Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Ach, Isiss, je kunt het ook positief bekijken: kan je met z'n tweeën 6 dagen eten zonder dat je hoeft af te wassen
Haha, dan kan ik nog effe verder rekenen en komen we zo 3 weken verder. Ontbijtbestek, voorgerechtbestek, hoofdgerechtbestek, visbestek, gebakbestek, theedrinkbestek en dan nog wat aanverwante accessoires.

Klaar. Ik ben wel dankbaar hoor.
Ik vind bestek voor je trouwdag krijgen echt superleuk. Vooral omdat het zo ouderwets is. En omdat je met een goed bestek ook inderdaad een huwelijk lang voort kan. Nouja, tegenwoordig heb je in veel gevallen geen goed bestek daar voor nodig, maar gewoon veel zodat je het kan delen, maar dat terzijde. En ja, ik zou er blij mee zijn. Maar mijn bestek is ook erg goedkoop en breekt steeds. Volgende keer als er meer dan één persoon komt eten moet ik nieuw bestek kopen (of fingerfood maken).

Nog vijf nachtjes, 32 uur werken, minstens twee uur sporten en hopelijk minstens 30 uur slapen en wanneer zal ik mijn tas eens gaan pakken? Ik heb ook geen werkende wasmachine op 't moment, dus dat is een beetje kut. Dus ik moet nog naar de wasserette. Oh. Wanneer dan? Hè fuck.
Jeeh, da's wel héél uitgebreid idd...ik moet zeggen dat ik dat op zich ook wel gaaf vind, hoor, zo'n grote keuze uit verschillend bestek.

Oei, Fille, het komt nu wel heel dichtbij, he, leuk!! Hoe lang heb je Berliner nou niet gezien? Enne, ik weet niet waar je woont, maar anders mag je wel bij mij komen wassen
Ik vind dat ook leuk, net als Fille omdat 't ouderwets is. Als ik ga trouwen maak ik denk ik ook zo'n boekje waar mensen dan een pagina uit kunnen scheuren met hun cadeau

Wat ik echt afbreuk vind doen aan de romantiek en de betekenis van trouwen is als er zo'n envelopje op de kaart staat. Ik weet dat bijna iedereen 't doet, ook verder héél leuke mensen, maar toch!

Er is zo'n fokke en sukke kaart waarop ze naar een uitnodiging staren en fokke zegt 'cadeautip' en sukke: 'een loempia???!?!??!!'

Ik neem mij altijd voor dat als ik ga trouwen ik géén geld vraag. En als ik geen cadeaus weet dat ik dan geld vraag voor Amnesty ofzo (zal vriend 't wel niet mee eens zijn want die vindt geld voor -zijn familie in- Cuba ook ontwikkelingshulp:-]). Maaarja ik ben nog niet gevraagd dus ik kan er nog rustig over nadenken
Denk dat ik iets te praktisch aan 't denken ben nu, met dat bestek.

Ik vind de symbolische waarde echt wel heel mooi hoor, maar ik heb nou gewoon leuk bestek wat ik dagelijks gebruik, ik zie niet in wanneer ik dan 't 'zondagse' bestek moet gaan gebruiken. Op zondag als we geen zin hebben om te koken en friet hebben gehaald waarschijnlijk. Om de mayo onderuit de pot te schrapen.

Nee, geintje. Ik kan op dit moment 'n vriezer of 'n droger veel beter gebruiken, vandaar de praktische reactie. Maar ik vind 't wel een mooi cadeau, echt. ECHT!

Die Fokke & Sukke is erg leuk ja!

Ik had serieus nooit nagedacht over trouwcadeaus toen we gingen trouwen. Kwam puur omdat 't zo klein en mini in Marokko was, en er nog helemaal geen echt feest is geweest. Wat de traditie in Marokko is weet ik niet precies, maar daar hebben we op 't moment dat 't papiertje is getekend en de ringen gegeven (wat wij als trouwen beschouwen) niks gekregen, normaal zou dat met het echte feest komen (dat geloof ik dit jaar 'n keer gaat gebeuren als ik de familie in marokko moet geloven). En in NL hebben we niks gevierd, als er ooit geld is komt er nog wel een feestje. Daarom voelde 't ook raar toen mijn familie ineens dure trouwcadeaus gingen geven afgelopen jaar. Waar ik overigens ook geen waarde aan hecht (aan dat cadeaus 'moeten' geven, cadeaus krijgen is natuurlijk altijd leuk).

Pfff, geen zin om te werken vandaag. Moet 'n presentatie doen voor 150 man en daar schijt ik echt van in m'n broek. Gatver, dat vind ik dus echt afschuwelijk dus ik zit me nu in te beelden dat het geen probleem is, zo achter de rug, ik ben goed voorbereid, sta er niet alleen, etc. etc. Komt vast wel goed.
Isiss, hoe ging je presentatie? Ik ben nu ook bezig met een presentatie, voor morgen, klantendag...vind het ook verschrikkelijk, dus heb maar vast een kopje kamillethee gezet om lekker rustig te worden
Gatver kamillethee. Dat heb ik de laatste keer gedronken omdat ik ziek was (op aanraden) en toen moest ik meteen kotsen.

Wat volgens oa mijn vriend dus inhield dat de thee hielp

Hoe ging de presentatie?

Het notuleren ging trouwens goed, en was heel interessant! Er waren ook presentaties in 't Duits en ook die kon ik prima volgen!!! Jihoeee!!!
He he ik kom ook weer eens de hoek om kijken. Heb het gewoon te druk! Vorige week met het "hoogwater", 2 hele lange dagen gedraaid en dus heel erg moe. Daarnaast veel last minute klussen, waardoor ik niet toe kwam aan de normale dingen. Heel erg irritant!

Zondag naar vriendje geweest, maar pffffff ik ben hem zat! Heel erg zat. Hij maakte bepaalde opmerkingen die ik gewoon niet vond kunnen, tegen het respectloze aan en dat pik ik niet. Was ook redelijk sjaggo gisterochtend daardoor en dat terwijl ik weer een heftige dag voor de boeg had. Dus het wordt tijd om vriendje nu echt aan de kant te zetten en dan ook volhouden natuurlijk! Gelukkig de komende dagen rustig op kantoor zodat ik wat dingen kan afmaken.

Hmmzz ik zit even te denken wat hier allemaal geschreven is, maar vergeef me, ik heb het niet onthouden. Heb nu ook een geheugen van een zeef!
Presentatie was één grote ramp. Of eigenlijk twee want moest twee keer dezelfde doen voor twee groepen. Gelukkig was ik niet de rampfactor in het geheel (oké, ik heb geen harde stem, en geen groot natuurlijk overwicht, en in 'n collegezaal presenteren is niet leuk, maar kan echt wel een verhaal overbrengen waar ik achter sta), maar de 1e jaars studenten voor wie 't was bedoeld waren zo'n enorme etterbakken, niet te geloven. Onbeschoft tot en met. Als ze in hun eentje langskomen om 'n vraag te stellen zijn 't gewoon leuke sympathieke studenten, maar met anderen in 'n collegezaal zijn 't zo'n haantjes. Niet gaaf. Volgende week zeiken dat ze nooit ergens informatie over krijgen, en op de informatiebijeenkomst zitten kwallen. Mij hebben ze er niet mee, zij hebben belangrijke info gemist, ik niet.

Maar: ik heb er wel mooi gestaan, voor 2 keer 75 man, en heb 't niet slecht gedaan.

Nu: koffie, iemand?

Magnolia: vriendje lijkt wel 'n senseo die niet meer goed werkt . Hoe staat hij eigenlijk in jullie niet-relatie?

Margaretha: grappig, die andere ideeën over ziek zijn. Ben nu ook hartstikke verkouden, met bijbehorende koppijn. R. zegt dat ik te veel pieker en daar hoofdpijn van krijg (en dat 't min of meer m'n eigen schuld is, moet ik maar niet piekeren), terwijl verkoudheid naar mijn idee echt 'n virus is (bijna iedereen met wie ik op de kamer werk is verkouden, of piekeren die dan ook te veel?). Hij zou in ieder geval 't zelfde zeggen over die thee.

Ik ga wat doen hier.
Doe mij een kopje gewone Earl Grey Thee dan.

Er komt kein ende an de chaos. Ik baal. Wat heeft die vent veel spullen, ik heb zelfs nog geen vrouw gekend die zoveel spullen heeft, ongelooflijk.

Over bestek, ik kreeg dat ook voor mijn huwelijk, van schoonouders, zo'n compleet ding. 20 jaar gebruikt. Maar door de jaren heen wel dingen bijgekocht en kwijtgeraakt (hoe dat kan, beats me) en later toen het een compleet rommeltje was, Ikea bestek erbij gekocht.

Wat ik ook nog heb, een antiek 12 delig servies, de borden dan, met alles erop en eraan, vleesschaaltjes, groenteschalen, etc.

Gekregen van mijn oma toen zij naar het bejaardentehuis ging, en zij had het weer van haar oma, dus een echt antiek familiestuk. Heel erg oud dus, want mijn oma is nu 94, dus reken maar uit hoe oud haar oma was.

Maar het staat nog bij exYasman, ik heb er hier geen ruimte voor. Toen ik dit huis kreeg waren er nog geen plannen om samen te wonen en ik genoot bij de gedachte van veel ruimte.

Da's weg, vriend beslaat driekwart van het huis.
ja heerlijk Isiss! Thee mag ook wel of niet?

hahaha geweldige vergelijking! Toevallig is de Senseo van vriendje stuk gegaan, dus wie weet heeft het er mee te maken. Maar vriendje sputtert en pruttelt weer, voor mij een teken dat hij weer bezig is in zijn hoofd met "onze relatie".

Jeetje lekker respectloos Isiss! Jij doet veel moeite om je voor te bereiden, een beetje fatsoen is dan nooit weg natuurlijk
Isiss, ik vind het knap, hoor. Die studenten zijn gewoon tuig.

Magnolia, ik moest even nadenken welk vriendje het was. Erg hè? Maar ik weet het weer. Hebben jullie elkaar veel gezien de laatste tijd?

Nog drie nachtjes!
Hè Issis wat stom!!

Als ik een pressentatie moet houden en iemand zit er doorheen te beppen leg ik altijd de presentatie stil en zeg ik op mijn allerliefst 'sorry, wilde je wat vragen?'. Werkt als een trein! Maarja als de hele zaal zit te praten en geinen dan werken die trucjes niet meer natuurlijk.

Grappig wat je vertelt over ziekzijn. Voor mijn vriend is griep (gripe) verkoudheid. Eerst dacht ik dat 't aanstelleritis was dat hij als hij een verkoudheidje heeft dat griep noemt, maar inmiddels ben ik er achter dat dat woord daar gewoon voor wordt gebruikt. Wat echte griep is weet ik nog steeds niet. Ik heb 't een tijdje geprobeerd met 'influenza' maar dat kwam niet over . Nu zeg ik meestal griep met koorts en spierpijn en misselijkheid. Lekker beknopt dat Spaans .

Ik ben volgende week jarig. En ik wil 't eigenlijk wel vieren. Maar ik zou niet weten hoe want hier in huis kan 't vast en zeker niet (mijn 'hospita' is nogal netjes uitgevallen, in de zin van, mijn spullen in de koelkast reorganiseren als die niet 'netjes' staan). En ik wil mijn medestudenten niet op kosten jagen in een kroeg omdat de meesten geen geld hebben. Ik had verzonnen dat ik misschien kon regelen dat iedereen bv. 5 euro lapt en we daarvan gratis bier, wijn en fris kunnen drinken, maar ik ken eigenlijk ook nog geen kroegen hier. Haha. Maar ik kan 't toch niet zomaar voorbij laten gaan?! (dat zou dan de aller aller allereerste keer in mijn leven worden!).
Picknicken? Gaat een etentje bij je thuis ook niet lukken? Is je hospita verder wel aardig?

Ik moet ook nog naar de apotheek en die gaat al om half zes dicht ontdekte ik gisteren. Ik snap niet dat die al zo vroeg dicht is. Maar goed, daar heb ik een oplossing voor, nu nog iets voor de wasmachine. En ik heb geen idee hoe ik nog een was kan draaien. Weet je, misschien is dat gewoon wel opgelost als ik weer terug kom.
wahaha, geeft niet hoor Fille! Maar is dus vriendje die ik altijd al had. We hebben elkaar redelijk vaak gezien de afgelopen tijd. Toch wel 1x per week, maar soms sloegen we een weekend over ivm drukte

Marg: misschien bij iemand anders thuis en dan aan iedereen vragen om drank en chips mee te nemen.....
quote:fille schreef op 14 november 2007 @ 21:29:

Picknicken? Gaat een etentje bij je thuis ook niet lukken? Is je hospita verder wel aardig?

.Heel grappig. Ik zit nu met mijn vader te msnen en heb ontzettend hard zitten lachen om wat hij zegt. Hij gaf ook de tip om een 'botellón' (heel populair in spanje, een soort indrinken bij iemand thuis, maar ook vergelijkbaar met amerikaanse fuif) in 't speeltuintje voor mijn huis te doen, kunnen de buren ook niet klagen Leuk. 'Beste, ik word 23 en wil dat graag samen met je vieren in 't speeltuintje bij mijn huis. Eigen drank meenemen. je wordt niet thuisgebracht'
Marg: dat trucje van stilleggen en vragen of ze iets wilden vragen probeerde ik ook maar werkte idd niet bij 'n volle zaal. Och, dit komt gewoon in 't rijtje van 'been there done that'.

Picknick in de speeltuin is wel 'n erg leuk idee! Echt! Dan zou ik 't ook compleet met Jip&Janneke-style uitnodigingen doen hoor. Tjezus, jarig in november en dan picknicken in 't park. We kunnen hier bijna schaatsen man!

(23! Jonkie! )

Fille: je gaat toch hopelijk niet met de trein??

Yas: kan je niet gewoon 'n hoop verkopen van allebei jullie spullen? Of naar de kringloop als je daar allemaal geen zin in hebt? En kunnen zoon & dochter niks gebruiken?

(wij staan in de familie intussen ook bekend als 'tijdelijk minderbedeeld'. Gelukkig belt iedereen mij als ze iets kwijt moeten en kan ik heel vaak zeggen dat 't niet nodig is o.i.d. want R. zegt overal JA op. Overal. Om gek van te worden. Helaas kan ik het niet altijd tegenhouden want hij kent zelf ook mensen natuurlijk. De afschuwelijke gordijnen zijn gelukkig al weer weg, maar laatst kwam ik thuis en stonden er overal verspreid in de woonkamer 'n stuk of 30 (! ja, 30!) van die kleine té kitcherige herdershondbeeldjes, asbakjes, kopjes met bloemetjes, poezenbeeldjes met gouden randjes, etc. Nou ben ik wel van de kitch, maar dit was echt té, het was werkelijk waar afschuwelijk. Ik kreeg er de slappe lach van, maar R. had gelukkig wel door dat ik 't hé-le-maal niks vond dus toen ik de volgende dag thuiskwam heeft ie 'n selectie van 'n stuk of 8 gemaakt die moesten blijven en de rest staat nu in 'n zak in 'n kamer ergens op te wachten. Ik hoop iedere keer dat als er vriendinnen met kindjes langskomen ze zo'n beeldje zien en 't lomp kapot laten vallen, maar helaas, op de een of andere manier zijn ze er uitzonderlijk voorzichtig mee.)

Kjong: kom je nog aftellen? Of hoe zit dat?

(en hoe is 't met Harmen Siezen?)

En waar blijft de rest?
We hebben al veel weggegeven. Nu zit iedereen vol.

Gisteren zijn er 3 busjes vol naar de stort gegaan. Stel je zet wat op de MP, dan moet ik toch nog alles hier in huis houden en dat kan gewoon écht niet!

Maandag moet Y zijn militaire spullen inleveren, het meeste dan, hij houdt ook dingen. Helaas.

Maar dat er daarvan wat weggaat, scheelt ook al.

En guess what, dat fucking camouflagenet wil ie houden...........echt, daar kun je een hele straat mee bedekken. Wat moet ie er toch mee? "leuk voor feestjes".

Wat voor feestjes???

En zijn fotolijstjes, heel erg, ik wilde ze wegdoen. Mocht niet.

En ik sleepte een lelijk kastje naar buiten voor de stort. Zegt ie: waarom staat dat kastje buiten???

Binnen no time stond het weer binnen. Tsk.

Marg, wel verjaardag houden, hoor! Dat kan echt niet, overslaan als je 23 wordt!

Ik kan wel overslaan, ghegheghe.
@ margaretha2, dus gripe betekent gewoon verkouden? Ik dacht ook dat me vriend gewoon een aansteller was haha
Haha issis... Die beeldjes... Je kan misschien voorstellen ze mee te nemen naar Marokko volgende zomer, daar zullen ze enorm blij zijn. Marokko en kitch... gaat toch zo goed samen. Ben ik blij dat die van mij er niet zo van houdt, anders kwam ie zeker thuis met plastic bloemenslingers zoals je er zoveel ziet in Marokko.
Philly, volgens mij als je het opzoekt in 't woordenboek betekent 't wel 'griep' maar ik heb nog nooit iemand 't zo horen gebruiken

Yas, verschrikkelijk zo'n bewaarder in huis!!!! Ik heb wel hard moeten lachen om dat net! Je kan natuurlijk een feestje bij 't net verzinnen??? (housewarming / survival)

Isiss, ik ben juist net helemaal gewend aan 22!!! Dat is altijd zo, net als het er heel natuurlijk uitkomt 'ik ben 22' zonder dat ik daarbij denk 'jezus, ik was net nog 21!' wisselt 't getal alweer!!! En 23 vind ik helemaal niet oud, voor anderen, als iemand zegt ik ben 23, of 26 of 28 denk ik nooit 'sjonge wat oud!', maar nu ik zelf 23 moet zeggen past 't er toch niet helemaal goed bij
Ik ben trouwens bezig met een verschrikkelijk werkje: die samenvatting van drie colleges. Het mag maar 2000 tekens bevatten!!!! Dat is één pagina. Ik zit nu op 2300 tekens zonder spaties en 2600 met. Ik weet echt niet meer hoe ik nog bondiger kan formuleren, wat is dat toch moeilijk in 't 'buitenlands' Verschrikkelijk.

Je hebt trouwens gelijk Kjong, maar ik heb mijn aantekeningen toch niet gegeven, ik weet zeker dat de tekst gelijk zou worden. En zij heeft niets te bieden (oh wat klinkt dit hard! ). Ze heeft Spaans gestudeerd - maar mijn spaans is dus beter dan 't hare. Verder weet ik van alle colleges meer dan zij want voor haar is 't meeste compleet nieuw (eco, geschiedenis, politiek, recht). Ook heeft ze geen goeie contacten oid. Helaas.
Dé Oplossing.

KerstmisBingo.

Wij hebben al jarenen jaren KerssemisBin-gggo. Zo noemen we het ook, want de niet-kinderen en niet-dementerenden vinden er geen hol aan, aan bingo, en daarom wordt het juist heerlijk over the top.

En waarom is dat nou juist hier de oplossing?

Wij gooien alles wat uit het kerstpakket komt (blik ragout, dienblad),

in de kelder verzameld is (plantenpotten die je kleur niet meer zijn, verkeerde maat dekbedovertrek, bloembollen die gelijk deze maand nog in de grond moeten),

van een vakantie/zakenreis bewaard (shampoosetje van hotel, KLMsloffen) op de Bin-gggo-tafel.

En er is altijd iemand blij mee. Echt.

Vorig jaar is er een nichtje met een walgelijk kitscherige roze zwaan met open ruggetje voor een plantje erin (denk de beeldjes van Isiss) naar huis gegaan. Had ze nooit van haar moeder mogen hebben/krijgen/vragen, maar nu had ze het 'gewonnen'

Oma helemaal tevreden met een opschrijfmuurkalender van een aantal mond/voetschilders.
quote:kjong schreef op 15 november 2007 @ 17:25:

kitscherige roze zwaan met open ruggetje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven