Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?

zondag 23 mei 2021 om 01:41
En dat geklaag over dat jij hem een slecht gevoel over zichzelf geeft is ook bezopen.
En gaat vervolgens weer lekker drinken.

zondag 23 mei 2021 om 07:01
zondag 23 mei 2021 om 12:25
Die periode van zonneschijn voelt wel heel ver weg. Mijn man is een paar uur na onze ruzie weer vertrokken. Ik heb de hele nacht in spanning gezeten. Ik wist niet waar hij was en hij reageerde nergens op. Daarnet kreeg ik een appje dat hij bij een vriend zit en dat hij boos was maar dat het hem wel spijt dat hij me zo bezorgd heeft gemaakt. Hij weet nog niet precies wanneer hij terug komt.
Ik heb gisteravond ook nog met de vriend van het bier gebeld. (Daar was hij dus niet.) Hij zei toen dat het stom van mijn man was maar dat ik hem maar wat ruimte moet geven en me geen zorgen moet maken. Dat hij van ons houdt, maar gewoon even niet lekker in zijn vel zit. Maar hij weet natuurlijk niet wat er is voorgevallen. Mijn man had blijkbaar iets gezegd van stress op het werk en dat ik het vervelend vond dat hij een biertje wilde drinken.
Ik weet het allemaal even niet meer hoor.
Ik heb gisteravond ook nog met de vriend van het bier gebeld. (Daar was hij dus niet.) Hij zei toen dat het stom van mijn man was maar dat ik hem maar wat ruimte moet geven en me geen zorgen moet maken. Dat hij van ons houdt, maar gewoon even niet lekker in zijn vel zit. Maar hij weet natuurlijk niet wat er is voorgevallen. Mijn man had blijkbaar iets gezegd van stress op het werk en dat ik het vervelend vond dat hij een biertje wilde drinken.
zondag 23 mei 2021 om 12:31
Mmm, komt de afspraak met de psych al dichterbij?
Ik zou er verder niet al te veel op reageren en vooral kiezen voor je eigen veiligheid.
Ik vermoed dat hij al boos was voor de nacht van het hele vooral. Wat er is gebeurd heeft minder met seks te maken en meer met woede en (on)macht.
Ik zou er verder niet al te veel op reageren en vooral kiezen voor je eigen veiligheid.
Ik vermoed dat hij al boos was voor de nacht van het hele vooral. Wat er is gebeurd heeft minder met seks te maken en meer met woede en (on)macht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zondag 23 mei 2021 om 12:32
Ach ZandblauwtjesZandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 12:25Die periode van zonneschijn voelt wel heel ver weg. Mijn man is een paar uur na onze ruzie weer vertrokken. Ik heb de hele nacht in spanning gezeten. Ik wist niet waar hij was en hij reageerde nergens op. Daarnet kreeg ik een appje dat hij bij een vriend zit en dat hij boos was maar dat het hem wel spijt dat hij me zo bezorgd heeft gemaakt. Hij weet nog niet precies wanneer hij terug komt.

Ik weet dat het moeilijk is, maar zou het helpen als je je even alleen op jezelf richt? Je hebt heel wat meegemaakt wat je nog moet duiden, een plekje moet geven. Richt je eerst even op jezelf en laat je man even voor wat hij is. Bespreek het met de psycholoog. Zoals ik al eerder zei: dit is jouw traject, jij bepaalt. Hoe snel je wil gaan, hoe je het wilt duiden/benoemen en of en hoe je verder wilt gaan. Als je dat voor jezelf - samen met hulp - op een rijtje hebt, kun je evt (met hulp!) ook het gesprek aangaan met je man.
Kies nu voor jezelf. En als dat betekent dat je nog een paar nachten de deur op de knip houdt, is dat ok. Hoe je man zich voelt en gedraagt, moet je nu even niet als jouw verantwoordelijkheid zien. Als hij zich klote voelt, so be it. Jij staat nu even centraal.
zondag 23 mei 2021 om 12:36
Dat hoeft ook helemaal niet.

Zoek hulp, ook samen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 23 mei 2021 om 12:39
Je man maakt het je ook niet makkelijk. Met zijn gedrag zorgt hij er voor dat het nog steeds om hem draait en jij niet de ruimte hebt om je op jezelf te richten. Dat vind ik oprecht heel verdrietig voor je.Zandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 12:38Dinsdag afspraak ja. Ik ben nu wel heel blij dat ik die toch heb gemaakt..
Het is wel zo dat ik me op dit moment niet op mezelf richt. Dat vind ik ook wel heel lastig als er zoveel speelt.
zondag 23 mei 2021 om 12:39
hij misdraagt zich wel hoorZandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 12:25Die periode van zonneschijn voelt wel heel ver weg. Mijn man is een paar uur na onze ruzie weer vertrokken. Ik heb de hele nacht in spanning gezeten. Ik wist niet waar hij was en hij reageerde nergens op. Daarnet kreeg ik een appje dat hij bij een vriend zit en dat hij boos was maar dat het hem wel spijt dat hij me zo bezorgd heeft gemaakt. Hij weet nog niet precies wanneer hij terug komt.
zondag 23 mei 2021 om 13:51
Is er iemand in je omgeving die je vertrouwd en waar je je veilig bij voelt? Een vriendin?
Ik zou die bellen en vragen om daar vandaag langs te gaan, of bij jouw thuis.
Je hoeft nog niet eens alles tot in detail te vertellen, maar je hebt volgens mij gewoon ook even een arm om je heen nodig.
Ik vind, zonder dat ik echt weet hoe jullie met elkaar omgaan en hoe normaal de communicatie tussen jullie is, dat je man zich echt niet goed gedraagt.
Als dat zijn mechanisme is binnen jullie communicatie, dan is er nog heel wat werk aan de winkel.
Een virtuele knuffel voor jou.
Ik zou die bellen en vragen om daar vandaag langs te gaan, of bij jouw thuis.
Je hoeft nog niet eens alles tot in detail te vertellen, maar je hebt volgens mij gewoon ook even een arm om je heen nodig.
Ik vind, zonder dat ik echt weet hoe jullie met elkaar omgaan en hoe normaal de communicatie tussen jullie is, dat je man zich echt niet goed gedraagt.
Als dat zijn mechanisme is binnen jullie communicatie, dan is er nog heel wat werk aan de winkel.
Een virtuele knuffel voor jou.

Sommige dingen gebeuren en zijn niet waar, terwijl andere dingen waar zijn, hoewel ze nooit gebeurt zijn.
zondag 23 mei 2021 om 13:54
Kan hij niet een tijd wegblijven?Zandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 12:25Die periode van zonneschijn voelt wel heel ver weg. Mijn man is een paar uur na onze ruzie weer vertrokken. Ik heb de hele nacht in spanning gezeten. Ik wist niet waar hij was en hij reageerde nergens op. Daarnet kreeg ik een appje dat hij bij een vriend zit en dat hij boos was maar dat het hem wel spijt dat hij me zo bezorgd heeft gemaakt. Hij weet nog niet precies wanneer hij terug komt.
zondag 23 mei 2021 om 14:03
Wat een vervelende man heb jij. Je spreekt hem aan omdat hij zijn wil aan je heeft opgedrongen en vervolgens vindt hij dat jij overdrijft. Daarna verdwijnt hij en laat hij jou achter met jullie baby zonder je te vertellen waar hij heen gaat. Dit is zijn manier om jou te straffen waarschijnlijk. Deze man is emotioneel niet volwassen hoor.Zandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 12:25Die periode van zonneschijn voelt wel heel ver weg. Mijn man is een paar uur na onze ruzie weer vertrokken. Ik heb de hele nacht in spanning gezeten. Ik wist niet waar hij was en hij reageerde nergens op. Daarnet kreeg ik een appje dat hij bij een vriend zit en dat hij boos was maar dat het hem wel spijt dat hij me zo bezorgd heeft gemaakt. Hij weet nog niet precies wanneer hij terug komt.
Iedere dag is gehaktdag

zondag 23 mei 2021 om 14:06
Steenbokje79 schreef: ↑23-05-2021 12:32Ach ZandblauwtjesDat kan ik me heel goed voorstellen. Wat ontzettend moeilijk. Zeker nadat je je hart gelucht hebt. In plaats van je te steunen en te vragen hoe het met je gaat, vlucht je man weg.
Ik weet dat het moeilijk is, maar zou het helpen als je je even alleen op jezelf richt? Je hebt heel wat meegemaakt wat je nog moet duiden, een plekje moet geven. Richt je eerst even op jezelf en laat je man even voor wat hij is. Bespreek het met de psycholoog. Zoals ik al eerder zei: dit is jouw traject, jij bepaalt. Hoe snel je wil gaan, hoe je het wilt duiden/benoemen en of en hoe je verder wilt gaan. Als je dat voor jezelf - samen met hulp - op een rijtje hebt, kun je evt (met hulp!) ook het gesprek aangaan met je man.
Kies nu voor jezelf. En als dat betekent dat je nog een paar nachten de deur op de knip houdt, is dat ok. Hoe je man zich voelt en gedraagt, [/b]moet je nu even niet als jouw verantwoordelijkheid zien. Als hij zich klote voelt, so be it. Jij staat nu even centraal.
Hoe die man zich voelt of gedraagt is nooit haar verantwoordelijkheid. Kom op zeg.

zondag 23 mei 2021 om 14:10
Dat bedoelde ik ook niet. Dat is het ook nooit. Maar dat is wel wat man nu afdwingt. TO is meer met hem bezig dan met zichzelf. Ik weet helaas uit eigen ervaring dat het soms as jouw verantwoordelijkheid kan voelen, zeker als mensen zulk gedrag vertonen. Dat probeerde ik te zeggen.
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 14:21
21.35% gewijzigd

zondag 23 mei 2021 om 14:11
Ik wilde dit gedrag onvolwassen noemen, maar ik denk eigenlijk dat een gemiddelde scholier nog beter met conflicten om gaat dan jouw man.Zandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 12:25Die periode van zonneschijn voelt wel heel ver weg. Mijn man is een paar uur na onze ruzie weer vertrokken. Ik heb de hele nacht in spanning gezeten. Ik wist niet waar hij was en hij reageerde nergens op. Daarnet kreeg ik een appje dat hij bij een vriend zit en dat hij boos was maar dat het hem wel spijt dat hij me zo bezorgd heeft gemaakt. Hij weet nog niet precies wanneer hij terug komt.
Wat hij die nacht gedaan is heel erg, maar hoe hij zich sindsdien gedraagt zegt ook heel veel over zijn karakter.
zondag 23 mei 2021 om 14:12
DitSteenbokje79 schreef: ↑23-05-2021 12:39Je man maakt het je ook niet makkelijk. Met zijn gedrag zorgt hij er voor dat het nog steeds om hem draait en jij niet de ruimte hebt om je op jezelf te richten. Dat vind ik oprecht heel verdrietig voor je.

Wat mij goed helpt om ruimte te nemen als ik meer ruimte nodig heb dan ik krijg, is mn gedachten bewust verzetten.
Feitelijk focus ik me op andere gedachtes, ideëen, herinneringen dan de gedachtes die maar blijven malen. Liefst iets wat ook totaal los staat van de situatie die de ruimte opslokt.
In het begin moet dat vaak steeds opnieuw, want dat malen is nogal hardnekkig, maar op een gegeven moment verandert het malen en kom ik op gedachtes waar ik wat mee kan en die me meer rust geven om met de situatie om te gaan.
Misschien heb je hier wat aan.
englishmaninnewyork wijzigde dit bericht op 23-05-2021 14:14
2.36% gewijzigd
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.

zondag 23 mei 2021 om 14:12
Zandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 12:25Die periode van zonneschijn voelt wel heel ver weg. Mijn man is een paar uur na onze ruzie weer vertrokken. Ik heb de hele nacht in spanning gezeten. Ik wist niet waar hij was en hij reageerde nergens op. Daarnet kreeg ik een appje dat hij bij een vriend zit en dat hij boos was maar dat het hem wel spijt dat hij me zo bezorgd heeft gemaakt. Hij weet nog niet precies wanneer hij terug komt.
Dit is echt een klotestreek. Al ben je nog zo boos, je laat je vrouw niet de hele nacht in spanning zitten over waar je bent en of het wel goed is met je. En al helemaal niet je vrouw met een kleine baby.
Hij wordt steeds vervelender in mijn optiek. Hier moet je echt korte metten mee maken, niet accepteren. Hij had moeten appen dat hij ok was en niet thuis kwam slapen.
To, hij weet nog niet wanneer hij thuis komt schrijf je. Ik zou niet nog een nacht gaan wachten. Ik zou zeggen, ik doe de deur om 22 uur (of wanneer je wilt) op de knip voor de nacht, ongeacht of je binnen bent of niet.
Bah zo naar! Heel veel sterkte.

zondag 23 mei 2021 om 14:13
Zandblauwtjes schreef: ↑23-05-2021 12:38Dinsdag afspraak ja. Ik ben nu wel heel blij dat ik die toch heb gemaakt..
Het is wel zo dat ik me op dit moment niet op mezelf richt. Dat vind ik ook wel heel lastig als er zoveel speelt.
Die psycholoog kan je wel helpen om overzicht te krijgen in de situatie en jou te helpen om je gevoelens voor jezelf duidelijk te krijgen. Uiteindelijk overkomt dit jou en een beetje steun kan je wel gebruiken denk ik. Het is nogal wat wat er allemaal gebeurt en je hebt nog een kleintje ook waar je voor moet zorgen.
Wat je man doet is niet goed te praten vind ik, vooral het gebrek aan aandacht voor jouw gevoelens vind ik ver gaan. Als ik eerlijk ben vind ik het er op lijken dat hij de relatie heeft opgegeven. Als dat niet zo is vind ik het opmerkelijk dat hij dan niet doorheeft dat hij jou en zijn relatie beschadigt. Ik kan me voorstellen dat je je steeds meer gekwetst voelt.
Sterkte!
zondag 23 mei 2021 om 14:20
Dit denk ik ook. Klinkt als een gefrustreerde man die moeite heeft met de veranderingen na de komst van jullie kind. Erover praten kan hij niet, dat blijkt nu ook duidelijk. Soms moet er in zo iemand/zo'n relatie iets ploffen voordat de shit eruit komt en het beter kan worden. Het is alleen de vraag of dat van hieruit nog kan..viva-amber schreef: ↑23-05-2021 12:31Mmm, komt de afspraak met de psych al dichterbij?
Wat een enorm rotte situatie Zandblauwtjes. Wat afstand lijkt me helemaal niet zo gek. Misschien wel prettig om dat dan duidelijk af te spreken, als dat lukt.

zondag 23 mei 2021 om 14:33
Je kan er ook voor kiezen wat ruimte en rust voor jezelf te creëren TO en aangeven dat je wilt dat hij vannacht elders slaapt. Dan ben je minder afhankelijk van zijn grilligheid en zit je ook niet de hele tijd op de luister of hij binnenkomt of niet. Of je doet sowieso de deur op de knip, zodat hij wel aan moet bellen. Dit zijn opties: kies voor jezelf en doe wat voor jou nu het beste voelt.fifty schreef: ↑23-05-2021 14:12Dit is echt een klotestreek. Al ben je nog zo boos, je laat je vrouw niet de hele nacht in spanning zitten over waar je bent en of het wel goed is met je. En al helemaal niet je vrouw met een kleine baby.
Hij wordt steeds vervelender in mijn optiek. Hier moet je echt korte metten mee maken, niet accepteren. Hij had moeten appen dat hij ok was en niet thuis kwam slapen.
To, hij weet nog niet wanneer hij thuis komt schrijf je. Ik zou niet nog een nacht gaan wachten. Ik zou zeggen, ik doe de deur om 22 uur (of wanneer je wilt) op de knip voor de nacht, ongeacht of je binnen bent of niet.
Bah zo naar! Heel veel sterkte.