Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
maandag 31 juli 2017 om 21:12
Heb al even meegelezen, maar had nog niet gereageerd.
Jemig, TO. Wat een zooi. Je mag huilen, verdrietig zijn, boos zijn. Ik hoop dat je ouders je erin kunnen ondersteunen.
Ik ken de relatie met je ouders natuurlijk niet, maar ben het eens met Tickel - je hoeft hem niet te verdedigen of dingen te verzwijgen naar je ouders toe. Uiteindelijk zal je vooral boos worden op hem, onderdeel van het rouwproces. Neem je tijd. Er komt al genoeg op je af. Knuffel!
Jemig, TO. Wat een zooi. Je mag huilen, verdrietig zijn, boos zijn. Ik hoop dat je ouders je erin kunnen ondersteunen.
Ik ken de relatie met je ouders natuurlijk niet, maar ben het eens met Tickel - je hoeft hem niet te verdedigen of dingen te verzwijgen naar je ouders toe. Uiteindelijk zal je vooral boos worden op hem, onderdeel van het rouwproces. Neem je tijd. Er komt al genoeg op je af. Knuffel!
maandag 31 juli 2017 om 21:13
Vreselijk dit! Ik lees ook niets van spijt, in het algemeen (want dit is niet normaal!), maar ook niet tegenover jou of schaamte, of wat dan ook. Kan zijn dat je dat nu gewoon niet schrijft. En dat hij het niet meer voelt...zou jij het nog kunnen? Dit wetende...
Het is echt ongelooflijk klote, dus huil maar, vloek maar en zoek steun bij de mensen die wel een houvast voor je kunnen zijn.
Het is echt ongelooflijk klote, dus huil maar, vloek maar en zoek steun bij de mensen die wel een houvast voor je kunnen zijn.
maandag 31 juli 2017 om 21:13
Jeetje wat heftig!
Is op vakantie gaan met je kinderen alleen, eventueel met je ouders, een optie? Of hebben de kids zich niet verheugd op de vakantie?
Is je man zich ervan bewust dat hij hiermee het huwelijk heeft opgeblazen?
Het kan haast niet anders dan dat dit in zijn familie een enorm effect gaat hebben. Wat met de relatie tussen zijn zus en haar man? En hoe gaan je schoonouders hier allemaal op reageren. Het gaat (vrees ik) nog heel zwaar worden. Succes en
Is op vakantie gaan met je kinderen alleen, eventueel met je ouders, een optie? Of hebben de kids zich niet verheugd op de vakantie?
Is je man zich ervan bewust dat hij hiermee het huwelijk heeft opgeblazen?
Het kan haast niet anders dan dat dit in zijn familie een enorm effect gaat hebben. Wat met de relatie tussen zijn zus en haar man? En hoe gaan je schoonouders hier allemaal op reageren. Het gaat (vrees ik) nog heel zwaar worden. Succes en

Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
maandag 31 juli 2017 om 21:16
Ik weet het. Eigenlijk denk ik: bekijk het ook, hij maakt die keuze, waarom zou ik dat gaan verzwijgen?!
En ergens is toch nog wat schaamte ofzo, waardoor ik toch nog de drang voel om hem enigzins in bescherming te nemen o.i.d. Ik kan het niet goed uitleggen, maar hoewel ik hem vanuit mijn boosheid en nouja, pijn, het liefst aan de schandpaal zou nagelen... kan ik dat ook weer niet.

Kutgevoel in elk geval, dat sowieso.
Verdomme

Gisteren vroeg ik me nog af of de vakantie wel leuk zou worden.
24 uur later ben ik aan het bedenken wat ik allemaal moet gaan regelen voor een scheiding.

Zoveel dingen die nu ongecontroleerd door mijn hoofd schieten. Bah!

maandag 31 juli 2017 om 21:17

maandag 31 juli 2017 om 21:22
Heeft hij nergens ook maar iets gezegd over schaamte?
'Alsjeblieft breng dit niet naar buiten?' Zoiets?
Ziet hij zelf nergens dat hij zichzelf ongelooflijk voor gek zet?
Ik bedoel, je hoeft niet eens te jokken en je kan hem volledig kapot maken.
Ik bedoel, je hoeft niet eens te jokken en je kan hem volledig kapot maken.
apestaartje30 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 21:24
20.09% gewijzigd

maandag 31 juli 2017 om 21:23
Je hoeft niet van de daken te schreeuwen dat hij met zijn zus sekst, maar je mag best eerlijk zijn, zeker tegen je ouders.Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 21:16Ik weet het. Eigenlijk denk ik: bekijk het ook, hij maakt die keuze, waarom zou ik dat gaan verzwijgen?!
En ergens is toch nog wat schaamte ofzo, waardoor ik toch nog de drang voel om hem enigzins in bescherming te nemen o.i.d. Ik kan het niet goed uitleggen, maar hoewel ik hem vanuit mijn boosheid en nouja, pijn, het liefst aan de schandpaal zou nagelen... kan ik dat ook weer niet.![]()
Verdomme![]()
24 uur later ben ik aan het bedenken wat ik allemaal moet gaan regelen voor een scheiding.![]()
Zoveel dingen die nu ongecontroleerd door mijn hoofd schieten. Bah!![]()
Bovendien moet jij nu eerst aan jezelf denken en aan jullie kinderen. Zet jezelf op nummer één, niemand anders doet dat voor je hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 31 juli 2017 om 21:24
Ach, wat vreselijk heftig dit! Wat erg dat het echt waar is wat je zwager je verteld heeft en wat je eigenlijk ergens ook wel voelde gezien de rare, kleffe, omgang met zijn zus. Ik heb echt heel erg met je te doen én met jullie kinderen. Ik zou, denk ik, wel alles vertellen tegen je ouders. Ik weet niet hoe je band met hun is, maar dit kun je niet in je eentje dragen. zoiets groots, dat moet je echt zien te delen met iemand die dichtbij je staat. Denk ik. En waarom zou je verzwijgen met wie hij vreemdgaat?
Rust is nu denk ik ook wel belangrijk. Rust om over de te volgen stappen na te denken.
Ik wil je een knuffel geven en je laten weten dat je hier altijd je verhaal kwijt kunt. Heel veel sterkte!
Rust is nu denk ik ook wel belangrijk. Rust om over de te volgen stappen na te denken.
Ik wil je een knuffel geven en je laten weten dat je hier altijd je verhaal kwijt kunt. Heel veel sterkte!

maandag 31 juli 2017 om 21:27
TO kun je niet met je kinderen op vakantie? Misschien een broer/zus van je die wilt? Want ik zou echt wel lekker op vakantie gaan al staat je hoofd er echt niet naar. Even uit de omgeving zijn doet je misschien wel goed.
En JIJ hoeft je echt niet te schamen, jij had ook niet kunnen weten wat voor perverselingen het zijn.
En JIJ hoeft je echt niet te schamen, jij had ook niet kunnen weten wat voor perverselingen het zijn.
maandag 31 juli 2017 om 21:28
Geen excuses, geen sorry, alleen de vraag of ik de schuld niet bij schoonzus wil leggen.apestaartje30 schreef: ↑31-07-2017 21:22Heeft hij nergens ook maar iets gezegd over schaamte?

Weet je, volgens mij zou hij het niet eens erg vinden als mensen het weten.
Ik vraag mezelf nu ook heel hard af waarom ik in vredesnaam niet alles tegen mijn ouders zou zeggen, precies zoals het is.
Misschien toch de angst voor voorbarige conclusies, zoals die hier ook ineens heel snel van incest naar pedo gingen.
Ik ga nu naar mijn ouders.

maandag 31 juli 2017 om 21:28
maandag 31 juli 2017 om 21:34
Denk dat het een goede (voorlopige) keuze is, ook omwille van de kinderen.Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 21:16Ik weet het. Eigenlijk denk ik: bekijk het ook, hij maakt die keuze, waarom zou ik dat gaan verzwijgen?!
En ergens is toch nog wat schaamte ofzo, waardoor ik toch nog de drang voel om hem enigzins in bescherming te nemen o.i.d. Ik kan het niet goed uitleggen, maar hoewel ik hem vanuit mijn boosheid en nouja, pijn, het liefst aan de schandpaal zou nagelen... kan ik dat ook weer niet.![]()
Verdomme![]()
24 uur later ben ik aan het bedenken wat ik allemaal moet gaan regelen voor een scheiding.![]()
Zoveel dingen die nu ongecontroleerd door mijn hoofd schieten. Bah!![]()