Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eenvoudigste oplossing;

Oude motor terughalen en op internet te koop zetten -> opbrengst op je eigen spaarrekening
Nieuwe motor annuleren, lening bij je ouders annuleren. En dan mag puber zelf lekker gaan sparen voor een nieuwe motor.
Mocht hij daar van gaan stuiteren weet je meteen wat je relatie voor hem waard is, namelijk €
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is de motor er al hoor, als je het OT leest

"Uiteindelijk heb ik hem een voorstel gedaan. Hij doet zijn garage en oldtimer weg en van het geld wat dat bespaart kopen we die droommotor, mede met behulp van een lening (bij mijn ouders). Zo gezegd, zo gedaan.
Maar nu het erop aan komt komt hij alsnog te kort en gaat hij dat weer lenen van onze gezamenlijke spaarrekening.

Zucht, het zit me dwars. Ik zie hem van alles kopen (voor die nieuwe motor) en gaan snowboarden met vrienden. En nu heeft hij geld nodig. "
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-01-2022 11:00
volgens mij is de motor er al hoor, als je het OT leest

"Uiteindelijk heb ik hem een voorstel gedaan. Hij doet zijn garage en oldtimer weg en van het geld wat dat bespaart kopen we die droommotor, mede met behulp van een lening (bij mijn ouders). Zo gezegd, zo gedaan.
Maar nu het erop aan komt komt hij alsnog te kort en gaat hij dat weer lenen van onze gezamenlijke spaarrekening.

Zucht, het zit me dwars. Ik zie hem van alles kopen (voor die nieuwe motor) en gaan snowboarden met vrienden. En nu heeft hij geld nodig. "
Als het al rond is en die motor kan ook niet meer terug dan zou ik zeggen: niks nieuws meer kopen, niet meer snowboarden, zo snel mogelijk die lening aflossen en het bedrag dat hij van de spaarrekening heeft geleend terug laten betalen - en verder de relatie verbreken, maar dat zal waarschijnlijk een brug te ver zijn, dus dan zou ik zeggen: alle financiën gescheiden houden en liefst nog een lat-relatie zodat je financiën op geen enkele manier meer verweven zijn en je zelf geen probleem hebt als hij de vaste lasten niet meer kan betalen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat ze ook samen een huis hebben gekocht. Ik hoop niet dat ze in het zelfde scenario terecht komt als een vriendin van mij die ook zo'n mooi pratende klaploper aan de haak had geslagen. Toen ze hem eindelijk aan de dijk zette, en het huis verkocht moest worden zegde hij zijn baan op, betaalde geen cent hypotheek meer en liet haar ook zitten met de complete restschuld. Want hij had geen inkomen meer dus bij hem viel niks meer te halen. Binnen no time was haar hele goedgevulde spaarrekening leeg en zat zij in de schuldsanering op een houtje te bijten. Terwijl hij bij een nieuwe vrouw was ingetrokken en op haar zak teerde.
impala wijzigde dit bericht op 18-01-2022 11:17
8.24% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-01-2022 11:00
volgens mij is de motor er al hoor, als je het OT leest

"Uiteindelijk heb ik hem een voorstel gedaan. Hij doet zijn garage en oldtimer weg en van het geld wat dat bespaart kopen we die droommotor, mede met behulp van een lening (bij mijn ouders). Zo gezegd, zo gedaan.
Maar nu het erop aan komt komt hij alsnog te kort en gaat hij dat weer lenen van onze gezamenlijke spaarrekening.

Zucht, het zit me dwars. Ik zie hem van alles kopen (voor die nieuwe motor) en gaan snowboarden met vrienden. En nu heeft hij geld nodig. "
Dan nieuwe motor ook verkopen! Kan ie daarna gewoon lekker snowboarden etc. maar TO ook gewoon op vakantie met dr kids ipv op een houtje bijten.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 10:11
Dit is inderdaad wat ik ook in mijn hoofd heb. Mag hij dan alleen maar dure hobby's en ik voor mijn kinderen betalen?
Ik betaal mijn eigen vakantie van mijn eigen 'zakgeld' en als ik met mijn kinderen op vakantie ga betaal ik dat ook. Hij wil er geen geld aan uitgeven. Maar ik sta ook zelf niet op mijn strepen.
En welk deel voor de kinderen betaalt hun vader?

