Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

maandag 31 juli 2017 om 21:38
Als je mijn bericht goed had gelezen had ik er ook bij gezet dat ik NIET bedoel dat hij een pedo is, maar wel dat de stap naar andere vormen van incest sneller zijn gezet.Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 21:28Geen excuses, geen sorry, alleen de vraag of ik de schuld niet bij schoonzus wil leggen.![]()
Weet je, volgens mij zou hij het niet eens erg vinden als mensen het weten.
Ik vraag mezelf nu ook heel hard af waarom ik in vredesnaam niet alles tegen mijn ouders zou zeggen, precies zoals het is.
Misschien toch de angst voor voorbarige conclusies, zoals die hier ook ineens heel snel van incest naar pedo gingen.
Ik ga nu naar mijn ouders.![]()
maandag 31 juli 2017 om 21:38
Ik zou het wel aan jouw ouders en eventueel aan jouw schoonouders vertellen. Dan kunnen ze zien dat er iets is gebeurd dat geheel buiten jou om ging, en snappen ze ook waarom echtgenoot vergeven en samen doorgaan niet meer op de menukaart staat.
Ik wens je heel veel sterkte! Dit is echt overmacht. Dir had je nauwelijks kunnen voorzien en niets aan kunnen doen. Waarschijnlijk waren ze al als tieners een stel.
Ik wens je heel veel sterkte! Dit is echt overmacht. Dir had je nauwelijks kunnen voorzien en niets aan kunnen doen. Waarschijnlijk waren ze al als tieners een stel.
maandag 31 juli 2017 om 21:44
maandag 31 juli 2017 om 21:48
Dus zelfs dan, in een situatie waarin hij jou ongelooflijk op het hart trapt, jouw leven en dat van de kinderen volledig omgooit, houdt hij enkel rekening met haar gevoelens...wtf
Denk ook dat het raadzaam kan zijn om wel de waarheid te vertellen...er zijn vast dingen die je te verwerken krijgt die echt heel specifiek zijn aan deze situatie, zoals de manier waarop dingen zich vlak onder je neus hebben afgespeeld...als je er dan over praat en je moet de hele tijd letten op wat je zegt, omdat je eigenlijk maar de halve waarheid vertelt, dat is ook niet comfortabel voor jou...
maar ik kan me enige bezorgdheid wel voorstellen, bv. mbt de visie van je ouders op de relatie tussen je ex en je kinderen. Daar wil je je ook niet altijd in moeten verdedigen natuurlijk. Nu ja, je kan zelf het beste inschatten wat je tegen wie zegt...
Denk ook dat het raadzaam kan zijn om wel de waarheid te vertellen...er zijn vast dingen die je te verwerken krijgt die echt heel specifiek zijn aan deze situatie, zoals de manier waarop dingen zich vlak onder je neus hebben afgespeeld...als je er dan over praat en je moet de hele tijd letten op wat je zegt, omdat je eigenlijk maar de halve waarheid vertelt, dat is ook niet comfortabel voor jou...
maar ik kan me enige bezorgdheid wel voorstellen, bv. mbt de visie van je ouders op de relatie tussen je ex en je kinderen. Daar wil je je ook niet altijd in moeten verdedigen natuurlijk. Nu ja, je kan zelf het beste inschatten wat je tegen wie zegt...
poloppie wijzigde dit bericht op 31-07-2017 22:03
4.05% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 21:49

maandag 31 juli 2017 om 21:52
Lieve TO
Wat vreselijk voor jou en je kinderen.
Ik zou echt heel duidelijk wel tegen je ouders en je schoonouders zeggen wat hier aan de hand is. Liegen is nooit goed, en ga geen slechte dingen voor hem doen. Je doet dan mee aan het geheim houden en liegen.
Bovendien heb je alle steun nodig die je kan krijgen.
Mbt de kinderen en je schoonouders, ik zou dat contact voorlopig iig even laten afhangen van wat he schoonouders te zeggen hebben. Als zij het wisten dan is er serieus iets mis met hun morele seksuele kompas. Ik zou daar mijn kinderen niet zonder toezicht aan blootstellen.
Heel veel sterkte.

Wat vreselijk voor jou en je kinderen.
Ik zou echt heel duidelijk wel tegen je ouders en je schoonouders zeggen wat hier aan de hand is. Liegen is nooit goed, en ga geen slechte dingen voor hem doen. Je doet dan mee aan het geheim houden en liegen.
Bovendien heb je alle steun nodig die je kan krijgen.
Mbt de kinderen en je schoonouders, ik zou dat contact voorlopig iig even laten afhangen van wat he schoonouders te zeggen hebben. Als zij het wisten dan is er serieus iets mis met hun morele seksuele kompas. Ik zou daar mijn kinderen niet zonder toezicht aan blootstellen.
Heel veel sterkte.
Het is me nu wel duidelijk waarom veel mensen dachten dat dit een troll-topic was... omdat het gewoon te ongelooflijk is om te kunnen bevatten dat iemand zo is en zo heeft gehandeld. TO, jouw man heeft duidelijk hulp nodig. En jij waarschijnlijk ook later om dit een plek te kunnen geven. Ik hoop dat je zo sterk blijft als dat je je op dit forum voordoet, voor je kinderen, maar ook voor jezelf. Maar ik kan heel goed begrijpen dat je hierdoor in kan storten. En dat is ook helemaal niet erg. Maar ik geloof dat jij met die sterke persoonlijkheid hier ook uit kunt komen.
Ik gun je in ieder geval alle liefde van de wereld toe
Want deze man heeft jou nooit verdiend...

Gvd wat een narigheid!
Ontzettend rot om hier op deze manier achter te komen!
Veel sterkte voor de toekomst! Vertel vooral wat jij zelf wilt aan de mensen met wie jij dit wil delen! Laat je niets op de mouw spelden.
Ik hoop dat jullie scheiding goed en rustig verloopt en dat je uiteindelijk toch enige opluchting zal voelen.
Je hoeft in ieder geval het hele gedoe niet meer te zien gebeuren en mee te doen aan deze walgelijk poppenkast. Al is het een schrale troost...
Ontzettend rot om hier op deze manier achter te komen!
Veel sterkte voor de toekomst! Vertel vooral wat jij zelf wilt aan de mensen met wie jij dit wil delen! Laat je niets op de mouw spelden.
Ik hoop dat jullie scheiding goed en rustig verloopt en dat je uiteindelijk toch enige opluchting zal voelen.
Je hoeft in ieder geval het hele gedoe niet meer te zien gebeuren en mee te doen aan deze walgelijk poppenkast. Al is het een schrale troost...
Only dead fish go with the flow
maandag 31 juli 2017 om 21:53
Het enige wat ik kan bedenken om je een klein beetje een beter gevoel te geven. Is dat jij na al dit verdriet en dit gevecht, ooit weer een liefde zal vinden. Een man die van je houd en je liefhebt. Die je nooit zo zal laten voelen als hij nu doet. Jouw ex man daarintegen zal door het leven moeten met de weet dat zijn 'liefde' niet mag bestaan en ook nooit echt zal bestaan. Dat hij de moeder van zijn kinderen heeft bedonderd. Jouw schoonzus, die een fake relatie en fake leven onderhoud met een man die vreemdgaat en zo weinig om de situatie geeft, dat hij het accepteert. Niet echt iets om jaloers op te zijn.
lautje87 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 21:54
0.24% gewijzigd
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker

maandag 31 juli 2017 om 21:54
Echt wat een bende.
Wat vreselijk gestoord dit.
Neuken met je zus.. verliefd worden weer op je zus.
Denk dat jij nu van hem gaat scheiden e de lol er dan snel af is voor die twee.
En hij moet zich schamen... niet jij.
Hij heeft niet eens zijn best gedaan om wat te redden.
Wat een zieke geest.
Je moet wel met je ouders of iemand anders praten vind ik. Waarom zou je alles alleen doen?
Wat vreselijk gestoord dit.
Neuken met je zus.. verliefd worden weer op je zus.
Denk dat jij nu van hem gaat scheiden e de lol er dan snel af is voor die twee.
En hij moet zich schamen... niet jij.
Hij heeft niet eens zijn best gedaan om wat te redden.
Wat een zieke geest.
Je moet wel met je ouders of iemand anders praten vind ik. Waarom zou je alles alleen doen?

maandag 31 juli 2017 om 21:55
maandag 31 juli 2017 om 21:56
maandag 31 juli 2017 om 21:56
Eens!minoes5 schreef: ↑31-07-2017 21:24Ach, wat vreselijk heftig dit! Wat erg dat het echt waar is wat je zwager je verteld heeft en wat je eigenlijk ergens ook wel voelde gezien de rare, kleffe, omgang met zijn zus. Ik heb echt heel erg met je te doen én met jullie kinderen. Ik zou, denk ik, wel alles vertellen tegen je ouders. Ik weet niet hoe je band met hun is, maar dit kun je niet in je eentje dragen. zoiets groots, dat moet je echt zien te delen met iemand die dichtbij je staat. Denk ik. En waarom zou je verzwijgen met wie hij vreemdgaat?
Rust is nu denk ik ook wel belangrijk. Rust om over de te volgen stappen na te denken.
Ik wil je een knuffel geven en je laten weten dat je hier altijd je verhaal kwijt kunt. Heel veel sterkte!

maandag 31 juli 2017 om 21:59
Damn TO..
Wat erg dit! Ik wilde halverwege je topic nog wel het positieve ervan inzien maar dit gaat gewoon echt te ver! Het liefst kwam ik naar je toe om je een schouder te bieden. Ongelooflijk wat je allemaal te voorduren krijgt binnen deze 24 uur. Dit gun je toch niemand... Beter had het met een vrouw buiten de familie aan de hand geweest, maar dit??

iloveyouthemost wijzigde dit bericht op 31-07-2017 22:02
3.44% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 22:00
Och, to, wat heb ik met je te doen...Vertel het alsjeblieft wél aan je ouders. Dit gaat verder dan "gewoon" vreemdgaan en hoef je niet alleen te dragen. Verzamel mensen om je heen waar je totaal eerlijk tegen kunt zijn, waar je bij kunt huilen, boos worden, alles eruit kunt gooien wat je wil.
Maar blijf hier niet alleen mee lopen.
Hij is het niet waard om door jou beschermd te worden. En jij bent het wel waard om door diegene die van je houden beschermd te worden.
Maar blijf hier niet alleen mee lopen.
Hij is het niet waard om door jou beschermd te worden. En jij bent het wel waard om door diegene die van je houden beschermd te worden.
maandag 31 juli 2017 om 22:05
Ze hebben wel kinderen hè...badmeester schreef: ↑31-07-2017 21:23GEWOON eerlijk over zijn, het is zijn keuze om zijn eigen zus te pakken. Je hoeft dat niet meer te beschermen.
Voor hen ook heel moeilijk deze waarheid dus enige nuance is misschien wel goed.
Ik denk dat eerst de boel op een rijtje krijgen en aan 1 persoon (of je ouders) vertellen die je echt vertrouwt. Want jongens, hoe leg je over een tijd deze klotezooi uit aan je kinderen dan?
Only dead fish go with the flow
maandag 31 juli 2017 om 22:06
Wat vreselijk to. Huil maar. Scheld maar. Wees boos. Je bent een kanjer. Echt. Je doet het supergoed. Ik zou lekker bij ouders alles eruit gooien. Lucht je hart. En echt waar: ga voor jezelf. Jij en je kids op 1. Jij bent het waard.
Heel dikke
Heel dikke

mabelle wijzigde dit bericht op 31-07-2017 22:08
0.40% gewijzigd

maandag 31 juli 2017 om 22:08
En je hebt inderdaad niks om je voor te schamen.
Prima dat je nu naar je ouders gaat en laat je vertroetelen.
Ik raad je daarnaast wel echt aan om zsm "zakelijk" te worden. Ik bedoel daarmee dat jouw beginopstelling redelijk bepalend kan zijn voor het verdere verloop. Bijvoorbeeld jullie huis. Het is toch zeker van de zotte als jij en de kinderen bij je ouders moeten logeren? Jullie horen thuis en hij gaat maar bij zijn zus of hun ouders. Hij is nu hun probleem. Hij en je schoonfamilie (minstens zus en zwager en waarschijnlijk meerderen)hebben jou jarenlang bedonderd. Hij moet daar dus nu ook het meeste last van hebben. Ik zou zeker niet aansturen op een vechtscheiding maar wel redelijk snel mijn grenzen gaan stellen.
Ik raad je daarnaast wel echt aan om zsm "zakelijk" te worden. Ik bedoel daarmee dat jouw beginopstelling redelijk bepalend kan zijn voor het verdere verloop. Bijvoorbeeld jullie huis. Het is toch zeker van de zotte als jij en de kinderen bij je ouders moeten logeren? Jullie horen thuis en hij gaat maar bij zijn zus of hun ouders. Hij is nu hun probleem. Hij en je schoonfamilie (minstens zus en zwager en waarschijnlijk meerderen)hebben jou jarenlang bedonderd. Hij moet daar dus nu ook het meeste last van hebben. Ik zou zeker niet aansturen op een vechtscheiding maar wel redelijk snel mijn grenzen gaan stellen.
anoniem_336977 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 22:10
0.76% gewijzigd

maandag 31 juli 2017 om 22:08
Ongeloofelijk idd.Dreamglasses schreef: ↑31-07-2017 22:05Ze hebben wel kinderen hè...
Voor hen ook heel moeilijk deze waarheid dus enige nuance is misschien wel goed.
Ik denk dat eerst de boel op een rijtje krijgen en aan 1 persoon (of je ouders) vertellen die je echt vertrouwt. Want jongens, hoe leg je over een tijd deze klotezooi uit aan je kinderen dan?
Tegen de kinderen eerlijk zijn (later)is eigenlijk geen eens een optie meer.
maandag 31 juli 2017 om 22:13
Euh.....wat denk je van schoonfamilie bellen en de bom droppen
Frankly my dear, I don"t give a damn

maandag 31 juli 2017 om 22:14
Hier (TO) zou ik echt even wat van onthouden.HasseSimonsdochter schreef: ↑31-07-2017 22:08En je hebt inderdaad niks om je voor te schamen.
Ik raad je daarnaast wel echt aan om zsm "zakelijk" te worden. Ik bedoel daarmee dat jouw beginopstelling redelijk bepalend kan zijn voor het verdere verloop. Bijvoorbeeld jullie huis. Het is van de zotte als jij en de kinderen bij je ouders moeten logeren? Jullie horen thuis en hij gaat maar bij zijn zus of hun ouders. Hij is nu hun probleem. Hij en je schoonfamilie (minstens zus en zwager en waarschijnlijk meerderen)hebben jou jarenlang bedonderd. Hij moet daar dus nu ook het meeste last van hebben. Ik zou zeker niet aansturen op een vechtscheiding maar wel redelijk snel mijn grenzen gaan stellen.
Hij is de gene die deze ellende veroorzaakt heeft. En ook de persoon met het meeste steun om zich heen .
Laat hem lekker naar zn zus gaan. Jou probleem is het niet dat dat niet zou kunnen.
Hij wilde een relatie met haar (getrouwde vrouw/eigen zus) dan zorgt hij maar dat die fantasie wereld van hem uit komt.
Jij en de kinderen horen in dit huis als gezin.
Voor de kinderen is dat gesleep als het langer duurt ook verwarrend.
Hij is de gene met het grote vreemde probleem dus moet hij het uit respect voor jou en de kinderen zelf oplossen.