Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

woensdag 30 augustus 2017 om 22:41
Krishnalovess schreef: ↑30-08-2017 22:39Wat een gemene reacties. Jullie jagen to weg. Ik snap niet waarom op dit forum zoveel geoordeeld wordt als mensen om hulp vragen. to hoe gaat het nu? is het allemaal weer wat rustiger?

vrijdag 1 september 2017 om 12:44
Ze heeft wel een punt.
Stel je even voor dat je zelf in die situatie zit (wat je blijkbaar niet kan gezien jouw reactie = in het belachelijke trekken), dan zou je ook wel snappen dat bepaalde TO geen zin meer hebben in dergelijk gezeik.
De overtreffende trap: stel je even voor dat je in dezelfde situatie zit en je zoekt steun op een forum en je leest dergelijk gezeik. Zou jij dan nog zin hebben om überhaupt te reageren? Ik zou waarschijnlijk ook passen want ik heb bijvoorbeeld geen zin in de insinuaties die hier gemaakt worden.
Het is de online wereld, (on)gelukkig. Daar kan net niet alles. Maar het lijkt me het meest interessant om rekening te houden met het feit dat het de realiteit kan zijn. Want wat online kan, kan veelal ook in real life. Als je dan de vaste klanten tegenkomt (veelal wel het geval), dan heb je geen zin meer in het forummen. Zeker niet als je een TO bent in een vrij penibele situatie.

vrijdag 1 september 2017 om 12:59
JonasV91 schreef: ↑01-09-2017 12:44Ze heeft wel een punt.
Stel je even voor dat je zelf in die situatie zit (wat je blijkbaar niet kan gezien jouw reactie = in het belachelijke trekken), dan zou je ook wel snappen dat bepaalde TO geen zin meer hebben in dergelijk gezeik.
De overtreffende trap: stel je even voor dat je in dezelfde situatie zit en je zoekt steun op een forum en je leest dergelijk gezeik. Zou jij dan nog zin hebben om überhaupt te reageren? Ik zou waarschijnlijk ook passen want ik heb bijvoorbeeld geen zin in de insinuaties die hier gemaakt worden.
Het is de online wereld, (on)gelukkig. Daar kan net niet alles. Maar het lijkt me het meest interessant om rekening te houden met het feit dat het de realiteit kan zijn. Want wat online kan, kan veelal ook in real life. Als je dan de vaste klanten tegenkomt (veelal wel het geval), dan heb je geen zin meer in het forummen. Zeker niet als je een TO bent in een vrij penibele situatie.
Daar heb je gelijk in Jonas, maar de reacties na haar laatste bericht waren in de meerderheid meelevend en steunend. In tegenstelling tot eerder in dit topic. Toen negeerde ze de mensen die twijfelden. Ik vind het jammer dat TO de positieve mensen niet op de hoogte houdt, er heerst toch een bepaalde bezorgdheid om haar.
Maar ik besef ook dat geen enkele TO ook maar ergens toe verplicht is.
Tja, en om die reden ben ik ook gaan twijfelen. En dat is best lullig wanneer iemand zoiets echt heeft moeten meemaken.
vrijdag 1 september 2017 om 13:18
Zolang TO niet reageert kunnen we vissen naar de beweegredenen waarom ze dat niet meer doet. Er kunnen zoveel zaken gebeurd zijn. Kies dan een oorzaak die zowel jezelf als TO uit de wind zet. Geen frustraties maar wel begrip/acceptatie voor het feit dat er geen reactie meer komt. Het leuke aan fora is dat de topics meestal blijven voortbestaan. Dit topic kan als steun dienen voor mensen in een soortgelijke situatie. Ook in dat opzicht is het interessant om het relatief clean te houden.francieneke schreef: ↑01-09-2017 12:59Daar heb je gelijk in Jonas, maar de reacties na haar laatste bericht waren in de meerderheid meelevend en steunend. In tegenstelling tot eerder in dit topic. Toen negeerde ze de mensen die twijfelden. Ik vind het jammer dat TO de positieve mensen niet op de hoogte houdt, er heerst toch een bepaalde bezorgdheid om haar.
Maar ik besef ook dat geen enkele TO ook maar ergens toe verplicht is.
Tja, en om die reden ben ik ook gaan twijfelen. En dat is best lullig wanneer iemand zoiets echt heeft moeten meemaken.
Want kan ik nog verder gaan. Dan kan ik geconfronteerd worden met een probleem en totaal niet weten wat ik ermee moet doen...

Dan speel ik even

Google is heel leuk maar het kan ook veel beïnvloeden, afhankelijk van de resultaten natuurlijk.
Het is vergezocht maar daarom niet minder realistisch.
vrijdag 1 september 2017 om 13:26
Mja.. Ik ben zelf meer van het "if it walks like a duck-principe".JonasV91 schreef: ↑01-09-2017 13:18Zolang TO niet reageert kunnen we vissen naar de beweegredenen waarom ze dat niet meer doet. Er kunnen zoveel zaken gebeurd zijn. Kies dan een oorzaak die zowel jezelf als TO uit de wind zet. Geen frustraties maar wel begrip/acceptatie voor het feit dat er geen reactie meer komt.
Het is vergezocht maar daarom niet minder realistisch.
Juist op een forum waar je alles aan elkaar kunt verzinnen lijkt dat me toch het meest logische uitgangspunt..
vrijdag 1 september 2017 om 13:42
Klopt, maar een raar verhaal kan wel degelijk waar zijn en dan is het trollhunten heel vervelend en contraproductief. Doe dat dan niet in het topic, maar ergens anders.QueenArachnia schreef: ↑01-09-2017 13:26Mja.. Ik ben zelf meer van het "if it walks like a duck-principe".
Juist op een forum waar je alles aan elkaar kunt verzinnen lijkt dat me toch het meest logische uitgangspunt..
vrijdag 1 september 2017 om 13:46
vrijdag 1 september 2017 om 13:57
Fair enough.QueenArachnia schreef: ↑01-09-2017 13:26Mja.. Ik ben zelf meer van het "if it walks like a duck-principe".
Stelling:
Ik ben bijvoorbeeld afwijkend t.o.v. het gemiddelde. Dat doe je al snel maar neem nu aan richting één van de uitersten. Dan valt het vaker wel op dan niet. Heb jij dan behoefte om constant geconfronteerd te worden met het feit dat je afwijkt? Ik bedoel. Er kunnen zinnige dingen gezegd worden maar hou die dan ook neutraal zonder te moeten benadrukken dat je het afwijkend vindt. Als iemand op zoek is naar (zelf-)vertrouwen, dan zijn dergelijke commentaren zoals een boorplatform. Er wordt heel diep troep ontgonnen. Da's pijnlijk. Nergens voor nodig.
De meeste mensen zijn zich er reeds van bewust dat ze afwijkend zijn. Zeker na het behalen van een bepaalde leeftijd. Zij hoeven die confrontatie daar echt niet mee. Da's pijnlijk, frustrerend, gevoel van machteloosheid,...
Da's nu misschien wel extreem. Maar het punt is en blijft dat het blijkbaar bijzonder moeilijk blijkt te zijn om zich in te leven in andermans situatie. Wat voor de meesten verzonnen lijkt kan echt gebeuren. Tenzij je science-fiction als uitgangspunt hebt maar deze situatie heeft daar niets mee te maken. Hoe onwaarschijnlijk het voor sommigen ook is, het kan. En net dat laatste is hyperbelangrijk. Losstaand of dat nu voor huidige TO is of voor komende bezoekers. Als de stituatie zich in werkelijkheid effectief kan voordoen, hou dan rekening met het feit dat het kan. Losstaand van de eigen subjectieve gevoelens die er ontwikkelt worden. TO heeft niets aan die subjectieve shit, integendeel. Stel dat de situatie de realiteit is, dan kruipt TO misschien terug in het hoekje in een donker kamertje. Krijg TO maar terug uit dat kamertje... We zijn geen therapeuten maar we kunnen toch een beetje rekening houden met elkaar? Zeiken kan altijd, in andere topics.
Draai het even om. Stel dat jij iets belangrijks post op een forum maar net op dat forum heerst de mentaliteit dat hetgeen gepost wordt, bullshit is. Jij weet dat natuurlijk niet bij aanvang maar je wordt er nu wel mee geconfronteerd. Wat zou dat met jou doen? Als jij nu antwoord dat je het geen moer zou uitmaken, dan moet je ook beseffen dat er andere mensen zijn bij wie de impact wel dermate groot kan zijn.
vrijdag 1 september 2017 om 14:04
Ik zou me niet op een forum aanmelden waar ik nog nooit was geweest en de sfeer en ongeschreven regels niet ken, zo'n heftig verhaal schrijven en dan verwachten dat iedereen dat maar als zoete koek slikt. Natuurlijk voelt het rot als het allemaal wel waar is, maar ik vind het ook wel een beetje eigen verantwoordelijkheid waar je wat neerplempt op internet.
Het viva-forum staat in forumland nou niet bepaald bekend als warm bad en bron van medeleven ofzo.
Het viva-forum staat in forumland nou niet bepaald bekend als warm bad en bron van medeleven ofzo.

vrijdag 1 september 2017 om 14:08

vrijdag 1 september 2017 om 14:11
QueenArachnia schreef: ↑01-09-2017 14:04Ik zou me niet op een forum aanmelden waar ik nog nooit was geweest en de sfeer en ongeschreven regels niet ken, zo'n heftig verhaal schrijven en dan verwachten dat iedereen dat maar als zoete koek slikt. Natuurlijk voelt het rot als het allemaal wel waar is, maar ik vind het ook wel een beetje eigen verantwoordelijkheid waar je wat neerplempt op internet.
Het viva-forum staat in forumland nou niet bepaald bekend als warm bad en bron van medeleven ofzo.![]()

vrijdag 1 september 2017 om 14:16
Daar heb je op zich wel een punt in. Maar niet iedereen die op het forum zit heeft dergelijke crap al meegemaakt. Net zoals niet iedereen die niet op een forum zit dergelijke crap meegemaakt heeft.QueenArachnia schreef: ↑01-09-2017 14:04Ik zou me niet op een forum aanmelden waar ik nog nooit was geweest en de sfeer en ongeschreven regels niet ken, zo'n heftig verhaal schrijven en dan verwachten dat iedereen dat maar als zoete koek slikt. Natuurlijk voelt het rot als het allemaal wel waar is, maar ik vind het ook wel een beetje eigen verantwoordelijkheid waar je wat neerplempt op internet.
Het viva-forum staat in forumland nou niet bepaald bekend als warm bad en bron van medeleven ofzo.![]()
Mensen waarvan het verhaal echt is en die nieuw zijn op het forum lijken me het meest kwetsbaar. Daarom dat bepaalde onderwerpen wat meer tact verlangen qua antwoorden. Het moet voor iedereen leuk blijven en lol mag zeker maar heel af en toe een iets serieuzere modus mag wel. Dat het kan is ook al reeds bewezen. Nog net dat procentje meer zou voor iedereen interessant zijn :p
Als je in de put zit ben je trouwens niet altijd even kritisch in keuzes.
Dat terzijde heeft iedereen ergens wel gelijk vanuit zijn of haar perspectief maar het probleem is dat je dat perspectief niet ziet vanaf een geschreven bericht waardoor de interpretatie vaker wel dan niet de mist in gaat.
De manier waarop jij nu reageert vind ik trouwens wel leuk, bij wijze van positieve noot

vrijdag 1 september 2017 om 14:23
Vanuit een breder perspectief?Kwartel123 schreef: ↑01-09-2017 14:08Wat een enorme aannames om een niet meer reagerende TO te verdedigen.
Vanwaar die behoefte?
Ik ben ook van het Duck-principe en dit hele topic komt op mij niet realistisch over. Wie weet onterecht en daarom is het ook goed dat de mensen die het wel geloven serieus reageren.
Losstaand van TO.
Het is niet omdat de frequentie van dergelijke gebeurtenissen minimaal is t.o.v. diegene die als 'normaal' worden bestempeld, dat het niet kan.
Als je van mening bent dat het niet kan omdat je je echt niet kan inleven in de situatie. Dan is dat het moment om een topic in stilte links te laten liggen.
Is het een verzinsel van TO, dan zij het zo. Maar dan hebben mensen die wel in een dergelijke situatie zitten er wel iets aan.
Net zoals de crap die je leest als commentaar op een dodelijk verkeersongeval met een motor. Dat hoeft de familie echt niet te lezen. Mensen die daar hun plezier in halen

Uiteindelijk is dat van hetzelfde kaliber. Helaas is dat verkeersongeval met zekerheid de realiteit geweest, vorige zondag net voor de middag. Gelukkig geen familie die ik kende maar wel een broer van iemand die aangetrouwd is.
Maar nu zijn we wel heel serieus...

vrijdag 1 september 2017 om 14:28
Je hebt zeker een punt Jonas!
Het is ook lastig. Bij dit topic had ik vanaf pakweg halverwege zoiets als "maar ze reageert niet emotioneel , ze acteert dat, ze schrijft onderkoeld, ze reageert niet op anderen" enz...allemaal van die dingen waardoor ik onzeker werd over de waarheid van haar verhaal.
Maar met die onderbuikgevoelens die ook helemaal fout kunnen zijn kun je niks.
Zelf schreef ik jaren geleden veel over mijn date-belevenissen op een ander forum. Het waren hilarische en bizarre verhalen, maar ik had dat wel degelijk allemaal beleefd. Veel mensen geloofden het niet. Ze vonden de verhalen om te gillen, maar ze gingen er vanuit dat ik vooral mijn fantasie gebruikte.
En dat was gewoon niet zo.
Erg vond ik het niet, ik was niet in nood, ik vond het vooral leuk om te vertellen wat je op de datingmarkt allemaal mee kunt maken. Dat verbaasde me zelf ook enorm.
Hoe bizar een verhaal ook is in de ogen van anderen, het kan wel degelijk echt gebeurd zijn.
Het is ook lastig. Bij dit topic had ik vanaf pakweg halverwege zoiets als "maar ze reageert niet emotioneel , ze acteert dat, ze schrijft onderkoeld, ze reageert niet op anderen" enz...allemaal van die dingen waardoor ik onzeker werd over de waarheid van haar verhaal.
Maar met die onderbuikgevoelens die ook helemaal fout kunnen zijn kun je niks.
Zelf schreef ik jaren geleden veel over mijn date-belevenissen op een ander forum. Het waren hilarische en bizarre verhalen, maar ik had dat wel degelijk allemaal beleefd. Veel mensen geloofden het niet. Ze vonden de verhalen om te gillen, maar ze gingen er vanuit dat ik vooral mijn fantasie gebruikte.
En dat was gewoon niet zo.
Erg vond ik het niet, ik was niet in nood, ik vond het vooral leuk om te vertellen wat je op de datingmarkt allemaal mee kunt maken. Dat verbaasde me zelf ook enorm.
Hoe bizar een verhaal ook is in de ogen van anderen, het kan wel degelijk echt gebeurd zijn.

vrijdag 1 september 2017 om 14:33
Ik ben ook van het Duck principe.Kwartel123 schreef: ↑01-09-2017 14:08Wat een enorme aannames om een niet meer reagerende TO te verdedigen.
Vanwaar die behoefte?
Ik ben ook van het Duck-principe en dit hele topic komt op mij niet realistisch over. Wie weet onterecht en daarom is het ook goed dat de mensen die het wel geloven serieus reageren.
vrijdag 1 september 2017 om 14:54
Ik denk dat TO er wel klaar mee is. Topic werd geopend om een onderbuikgevoel te checken. Daar was TO onzeker over. Toen dat
gevoel terecht bleek, bleek ze vrij aardig haar boontjes te kunnen doppen.
En waarom zou ze terugkomen om het resultaat te posten? De conclusie was er toch al lang? (ja, er was iets goed mis en ze heeft haar conclusies getrokken). Voor de rest heeft ze blijkbaar geen hulp nodig.
En of ze nu wel of niet terugkomt om te updaten, je zult altijd mensen houden die het verhaalt toch niet geloven. Kan ook een gevalletje herkenbaarheid zijn, waarbij het kwaad al geschied is en ze geen zin heeft om nog te updaten.
Of het verhaal heeft een andere wending genomen. Wellicht een vergiffenis/hereniging of de beste vent heeft zelfmoord gepleegd. Geen idee. Maar het kan zijn dat ze de confrontatie met het forum helemaal niet wil of aankan, botte reacties zijn er genoeg, daar moet je ook tegen kunnen.
Al deze speculaties houden de forummers die meegeleefd hebben natuurlijk wel bezig. Toch is een Topistarter geen verklaring of update verschuldigd.
Niemand weet wie er achter een alias schuilgaat. Een beetje respect lijkt me wel zo prettig.
gevoel terecht bleek, bleek ze vrij aardig haar boontjes te kunnen doppen.
En waarom zou ze terugkomen om het resultaat te posten? De conclusie was er toch al lang? (ja, er was iets goed mis en ze heeft haar conclusies getrokken). Voor de rest heeft ze blijkbaar geen hulp nodig.
En of ze nu wel of niet terugkomt om te updaten, je zult altijd mensen houden die het verhaalt toch niet geloven. Kan ook een gevalletje herkenbaarheid zijn, waarbij het kwaad al geschied is en ze geen zin heeft om nog te updaten.
Of het verhaal heeft een andere wending genomen. Wellicht een vergiffenis/hereniging of de beste vent heeft zelfmoord gepleegd. Geen idee. Maar het kan zijn dat ze de confrontatie met het forum helemaal niet wil of aankan, botte reacties zijn er genoeg, daar moet je ook tegen kunnen.
Al deze speculaties houden de forummers die meegeleefd hebben natuurlijk wel bezig. Toch is een Topistarter geen verklaring of update verschuldigd.
Niemand weet wie er achter een alias schuilgaat. Een beetje respect lijkt me wel zo prettig.
vrijdag 1 september 2017 om 14:57
Tja, Vivaforum is een wijk, gelegen in Duckstad.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.