Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Je moet gewoon niet vergeten, hoe hij is en hoe hij gedaan heeft.

Dat probeer ik ook de hele tijd tegen mezelf te zeggen.

Ik had het ook liever anders gezien bij mezelf,maar ben er met beide voeten in gestapt.

Even positiviteit.Ik heb gisteren een super leuke avond gehad, lekker gegeten, veel gelachen, gedanst en gesjanst met een lekker kerel. Ex werkt in mijn stamkroeg, heb hem wel gezien, hij mij ook, maar we hebben elkaar genegeerd. Ik voelde me goed en dat heeft hij ook zeker gezien,hihihi. Klinkt stom maar geeft mij een lekker gevoel, dat ik lol maken terwijl ik weet dat hij er is. Hij zag er zelf heel beroerd uit. Maar ja dat is zijn probleem. Lekker puh
In aansluiting op Mirre, zeg ik ook kijk vooruit en niet achterom.

Kijk naar wat je hebt en niet naar wat je niet hebt.

Ik wil nog zoveel dingen in mijn leven, maar ik heb ze niet. Als ik mij daar op zou concentreren dan zou ik gek worden.

Dus kijk ik naar de dingen die ik wel heb. En alles wat erbij komt is mooi meegenomen.

Je leeft maar een keer, dus geniet van elke dag. Het is zo zonde om je dag te laten verpesten door iets waar je toch geen invloed op hebt.

Het toverwoord: loslaten loslaten loslaten. Hoe moeilijk het ook is.

Lindos
quote:lindos schreef op 07 maart 2010 @ 21:57:

Je leeft maar een keer, dus geniet van elke dag. Het is zo zonde om je dag te laten verpesten door iets waar je toch geen invloed op hebt.

Het toverwoord: loslaten loslaten loslaten. Hoe moeilijk het ook is.

Jij zegt echt precies de dingen die iedereen hier nodig heeft. Thanks! Ben het er helemaal mee eens, hoe moeilijk ik het zelf ook vind om in 'de praktijk' toe te passen.

Probeer de situatie ook eens om te draaien (dit zeg ik vaak tegen mezelf als het weer eens k*t gaat)... Hoe zou jij het vinden als je ex zich krampachtig aan jullie relatie probeert vast te houden, je gecontroleerd wordt, haast gestalked wordt met smsjes/mailtjes, bijna om je enkels hangt met de woorden 'verlaat me niet, hou van me!' enz. En dat alles met het doel jou terug te krijgen. Dit zijn veel extreme voorbeelden, maar ik zou er benauwd van worden. Het is niet echt aantrekkelijk. Als je iemand terug wil kun je maar beter afstand nemen, loslaten voor zover het kan.
De mail is af! Is door 5 mensen goedgekeurd en voel me dr goed over. Heb alles er in gezegd wat ik nog tegenover hem kwijt wil. Ookal neemt hij waarschijnlijk alleen de dingen in zich op die hij als bevestiging van zijn kronkel ziet, het kan me niet schelen. Het staat nu zwart op wit en hij hopelijk leest hij het over paar maanden terug en ziet hij er weer andere dingen in. En misschien dat hij ooit inziet dat ik toch zo slecht nog niet was en dat hij echt geen recht had mij zo te behandelen en mij en mijn vriendinnen op deze manier van alles te beschuldigen. Ben verdomme praktisch heilige maagd maria geweest.

Hoop dat het niet nog een staartje krijgt, maar na de mail gooi ik hem uit facebook, hyves en msn. En ik antwoord nergens meer op. Heb met die mail straks alles gezegd wat ik nog kwijt wilde en als hij een nieuw antwoord van me wil dan leest hij deze mail nog maar een keer door. Ik ben dr klaar mee!

Op naar de toekomst!

Hoop morgen een heleboel berichtjes te lezen van uit de dip zijnde ladies! Morgen nieuwe dag en wij verdienen allemaal zoveel beter dan die mannen die ons dit gevoel van de afgelopen paar maanden, weken, dagen hebben gegeven.

Goed zo Brocoli.. Ben heel benieuwd of hij er nog op reageert. Ergens maakt dat ook helemaal niet uit, want het gaat om jou. Jij bent al je gedachtes dadelijk kwijt en hebt gezegt wat je wilde zeggen! Goed zo..
brocoli,

Ik ben trots op je!

Lindos

(ik begin het forummen steeds leuker te vinden)
@brocoli; wat goed van die mail! En ook erg sterk

dat je na die mail, hem ook overal uitgooit! Fijn

dat t allemaal zo oplucht. Ben net zoals noahtb

benieuwd of je nog wat van hem verneemt! Maar

erg goed gedaan

@lindos: gelukkig vind je het leuk want je rationele

advieze komen erg goed van pas!

Hier gaat het beter.. Geen megadip meer. Voel

me ook niet superhappy. Voel me nog steeds een

beetje leeg en op de automatische piloot. Maar goed

zoals ik hier gelezen heb.. Gaat dat gevoel ook voorbij!

Hoop dat t eindelijk wat drukker wordt op mijn werk

dan heb ik wat afleiding ! Fijne dag allemaal

hoop ook dat iedereen weer een beetje uit zijn

dip klimt!
Goedemorgen ladies en gentlemen!

Dank jullie wel voor de reacties! Ben ook wel beetje trots op mezelf. Wel ontzettend knagend gevoel in mn maag... Pff nooit geweten dat relaties en gevoelens zoon gedoe was. Vandaag hele dag college. Hoop dat ik m straks niet tegen kom. Zou niet weten wat te doen als hij me aanspreekt..

Dadelijk maar even met zonnebril op naar college. Lekker door de sneeuw. Heel charmant. :p

Maar geen risico's met de oogjes.

Iedereen heeele fijne dag!!
Goed hoor Brocoli. En houd dit sterke gevoel vast!

Ik heb vannacht echt super raar gedroomd over mijn ex. Dat hij een nieuwe vriendin had en super raar tegen mij deed. :S Gelukkig realiseerde ik me dat het een droom was.

Belde hij vanmorgen... moet ik nog officieel een brief gaan schrijven dat het huis alleen voor hem is blabla voor de notaris. Heb verder niets gevraagd en gezegd dat ik die brief maak. Heb er geen zin meer in te horen wat hem bezig houdt en wat hij doet en met wie.

XxX
Goedemorgen meiden,

Iedereen een beetje uit de dipjes? Ik wel in ieder geval! Voel me weer een stuk beter en hoop dat dit gevoel nu wel even blijft. Dat lege gevoel zit er nog wel hoor en ik mis ex ook echt heel erg maar ik voel me weer wat sterker dus denk dat ik de dag wel door kom ondanks die stomme sneeuw. Vandaag een drukke dag, veel werken ook dus genoeg afleiding gelukkig.

@ Brocoli, ook ik ben trots op je en hoop dat je het nu achter je kan laten. Op naar een betere tijd!

@ Sloopthard, natuurlijk gaat dat gevoel ook weer over. Er komt straks een tijd dat je je weer heerlijk voelt.

@ Prinsesje, ben je wel een beetje uit gerust of voel jij je ook zo moe als je zo'n rare droom hebt gehad? Wel goed dat je verder nergens naar gevraagd hebt aan de telefoon. Is ook beter om niet alles meer van hem te weten.

Hoe gaat het met de rest vandaag?
ik ben een beetje uit m'n dip.

maar voel me nog lang niet happy.

sinds gisteren mis ik hem weer.

het is gewoon zo moeilijk. ik zit in een situatie waarin we allebei nog willen, maar het werkt gewoon niet.

hij moet eerst zichzelf aanpakken. hij zegt dat hij dit nu ook inziet en ervoor gaat knokken.

ben eens benieuwd.
@ Diay: Ik voel me inderdaad vrij moe vandaag. Maar kan ook komen door een kort nachtje van vier uurtjes van zaterdag op zondag haha. Voel me evengoed nog steeds niet echt top ofzo vandaag. Ben er weer veel te veel mee bezig voor mijn gevoel.

Baal ervan! Vorige week dacht ik nog dat ik heel de wereld aan kon en nu...

Maargoed zoals ik gisteren ook al schreef. Heeft er ook mee te maken dat ik van bepaalde mensen meer vriendschap had verwacht en dat dus gewoon niet zo blijkt te zijn. :(
Heeh prinsesje. Je kan het ook positief zien. Nu weet je ook meteen aan wie je wat hebt en aan wie niet. En er zijn inderdaad vriendinnen die alleen leuk zijn als jij ook leuk doet. Betekend niet dat je die moet afschrijven, maar dat je met ze mee moet liften als jullie met zn allen in een verschrikkelijk leuke bui zijn. En uithuilen doe je hier en bij die ene vriendin die er nog wel voor je is!

En wij zijn je forum-vriendinnetjes!! Praat maar raak!

Ik heb de mail nog niet gestuurd. Wilde hem nog 1 dag zenuwachtig maken. Heel kinderachtig ik weet het. :p

Stuur m gelijk morgen. Nu is hij uit met zn vrienden en komt dan zwaar bezopen terug. En als ie m dan leest als ie terugkomt vanavond veel te laat dan krijg ik zeker een scheldbrief terug. Zelfbescherming voor mij dus even. Morgen is ie de eerste!

Voel me eigenlijk best goed vandaag. Wel nog beetje zeurderig gevoel in mn maag en heel moe. Maar heb het verder te druk gehad om nog over na te denken. Vanavond lekker uitgebreide lunch eten voor avondeten. Altijd fijn eten waar je zin in hebt. En dan vanavond greys anatomy kijken!! En dan vroeg me bed in. Heb er nu al zin in!

Blij om te lezen dat iedereen beetje/beetje veel uit het dipje is! Zie je wel. Gelukkig altijd weer een nieuwe dag!
@ brocoli: hahaha heel herkenbaar.. om het nog een beetje uit te stellen. Wel fijn dat je je wat beter voelt. Misschien door die brief, nu alles op een rijtje hebt gezet kan je alles makkelijker loslaten.

@prinsesje: dat is ook heel vervelend van die vriendinnen. Maar je weet ook wie er wel zijn. En wat brocoli zegt gewoon voortaan meeliften als zij zich goed voelen...

@girlie: je bent zo rationeel, en sterk. Je kan het het is moeilijk maar je weet bij elkaar komen nu geen optie is. Zoals vaker gezegd, als het goed zit komen jullie echt tzt weer bij elkaar!

@diay: fijn dat je je beter voelt. Zo herkenbaar dat lege gevoel

@ noahtb: hoe gaat het met jou?

Hier gaat het, het is nu een week over, en het begint nu een beetje door te dringen.,. dat wij niet meer samen zijn. Heb een nieuw huisje gevonden, en zou graag zijn mening willen weten.. Maar ja.. ik moet echt afstand van hem leren nemen. Doet pijn en het voelt zo leeg... Zo eenzaam, wat doe ik hier eigenlijk? (terwijl ik weet dat het niet zo is) Zelfs op mn werk viel het mn begeleider op dat ik er zo slecht uitzag

Goed, ga zo even een kopje koffie bij een oude vriend drinken hier in den buurt. Beetje eng (geen spanning ofzo, maar we moeten nog wel wat issues van vroeger bijleggen.. dus een beetje eng) maar goed alle oude dingen die uit je leven gaan komen dus ook weer nieuwe dingen. Hij wil me vast wel even knuffelen..
een heeeele dikke knuffel voor iedereen! Probeer om je op jezelf te richten, jouw leven, jouw waarden, jouw toekomst. Hoe meer je probeert hoe beter t lukt!!!
@sloopthard: bedankt dat je mij rationeel en sterk noemt.

vind ik fijn om te horen.

ik ken je gevoel. het is een leeg gevoel wat je continu voelt, wat je ook doet.

het klopt ook wat je zegt en ik zie het nu ook heel sterk in. zoals de relatie er nu uit ziet, werkt het gewoon niet.

hij moet eerst zichzelf weer op orde krijgen. hij zegt mooie woorden en beloofd mooie dingen, maar ik wil nu eerst daden zien.

en tot die tijd, ga ik ook aan mezelf werken, dat er ook weer een lach op mijn gezicht komt en dat ik het alleen kan, zonder hem.

sterkte iedereen!
Sorry meiden, ik moet ff me verhaal doen.

Ik hoor dus net van een vriendin van me dat mijn ex met dat ene meisje waar ik altijd zo bang voor was gaat. Ik heb hem direct gebeld en hij bevestigt het gewoon. Hij is al op twee handen te tellen met haar geweest. Het is toch niet te geloven. Ja, ik heb aandacht nodig is het excuus. Hoe triest ben je wel niet zeg! En nu hoopt ie dat we nog vrienden blijven. Nou eh ik ben er nu echt klaar mee. Wat ben ik boos zeg!!!! Dacht dat het wat beter met me ging, maar dit.

Misschien maar beter ook dat ik het weet. Kan ik weer verder in het verwerkingsproces! Lekker boos op hem zijn en er echt een punt achter zetten. Wat was ik blij dat we het zo goed deden saampjes... nou echt! Niet te geloven dit!
Oh, wat lullig om te horen Prinsesje. Kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is. Ga nu eventjes slapen, maar wilde nog even snel op je reageren .
Dat vind ik echt erg voor je prinsesje!! Kan me voorstellen dat je zo boos bent zeg. Hoe voel je je? Hoop dat het alleen boosheid is en dat je wel verder kan nu.

Knuffel
Prinsesje wat een ontzettend naar bericht om te

horen! Boos zijn is prima! Maar dan kan je het

daarna helemaal afsluit! Wat een ontzettende eikel

zeg!

Sterkte
Ik heb echt letterlijk geen oog dicht gedaan vannacht. Moest gewoon kotsen! Zo walgelijk dat ik het vind. Ben zo boos, teleurgesteld, verdrietig. Vind het zo diep triest. Hij zei gisteren dat hij vandaag nog zou bellen omdat hij het uit wil praten en maatjes wil blijven. Nou hij kan bellen, maar zal hem vooral vertellen dat ik het diep triest vind. Ja, ik heb aandacht nodig! Hoe dom ben je!?
Oh prinsesje. Hele dikke knuffel!! Wat super rot op te horen. Kan begrijpen dat je denkt dat je terug bent gevallen in je verwerkingsproces maar je bent nu gewoon een ander pad ingeslagen. Heb een heeeel klein beetje hetzelfde met mijn situatie. Ik dacht namelijk ook echt dat hij serieus alleen bezig was met zichzelf. Dat we over aantal weken elkaar gewoon hier weer tegen kunnen komen op college of de kroeg en dat het dan weer gewoon gezellig is. Dat we beide weten dat een relatie er niet meer inzit en dat jammer vinden, maar dat we nog niet helemaal uitgepraat zijn met die geweldige klik die we hebben.

Maar nu weet ik door die mail dat hij nog steeds alleen maar bezig is met andere de schuld geven. Zo jammer. En als ik straks mijn mail heb gestuurd is het echt voorbij. En nu moet ik gaan wennen aan het idee dat het weer allemaal niet zo loopt als ik gehoopt had...

En bij jou is het nu ook zo. Je bent niet terug bij af en je bent nog net zo sterk als vorige week ookal voelt het misschien niet zo. Je gaat nu alleen vooruit op het pad van verwerking via een andere weg. Nu zal je een ander uiteinde van jullie twee moeten verwerken. Zwaar sjijt is dat, maar uiteindelijk misschien alleen maar beter.

Denk namelijk dat het voor een volgende relatie niet altijd bevoordelijk is als je nog veel contact met je ex hebt. Hoeft natuurlijk niet, maar nu heb je in ieder geval dat gezeur niet bij de volgende. Want ik denk soms dat mensen alleen nog contact houden met hun ex om het touwtje niet helemaal te verbreken. Iets wat natuurlijk heel moeilijk is. En dan zijn ze pas toe op dat touwtje te verbreken als er iets nieuws langs komt. Maar is dat dan niet opnieuw afscheid moeten nemen van die ex? Is veel dapperder en veel sterker om op een gegeven moment echt afscheid te nemen.

En dus iets wat jou ex duidelijk niet kon. Hij is meteen door naar de volgende omdat hij aandacht nodig had. Eerst dacht hij het nog wel een beetje met jou te kunnen opbouwen en nu heeft hij iemand nieuws en zal hij waarschijnlijk met jou echt kunnen breken. En dat is super laf en super lullig voor jou als jij met een ander beeld in je hoofd zat! Snap heel goed dat je boos bent.

Dus sla dat andere pad van verwerking in en het is nu in ieder geval afgesloten. Geen moeilijke smsjes en contact meer op dit pad. Gewoon uitgestrekte weg. Sorry als sommige dingen gemener overkomen als ze bedoeld zijn. Is echt niet zo bedoeld. Is nogal warrig verhaal volgens mij.

Maar bedoel het goed! Ja het is lullig, maar bewijst alleen maar dat jij sterk bent en hij een jongentje die geen sec zonder aai over zn bol kan.

Ieh heb de mail verstuurd!!
Nou heb antwoord terug. Ik heb niets van zijn mail begrepen, hij is duidelijk beter naar zichzelf aan het kijken dan ik, waarom kan ik niet gewoon toegeven dat die vriendinnen een slet van me gemaakt hebben, hij is erg teleurgesteld en die liefde is over.

Ik ben in schok.... Vraag me af of hij mijn mail wel gelezen heeft... Echt een bord voor zn kop duidelijk. Beetje jammer dat hij nou weer boos op me is ipv me mist, maar jezus die jongen is gestoord. Heb juist wel in die mail aangegeven dat ik dingen anders had moeten aanpakken. Gewoon zeggen dit is mijn mening en dat die van mijn vriendinnen. Kraak ze niet af, want dat ga ik in de verdediging en snap dat dat bij jou verwarrend overkomt als in wat is dan mijn mening. En heb gezegd dat ik nooit in praatje van jongens zou geloven omdat ik genoeg had aan hem.

Maar ja ik heb ook gezegd dat hij naar zichzelf moet kijken en niet mij en mijn vriendinnen de schuld moet geven, dat ik niet zijn bezit was, en dat ik geen naief, mak meelopertje ben die maar met iedereen meepraat.

En ik had dus gelijk. Hij leest alleen wat hij wil lezen. Als ik nou maar gewoon had toegegeven dat ik een slet was, dan was alles beter.... Juistem...

En dat terwijl hij de eerste ooit was. Maar heb voor hem wel 4 jongens gezoend hoor. Bel de krant!!

Rotjong!
boh wat vervelend prinsesje! sterkte

@brocoli: ik zou me de moeite nog niet eens nemen om op die mail iets terug te sturen.

hij is de moeite niet waard en wat heeft het voor een zin om je te gaan verdedigen als hij er toch niet eens fatsoendelijk voor open staat?

want zo te lezen, kun je schrijven wat je wil, hij blijft toch bij zijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven