praat het wat makkelijker dan kijkend naar het plafond van het toilet.

vrijdag 21 juni 2019 om 22:43
Met zo'n wax is Elfje natuurlijk wel ready to go

vrijdag 21 juni 2019 om 23:08
Daslief!!doe_es-lief schreef: ↑21-06-2019 18:46Ik ga de komende dagen en nachten Maarten supporten, 24/7 dus, hij wakker, ik ook wakker, vanaf afstand dan wel maar toch, maar als ik me verveel kom ik hier even buurten![]()

Heb je alle gifjes al bekeken, al dan niet met popcorn? Ik haak net weer aan en de illustraties zijn geweldig.
Tnx Abundance, maakt het geheel stukken levendiger en ze spreken écht.. geweldig!

vrijdag 21 juni 2019 om 23:20
Hoop wel dat ie het sms'je gelezen heeft

vrijdag 21 juni 2019 om 23:26
Dat zit wel goed hoor

anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 23:29
Reden: Gifje deed het niet
Reden: Gifje deed het niet
8.62% gewijzigd
vrijdag 21 juni 2019 om 23:29

vrijdag 21 juni 2019 om 23:30
HalloSadButTrue999 schreef: ↑21-06-2019 23:08Daslief!!![]()
Heb je alle gifjes al bekeken, al dan niet met popcorn? Ik haak net weer aan en de illustraties zijn geweldig.
Tnx Abundance, maakt het geheel stukken levendiger en ze spreken écht.. geweldig!![]()
![]()

vrijdag 21 juni 2019 om 23:36
Hoezoo??? Omdat ie t smsje niet gelezen heeft? Hij heeft de afspraak toch gemaakt? Waarom zou hij dat vergeten? Wellicht heeft ie t gelijk genoteerd in zn agenda. Niet zo negatief hoor.
En ik snap niet goed dat je nog geen plan hebt. Je hebt toch niet voor niets het zo geregeld dat ie naar jou thuis komt? Dan heb je daar toch een bedoeling mee, hoe zie je het voor je? Lijkt me sterk dat hij je meteen bespringt, zou nogal apart zijn als hij dat bij klanten doet. Dan kan je je baan wel vergeten. dus die move zal toch van jou moeten komen. Kan me niet voorstellen dat je er nog niet over nagedacht/gefantaseerd hebt hoe dat zal verlopen.
Het lijkt mij eerlijk gezegd best lastig. Je zal toch duidelijk moeten zijn over wat jij voelt/wil. Als het oppervlakkig blijft loopt hij na zn biertje de deur uit en heb/weet je nog niks.
Dus ga je hem echt vragen een keer iets te drinken?
tulpje21 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 23:41
17.28% gewijzigd

vrijdag 21 juni 2019 om 23:45
Neen! Moest ook van alles vandaag maar alles is af

Lijkt me echt pijnlijk zo'n Brazilian wax maar dan heb je er een tijdje geen omkijken meer naar. Hoeveel pijn doet het? Kan je het vergelijken met jezelf branden aan een hete pan, of dat je in een punaise trapt offeh.. nou dat dus.
Heb gehoord dat de haartjes die weer teruggroeien niet aanvoelen als schuurpapier; ik snap wel dat je een schilder wil daten, je onderbewustzijn doet haar werk

Even meedenken.. zou Brilletje -die is nog over- iets voor jou zijn? Smaken verschillen tenslotte. Ik stel voor dat je afwacht tot maandag en je dan, als Elfje een relaasie heeft met Petje hun beiden een double-date regelen. Voor jou en Brilletje een blind-date, dus. Ja of ja?

Dat zou wel heel mooi zijn, en dat jullie dan ook alle 4 op dezelfde dag en tijd trouwen

Zou leuk zijn als je voorspelling uitkomt van 3 weken geleden: ....en ze noemden hun eerste kind Murrmurr...
Eerst maandag afwachten, ben ook benieuwd wat Elfje van de jurkjes vindt.
Elfje, hij heeft zijn werktelefoon uitstaan en echt, de afspraak is kristalhelder: sms nog ff je naam en adres: done.
Heeft ie gezien en misschien gedacht: handig, vlakbij huis ook nog. Mijn provider stuurt me elke maand een smsje dat de rekening over 3 dagen wordt afgeschreven dus.... als zelfs providers liever smsen dan appen terwijl die toch echt je nr. hebben zit het wel snor!
Er staat dan ook een grote rode 1 op je scherm als je een sms krijgt én nog een aankondiging als ik telefoon gebruik: u heeft nog 1 ongelezen sms. Je hebt het goed gedaan, perfect!
Wat moet hij smsen, bedankt voor het adres is toch raar... dan denkt hij weer: 'straks denkt ze dat ik haar leuk vindt..'

Echt, hij kan toch denken wow, toch nog! Als ik maar niks stoms doe of zeg.. of: als ze maar geen vriend heeft. Schilders hebben ook hun twijfels en angsten, net als buschauffeurs en de meisjes van Verkade.
En weet je nog: hij stond in je agenda te loeren naar evt. afspraakjes van jou, dáár moet je aan denken

vrijdag 21 juni 2019 om 23:56
tulpje21 schreef: ↑21-06-2019 23:36Hoezoo??? Omdat ie t smsje niet gelezen heeft? Hij heeft de afspraak toch gemaakt? Waarom zou hij dat vergeten? Wellicht heeft ie t gelijk genoteerd in zn agenda. Niet zo negatief hoor.
En ik snap niet goed dat je nog geen plan hebt. Je hebt toch niet voor niets het zo geregeld dat ie naar jou thuis komt? Dan heb je daar toch een bedoeling mee, hoe zie je het voor je? Lijkt me sterk dat hij je meteen bespringt, zou nogal apart zijn als hij dat bij klanten doet. Dan kan je je baan wel vergeten. dus die move zal toch van jou moeten komen. Kan me niet voorstellen dat je er nog niet over nagedacht/gefantaseerd hebt hoe dat zal verlopen.
Het lijkt mij eerlijk gezegd best lastig. Je zal toch duidelijk moeten zijn over wat jij voelt/wil. Als het oppervlakkig blijft loopt hij na zn biertje de deur uit en heb/weet je nog niks.
Dus ga je hem echt vragen een keer iets te drinken?

vrijdag 21 juni 2019 om 23:57
Wat zijn jullie een stelletje flauwe ramptoeristen. Wat als Elfje het nu echt niet snapt? Wat gemeen om op zo'n scheinheillige manier te praten en te doen of je het beste met haar voor hebt. Het hele topic druipt van je popcorn reacties, get a lifeSadButTrue999 schreef: ↑21-06-2019 23:45Neen! Moest ook van alles vandaag maar alles is af![]()
Lijkt me echt pijnlijk zo'n Brazilian wax maar dan heb je er een tijdje geen omkijken meer naar. Hoeveel pijn doet het? Kan je het vergelijken met jezelf branden aan een hete pan, of dat je in een punaise trapt offeh.. nou dat dus.
Heb gehoord dat de haartjes die weer teruggroeien niet aanvoelen als schuurpapier; ik snap wel dat je een schilder wil daten, je onderbewustzijn doet haar werk
Even meedenken.. zou Brilletje -die is nog over- iets voor jou zijn? Smaken verschillen tenslotte. Ik stel voor dat je afwacht tot maandag en je dan, als Elfje een relaasie heeft met Petje hun beiden een double-date regelen. Voor jou en Brilletje een blind-date, dus. Ja of ja?![]()
Dat zou wel heel mooi zijn, en dat jullie dan ook alle 4 op dezelfde dag en tijd trouwen![]()
Zou leuk zijn als je voorspelling uitkomt van 3 weken geleden: ....en ze noemden hun eerste kind Murrmurr...
Eerst maandag afwachten, ben ook benieuwd wat Elfje van de jurkjes vindt.
Elfje, hij heeft zijn werktelefoon uitstaan en echt, de afspraak is kristalhelder: sms nog ff je naam en adres: done.
Heeft ie gezien en misschien gedacht: handig, vlakbij huis ook nog. Mijn provider stuurt me elke maand een smsje dat de rekening over 3 dagen wordt afgeschreven dus.... als zelfs providers liever smsen dan appen terwijl die toch echt je nr. hebben zit het wel snor!
Er staat dan ook een grote rode 1 op je scherm als je een sms krijgt én nog een aankondiging als ik telefoon gebruik: u heeft nog 1 ongelezen sms. Je hebt het goed gedaan, perfect!
Wat moet hij smsen, bedankt voor het adres is toch raar... dan denkt hij weer: 'straks denkt ze dat ik haar leuk vindt..'![]()
Echt, hij kan toch denken wow, toch nog! Als ik maar niks stoms doe of zeg.. of: als ze maar geen vriend heeft. Schilders hebben ook hun twijfels en angsten, net als buschauffeurs en de meisjes van Verkade.
En weet je nog: hij stond in je agenda te loeren naar evt. afspraakjes van jou, dáár moet je aan denken![]()

vrijdag 21 juni 2019 om 23:57
Hoi!

Ik wacht even met iemand inhuren, wie weet heeft mijn nieuwe beste vriendin binnenkort een relaasie met een schilder, ik kan het zelf niet

Weet ook serieus niet wat voor verf je in een keuken moet gebruiken, vooral boven het gasfornuis gaat het verkleuren; is bij Elfje ook zo.
Maar ik ga er geen planken maken, dat scheelt weer.
Nu even

zaterdag 22 juni 2019 om 00:03
Mocht met petje niks worden, mag je altijd mijn schilder even lenen hoor. Die neemt gewoon z’n telefoon op, ook onder werktijd. Drinkt geen bier, wel liters koffie en draagt geen petje..SadButTrue999 schreef: ↑21-06-2019 23:57Hoi!ja even de afwas gedaan en zag dat mijn keuken vlekkerig wit is. Klopt wel, moet nog geverfd worden.
Ik wacht even met iemand inhuren, wie weet heeft mijn nieuwe beste vriendin binnenkort een relaasie met een schilder, ik kan het zelf niet![]()
Weet ook serieus niet wat voor verf je in een keuken moet gebruiken, vooral boven het gasfornuis gaat het verkleuren; is bij Elfje ook zo.
Maar ik ga er geen planken maken, dat scheelt weer.
Nu evenben best moe omdat ik vannacht niet op de tijd had gelet. Alles voor Elfje en Petje!
![]()

zaterdag 22 juni 2019 om 00:24
Je moet nu ff echt goed nadenkenken hoe je het gaat aanpakken maandag,en aan die flauwe reacties zoals annewiep zegt heb je ook niets.je moet hem laten weten dat je hem leuk vind en niet alleen verfadvies wil.anders gaat hij na het advies en misvhien drankje naar huis en blijf jij teleurgesteld achter.
zaterdag 22 juni 2019 om 00:26
Schijnheilige.
Mispoes!
zaterdag 22 juni 2019 om 00:28
Flauwe reacties? Heb je het hele topic wel gelezen? We zijn al zo’n 43 pagina’s, lees: meer dan een maand, bezig met adviezen en tips geven!harlekijntjes schreef: ↑22-06-2019 00:24Je moet nu ff echt goed nadenkenken hoe je het gaat aanpakken maandag,en aan die flauwe reacties zoals annewiep zegt heb je ook niets.je moet hem laten weten dat je hem leuk vind en niet alleen verfadvies wil.anders gaat hij na het advies en misvhien drankje naar huis en blijf jij teleurgesteld achter.

zaterdag 22 juni 2019 om 00:30
Ja ik wil wel een echte met diploma: dit keer moet het netjes. De schilders van de renovasie hebben het niet echt zorgvuldig gesaust maar dat moet ik ook zelf doen, logisch. En ja, die schilder van mij dronk ook de hele dag koffie, de vriend van mijn vorige BFF is ook schilder, een ZZP'er met teveel werk. En personeel (dat snap ik niet??) Draagt ook geen petje, nooit. Wel een prima schilder, heeft voor een BFF-prijsje tien jaar geleden de binnenboel geverfd en echt, je ziet het een amateur of een beroeps.Tattooaddict87 schreef: ↑22-06-2019 00:03Mocht met petje niks worden, mag je altijd mijn schilder even lenen hoor. Die neemt gewoon z’n telefoon op, ook onder werktijd. Drinkt geen bier, wel liters koffie en draagt geen petje..![]()
Dus ik hou me aanbevolen, ik ben nog lang niet blut ook dusseh.. ik lách gewoon om voorrijkosten en je mag nog mee ook, gezellig juist!
Nu nog even naar de lichtwolken kijken, die zie ik nu vanaf mijn balkon en das echt heel mooi! Heb er foto's van gemaakt zelfs; hoe nerdy kan je zijn. Retorische vraag hoor

Ik ga de koffie op het balkon opdrinken, het is echt -geen grap- een prachtig gezicht. Zie je zelden, lichtwolken: ik vind het een goed teken uit de hemel

anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 00:32
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
12.52% gewijzigd

zaterdag 22 juni 2019 om 00:38
Ik corrigeer sommige flauwe reacties,en ik heb het over tips voor maandag,niet over de afgelopen weken,daarover had ze idd genoeg tips gehad.Tattooaddict87 schreef: ↑22-06-2019 00:28Flauwe reacties? Heb je het hele topic wel gelezen? We zijn al zo’n 43 pagina’s, lees: meer dan een maand, bezig met adviezen en tips geven!

zaterdag 22 juni 2019 om 00:39

Die gifje zijn echt hilarisch!!!