En echt, stop met de zakgeld methode in dit geval. Je moet de financiën nog veel verder scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
18-01-2022 10:53
Nou, ik had een ander topic dat ook over een motor ging in mijn hoofd en dacht: deze man is in elk geval nog niet zo erg als de man uit dat verhaal, maar toen ging ik loepen en toen bleek het om dezelfde TO te gaan en dus ook dezelfde man. Ik vind hem eerlijk gezegd gewoon wel erg.
Ik vind het ook echt vreselijk, wat een hel. En dan met kopjes thee compenseren. Leuk, zo’n doener die dingen zelf doet en geen mensen inhuurt. Hij zal wel moeten, hij heeft geen geld.

Het zal wel weer iets uit de vroege jeugd zijn, of een ex die alle zelfvertrouwen heeft doen verdampen, een diepgewortelde hunkering naar aandacht of iets dergelijks. Anders begrijp ik dit echt niet. Vooral met kinderen erbij.
Alle reacties Link kopieren
Lorem_Ipsum schreef:
18-01-2022 11:24
Ik vind het ook echt vreselijk, wat een hel. En dan met kopjes thee compenseren. Leuk, zo’n doener die dingen zelf doet en geen mensen inhuurt. Hij zal wel moeten, hij heeft geen geld.

Het zal wel weer iets uit de vroege jeugd zijn, of een ex die alle zelfvertrouwen heeft doen verdampen, een diepgewortelde hunkering naar aandacht of iets dergelijks. Anders begrijp ik dit echt niet. Vooral met kinderen erbij.
Snap dat dan, ze hebben niet gemeen (zijn zelfs geen vrienden zegt ze), maar toch draagt hij op handen. Dat is toch echte liefde.
Nou ja, zij zocht een man voor de klusjes en hij zocht een nieuwe verzorgster. Win-win toch?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dit zal wel niet de laatste keer zijn dat hij financieel uit de band springt. Ik was er al wel klaar mee geweest.

En natuurlijk mag je wel van hem verwachten dat ie financieel bijdraagt aan het gezin. Hij kiest er immers zelf voor om bij jullie gezin aan te sluiten. Uiteraard is er ook nog de vader van de kinderen, maar het is echt enorm gierig om zelf in luxe te leven en daarvoor zelfs jouw en andermans geld te lenen, terwijl er met de rest van het gezin geen rekening wordt gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Poosje81 schreef:
18-01-2022 11:17
Dan nieuwe motor ook verkopen! Kan ie daarna gewoon lekker snowboarden etc. maar TO ook gewoon op vakantie met dr kids ipv op een houtje bijten.
Dat gaat hij echt niet doen. Als zij dat gaat eisen, dan vertrekt hij waarschijnlijk. Het lullige is : die motor staat natuurlijk op zijn naam, maakt niet uit dat hij (voor een groot deel) betaald is van andermans geld. Dus als hij er met de motor vandoor gaat, is hij spekkoper. Die lening gaat hij natuurlijk niet meer afbetalen (want geld boeit hem niet :P) En dan kan het wel officieel zijn, maar zie je geld maar eens terug te krijgen in de praktijk.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-01-2022 10:44
Dat zie ik ook gebeuren. Als er bij to niks meer te halen valt en het laatste appeltje voor de dorst is geconsumeerd, gaat hij ruzie zoeken en verdwijnt.
Je denkt dat dit soort types zichzelf wel tegenkomt. Maar dat is niet zo. Die laten de puinhoop en de schulden gewoon achter en gaan met hun mooie praatjes de volgende uitmelken.
Precies. Dit soort types komt overal mee weg en laten een spoor van ellende achter
Alle reacties Link kopieren
Nou Boobie, dit moet je niet willen hoor. The sugarmama van zo een onvolwassen ventje zijn.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 10:11
Dit is inderdaad wat ik ook in mijn hoofd heb. Mag hij dan alleen maar dure hobby's en ik voor mijn kinderen betalen?
Ik betaal mijn eigen vakantie van mijn eigen 'zakgeld' en als ik met mijn kinderen op vakantie ga betaal ik dat ook. Hij wil er geen geld aan uitgeven. Maar ik sta ook zelf niet op mijn strepen.
HIj wil niet betalen voor jouw kinderen, logisch. Maar jij betaalt wel zijn motor? Stuk minder logisch
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre keus, om een lening aan te gaan EN je spaarrekening te plunderen voor iets onnodigs wat ook nog eens flink afneemt qua waarde en dus totaal geen investering is.

Ik zou samen de financien eens doorlopen, en die eerlijker/beter gaan splitten. Grote kans dat je in de financiele problemen gaat komen zo, en dat kun jij je als moeder niet veroorloven.
-
Alle reacties Link kopieren
Plentyplenty schreef:
18-01-2022 11:45
Nou Boobie, dit moet je niet willen hoor. The sugarmama van zo een onvolwassen ventje zijn.
Tuurlijk wel. Hij is vast heel jong en knap. En hij zegt dat ze mooi is. En hij brengt thee. Wat wil je nog meer in het leven?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
18-01-2022 11:03
Als het al rond is en die motor kan ook niet meer terug dan zou ik zeggen: niks nieuws meer kopen, niet meer snowboarden, zo snel mogelijk die lening aflossen en het bedrag dat hij van de spaarrekening heeft geleend terug laten betalen - en verder de relatie verbreken, maar dat zal waarschijnlijk een brug te ver zijn, dus dan zou ik zeggen: alle financiën gescheiden houden en liefst nog een lat-relatie zodat je financiën op geen enkele manier meer verweven zijn en je zelf geen probleem hebt als hij de vaste lasten niet meer kan betalen.
Ik zou geen relatie willen hebben waarbij ik dat als een soort hoofdmeester tegen mijn partner moet zeggen. Je verandert hierdoor toch zelf in een soort miep kniep, iemand die de ander van alle plezier afhoudt?

Dat betekent dus niet dat TO dit mallotige gedrag moet goedkeuren, maar dat ze een andere partner moet zoeken.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
18-01-2022 12:23
Ik zou geen relatie willen hebben waarbij ik dat als een soort hoofdmeester tegen mijn partner moet zeggen. Je verandert hierdoor toch zelf in een soort miep kniep, iemand die de ander van alle plezier afhoudt?

Dat betekent dus niet dat TO dit mallotige gedrag moet goedkeuren, maar dat ze een andere partner moet zoeken.
Ben je een miep kniep en iemand die de ander van alle plezier afhoudt als je het niet oké vindt als hij geld van je moeder leent of het van jouw spaarrekening, die je neem ik aan voor de toekomst van je kinderen aan het opbouwen bent, afhaalt? Ik vind dat dus echt onzin. Hij wil dingen en die kan hij niet betalen, dan mag zij best nee zeggen als hij denkt het bij haar te kunnen halen.

Ik snap dat je zegt dat je dan liever de relatie stopzet, dat zou ik in dit geval ook hebben, maar niet omdat ik bang zou zijn anders miep kniep te zijn. Ze mag toch gewoon haar financiële zekerheid en die van haar kinderen beschermen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
18-01-2022 12:23
Ik zou geen relatie willen hebben waarbij ik dat als een soort hoofdmeester tegen mijn partner moet zeggen. Je verandert hierdoor toch zelf in een soort miep kniep, iemand die de ander van alle plezier afhoudt?

Dat betekent dus niet dat TO dit mallotige gedrag moet goedkeuren, maar dat ze een andere partner moet zoeken.
Hoeft ook niet eens perse. Als ze de financiën maar goed gescheiden houdt. Helaas is ze daar al wat te laat mee. Niet alleen met de motor, als die idd al gekocht is. Maar ook omdat ze een huis heeft gekocht met hem. Dat is linke soep, zeker als je al weet dat hij raar met geld omgaat. Of als je hem nog niet lang genoeg kende om te weten.
impala wijzigde dit bericht op 18-01-2022 12:40
2.36% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
De motor is al gekocht?
Zo niet, zorg ervoor dat dat niet gebeurt!

Geld lenen voor een motor vind ik in deze situatie echt bizar. Maar ook dat hij met zijn vrienden op een dure snowboard vakantie gaat vind ik een rare keus.

Mijn vriend en ik verdienen ook ongeveer evenveel, maar hij betaald indirect wel mee voor de kinderen. De basisdingen worden betaald door hun vader en mij. Maar een dagje Efteling, uitjes, vakantie, cadeautjes... hij laat mij niet opdraaien voor deze kosten. De keuze om te gaan samenwonen met een vrouw met kinderen houdt mi ook in dat je er financieel voor (mee)zorgt. En dat je dus niet meer alles kan doen en laten met je geld. Zijn keuze voor die motor houdt wel in dat er maandelijks veel minder ruimte is voor andere leuke dingen. Los van dat de spaarrekening zo goed als leeg is
Alle reacties Link kopieren
de financien scheiden kan alsnog wel
ze hebben afspraken over wat ze beiden inleggen, en welke deel zakgeld is.
hij blijft inleggen wat ze afgesproken hebben en gaat de lening afbetalen met zijn zakgeld.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
18-01-2022 12:29
Ben je een miep kniep en iemand die de ander van alle plezier afhoudt als je het niet oké vindt als hij geld van je moeder leent of het van jouw spaarrekening, die je neem ik aan voor de toekomst van je kinderen aan het opbouwen bent, afhaalt? Ik vind dat dus echt onzin. Hij wil dingen en die kan hij niet betalen, dan mag zij best nee zeggen als hij denkt het bij haar te kunnen halen.

Ik snap dat je zegt dat je dan liever de relatie stopzet, dat zou ik in dit geval ook hebben, maar niet omdat ik bang zou zijn anders miep kniep te zijn. Ze mag toch gewoon haar financiële zekerheid en die van haar kinderen beschermen?
Ik bedoel het anders: ik zou geen zin hebben in een partner die mij het gevoel geeft dat ik miep kniep ben, en tegen wie ik altijd zou moeten zeggen: zou je dat nou wel kopen, dat is toch veel te duur, dat kun je helemaal niet betalen. Dan verander je in iemand die je helemaal niet wilt zijn.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
18-01-2022 12:37
De motor is al gekocht?
Zo niet, zorg ervoor dat dat niet gebeurt!

Geld lenen voor een motor vind ik in deze situatie echt bizar. Maar ook dat hij met zijn vrienden op een dure snowboard vakantie gaat vind ik een rare keus.

Mijn vriend en ik verdienen ook ongeveer evenveel, maar hij betaald indirect wel mee voor de kinderen. De basisdingen worden betaald door hun vader en mij. Maar een dagje Efteling, uitjes, vakantie, cadeautjes... hij laat mij niet opdraaien voor deze kosten. De keuze om te gaan samenwonen met een vrouw met kinderen houdt mi ook in dat je er financieel voor (mee)zorgt. En dat je dus niet meer alles kan doen en laten met je geld. Zijn keuze voor die motor houdt wel in dat er maandelijks veel minder ruimte is voor andere leuke dingen. Los van dat de spaarrekening zo goed als leeg is
Ah, dit is een reactie waar ik op zat te wachten. Iemand met de ervaring. Ik heb net ook 2 collega's gesproken die bonuskinderen hebben. Uitjes en vakanties worden door beiden betaald. Dat wilde ik gewoon eens van een ander horen. Bedankt!

Verder geloof ik dat ik aangekomen ben bij mijn vriend. Hij gaat zijn beleggingen van zijn vorige werkgever aanspreken voor het tekort. Jammer dat hij dat nu pas bedenkt maar dat wij er gezamenlijk niet voor hoeven op te draaien.
Hij houdt niet van mijn wijzende vinger maar ik heb hem wel duidelijk vermeld dat ik dit geen gelijkwaardigheid vindt als dingen niet overlegd worden. Zeker financiële dingen. Ik kom wel aan.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
18-01-2022 12:56
Ik bedoel het anders: ik zou geen zin hebben in een partner die mij het gevoel geeft dat ik miep kniep ben, en tegen wie ik altijd zou moeten zeggen: zou je dat nou wel kopen, dat is toch veel te duur, dat kun je helemaal niet betalen. Dan verander je in iemand die je helemaal niet wilt zijn.
Klopt als een bus.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
18-01-2022 12:29
Ben je een miep kniep en iemand die de ander van alle plezier afhoudt als je het niet oké vindt als hij geld van je moeder leent of het van jouw spaarrekening, die je neem ik aan voor de toekomst van je kinderen aan het opbouwen bent, afhaalt? Ik vind dat dus echt onzin. Hij wil dingen en die kan hij niet betalen, dan mag zij best nee zeggen als hij denkt het bij haar te kunnen halen.

Ik snap dat je zegt dat je dan liever de relatie stopzet, dat zou ik in dit geval ook hebben, maar niet omdat ik bang zou zijn anders miep kniep te zijn. Ze mag toch gewoon haar financiële zekerheid en die van haar kinderen beschermen?

Mogelijk dat hij dan de relatie beëindigd, omdat zij hem 'terughoudt' en hem z'n vrijheid niet gunt. Waarschijnlijk kan hij zonder haar de motor helemaal niet betalen, maar dat is een andere zaak.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 12:56
Ah, dit is een reactie waar ik op zat te wachten. Iemand met de ervaring. Ik heb net ook 2 collega's gesproken die bonuskinderen hebben. Uitjes en vakanties worden door beiden betaald. Dat wilde ik gewoon eens van een ander horen. Bedankt!

Verder geloof ik dat ik aangekomen ben bij mijn vriend. Hij gaat zijn beleggingen van zijn vorige werkgever aanspreken voor het tekort. Jammer dat hij dat nu pas bedenkt maar dat wij er gezamenlijk niet voor hoeven op te draaien.
Hij houdt niet van mijn wijzende vinger maar ik heb hem wel duidelijk vermeld dat ik dit geen gelijkwaardigheid vindt als dingen niet overlegd worden. Zeker financiële dingen. Ik kom wel aan.

Nou, hopen dat het beklijft dan.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven