Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
maandag 31 juli 2017 om 11:38
maandag 31 juli 2017 om 11:41
Het is wel beter geweest hoor tussen ons. De beginjaren waren gewoon fijn, naar mijn idee waren we echt gelukkig. En toen was het contact tussen man en zus ook minder intensief. Pas na de geboorte van onze 2e, die niet gepland was, trok hij veel vaker weer naar haar toe.
Ik ga proberen om iets te eten en dan straks naar man van schoonzus.
maandag 31 juli 2017 om 11:42
Passief ageresief noemen ze dat ook wel. Niet netjes en het gaat haar niks opleveren.Hightower schreef: ↑31-07-2017 10:59Alles gelezen en ik zou ook met zwager gaan praten.
En daarbij alles bij jezelf houden, dus niet de relatie van je man met zijn zus torpederen, maar wat het met jou doet. En dat je blijkbaar geen prioriteit bent voor je man. Mag je zwager zelf invullen wie dat wel is...
Slecht advies dit.
maandag 31 juli 2017 om 11:42
Passief ageresief noemen ze dat ook wel. Niet netjes en het gaat haar niks opleveren.Hightower schreef: ↑31-07-2017 10:59Alles gelezen en ik zou ook met zwager gaan praten.
En daarbij alles bij jezelf houden, dus niet de relatie van je man met zijn zus torpederen, maar wat het met jou doet. En dat je blijkbaar geen prioriteit bent voor je man. Mag je zwager zelf invullen wie dat wel is...
Slecht advies dit.

maandag 31 juli 2017 om 11:45
Ik geloof niet direct dat er 'iets' tussen broer en zus is. Wel zie ik een man die het gezinsleven ontvlucht na de geboorte van een tweede kind. En een zus die dat heel erg gezellig vindt. Misschien was ze al die tijd wel jaloers op jouw rol en had ze het gevoel dat je haar broer gestolen had.
Soms heb ik dat ook met de partners van vriendinnen die ik vanuit mijn jeugd/studententijd ken. Toen ze single waren, werd ik altijd gebeld als er iets aan de hand was. Nu krijg ik het soms pas na een maand te horen. Dat is normaal, dat is de fase waar we allemaal inzitten. Maar soms steekt dat een beetje. Het kan zijn dat je schoonzus dat gevoel de ruimte heeft gegeven.
Soms heb ik dat ook met de partners van vriendinnen die ik vanuit mijn jeugd/studententijd ken. Toen ze single waren, werd ik altijd gebeld als er iets aan de hand was. Nu krijg ik het soms pas na een maand te horen. Dat is normaal, dat is de fase waar we allemaal inzitten. Maar soms steekt dat een beetje. Het kan zijn dat je schoonzus dat gevoel de ruimte heeft gegeven.
maandag 31 juli 2017 om 11:45
Doe dat nou niet. Wat wil je daarmee bereiken? Hoop je op erkenning of wil je, je schoonzus in een kwaad daglicht zetten?Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 11:41Het is wel beter geweest hoor tussen ons. De beginjaren waren gewoon fijn, naar mijn idee waren we echt gelukkig. En toen was het contact tussen man en zus ook minder intensief. Pas na de geboorte van onze 2e, die niet gepland was, trok hij veel vaker weer naar haar toe.
Echt je gaat er niks goeds mee bereiken.
maandag 31 juli 2017 om 11:46

maandag 31 juli 2017 om 11:50

maandag 31 juli 2017 om 11:52
En zus keurt het goed dat hij steeds vaker naar haar toe kwam? Ik had mijn broer meteen terug gestuurd naar zijn vrouw: praat met elkaar! Ik vind het echt klinken als een man die niet volwassen is. Vluchtgedrag, kinderachtige humor, naïef, op zoek naar moederachtige liefde. Deze rare broer-zus relatie kan volgens mij ook niet echt ontstaan tussen 2 gezonde volwassenen.
maandag 31 juli 2017 om 11:58
Sowieso, twee kinderen onder de 6 jr, dat zijn tropenjaren voor elk gezin.
Dan is 't puzzelen om elkaar ook nog buiten de kinderen om te kunnen treffen.
Dat 't jou steekt dat hij met jou geen 1-op-1-tijd vind en voor z'n boezemvriendin wel is logisch.
Alleen jouw aanpak vind ik onlogisch, want met hun in 'n kwaad daglicht zetten bereik je niets mi.
Jouw insinuatie dat zij iets incestueus hebben zorgt ervoor dat hij afstand van jou neemt.
Dus, wat wil jij nu? De boel (nog verder) ontwrichten of alle koppen dezelfde kant op krijgen?
Dan is 't puzzelen om elkaar ook nog buiten de kinderen om te kunnen treffen.
Dat 't jou steekt dat hij met jou geen 1-op-1-tijd vind en voor z'n boezemvriendin wel is logisch.
Alleen jouw aanpak vind ik onlogisch, want met hun in 'n kwaad daglicht zetten bereik je niets mi.
Jouw insinuatie dat zij iets incestueus hebben zorgt ervoor dat hij afstand van jou neemt.
Dus, wat wil jij nu? De boel (nog verder) ontwrichten of alle koppen dezelfde kant op krijgen?
volg je verstand, gebruik je gevoel

maandag 31 juli 2017 om 12:05
Ik heb gisteren het hele topic doorgelezen en nu net de rest. Ik vind het wel een goed idee om met de man van schoonzus te gaan praten. Hij zit immers in hetzelfde schuitje als TO en hij is misschien wel de enige die begrijpt wat er aan de hand is. Hij heeft tenslotte zelf ook al eerder aangegeven dat hij moeite heeft met de relatie tussen zijn vrouw en zwager. Het lijkt mij heel sterk dat hij het normaal vindt dat zijn zwager zijn plek in het echtelijk bed inneemt.
Sommige reacties hier die een dergelijke relatie tussen broer en zus normaal vinden begrijp ik echt niet. Er heerst een taboe op incestueuze relaties tussen broer en zus en daarom hoor en lees je er weinig over. Dat wil nog niet zeggen dat ze niet bestaan. In dit geval wijst alles op een dergelijke ongezonde relatie. Het is naïef om aan die optie voorbij te gaan.
Zelf vrees ik dat het huwelijk van TO niet meer te redden is. Haar man zal zijn zus niet uit zijn leven bannen, zoals dat bij een "vreemde" vrouw die geen familie is sowieso al eenvoudiger zou zijn.
TO je verdient veel beter dan deze lamlul van een vent. Je zit nu nog in de bloei van je leven. Maak er wat van en zoek iemand die voor je gaat en je gelukkig maakt. Het leven is kort genoeg om de beste jaren ervan te verspillen aan iemand die het niet waard is.
Normaal gesproken ben ik helemaal niet zo stellig in het adviseren om op te stappen in een huwelijk waar jonge kinderen bij betrokken zijn, maar in dit geval is het trekken aan een dood paard waar TO zich doodongelukkig bij zal blijven voelen. Haar huwelijk, en zeer waarschijnlijk ook dat van haar schoonzus, wordt gebruikt om een heel andere ongezonde relatie te verbergen voor de buitenwereld.
Heel veel sterkte TO!
Sommige reacties hier die een dergelijke relatie tussen broer en zus normaal vinden begrijp ik echt niet. Er heerst een taboe op incestueuze relaties tussen broer en zus en daarom hoor en lees je er weinig over. Dat wil nog niet zeggen dat ze niet bestaan. In dit geval wijst alles op een dergelijke ongezonde relatie. Het is naïef om aan die optie voorbij te gaan.
Zelf vrees ik dat het huwelijk van TO niet meer te redden is. Haar man zal zijn zus niet uit zijn leven bannen, zoals dat bij een "vreemde" vrouw die geen familie is sowieso al eenvoudiger zou zijn.
TO je verdient veel beter dan deze lamlul van een vent. Je zit nu nog in de bloei van je leven. Maak er wat van en zoek iemand die voor je gaat en je gelukkig maakt. Het leven is kort genoeg om de beste jaren ervan te verspillen aan iemand die het niet waard is.
Normaal gesproken ben ik helemaal niet zo stellig in het adviseren om op te stappen in een huwelijk waar jonge kinderen bij betrokken zijn, maar in dit geval is het trekken aan een dood paard waar TO zich doodongelukkig bij zal blijven voelen. Haar huwelijk, en zeer waarschijnlijk ook dat van haar schoonzus, wordt gebruikt om een heel andere ongezonde relatie te verbergen voor de buitenwereld.
Heel veel sterkte TO!
maandag 31 juli 2017 om 12:10
zPientjexxxx schreef: ↑31-07-2017 12:05Ik heb gisteren het hele topic doorgelezen en nu net de rest. Ik vind het wel een goed idee om met de man van schoonzus te gaan praten. Hij zit immers in hetzelfde schuitje als TO en hij is misschien wel de enige die begrijpt wat er aan de hand is. Hij heeft tenslotte zelf ook al eerder aangegeven dat hij moeite heeft met de relatie tussen zijn vrouw en zwager. Het lijkt mij heel sterk dat hij het normaal vindt dat zijn zwager zijn plek in het echtelijk bed inneemt.
Heel veel sterkte TO!
Ben het helemaal met je eens Pientje
TO ook van mij een dikke

Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag

maandag 31 juli 2017 om 12:14
Wat zegt je man als jij daar iets van zegt? Of als jij de behoefte uitspreekt om samen met hem iets te doen? (Weekend weg, uit eten, stappen, strandwandeling enz.)?
PS: ik vind de relatie tussen jouw man en zijn zus ook niet zo gezond klinken.

maandag 31 juli 2017 om 12:16
Zo eens!Pientjexxxx schreef: ↑31-07-2017 12:05Ik heb gisteren het hele topic doorgelezen en nu net de rest. Ik vind het wel een goed idee om met de man van schoonzus te gaan praten. Hij zit immers in hetzelfde schuitje als TO en hij is misschien wel de enige die begrijpt wat er aan de hand is. Hij heeft tenslotte zelf ook al eerder aangegeven dat hij moeite heeft met de relatie tussen zijn vrouw en zwager. Het lijkt mij heel sterk dat hij het normaal vindt dat zijn zwager zijn plek in het echtelijk bed inneemt.
Heel veel sterkte TO!

maandag 31 juli 2017 om 12:23
Nogmaals, wat vindt iedereen toch de meerwaarde van een gesprek met de zwager? Het is al zo duidelijk. Pijnlijk duidelijk. Hij zegt letterlijk dat Maxisa geen prioriteit is. En wat dan wel prioriteit nummer 1 is, of dat nou zijn zus of hijzelf of zijn postzegelverzameling is, doet er niet toe. TS (en gezin) staat niet op nummer 1 en dat gaat ook niet veranderen, heeft hij notabene zelf gezegd.
Er hoeft niks verhelderd te worden, dat heeft manlief zelf al gedaan. De relatie tussen schoonzus en haar geliefde is hun probleem.
Sommigen hangen alles zo op aan de relatie tussen de broer en zus...Dat is maar een symptoom van het grotere probleem. En je kunt niet zeggen dat zwager in hetzelfde schuitje zit, want dat weet je toch niet?
Het kan een teleurstelling worden, juist omdat het voor de zwager heel anders kan zijn.
TS is nu buitengewoon emotioneel en wellicht ook rancuneus (getuige haar boomuitspraak-wat verder heel begrijpelijk en natuurlijk ook niet gemeend is maar uit emotie voortkomt).
Het lijkt me dan zoveel fijner om naar een vriendin te gaan...
Er hoeft niks verhelderd te worden, dat heeft manlief zelf al gedaan. De relatie tussen schoonzus en haar geliefde is hun probleem.
Sommigen hangen alles zo op aan de relatie tussen de broer en zus...Dat is maar een symptoom van het grotere probleem. En je kunt niet zeggen dat zwager in hetzelfde schuitje zit, want dat weet je toch niet?
Het kan een teleurstelling worden, juist omdat het voor de zwager heel anders kan zijn.
TS is nu buitengewoon emotioneel en wellicht ook rancuneus (getuige haar boomuitspraak-wat verder heel begrijpelijk en natuurlijk ook niet gemeend is maar uit emotie voortkomt).
Het lijkt me dan zoveel fijner om naar een vriendin te gaan...

maandag 31 juli 2017 om 12:33
Afgaande van de laatste reacties waaruit op te maken viel dat het een groter drama blijkt dan het in de OP leek te zijn, vind ik het advies van Hightower ook helemaal niet slecht, maar de 'mening' of zo van lucky82 daarentegen wel, want niet onderbouwd.