Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

zaterdag 5 augustus 2017 om 20:57
Je kan ook een eigen topic openen. Dit heeft toch niks met TO's verhaal te maken. Raar verhaal om zo in te brengen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 21:03
De voorbeelden die je noemt zet je jolig op een rij, maar daar zijn twee heel verschillende kanten aan.Snoekbaars schreef: ↑05-08-2017 18:20Overigens over die familie;
Laat kinders bij schoonouders.
In mijn familie hebben we veel van die 'vuile was die je niet buiten hangt'... die iedereen weet... wat iedereen eigenlijk ook tegen elkaar wil vertellen maar ze hebben aangeleerd dat je gewoon moet doen alsof het er niet is dus maken ze van die rare 'grapjes'. Die je net niet hoort...of begrijpt...tenzij je er van weet.
Ik ben er op latere leeftijd achter gekomen;
Mijn tante is niet aangetrouwd. Mijn tante en oom zijn broer en zus.
Mijn opa en oma hebben moeten trouwen omdat mijn oma zwanger was.
Mijn oom is van 'de melkboer'.
Mijn moeder is ook 'van de melkboer'
Mijn neef heeft mijn nicht seksueel misbruikt.
Deze neef is zelf door zijn oom misbruikt.
Mijn moeder is door haar opa misbruikt.
Mijn nakomer oom is het kind van zijn 'zus'. Ze heeft hem gebaard toen ze 16 was en ouders hebben gedaan dat het hun kind was om schandalen te voorkomen.
Alles in die tijd werd gedaan of het er allemaal niet was; hoe je overkwam als familie zijnde of wat de buren dachten is belangrijker. Zo zijn deze mensen opgevoed. Maar stuk voor stuk zijn het eigenlijk hele lieve aardige mensen. Schoonouders van TO waarschijnlijk ook... zijn gewoon lieve mensen...maar zijn opgevoed om dergelijke onderwerpen te vermijden.. maar ze zouden hun kleinkind écht nooit iets aandoen omdat ze moeite hebben om topics bespreekbaar te maken hoor door hun eigen opvoeding.. hun liefde en aardigheid is oprecht.
De keuze van volwassenen om een kind van de melkboer te krijgen of om als broer-zus een relatie aan te gaan, is iets volstrekt anders dan misbruik van neef-nicht en 't ergste opa-kleinkind. Misbruik is grensoverschrijdend. Onterend. Traumatiserend.
Is de opa die je moeder misbruikte de vader van je oom en tante? Zijn je oom en tante de ouders van je neef en nicht?
Zit daar dan niet een vertroebeling op seksueel moraal tussen wat klinkt als leef en laat leven, maar ondertussen grensoverschrijdend gedrag oogluikend toelaat verstopt onder grapjes?
Ik krijg het koud van je voorbeeld. Vind het ook helemaal geen argument om TO aan te raden schoonouders de kinderen wel te laten zien. Eerder ontmoedigend.
Hips, hopsakee en pierlala.
zaterdag 5 augustus 2017 om 21:09
Hoi allemaal, vandaag een emotionele dag gehad. Ik had concrete plannen mbt hoe ik me zou opstellen tegenover ex: koel, zakelijk, sterk. Maar hij kwam al anders binnen dan ik had verwacht. Ik kreeg direct de vraag of we na Het Gesprek nog even samen konden praten. Daardoor was ik een beetje verbaasd, want dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Goed, het gesprek. Hij flapte er meteen uit dat "papa heel stom is geweest en mama heel verdrietig heeft gemaakt. En omdat hij weet dat hij dat niet meer goed kan maken, we voortaan in andere huizen wonen. Papa gaat ergens anders wonen en jullie blijven bij mama in ons huis wonen."
Wederom: a propos...
Toen er samen aan toegevoegd dat het soms gebeurt dat papa's en mama's niet meer verliefd zijn op elkaar, en dat ze dan beter allebei ergens anders kunnen wonen, voordat ze alleen maar boos tegen elkaar gaan doen.
Dat we heel veel van de kindjes houden en dat ze altijd bij papa op bezoek mogen komen enz.
Jongste begon over peppa big en spaghetti bolognese, dus ik vermoed dat het compleet niet is aangekomen bij hem. Maar de oudste wilde weten of ze dan straks 2 eigen kamers had en of daar ook speelgoed was. Dus. Kinderlogica.
Daarna zijn ex en ik even naar buiten gegaan om samen te praten. En hij had een complete meltdown! Voor het eerst gehoord dat hij zo'n spijt had, dat het niet eerlijk is wat hij heeft gedaan. Het gebrek aan emoties werd nu in 1 klap gecompenseerd.
Wat er ook al werd gezegd hier: zijn zeepbel is gebarsten en hij heeft nu een keiharde klap terug naar de realiteit gemaakt, lijkt het.
Hoe het tussen hem en zus verder gaat, geen idee. Hij weet het zelf ook niet meer, zegt hij.
Na tig keer "Ik weet niet meer wat ik moet, ik weet gewoon niet meer wat ik voel..." kreeg ik zowaar nog medelijden met hem.
Maar uiteindelijk is hij nog even met de kinderen gaan praten, koetjes en kalfjes, en toen weer weggegaan.
En ik voel(de) me zo rot. De afstandelijke klootzak, die kon ik wel aan. Vanuit boosheid kan ik een stuk beter adequaat handelen. Maar deze emotionele gebroken man... verdomme. Daar kan ik niet tegen!
Als hij zo is, is er ergens een heel klein vlammetje dat nog steeds brandt. En rationeel WIL ik dat niet, ik weet dat het nooit meer goedkomt. Dus ik wil dat niet voelen.
Zijn telefoonstilte is voorbij nu, hij appt nu wel regelmatig. Op vakantie gaat mijn telefoon overdag uit. Even niet steeds gestoord worden.
Goed, het gesprek. Hij flapte er meteen uit dat "papa heel stom is geweest en mama heel verdrietig heeft gemaakt. En omdat hij weet dat hij dat niet meer goed kan maken, we voortaan in andere huizen wonen. Papa gaat ergens anders wonen en jullie blijven bij mama in ons huis wonen."
Wederom: a propos...

Toen er samen aan toegevoegd dat het soms gebeurt dat papa's en mama's niet meer verliefd zijn op elkaar, en dat ze dan beter allebei ergens anders kunnen wonen, voordat ze alleen maar boos tegen elkaar gaan doen.
Dat we heel veel van de kindjes houden en dat ze altijd bij papa op bezoek mogen komen enz.
Jongste begon over peppa big en spaghetti bolognese, dus ik vermoed dat het compleet niet is aangekomen bij hem. Maar de oudste wilde weten of ze dan straks 2 eigen kamers had en of daar ook speelgoed was. Dus. Kinderlogica.
Daarna zijn ex en ik even naar buiten gegaan om samen te praten. En hij had een complete meltdown! Voor het eerst gehoord dat hij zo'n spijt had, dat het niet eerlijk is wat hij heeft gedaan. Het gebrek aan emoties werd nu in 1 klap gecompenseerd.
Wat er ook al werd gezegd hier: zijn zeepbel is gebarsten en hij heeft nu een keiharde klap terug naar de realiteit gemaakt, lijkt het.
Hoe het tussen hem en zus verder gaat, geen idee. Hij weet het zelf ook niet meer, zegt hij.
Na tig keer "Ik weet niet meer wat ik moet, ik weet gewoon niet meer wat ik voel..." kreeg ik zowaar nog medelijden met hem.

Maar uiteindelijk is hij nog even met de kinderen gaan praten, koetjes en kalfjes, en toen weer weggegaan.
En ik voel(de) me zo rot. De afstandelijke klootzak, die kon ik wel aan. Vanuit boosheid kan ik een stuk beter adequaat handelen. Maar deze emotionele gebroken man... verdomme. Daar kan ik niet tegen!

Zijn telefoonstilte is voorbij nu, hij appt nu wel regelmatig. Op vakantie gaat mijn telefoon overdag uit. Even niet steeds gestoord worden.

zaterdag 5 augustus 2017 om 21:24
Wat afschuwelijk om seksueel misbruik onder tafel te schuiven. Ben je ervan op de hoogte dat misbruik strafbaar is? Crimineel en misdadig? Dat het vaak generaties lang doorgaat? Dat de slachtoffers voor de rest van hun leven getekend zijn, en mogelijk zelf weer in dader veranderen waardoor er nieuwe slachtoffers komen?Valeriaansnoepje schreef: ↑05-08-2017 20:52Nee, ik begrijp eruit dat ze het heeft over de familieleden die zijn opgevoed met het idee dat je dat soort dingen niet buiten de familie brengt, en uit schaamte hun mond hebben gehouden. Dat dat lieve mensen zijn ondanks het zwijgen.
Zwijgen is in dit geval ZEER schadelijk. Je kan verder best lief en aardig zijn, maar hierover zwijgen is een afschuwelijk slechte keuze voor de slachtoffers. Aangifte bij de politie is het enige juiste wat je kan doen.
Back on topic. TO wat fijn dat het gesprek geweest is. Alhoewel het natuurlijk heel pijnlijk en moeilijk blijft. Zeker als blijkt dat ex ook gewoon maar een mens is inclusief emoties. Voor de kinderen natuurlijk wel beter dat hij zich niet koud op blijft stellen en weer interesse toont. Voor hen zal de klap ook stilletjes aan wel komen. Als ze beseffen wat het inhoudt. Je hebt nog een lange weg te gaan maar je komt er wel. Je bent echt beter af zo dan met iemand die in het geniep blijft aanrommelen met zijn zus. Natuurlijk heb je ook medelijden met hem, maar onthoudt dat hij altijd een keuze hierin heeft gehad.
Veel sterkte!
zaterdag 5 augustus 2017 om 21:29
Heel logisch dat jij ook "breekt" wanneer je jouw ex-man zo ziet. Je gevoel is niet van de ene op de andere dag voorbij. Ik zou idd niet te veel appen en in de vakantie ook even voor jezelf de dingen op een rij zetten en wat de vervolgstappen moeten zijn.
Persoonlijk, maar ik zit niet met mijn gevoel in dit verhaal, zou het gebeurde een deal breaker zijn voor een doorstart. Maar dat komt ook door de persoon van de minnares: en dat is misschien raar en wil niet zeggen dat iedere willekeurige derde wel goed zou zijn, maar op de een of andere manier zou ik dit niet uit mijn hoofd kunnen zetten.
Maar goed, eerst maar eens op vakantie en je hoofd legen - dan vervolgstappen en actie plan.
Persoonlijk, maar ik zit niet met mijn gevoel in dit verhaal, zou het gebeurde een deal breaker zijn voor een doorstart. Maar dat komt ook door de persoon van de minnares: en dat is misschien raar en wil niet zeggen dat iedere willekeurige derde wel goed zou zijn, maar op de een of andere manier zou ik dit niet uit mijn hoofd kunnen zetten.
Maar goed, eerst maar eens op vakantie en je hoofd legen - dan vervolgstappen en actie plan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

zaterdag 5 augustus 2017 om 21:33
Woow rustig aan hoor, om eerlijk te zijn vond ik die post verrekte warrig geschreven en haalde ik alleen dat eruit dus. Misschien niet slim van mij om dan zo'n reactie te plaatsen, maar ik kan niet door mijn beeldscherm kruipen en de familie van die poster dwingen zich aan te geven ofzo (Helaas).appelientjex schreef: ↑05-08-2017 21:24Wat afschuwelijk om seksueel misbruik onder tafel te schuiven. Ben je ervan op de hoogte dat misbruik strafbaar is? Crimineel en misdadig? Dat het vaak generaties lang doorgaat? Dat de slachtoffers voor de rest van hun leven getekend zijn, en mogelijk zelf weer in dader veranderen waardoor er nieuwe slachtoffers komen?
Zwijgen is in dit geval ZEER schadelijk. Je kan verder best lief en aardig zijn, maar hierover zwijgen is een afschuwelijk slechte keuze voor de slachtoffers. Aangifte bij de politie is het enige juiste wat je kan doen.
Back on topic. TO wat fijn dat het gesprek geweest is. Alhoewel het natuurlijk heel pijnlijk en moeilijk blijft. Zeker als blijkt dat ex ook gewoon maar een mens is inclusief emoties. Voor de kinderen natuurlijk wel beter dat hij zich niet koud op blijft stellen en weer interesse toont. Voor hen zal de klap ook stilletjes aan wel komen. Als ze beseffen wat het inhoudt. Je hebt nog een lange weg te gaan maar je komt er wel. Je bent echt beter af zo dan met iemand die in het geniep blijft aanrommelen met zijn zus. Natuurlijk heb je ook medelijden met hem, maar onthoudt dat hij altijd een keuze hierin heeft gehad.
Veel sterkte!
Edit: en ja natuurlijk weet ik dat misbruik strafbaar is. En als het even kan geef ik mensen die anderen misbruiken/mishandelen ook aan bij de politie. Al was het maar bij de buurman die politieagent is.
anoniem_649548ce5a867 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 21:35
6.20% gewijzigd
zaterdag 5 augustus 2017 om 21:33
Het komt vaker voor dat mensen achteraf reflecteren en dan pas de (niet gewenste) consequenties inzien van hun gedrag. Dus het is niet eens heel gek dat hij nu "ineens" zo anders reageert. Zijn initiële reactie was een schild opwerpen, maar dat is niet zijn persoon en gevoelsmatig kun je dit niet altijd vol blijven houden. Ik snap heel goed dat je medelijden met hem kunt hebben.. je hebt tenslotte jarenlang lief en leed met hem gedeeld en had tot kort geleden nog het gevoel dat jullie (gelukkig?) getrouwd waren. Soms als mensen uit elkaar gaan dan is 1 van de 2 er al langer mee bezig (met het distantieren van de ander), waardoor het dan sneller kan gaan om het te accepteren dat je uit elkaar bent. Maar nu het zo plotsklaps is, ook voor jou, snap ik dat het heel erg "wennen" is om zelf te zeggen "ik ben er klaar mee" en geen positieve gevoelens meer te hebben bij de man die je lief had. Dat is echt een proces van verwerking.
Ik denk dat die vakantie voor je erg goed uitkomt. Er even ertussenuit. Wat ik zou aanraden is duidelijk zijn tegen je ex-man en zeggen "ik ga op vakantie dus ik wil niet gestoord worden". Althans, dat zou ik doen, maar het is maar net natuurlijk waar jij je het prettigst bij voelt (het kan ook dat je juist contact wilt om een beetje te kunnen inschatten wat er "gaande" is, of om zelf te ventileren, dat je daar niet zo bezig mee gaat in je eigen hoofd).
Ik denk dat die vakantie voor je erg goed uitkomt. Er even ertussenuit. Wat ik zou aanraden is duidelijk zijn tegen je ex-man en zeggen "ik ga op vakantie dus ik wil niet gestoord worden". Althans, dat zou ik doen, maar het is maar net natuurlijk waar jij je het prettigst bij voelt (het kan ook dat je juist contact wilt om een beetje te kunnen inschatten wat er "gaande" is, of om zelf te ventileren, dat je daar niet zo bezig mee gaat in je eigen hoofd).
zaterdag 5 augustus 2017 om 21:38
Maxisas, houd voet bij stuk nu!
De werkelijkheid is bij hem aangekomen.
Begrijpelijk dat je medelijden voelt voor een gebroken man, maar het door zijn eigen toedoen! Radiostilte is goed voor jou en de kinderen nu. Even alles laten bezinken. Heel verstandig dat je telefoon uitdoet.
Maar op die manier kun je ook geen contact met je ouders of andere hulptroepen onderhouden. Kun je niet een tweede telefoon lenen om nodige contacten te onderhouden?
Begrijpelijk dat je medelijden voelt voor een gebroken man, maar het door zijn eigen toedoen! Radiostilte is goed voor jou en de kinderen nu. Even alles laten bezinken. Heel verstandig dat je telefoon uitdoet.
Maar op die manier kun je ook geen contact met je ouders of andere hulptroepen onderhouden. Kun je niet een tweede telefoon lenen om nodige contacten te onderhouden?

zaterdag 5 augustus 2017 om 21:43
Goed dat ex en jij op één lijn zitten in het verhaal naar jullie kinderen toe. Misschien kan je nog met ex een specifieke dag en tijd afspreken in de vakantie dat hij een dag(deel) langskomt en met hun tijd besteed/oppast. Dan zie je meteen of hij een goede wil heeft, de kinderen hebben iets om naar uit te kijken en voelen zich niet in de steek gelaten door papa en jij kan op dat moment je hoofd even leeg maken en tijd voor jezelf nemen.
Wat betreft de emoties; dit zijn krokodillentranen. Laat je niet inpakken door zijn geveinsde emoties, want die had hij ook niet toen het uit kwam. Sterker zelfs, een dag later stond hij alweer in de douche met zus. Hij zal momenteel wel een breakdown hebben omdat zus niet direct onvoorwaardelijk voor hem heeft gekozen en hij nu alleen met ieders emoties/boosheid mag dealen. En daarom zoekt hij nu toenadering per app. Als zus dadelijk al het contact verbreekt zal hij sterk aansturen op een hereniging en dit brengen alsof hij uit zichzelf het licht heeft gezien. Mijn advies zou dus zijn om niet meer te reageren per app. Jullie hebben momenteel niks te regelen (komt na de vakantie wel) en als je contact blijft houden ga je met elk appje door een stroom emoties. Voor je het weet zit de vakantie er weer op, die tijd kun je denk ik beter gebruiken om fantastische herinneringen met je kinderen te maken en op te laden.
Wat betreft de emoties; dit zijn krokodillentranen. Laat je niet inpakken door zijn geveinsde emoties, want die had hij ook niet toen het uit kwam. Sterker zelfs, een dag later stond hij alweer in de douche met zus. Hij zal momenteel wel een breakdown hebben omdat zus niet direct onvoorwaardelijk voor hem heeft gekozen en hij nu alleen met ieders emoties/boosheid mag dealen. En daarom zoekt hij nu toenadering per app. Als zus dadelijk al het contact verbreekt zal hij sterk aansturen op een hereniging en dit brengen alsof hij uit zichzelf het licht heeft gezien. Mijn advies zou dus zijn om niet meer te reageren per app. Jullie hebben momenteel niks te regelen (komt na de vakantie wel) en als je contact blijft houden ga je met elk appje door een stroom emoties. Voor je het weet zit de vakantie er weer op, die tijd kun je denk ik beter gebruiken om fantastische herinneringen met je kinderen te maken en op te laden.
zaterdag 5 augustus 2017 om 22:10
Valeriaansnoepje sorry ik had het niet tegen jou maar tegen Snoekbaars. Sorry, niet duidelijk van mij!! Ik reageerde alleen op jou omdat jij voor mij had verduidelijkt dat snoekbaars niet de misbruikers bedoelde, maar de mensen die hierover zwijgen als zijnde aardig en lief. Mijn onbegrip was dus voor snoekbaars bedoeld.
zaterdag 5 augustus 2017 om 22:47
amarna schreef: ↑05-08-2017 21:38Maxisas, houd voet bij stuk nu!
Begrijpelijk dat je medelijden voelt voor een gebroken man, maar het door zijn eigen toedoen!
En dus moet hij straf of zo?
Radiostilte is goed voor jou en de kinderen nu. Even alles laten bezinken. Heel verstandig dat je telefoon uitdoet.
Maxisas, het geeft niet dat je het moeilijk vindt. Het is ook moeilijk. En weet je, je kan als jij dat wil alle tijd nemen om te besluiten wat je wel en niet wil met deze man.
Er komt erg veel op je af, geef Jezelf de tijd die je nodig hebt en laat je niet door anderen richting een beslissing duwen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
zaterdag 5 augustus 2017 om 22:57
Waarom baseer je deze aannames op?LiveLoveLaugh2 schreef: ↑05-08-2017 21:43Goed dat ex en jij op één lijn zitten in het verhaal naar jullie kinderen toe. Misschien kan je nog met ex een specifieke dag en tijd afspreken in de vakantie dat hij een dag(deel) langskomt en met hun tijd besteed/oppast. Dan zie je meteen of hij een goede wil heeft, de kinderen hebben iets om naar uit te kijken en voelen zich niet in de steek gelaten door papa en jij kan op dat moment je hoofd even leeg maken en tijd voor jezelf nemen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 23:10
Ik neem mijn telefoon wel gewoon mee natuurlijk, en indien nodig gaat ie ook aan. Maar ik bedoel meer dat ik niet van plan ben om tijdens de vakantie alsnog druk bezig te zijn met dingen regelen enz. Ik wil dan liever gewoon geen afleiding overdag, in de vorm van appjes of berichtjes.
Ex voorstellen om ook een dag langs te komen, vind ik voor de kinderen wel een fijn idee. Dan is papa toch nog een beetje mee geweest op vakantie.
Ik heb ex trouwens met klem geadviseerd om psychische hulp te zoeken. Voor zichzelf, en eventueel met zus.
Ex voorstellen om ook een dag langs te komen, vind ik voor de kinderen wel een fijn idee. Dan is papa toch nog een beetje mee geweest op vakantie.
Ik heb ex trouwens met klem geadviseerd om psychische hulp te zoeken. Voor zichzelf, en eventueel met zus.

zaterdag 5 augustus 2017 om 23:21
- jarenlang emotioneel en fysiek vreemdgaan
- tegen TO zeggen dat zij nooit een prioriteit was en zou worden
- dagenlang onbereikbaar zijn voor TO;
- zelfs als het voor de kinderen is
- TO overstuur laten vertrekken naar ouders, niet naar haar omkijken maar een dag later in de douche van TO gaan staan met zus
- in de douche betrapt worden en hier helemaal niks ergs aan vinden
- bij ouders in bijzijn van TO toegeven dat hij altijd al verliefd is geweest op zus
zaterdag 5 augustus 2017 om 23:30
Goed bezig TO! Het verleden kun je niet meer veranderen. Het is niet alleen maar verloren tijd geweest; je hebt er twee prachtige kinderen aan over gehouden. Op de toekomst heb je nu wel en ook meer invloed; als het even geen chaos in je hoofd is, bedenk dan eens wat jij zou willen. Niet zozeer de praktische zaken, maar dingen die je leuk lijken, die je graag zou willen doen, en gun je die dingen ook. Je moet door het verdriet en de boosheid en onmacht heen maar er gaat een tijd komen dat je weer helemaal kint genieten van dingen. Veel sterkte!

Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
zaterdag 5 augustus 2017 om 23:45
Je bent veelste goed voor deze wereld. In het speciaal voor hem. Zal ook medelijden hebben met hem. Het is ook triest. Maargoed als je niet achter was gekomen ging hij gewoon door als klootzak.. dus ja.
Hopelijk blijf je even sterk als je was.
Dag langs laten komen is gezien jullie kinderen een goed idee.
Hopelijk blijf je even sterk als je was.
Dag langs laten komen is gezien jullie kinderen een goed idee.
Bam!!!!

zondag 6 augustus 2017 om 03:40
Zijn emoties zijn vast echt, maar die hebben betrekking op zijn leed.Maxisas87 schreef: ↑05-08-2017 23:10Ik neem mijn telefoon wel gewoon mee natuurlijk, en indien nodig gaat ie ook aan. Maar ik bedoel meer dat ik niet van plan ben om tijdens de vakantie alsnog druk bezig te zijn met dingen regelen enz. Ik wil dan liever gewoon geen afleiding overdag, in de vorm van appjes of berichtjes.
Jij was geen prioriteit voor hem. Dat is echt niet zo maar veranderd. Zijn gevoelens waren zo sterk dat hij bij jou de bom liet barsten en niet bang was om zijn schepen te verbranden. En dat allemaal zonder plan. Dat lijkt er dan op dat hij toen wel wist wat hij voelde.
Nu is hij onzeker omdat zij hem in onzekerheid laat.
Hoe hard ook, over het einde van jullie relatie is hij als ik het zo lees niet onzeker. Anders had hij jullie gesprek met de kinderen toch uitgesteld.
Persoonlijk vind ik dat je jouw eigen verdriet ook de ruimte moet geven. Ik zou hem echt geen dag op vakantie laten langskomen.
zondag 6 augustus 2017 om 07:42
Ik zie in mijn naaste omgeving dat wanneer ouders echt hun best doen wat betreft co ouderschap kinderen het minst lijden onder een scheiding. Ze zetten zichzelf even aan de kant in het belang van de kinderen.
Papa laten langskomen is dus een prima idee. Voor kinderen is het anders ook hard om plots 1 ouder 'heel lang' niet te zien.
Sterkte TO, ik vind dat je het prima aanpakt!
Papa laten langskomen is dus een prima idee. Voor kinderen is het anders ook hard om plots 1 ouder 'heel lang' niet te zien.
zondag 6 augustus 2017 om 08:43
FarFarAway schreef: ↑06-08-2017 07:42Ik zie in mijn naaste omgeving dat wanneer ouders echt hun best doen wat betreft co ouderschap kinderen het minst lijden onder een scheiding. Ze zetten zichzelf even aan de kant in het belang van de kinderen.

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 6 augustus 2017 om 08:54
Ben het ook met Baggal eens.
Het is en was het ultieme bedrog, maar wat ook al iemand zei, je hebt van de man gehouden, dat zal heus niet zo maar over zijn.
Dit is wel een situatie waarvan ik het zou snappen dat het ontaard in een vechtscheiding (niet dat het er eentje wordt hopelijk) , ik wens je de kracht zo sterk te blijven als je je tot nog toe hebt getoond, fijne vakantie.
Het is en was het ultieme bedrog, maar wat ook al iemand zei, je hebt van de man gehouden, dat zal heus niet zo maar over zijn.
Dit is wel een situatie waarvan ik het zou snappen dat het ontaard in een vechtscheiding (niet dat het er eentje wordt hopelijk) , ik wens je de kracht zo sterk te blijven als je je tot nog toe hebt getoond, fijne vakantie.
die ik wilde bestaat al...
zondag 6 augustus 2017 om 09:31
Goed gezegd.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑05-08-2017 23:21- jarenlang emotioneel en fysiek vreemdgaan
- tegen TO zeggen dat zij nooit een prioriteit was en zou worden
- dagenlang onbereikbaar zijn voor TO;
- zelfs als het voor de kinderen is
- TO overstuur laten vertrekken naar ouders, niet naar haar omkijken maar een dag later in de douche van TO gaan staan met zus
- in de douche betrapt worden en hier helemaal niks ergs aan vinden
- bij ouders in bijzijn van TO toegeven dat hij altijd al verliefd is geweest op zus
Snap niet waarom sommige mensen dingen 'aannames' moeten noemen omdat ze er niet letterlijk zo staan.
1+1=2 hoor.
zondag 6 augustus 2017 om 09:33
Dit dus. Hij heeft jarenlang genoten van het flirten met zijn zus voor de neus van TO (en de man van zus). Het gaf het wellicht nog een pikant tintje voor hem waar ze samen dan over konden giechelen.tampontouwtje schreef: ↑06-08-2017 03:40Zijn emoties zijn vast echt, maar die hebben betrekking op zijn leed.
Jij was geen prioriteit voor hem. Dat is echt niet zo maar veranderd. Zijn gevoelens waren zo sterk dat hij bij jou de bom liet barsten en niet bang was om zijn schepen te verbranden. En dat allemaal zonder plan. Dat lijkt er dan op dat hij toen wel wist wat hij voelde.
Nu is hij onzeker omdat zij hem in onzekerheid laat.
Die vent heeft totaal geen respect gehad voor TO en nu er voor hem ook consequenties aan zitten, is hij verdrietig.