Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
zondag 23 mei 2021 om 14:40
Zandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 12:38Dinsdag afspraak ja. Ik ben nu wel heel blij dat ik die toch heb gemaakt..
Het is wel zo dat ik me op dit moment niet op mezelf richt. Dat vind ik ook wel heel lastig als er zoveel speelt.
Inderdaad heel goed dat je dat gedaan hebt! Dat je je niet op jezelf richt, komt dat misschien ook omdat je dat heel eng vindt? Angst voor wat het bij je los kan maken? Nou maakt je man het er sowieso niet makkelijk op natuurlijk, hij gedraagt zich echt heel schadelijk nu. Ga vooral niet aan jezelf twijfelen

zondag 23 mei 2021 om 14:45
Ja ik denk dat ik ga zeggen dat ik dan voor mezelf nu graag de zekerheid wil dat hij vandaag sowieso niet meer thuiskomt, omdat ik niet wil blijven afwachten. Dat vind ik heel moeilijk (voelt zo heftig en een deel van mij wil ook gewoon dat het weer goed is) maar is wel het beste. Ook voor onze babySteenbokje79 schreef: ↑23-05-2021 14:33Je kan er ook voor kiezen wat ruimte en rust voor jezelf te creëren TO en aangeven dat je wilt dat hij vannacht elders slaapt. Dan ben je minder afhankelijk van zijn grilligheid en zit je ook niet de hele tijd op de luister of hij binnenkomt of niet. Of je doet sowieso de deur op de knip, zodat hij wel aan moet bellen. Dit zijn opties: kies voor jezelf en doe wat voor jou nu het beste voelt.

Dank voor de adviezen, ook over het focussen van mijn gedachten.

zondag 23 mei 2021 om 14:45

zondag 23 mei 2021 om 14:53
Heb je iemand die je kan bellen? En die zonder vragen te stellen het begrijpt als jij zonder uitleg vraagt om een nachtje te slapen? Lijkt me niet dat man raar gaat doen (nou ja, dat doet hij al maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel), maar een goede nacht slaap heb je hard nodig na de afgelopen dagen. Dan kan het helpen als er iemand bij je op de bank slaapt; geeft misschien wat ruimte/zekerheid om heel even iets meer los te laten. Anders lig je misschien alsnog op de luister.Zandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 14:45Ja ik denk dat ik ga zeggen dat ik dan voor mezelf nu graag de zekerheid wil dat hij vandaag sowieso niet meer thuiskomt, omdat ik niet wil blijven afwachten. Dat vind ik heel moeilijk (voelt zo heftig en een deel van mij wil ook gewoon dat het weer goed is) maar is wel het beste. Ook voor onze babydie onrust de hele tijd is niet goed...
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 14:56
6.09% gewijzigd

zondag 23 mei 2021 om 14:54
Kan prima zonder te melden. En als hij vervelend gaat doen kan TO 112 bellen. Beetje kolder dat ze zich naar zijn slechte dronk zou moeten voegen.In_Tenebris schreef: ↑23-05-2021 14:45Deur op de knip zonder melden aan hem zou ik niet doen als hij vervelend wordt van drank. Ik zou vragen of hij in ieder geval de nacht weg wil blijven zodat je in ieder geval de rust hebt met je kind. Hij gedraagt zich ook waardeloos als vader inderdaad en dat zal ook wel pijn doen.

zondag 23 mei 2021 om 15:00
Jawel, maar dan ligt ze waarschijnlijk toch niet lekker en ik kan me ook nog wel voorstellen dat je boos wordt als je ineens je huis niet in kan. Dat kan je beter proberen te voorkomen.

zondag 23 mei 2021 om 15:07
Daar ben ik het niet mee eens.In_Tenebris schreef: ↑23-05-2021 15:00Jawel, maar dan ligt ze waarschijnlijk toch niet lekker en ik kan me ook nog wel voorstellen dat je boos wordt als je ineens je huis niet in kan. Dat kan je beter proberen te voorkomen.
zondag 23 mei 2021 om 15:17
Kan natuurlijk, maar dit kan wel extra problemen opleveren. Staat er straks een man te schreeuwen en op je deur te bonken. Ja, dan kan je 112 bellen, maar het is vele malen fijner als de hele situatie zich niet voordoet.
zondag 23 mei 2021 om 15:20
Dat is heel begrijpelijk. Helaas is het nu niet goed, en dat wordt het ook niet als jij nu ineens zou doen of er niets aan de hand is. Het komt nu helaas neer op het kiezen van de minst slechte optie.Zandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 14:45Ja ik denk dat ik ga zeggen dat ik dan voor mezelf nu graag de zekerheid wil dat hij vandaag sowieso niet meer thuiskomt, omdat ik niet wil blijven afwachten. Dat vind ik heel moeilijk (voelt zo heftig en een deel van mij wil ook gewoon dat het weer goed is) maar is wel het beste. Ook voor onze babydie onrust de hele tijd is niet goed...
zondag 23 mei 2021 om 15:31
Ik zou als ik jou was (en heb dat in een situatie waarin mijn toenmalige partner me ook flikte dat hij wegging zonder te laten weten waarheen en hoe lang hij wegbleef terwijl we net een baby hadden ook daadwerkelijk gedaan) hem appen dat als hij niet NU naar huis komt om als een volwassene over de situatie te praten hij wat mij betreft nooit meer naar huis hoeft te komen.
Echt hoor, laat niet zo met je sollen. Hij laat nu zien dat hij een onbetrouwbare partner en een onbetrouwbare vader is. Weg ermee.
Echt hoor, laat niet zo met je sollen. Hij laat nu zien dat hij een onbetrouwbare partner en een onbetrouwbare vader is. Weg ermee.
Am Yisrael Chai!
zondag 23 mei 2021 om 15:32
Het probleem is dat er al agressie is geweest en dat je met dit soort gedrag een escalatie over jezelf afroept.fashionvictim schreef: ↑23-05-2021 15:31Ik zou als ik jou was (en heb dat in een situatie waarin mijn toenmalige partner me ook flikte dat hij wegging zonder te laten weten waarheen en hoe lang hij wegbleef terwijl we net een baby hadden ook daadwerkelijk gedaan) hem appen dat als hij niet NU naar huis komt om als een volwassene over de situatie te praten hij wat mij betreft nooit meer naar huis hoeft te komen.
Haar eigen veiligheid is belangrijker dan haar relatie.
Wanneer er geen agressie in de relatie is geweest zou ik je gelijk geven. Het probleem is dat je niet weet waar deze man toe in staat is, zeker niet wanneer hij gedronken heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zondag 23 mei 2021 om 15:38
Was dit echt nodig? Het is echt niet vreemd dat TO iets minder sterk in haar schoenen staat na wat er allemaal gebeurt is. Oordelen over haar handelen helpt daar echt niet bij.fashionvictim schreef: ↑23-05-2021 15:31Ik zou als ik jou was (en heb dat in een situatie waarin mijn toenmalige partner me ook flikte dat hij wegging zonder te laten weten waarheen en hoe lang hij wegbleef terwijl we net een baby hadden ook daadwerkelijk gedaan) hem appen dat als hij niet NU naar huis komt om als een volwassene over de situatie te praten hij wat mij betreft nooit meer naar huis hoeft te komen.
zondag 23 mei 2021 om 15:44
Ik zie dit niet als een oordeel van FV maar eerder als een advies. Het is toch ook van de zotte dat die gast het slachtoffer uit loopt te hangen nadat hij zijn vrouw heeft verkracht?Steenbokje79 schreef: ↑23-05-2021 15:38Was dit echt nodig? Het is echt niet vreemd dat TO iets minder sterk in haar schoenen staat na wat er allemaal gebeurt is. Oordelen over haar handelen helpt daar echt niet bij.
zondag 23 mei 2021 om 15:47
Zo was het inderdaad ook bedoeld. Ik zie TO zich in allerlei bochten wringen om zijn gekwetste egootje tegemoet te komen maar de realiteit is dat hij haar verkracht heeft en daarna zich profileert als een onbetrouwbare, onverantwoordelijke lul en vader. Wat nu als er iets met hun baby is of ze moet opeens naar de huisartsenpost of ziekenhuis ofzo? Dan kan ze de focking vader van haar kind niet eens bereiken.Sjaantje37 schreef: ↑23-05-2021 15:44Ik zie dit niet als een oordeel van FV maar eerder als een advies. Het is toch ook van de zotte dat die gast het slachtoffer uit loopt te hangen nadat hij zijn vrouw heeft verkracht?
Nou prima, als dat het soort vader en partner is dat hij wil zijn, prima, maar dan lekker zonder TO. Laat hem lekker oprotten, de lamlul. Bah.
Am Yisrael Chai!

zondag 23 mei 2021 om 15:53
Steenbokje79 schreef: ↑23-05-2021 15:38Was dit echt nodig? Het is echt niet vreemd dat TO iets minder sterk in haar schoenen staat na wat er allemaal gebeurt is. Oordelen over haar handelen helpt daar echt niet bij.
Precies, mooi gesproken. Tegen iemand zeggen dat die met zich laat sollen is eigenlijk zeggen dat die persoon zwak is en sterker moet zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze het even niet meer weet na alles wat haar overkomt.

zondag 23 mei 2021 om 16:00
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar ‘met je laten sollen’ heeft bij mij een negatieve bijsmaak. En na alles wat TO overkomen is, is het niet vreemd dat ze even wat minder sterk in haar schoenen staat. En soms zie je het zelf wat minder scherp als je midden in de tornado zit. Maar ik ben het met je eens dat het goed zou zijn als ze meer de regie zou pakken. Vind het daarom ook goed dat ze man wil laten weten dat ze liever heeft dat hij dan vandaag maar gewoon niet meer thuiskomt.fashionvictim schreef: ↑23-05-2021 15:47Zo was het inderdaad ook bedoeld. Ik zie TO zich in allerlei bochten wringen om zijn gekwetste egootje tegemoet te komen maar de realiteit is dat hij haar verkracht heeft en daarna zich profileert als een onbetrouwbare, onverantwoordelijke lul en vader. Wat nu als er iets met hun baby is of ze moet opeens naar de huisartsenpost of ziekenhuis ofzo? Dan kan ze de focking vader van haar kind niet eens bereiken.
Nou prima, als dat het soort vader en partner is dat hij wil zijn, prima, maar dan lekker zonder TO. Laat hem lekker oprotten, de lamlul. Bah.

zondag 23 mei 2021 om 16:53
To, ik wil je iets vertellen.
Ik heb 15 jaar in een relatie gezeten met iemand die dat in de 1e jaren ook deed, weggaan, niet opnemen en niet zeggen waar hij was. Ook op sexueel vlak waren er issues. Niet zo heftig als de jouwe, maar wel dingen waarvan ik nu denk, zo respectloos en pijnlijk.
Ik heb er toen voor gekozen om aan de relatie te werken. Wat er in de praktijk op neer kwam dat ik continu bezig was om hem te verklaren, te vergoeilijken en te pleasen. Ik gaf wel eens een grens aan, en kreeg ook wel dingen terug. En daarmee heb ik mezelf dus al die jaren een rad voor ogen gedraaid. Wat ik gaf toch grenzen aan? En er was toch groei? Ja, hij liep niet meer weg en de sexuele relatie was beter. Maar als ik heel eerlijk ben, is de relatie in zijn totaliteit nooit goed geweest. En op een gegeven moment weer slechter geworden. Toen ben ik weggegaan.
Wees alsjeblieft eerlijk tegen jezelf. Dit zijn echt rode vlaggen.
Dit gedrag komt ergens vandaan en dit verandert alleen als iemand 100% bereid is om daar aan te werken. Zelf. Oftewel, je man moet aan zichzelf gaan werken want anders blijven dit soort dingen terugkomen. Een tijdje niet, misschien wel 2 jaar niet, maar dan komt het weer. Als hij daar niet toe bereid is , dan kun je beter stoppen.
Dit is zo basaal. Dit gaat over respect, veiligheid, vertrouwen. Hier kun je echt niet om heen.
Ik heb 15 jaar in een relatie gezeten met iemand die dat in de 1e jaren ook deed, weggaan, niet opnemen en niet zeggen waar hij was. Ook op sexueel vlak waren er issues. Niet zo heftig als de jouwe, maar wel dingen waarvan ik nu denk, zo respectloos en pijnlijk.
Ik heb er toen voor gekozen om aan de relatie te werken. Wat er in de praktijk op neer kwam dat ik continu bezig was om hem te verklaren, te vergoeilijken en te pleasen. Ik gaf wel eens een grens aan, en kreeg ook wel dingen terug. En daarmee heb ik mezelf dus al die jaren een rad voor ogen gedraaid. Wat ik gaf toch grenzen aan? En er was toch groei? Ja, hij liep niet meer weg en de sexuele relatie was beter. Maar als ik heel eerlijk ben, is de relatie in zijn totaliteit nooit goed geweest. En op een gegeven moment weer slechter geworden. Toen ben ik weggegaan.
Wees alsjeblieft eerlijk tegen jezelf. Dit zijn echt rode vlaggen.
Dit gedrag komt ergens vandaan en dit verandert alleen als iemand 100% bereid is om daar aan te werken. Zelf. Oftewel, je man moet aan zichzelf gaan werken want anders blijven dit soort dingen terugkomen. Een tijdje niet, misschien wel 2 jaar niet, maar dan komt het weer. Als hij daar niet toe bereid is , dan kun je beter stoppen.
Dit is zo basaal. Dit gaat over respect, veiligheid, vertrouwen. Hier kun je echt niet om heen.

zondag 23 mei 2021 om 17:33
Ik denk dat het niet erg is om andermans perspectieven op deze situatie te krijgen. Dat voorkomt dat je het gebeuren normaliseert; dat je grenzen steeds een stuk opschuiven tot je opeens in een relatie zit waarin je jullie samen niet meer herkent.
Wat er gebeurde is niet goed. Hoe je partner zich gedroeg en gedraagt is niet okee. Als je weet dat anderen er zo tegenaan kijken helpt dat om er zelf een beeld van te vormen.
Wat er gebeurde is niet goed. Hoe je partner zich gedroeg en gedraagt is niet okee. Als je weet dat anderen er zo tegenaan kijken helpt dat om er zelf een beeld van te vormen.