Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
calvijn1 schreef:
02-05-2021 16:36
Jezus, wat hysterisch en overdreven :facepalm:
En aangifte doen? Je hebt geen enkel bewijs dat het tegen je zin is gebeurd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Kroonprinses schreef:
02-05-2021 16:34
Om die reden ben ik een voorstander van dingen bij de naam noemen. Geen zachte omschrijvingen zoals "jokken", zoiets is gewoon liegen.

Zo ook met seks tegen de wil van de ander. Aanranding, verkrachting heet zoiets en niet een foutje of dacht ff niet na, bedoelde het niet zo, was dronken, te lang geen seks gehad en had er recht op.

Hysterie wordt als wapen gebruikt omdat het een ongemakkelijk onderwerp betreft en mensen liever niet het beestachtige in de mens onder ogen willen komen. Ontkennen dat er zoveel narigheid gebeurt en alles maar gladstrijken.
Nee hoor, dat maak jij er van. Ik vind sommige reacties hier écht hysterisch. En dat heeft niets met ongemakkelijkheid te maken. Ik zie gewoon nuance, een grijs gebied. Als iemand alleen maar zwart wit ziet dan vind ik dat overdreven en ondoordacht. En dat mag ik vinden. Hoe jij het hier neerzet doe je net alsof jouw mening klopt en die van mij bijvoorbeeld niet omdat ik in een soort ontkenning zou zitten. Of omdat ik dingen zogenaamd niet onder ogen wil komen. Een hele hoop bla die je daar bij elkaar bedenkt om je eigen mening beter te laten klinken.
calvijn1 schreef:
02-05-2021 16:40
En aangifte doen? Je hebt geen enkel bewijs dat het tegen je zin is gebeurd
Dat is het zowat altijd met verkrachting.
Doggo schreef:
Nee hoor, dat maak jij er van. Ik vind sommige reacties hier écht hysterisch. En dat heeft niets met ongemakkelijkheid te maken. Ik zie gewoon nuance, een grijs gebied. Als iemand alleen maar zwart wit ziet dan vind ik dat overdreven en ondoordacht. En dat mag ik vinden. Hoe jij het hier neerzet doe je net alsof jouw mening klopt en die van mij bijvoorbeeld niet omdat ik in een soort ontkenning zou zitten. Of omdat ik dingen zogenaamd niet onder ogen wil komen. Een hele hoop bla die je daar bij elkaar bedenkt om je eigen mening beter te laten klinken.
+1
hannaaah schreef:
02-05-2021 16:14
Ik lees zoveel 'nice girl syndrome' hier in dit topic, om bang van te worden.
Nou, dit. En dan ook nog mensen die het 'hysterisch' noemen als je een feit benoemt voor wat het is, of een "fout" waar je het over moet hebben.

Er zijn een hoop dingen onder de noemer: "een fout" te scharen waarvan het gros hier "makkelijk achter het toetsenbord" zou zeggen dat je dan maar je relatie moet verbreken. Vreemdgaan bijvoorbeeld, of nooit iets doen in huis. Dat soort dingen zijn "fouten". Verkrachting is niet een 'fout' , maar een misdrijf. Vrij simpel eigenlijk.

Als je duidelijk maakt dat je niet wil, en je man dringt toch je lichaam binnen om seks met je te hebben, dan is het gewoon wat het is: verkrachting. Ook binnen het huwelijk. Ook als je al een paar maand geen seks hebt gehad. Ook als je als man normaal een leuke gozer bent. Dat is gewoon strafbaar, en niet zo'n beetje ook: 12 jaar staat er voor.

En natuurlijk kan je er zelf voor kiezen om door alle andere omstandigheden, en je historie, en je liefde bij iemand te blijven. Dat staat je ook vrij. Volgens mij is hier niemand die TO een trauma aan probeert te praten. Maar het is wel gewoon wat het is.

En zo zou ik het zelf ook bij hem terugleggen, en dan heel rustig nadenken over wat ik zou willen. Ik betwijfel of ik zelf aangifte zou doen tegen mijn eigen lief, maar de relatie zou onherstelbaar kapot zijn.
dubbel
elein wijzigde dit bericht op 02-05-2021 16:43
99.32% gewijzigd
PizzaVreter schreef:
Sinds wanneer is iemand die een ander verkracht, volwassen, stabiel en respectvol?
“Normaal”. Of te wel, buiten deze verkrachting om. Is dit een incident of rode draad. Dat maakt nogal een verschil in hoe de toekomst er uit gaat zien. En lijkt me dus een belangrijke vraag om zichzelf te stellen.
Poeh, heftig. Je bent verkracht! Wat een idioot om zijn vrouw te verkrachten. Je moet hier echt actie aan geven. Als het 1 keer gebeurd dan is de kans aanwezig dat het vaker gebeurd. Doe aangifte! Kan je tijdelijk bij iemand anders?
Nou, het radicaal feminisme is duidelijk nog niet uitgestorven.
Loekie12345 schreef:
02-05-2021 16:38
Deze reactie vind ik echt heel goed geschreven en ik sluit me hier 100% bij aan. To, ik ben benieuwd hoe je zelf kijkt naar het incident. Voelt het als een verkrachting (en trauma), of voelt het voor jou anders?
Huh? Zeg jij nou echt dat dit 'incident' alleen een verkrachting is als het voor haar zo voelt? Nee toch?
Cateautje schreef:
02-05-2021 16:47
Nou, het radicaal feminisme is duidelijk nog niet uitgestorven.
Wat is er radicaal feministisch aan?
Doggo schreef:
02-05-2021 16:43
“Normaal”. Of te wel, buiten deze verkrachting om. Is dit een incident of rode draad. Dat maakt nogal een verschil in hoe de toekomst er uit gaat zien. En lijkt me dus een belangrijke vraag om zichzelf te stellen.
Ik noem verkrachting geen inicident, maar iets dat veel zegt over de karakter van een persoon die dat doet.
PizzaVreter schreef:
02-05-2021 16:48
Ik noem verkrachting geen inicident, maar iets dat veel zegt over de karakter van een persoon die dat doet.
Ik gebruik incident in de definitie van het woord.
Natuurlijk is het verkrachting als je wordt geneukt terwijl je meerdere malen hebt aangegeven niet geneukt te willen worden. Ik zou hem de deur uit flikkeren.

Aangifte zou ik dan weer niet doen, je hebt toch geen poot om op te staan als je met zo'n imbeciel getrouwd bent.
Timetraveler schreef:
Huh? Zeg jij nou echt dat dit 'incident' alleen een verkrachting is als het voor haar zo voelt? Nee toch?
Nee dat zegt ze niet.
elein schreef:
Wat is er radicaal feministisch aan?
Nah, hij moet nog net niet gecastreerd.
:@@: :cry: Ik kan serieus wel janken. Radicaal feminisme durven noemen in een topic over verkrachting. Het openlijk betwijfelen van TO’s verhaal. De redenen achter de verkrachting zoeken. Benoemen dat je bij de politie niks kan bewijzen zo. TO vertellen dat ze niet ZOMAAR mag opgeven. Damn..
sjulia wijzigde dit bericht op 02-05-2021 16:54
0.50% gewijzigd
Timetraveler schreef:
Of het verkrachting is, dat kunnen wij helemaal niet zo bepalen op een afstand aan de hand van een klein tekstje. Daar zou een hele juridische procedure aan vooraf moeten gaan waarbij wordt onderzocht wat er precies heeft plaatsgevonden.

Wat ik in deze situatie heel belangrijk vindt is hoe TO zich voelt. Vergelijk het met vreemdgaan: voor de een is dat direct een dealbreaker en betekent het scheiden, voor de ander is het nog iets waaraan je kunt werken. Daarom vraag ik aan haar hoe zij zich erover voelt. Misschien voelde het voor haar als een vervelend incident, waar ze met excuses en een goed gesprek wel weer overheen kunnen komen. Dat kunnen wij toch niet voor haar bepalen? Mensen roepen hier zo gemakkelijk 'scheiden, aangifte en wegwezen', terwijl deze situatie echt niet voor iedereen aanleiding hoeft te zijn om te scheiden.
Cateautje schreef:
02-05-2021 16:52
Castratie is ook een goeie oplossing inderdaad.
Loekie12345 schreef:
02-05-2021 16:53
Of het verkrachting is, dat kunnen wij helemaal niet zo bepalen op een afstand aan de hand van een klein tekstje. Daar zou een hele juridische procedure aan vooraf moeten gaan waarbij wordt onderzocht wat er precies heeft plaatsgevonden.

Wat ik in deze situatie heel belangrijk vindt is hoe TO zich voelt. Vergelijk het met vreemdgaan: voor de een is dat direct een dealbreaker en betekent het scheiden, voor de ander is het nog iets waaraan je kunt werken. Daarom vraag ik aan haar hoe zij zich erover voelt. Misschien voelde het voor haar als een vervelend incident, waar ze met excuses en een goed gesprek wel weer overheen kunnen komen. Dat kunnen wij toch niet voor haar bepalen? Mensen roepen hier zo gemakkelijk 'scheiden, aangifte en wegwezen', terwijl deze situatie echt niet voor iedereen aanleiding hoeft te zijn om te scheiden.
Precies!
doornroosje9 schreef:
02-05-2021 16:10
Haar man had seks met haar tegen haar zin. Jij vindt dat blijkbaar geen probleem?

TO :hug:
Grapjas. Je verdraait mijn woorden. Waarom zou je doe je dat?
grenada wijzigde dit bericht op 02-05-2021 16:56
12.77% gewijzigd
Cateautje schreef:
02-05-2021 16:52
Oh, je snapt het begrip niet.
elein schreef:
02-05-2021 16:55
Oh, je snapt het begrip niet.
:rofl:
Loekie12345 schreef:
Vergelijk het met vreemdgaan: voor de een is dat direct een dealbreaker en betekent het scheiden, voor de ander is het nog iets waaraan je kunt werken.
Zie je ècht het verschil niet?
Sjulia schreef:
:@@: :cry: Ik kan serieus wel janken. Radicaal feminisme durven noemen in een topic over verkrachting. Het openlijk betwijfelen van TO’s verhaal. De redenen achter de verkrachting zoeken. Benoemen dat je bij de politie niks kan bewijzen zo. TO vertellen dat ze niet ZOMAAR de mag opgeven. Damn..

Ik vind de reacties ook heel raar.
Het is níet okee als iemand tegen jouw wil seks met je heeft. Nooit. En dat heet altijd verkrachting, ook als het je partner was die tegen jouw wil seks met je had.

Veel sterkte TO, wat heeft je man je in een onmogelijk vreselijke situatie gebracht :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven