Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Ja wij zeggen idd platte kaas... Kwam er nog maar pas achter dat dit bij jullie kwark heet :$

Sleurhut heb ik nog nooit gehoord... wij zeggen idd ook gewoon caravan of campingcar
Hahahah, sleurhut! Dat zegt mijn vader ook altijd!!

Ik vind Vlaams wel altijd heel charmant en aandoenlijk klinken.

Kjong, gefeliciteerd! Ondanks dat het misschien niet de best betaalde baan is, lijkt het me toch een hele opluchting ivm dat opvanggeld, of niet?

Isiss, wat goed van die brommer. Lijkt me een geschikte oplossing. En in de zomer kunnen jullie er misschien wel gezellig samen met de brommer op uit

Fille, heeft Berliner een tentamen op zaterdag? Wat stom! Heeft ie ook colleges op zaterdag dan? Dat had mij nou niks geleken...heeft ie al laten weten hoe het ging?

En ik zit hier een beetje te balen. Lief en ik hadden vandaag na zijn werk een chat-date met webcam. Bleek dat hij een diner van zijn school had, waar hij heen moest, dus we hadden maar 15 minuten. Veelste kort natuurlijk, vooral als je elkaar maar 1x per week spreekt, teleurstelling van beide kanten, vooral omdat hij al geen zin had in dat diner, maar wel aanwezigheidsplicht had. Bleek hij na zijn diner nog online te zijn geweest en geprobeerd heeft mij via messenger te bereiken. En ik heb het niet gemerkt. Terwijl ik thuis was. En de computer aan had staan. Dubbelbalen. Net pas gemerkt, maar nu is het al te laat. Op zulke momenten vervloek ik echt dat tijdsverschil én het feit dat hij vanuit China mij niet kan smsen. Anders had ik het natuurlijk wel gehoord.

Ha, en volgende week moet ie gastheer spelen op een gala voor expats. Normaal zijn er alleen een Chinese gastheer en -vrouw, maar ze hadden bedacht dat het leuk zou zijn om ook een buitenlands stel te hebben, soort van vertalers. Het schijnt echt een reusachtig gebeuren te zijn, met tv ploegen ed. Hij heeft er helemaal geen zin in, maar zijn baas heeft gewoon besloten dat hij de perfecte person is en het maar gewoon moet doen. Hihi, wordt ie daar nog beroemd ook
In Twente heet een sleurhut een slepkökk'n. (sleepkeuken)
quote:Jooles schreef op 15 december 2007 @ 17:34:

Isiss, wat goed van die brommer. Lijkt me een geschikte oplossing. En in de zomer kunnen jullie er misschien wel gezellig samen met de brommer op uit

Hè Taromit, had me nou gewoon in de waan gelaten. Ergens twijfelde ik al of het een serieus woord was, maar ik vond het zo'n leuk idee en ik visualiseer er meteen allerlei dingen bij (een hele oude caravan die met de achterkant over de grond schuurt).

Jooles, het klinkt allemaal wel leuk, ondanks dat hij geen zin heeft. Het positieve van geen zin hebben is dat het dan vaak meevalt. Maar morgen spreken jullie elkaar wel weer, toch?

Ik heb net veel kleren gekocht. Voor mijn doen. Meestal twijfel ik en vraag ik me af of ik het echt nodig heb en keer ik uiteindelijk onverrichterzaken weer naar huis. Nu was ik het nieteens van plan, maar liep tegen leuke dingen aan en aangezien mijn banksaldo laatst reuze meeviel.... Twee nuttige dingen en één jurkje die zo bij al mijn andere geweldige jurkjes die ik nooit kan dragen kan hangen.

Tentamens op zaterdag is volgens mij vrij normaal daar. Een vriendin daar had het laatst ook tenminste. Ik weet nog niet hoe het ging, zal zo 's smsen.

Ik ben een beetje op zoek naar een manier om goedkoop te bellen. Ik heb alleen een mobiel en belde met een kaart van de hema. Is best oké, maar laatste keer was het zo op (nouja, één gesprek dus). Nu dacht ik aan Levara o.i.d. maar dat viel me ook een beetje tegen qua prijs. Misschien moet ik 1)bellen als ik hij thuis is zodat ik naar de vaste lijn kan bellen en b) hem dwingen skype te nemen.
Een geschikte oplossing, goeie term. Klinkt als 'ne bompa'

En dan kunnen we samen naar de vrije markt hier gaan. Soort rommelmarkt met rommel, maar dan is 't geen zolderverkoop maar zijn het handelaren in vanalles en nog wat. Zijn we vorig weekend wezen kijken, samen op de scooter had niet misstaan (maar dan moeten we wel van die leren sliertjes aan 't stuur maken). Groot gehalte aan cowboylaarzen, heuptasjes, leggings, snorren en haarlak-kuiven.

Overrichterzaken naar huis, ook al zo'n goeie term. Waar komt dat nou vandaan?
Leren sliertjes aan het stuur en niet te vergeten een vossestaartje!! En dan is een scooter natuurlijk eigenlijk te chique, moet je een Cita nemen

Fille, leuk, kleren kopen! Ach, en jurkjes moet je gewoon een keer aandoen, daar hoef je niet per se een gelegenheid voor te hebben En wb goedkoop bellen: kijk eens op televergelijk.nl, een overzicht van nummers om goedkoop mee naar het buitenland te bellen. Deze nummers gelden vooral voor vast, maar mobiel kan je er ook mee bellen. Het kan wel dat je mobiele provider extra kosten rekent, maar ik heb een keer met mijn mobiel (Vodafone) naar China mobiel gebeld en de kosten vielen me 100% mee.

En nee, morgen spreek ik hem dus niet ik ga naar een verjaardag en hij heeft kerstfeest van zijn school voor alle medewerkers en scholieren. Daarom hadden we dus voor vandaag afgesproken, maar dat werd dus niet echt wat. Dus nu maar wachten tot volgende week zondag, helaas.
Ik bel naar Zuid-Afrika met 1609. Vanaf mijn mobiel bel ik naar een vast nummer in A'dam (die kosten heb ik dus) en dan toets ik het nummer dat ik wil bellen en word daarmee doorverbonden. Voor Zuid-Afrika verreweg het goedkoopst (naar vast 4 cent, naar mobiel 9 cent per minuut). Misschien is dat wat?
En Belgigant?

1609 heb ik ook vaker gedaan maar 't bereik was niet altijd goed naar Marokko. Of ik kocht in van die vage belwinkeltjes afrikatel kaarten (die hebben ze in alle soorten en maten, ook europese) waarmee je ook naar een vast nummer belt. Gaat van je belminuten af, worden geen extra kosten voor gerekend. En je kan ook naar mobiel bellen.

Wij bellen nou trouwens ook regelmatig via de computer met voipcheap. Dan bel je zelf via de computer, naar een vaste telefoon. En je hebt ook gratis minuten per maand.

Etosha: hoe is't met de dip?

Jooles: balen dat je alleen maar in 't weekend kunt contacten met China, en dubbelshit als het dan niet door gaat. Dus jullie doen ook geen welterusten-smsjes, oid?
Nee, welterustensmsjes zitten er niet in. Wel van mij naar hem, die ontvangt hij wel, maar van hem naar mij werkt het niet. Paar keer geprobeerd, maar zijn smsjes komen dus mooi niet aan
Op Televergelijk.nl staat Belgigant idd ook. Maar er zijn ondertussen zo veel nummers om goedkoop te bellen en die staan dus allemaal op Televergelijk. Je hebt bv ook Callsdiscount, betaal je alleen starttarief (4,5 cent), daarna is het gratis, zeggen ze. Wel word je na een uur uit de lijn gegooid, maar dan kan je gewoon nog een keer bellen. Werkt prima
Dank voor alle telefoontips. Ik ga gewoon maar wat proberen denk ik (en dan vol spanning op de telefoonrekening wachten :-)). Ik ben altijd een beetje bang voor 0900 en 09ietsandersdannulnul nummers. Ik vergeet altijd welke gratis zijn en welke niet (is dat ook een aflevering bij Friends, dat Phoebe een dag in de wacht zit en denkt dat het gratis is en dan ontdekt dat dat een ander nummer is?) en dan ben ik bang dat ik een onbewust een klein fortuin er doorheen bel.

Ik koop jurkjes trouwens vaak met veel korting (ik ben erg goed in goedkope kleding vinden) dus dat scheelt. En ik heb nu een leuk kapstokje met de leukste exemplaren eraan, dus ze zijn hardstikke multifunctioneel!
Jooles, ligt dat niet aan je provider? Kan geen enkele mobiel in NL dat ontvangen? Ik had het met Lief. Als hij in Namibië zit, kan hij mij niks sturen, maar ik hem wel. Da's met Vodafone. Maar als hij naar mijn werkmobiel smste (KPN) kwam het wel aan! Misschien de moeite waard eens te proberen en dan een prepaid simkaartje aan te schaffen?

Hoe het met mij is? Ja, wel okee. Vandaag de hele dag naar de sauna geweest en zit voor de derde keer in een week op te passen. Het blijft spannend. Misschien komt hij toch wel, ik weet het niet. In mijn hoofd heb ik het nog lang niet opgegeven, ik wil het zóó graag!

Verder heb ik vrijdag een assessment gedaan voo een errug leuke baan, waar ik hopeljk maandag de uitslag van krijg. Als die positief is, is de volgende stap een arbeidsvoorwaardengesprek... Dus duimen mag.

En verder hier met iedereen?
Fille, 1609 kun je direct online nakijken hoeveel het je gekost heeft. Dat wordt aan het einde van de maand afgeschreven. Je belt dus ook geen 1609, maar gewoon 020-nog iets. Ik bel er nu mee sinds januari en het gaat echt prima. Soms een slechte lijn maar dan bel ik opnieuw. En na een uur kapt ie automatisch af, maar dat vind ik eigenlijk wel makkelijk.
Is dat echt gratis? Ik heb plots heel veel zin om te bellen. Maar goed, zaterdagavond is niet zo handig. Dat ik een suffe avond heb betekent niet dat andere mensen ook op de bank zitten.
Fille, ik weet niet in hoeverre dat ook gratis is als je vanaf een mobiel belt, dat ligt nl aan je provider. Dat van Callsdiscount is trouwens ook een 020-nummer en geen 0900-nummer.
Ik ben er ook ingetrapt met televergelijk en de belgigant. Ik dacht goedkoop te bellen, maar dat kwam niet goed.

Ik ben me wezenloos geschokken van de telefoonrekening.

Etosha, we moeten natuurlijk wel je echte naam weten voor kerstavond, want anders leven we mee met de verkeerde

Ten Brink gaat dat lukken! Het is natuurlijk een machtig mooi verhaal, van dat paspoort wordt er allemaal bijverteld en gans NL zit te snotteren op de bank.

Geef de moed niet op! Het gaat goedkomen!

We gaan naar een feestje nu, mijn exman en zoon zijn in dezelfde week jarig, dus die houden het samen.

Zijn altijd knalfeesten.

En morgen naar Scheveningen, naar Tarzan, eten bij Le Cirque en overnachten in het Kurhaus. Maandag weerom. Moest dus direct vrij vragen op nieuwe werk. (wat ik nog steeds niet leuk vind, maar goed, het salaris is machtig mooi)

Y heeft inmiddels ook een baan, begint 2 januari. Hele leuke baan, een soort van troubleshooter voor een internationaal bedrijf. Zal ook veel in het buitenland zitten.

Fijne avond maisjes!
Mmhh, Etosha, da's een goed idee. Ik heb geen idee eigenlijk of het alleen mijn provider (Vodafone ook trouwens) is, waar de smsjes niet aankomen. Is idd het uitproberen waard! Want het is natuurlijk leuk om hem een smsje te sturen, maar het is nog véél leuker om er dan ook eentje terug te krijgen

Wel heeft hij zo'n heel goedkoop prepaid-simkaart in China, waarmee hij ook niet naar het buitenland kan bellen, dus misschien geldt dat voor smsjes ook...MAAR ik ga het checken!

Verder fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat! Ben benieuwd naar de uitkomst van het assessment, zal voor je duimen! En wb All you need, daarvoor branden de kaarsen hier nog steeds
Ow Yasmijn, lees net je berichtje...je maakt me nu een beetje bang, want ik heb mijn eerste rekening nog niet gehad en de afgelopen maand toch wel iedere week zo'n 4 uur met lief gebeld...nou ja, ik merk het wel.

Veel plezier op het feest!
Chicas, ik lees wel mee, maar heel weinig, heb 't zo druk en er is geen goeie internetverbinding thuis dus helemaal niet handig!!!

Hier wel alles goed, vanavond 'kerstdiner' gehad met medestudenten. Erg gezellig. Verder nog steeds razenddruk, maar dat is ook maar goed natuurlijk. Elke keer leer ik nieuwe mensen kennen en de mensen die ik al ken bv. van de studie leer ik op een andere manier kennen en dat is echt ontzettend leuk. Met kerst gaan vriend en ik naar 't zuiden, en in t nieuwe jaar een paar daagjes naar Nederland. Het is heerlijk, zo'n medium-distance relatie, ik kan 't iedereen aanraden

Ik lees hier veel rushhhh vooral van Etosha natuurlijk, zo spannend! En ook van Kjong, ontzettend goed dat Kman hier is en ontzettend goed dat je werk hebt. Jooles, naar Sevilla (lekkkerrrrr, altijd gaan ging je toevallig in april? zoek eens op 'romeria').
Hoewel ik echt wel weet dat ik hier alleen NL1-2-3 op tv kan zien, en de rest alles in 't Bels, was ik toch echt helemaal vergeten dat ik dus geen Allyouneed aankan hier.

Moet dus iemand vragen om 't op te nemen. Want ik kijk dat liever in m'n eentje thuis waar ik ongegeneerd kan zitten janken. Hoe erg ik 't ook tegenhoud, ik kan 't niet drooghouden, net als met Hello Goodbye. Ligt waarschijnlijk aan 't onderwerp (niet aan Robert hoor), vliegtuigen, afscheid, weerzien, blabla: daarin ben ik zeer labiel heb ik afgelopen jaren gemerkt.

En nu bedenk ik me ook dat R. dan ook de deur uit moet zijn want die snapt al helemaal niks van tranen. Die zijn namelijk bedoeld voor als er iemand dood is, en al helemaal niet als er onbekenden op tv die elkaar heel lang niet hebben gezien en elkaar na een heel dramatische periode eindelijk in de armen kunnen sluiten (is dit nog een zin?). Ik bedenk er wel iets op.

Belgigant moet je idd bellen met 'n vast nr, anders is 't veel te duur.

Ik heb ook zoiets met Vodafone gehad maar weet niet meer precies wat. Alleen dat ik toen ben overgestapt naar de vrienden van Debieltel. Dat moet je dus nóóit doen (had ik dat al ooit gezegd?). Met Telfort is naar 't buitenland smsen even duur als in NL, altijd 8 cent.

Marg: klinkt helemaal leuk, dat medium-gedistance!

Yas: leuk feestje gehad? Of moeten we dat aan 't einde van de middag pas vragen?
Ja ik wil ook een videoband van All You Need! Maar misschien neemt mijn moeder 't wel voor me op en kan ik 't een paar dagen later bij haar kijken

Ik weet nog dat een paar jaar geleden, toen vriend nog in Guate woonde, ik een stukje in de Libelle las van een stewardess die verliefd was geworden op een Guatemalteek, en nu samen in Nederland met kind woonden. Dat was een heel leuk en positief verhaaltje en dat wilde ik even voorlezen aan mijn moeder. Tranen met tuiten! Ik herkende mezelf niet eens meer!!!

Maar ik moet zeggen, nu dat allemaal over is, is die gevoeligheid ook wel zo ongeveer over.
Ik ben vreselijk chagrijnig vandaag. De directe aanleiding is een koortslip, terwijl de vorige net genezen was. Ben net even de stad ingegaan, maar eindeloze rijen voor de kassa helpen niet echt. Ik heb kerstkaarten gekocht, maar ik vrees dat als ik die nu ga schrijven, ik mensen allerlei vreselijke dingen ga wensen voor 2008. Ik heb ook gewoon een Hema-beltegoedkaart gekocht (weet ik toch waar ik aantoe ben) maar misschien is het ook geen briljant idee om in deze staat te gaan bellen. Ik heb ook chocoladekoekjes gekocht (ondanks voornemens) dus wieweet biedt dat soelaas.

Oh Hello Goodbye. Ik heb daar een keer zo vreselijk om zitten huilen dat ik het eigenlijk niet meer wil zien. All You Need deed het nooit zo voor mij, maar misschien dat ik er nu inmiddels wel om moet huilen (vandaag niet, vandaag zou ik er heel boos over worden ).
Ik zou zeggen: chocola, altijd goed. Wijntje erbij, ook lekker. Trek een jurkje uit de collectie aan en ga onzin-msnen (met webcam, uiteraard) met de Berliner.
Hmm, heb geen webcam. Maar ik had net wel bedacht om even nieuwe kleding te passen. Ik ben wel oppervlakkig genoeg om daar vrolijk van te worden. Overigens heb ik net een dom computerspelletje gespeeld en dat heeft ook al geholpen.
haha, toch niet dat spelletjes van Kjong's hyves?

Want dat is echt dom en zeer verslavend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven