man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

vrijdag 20 juli 2018 om 19:21
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?

donderdag 26 juli 2018 om 08:42
Graag, ik kan er niet veel aan veranderen helaas, maar zeuren over mij hoort wat mij betreft lekker in de Napraat thuis.
Over TO: het lijkt erop dat je man eindelijk weer oog voor je heeft en ik zie dat je opbloeit als een plantje dat weer water krijgt, maar vergeet niet wat de reden van jullie drama is en dat die reden nog steeds aanwezig is.
Hij moet dus ook dingen gaan DOEN en dus niet alleen heel veel dingen alleen maar blijven ZEGGEN.

donderdag 26 juli 2018 om 08:45
Dat zeg ik: je weet gevoelsmatig pas of het zinvol is als je alles geprobeerd hebt en dat ben je nu aan het doen.diyer schreef: ↑26-07-2018 00:59Als iets zinloos is, is het inderdaad beter om te gaan. Alleen weet je dat vaak nog niet. Als ik zou weten dat het zinloos was, zou ik ook vertrekken. Maar ik denk juist dat het zinvol is om uit te zoeken wat er gebeurt is in de afgelopen drie jaar. Er zijn voor mij genoeg signalen die zeggen dat het zinvol is om daar mijn energie in te steken, ook al zal het geen gelopen race zijn of uberhaupt altijd even leuk. Soms geeft een spiegel een waarheid die niet altijd leuk is, maar was het toch de moeite waard om erin te kijken.
Rationeel kan ik je zeggen dat het zinloos is of juist weer niet. Maar je bent nog niet klaar om die boodschap te kunnen ontvangen totdat je er dus emotioneel klaar voor bent.

donderdag 26 juli 2018 om 11:19
Dat is niet te voorspellen. En dan nog zal ze zelf moeten afwegen of haar huwelijk dit waard is. Ik denk dat ze nog niet de helft weet maar ook dat is maar één inschatting.
donderdag 26 juli 2018 om 18:35
Goed om dat te lezen, misschien zit er toch weer een opening in. Maar hoefde je niet te denken dat hij diezelfde intimiteit met een ander deelde ?

donderdag 26 juli 2018 om 19:08
Weten doe je nooit iets. Maar je kunt wel afgaan op je intuitie en daarin weet ik dat man op 1 telefoongesprek na (op mijn verzoek) geen contact heeft gehad met zijn collega. Man heeft haar niet meer in whatsapp staan en heeft haar ontvriend op facebook. En verder heeft hij nu vakantie, dus zien ze elkaar niet.

donderdag 26 juli 2018 om 23:11
Je intuitie zij anders ook niet dat je man verliefd op een ander was. En dat bedoel ik niet lullig, ik heb hetzelfde meegemaakt als jij. Ik kan mij dus wel voorstellen hoe jij je voelt. De mijne zocht echter wel een andere baan, anders had ik niet geweten hoe ik ooit hem weer een fijne werkdag kon wensen. Whatsapp en FB zijn niet de enige manieren om in contact met elkaar te staan, ze kunnen zeer creatief zijn als ze willen. Maar als jij er voor kiest om hem hierin (weer) te vertrouwen, moet je dat vooral doen!diyer schreef: ↑26-07-2018 19:08Weten doe je nooit iets. Maar je kunt wel afgaan op je intuitie en daarin weet ik dat man op 1 telefoongesprek na (op mijn verzoek) geen contact heeft gehad met zijn collega. Man heeft haar niet meer in whatsapp staan en heeft haar ontvriend op facebook. En verder heeft hij nu vakantie, dus zien ze elkaar niet.
Succes!

zaterdag 28 juli 2018 om 12:36
Ik was mijn topic kwijt en kon het nergens meer vinden. Heel vreemd.
Gelukkig na lang zoeken weer gevonden. Ik heb een weekje weg geboekt en ga over twee weken dus even terug geworpen worden op mezelf. Ik vind het eng, maar ook fijn.
Kinderen zijn terug, maar dat maakt ook dat we terug doen zoals het was en dat voelt vreemd en ook een beetje gemaakt.
Gelukkig na lang zoeken weer gevonden. Ik heb een weekje weg geboekt en ga over twee weken dus even terug geworpen worden op mezelf. Ik vind het eng, maar ook fijn.
Kinderen zijn terug, maar dat maakt ook dat we terug doen zoals het was en dat voelt vreemd en ook een beetje gemaakt.

zaterdag 28 juli 2018 om 17:05
Maar wat denk je dat zo radicaal anders wordt als je een andere vrouw 'neemt'? Ga je dan voor een 2e leg kinderen? Is dat dan wat je nog een keer mee wilt maken? Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, maar misschien al die mannen wel?
En verder kun je je leven toch ook omgooien met je partner nog wel als je geliefde? Als ik zou weten dat man nog heel graag dit of dat zou willen, zou ik alleen maar denken: hehe, er komt beweging in. Je hebt toch geen nieuwe vrouw nodig om je leven opnieuw te evalueren? Uiteindelijk gaat het nieuwtje ook van die vrouw af, ben je een aantal jaar verder, begint het hele gedoe van voor af aan, kinderen misschien wel van je vervreemd, wat is dan toch die meerwaarde? Ga dan gewoon als single door het leven. Dan kun je ten minste nog echt alles doen waar je zin in hebt.
En hoe zie jij (Bas) het dan qua liefde? Voel jij geen liefde meer dan? Is dat 'gewoon' weg en ben je daardoor dus bereid om al het investeren in elkaar zomaar uit het raam te kiepen? Ik vind dat erg bevreemdend.
En verder kun je je leven toch ook omgooien met je partner nog wel als je geliefde? Als ik zou weten dat man nog heel graag dit of dat zou willen, zou ik alleen maar denken: hehe, er komt beweging in. Je hebt toch geen nieuwe vrouw nodig om je leven opnieuw te evalueren? Uiteindelijk gaat het nieuwtje ook van die vrouw af, ben je een aantal jaar verder, begint het hele gedoe van voor af aan, kinderen misschien wel van je vervreemd, wat is dan toch die meerwaarde? Ga dan gewoon als single door het leven. Dan kun je ten minste nog echt alles doen waar je zin in hebt.
En hoe zie jij (Bas) het dan qua liefde? Voel jij geen liefde meer dan? Is dat 'gewoon' weg en ben je daardoor dus bereid om al het investeren in elkaar zomaar uit het raam te kiepen? Ik vind dat erg bevreemdend.
zaterdag 28 juli 2018 om 17:17
Dat soort midlife crisis is gebaseerd op fantasie en is totaal onrealistisch.
De spannende tijd waarin alles weer nieuw en avontuurlijk is duurt een paar maandjes en dan wordt de werkelijkheid weer zichtbaar door het waas van de hormonen heen.
Op dat moment blijkt dat je niks nieuws hebt en dat het goede van het oude leven ook kapot is.
De spannende tijd waarin alles weer nieuw en avontuurlijk is duurt een paar maandjes en dan wordt de werkelijkheid weer zichtbaar door het waas van de hormonen heen.
Op dat moment blijkt dat je niks nieuws hebt en dat het goede van het oude leven ook kapot is.

zaterdag 28 juli 2018 om 18:04
Joh, mijn man kiept 23 jaar samen en twee kinderen weg zonder met zijn ogen te knipperen. Overigens ook zonder ooit gepraat te hebben. Ik kijk nergens meer van op.diyer schreef: ↑28-07-2018 17:05Maar wat denk je dat zo radicaal anders wordt als je een andere vrouw 'neemt'? Ga je dan voor een 2e leg kinderen? Is dat dan wat je nog een keer mee wilt maken? Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, maar misschien al die mannen wel?
zaterdag 28 juli 2018 om 18:43
Maar met hem is toch helemaal niks mis diyer. Dus die problemen die jij schrijft zijn beren op de weg, dat gebeurt helemaal niet. Die andere vrouw is veel beter zijn zoolmeet, dus dat gaat hij heel gelukkig oud mee worden.
Want jij vind allemaal dat hij problemen heeft, maar zijn probleem ben jij. Als jij meer wakker was geweest had dit nooit hoeven gebeuren.
Ik probeer maar wat om te schetsen. Ik zie het zoals jij. Maar ik ben jouw man niet. Ziet hij het ook zoals jij?
Want jij vind allemaal dat hij problemen heeft, maar zijn probleem ben jij. Als jij meer wakker was geweest had dit nooit hoeven gebeuren.
Ik probeer maar wat om te schetsen. Ik zie het zoals jij. Maar ik ben jouw man niet. Ziet hij het ook zoals jij?

zaterdag 28 juli 2018 om 19:12

Dan ga je met je partner praten om te kijken wat je samen kunt veranderen en als er niks meer is ga je uitelkaar.

zaterdag 28 juli 2018 om 19:21
Eerlijk, ik vind het niet alleen sneu, maar vooral desperaat. Dan moet je toch echt wel wanhopig in de war zijn als je zoveel moois als niks weggooit. Net alsof je jezelf niet meeneemt naar dat 'nieuwe' leven. Want in dat nieuwe leven moet je precies dezelfde dingen. Is er een vrouw die ook een deel van je aandacht wilt, zul je ook moeten letten op je eten en sporten wil je niet uitzakken, zul je toch ook sleurdingen moeten doen om geld in het laatje te brengen en als je daarbij nog wat kinderen verwekt, zul je er ook weer middenin de nacht uitmoeten. Alles vraagt onderhoud, werkelijk ALLES.Vlinder1963 schreef: ↑28-07-2018 19:12
Dan ga je met je partner praten om te kijken wat je samen kunt veranderen en als er niks meer is ga je uitelkaar.
Je kunt een paar maanden, soit, een paar jaar doen alsof dat wel meevalt. Net als een nieuwe auto uit de garage: die staat ook nog vers in de smeer en daar kun je de eerste paar jaar redelijk probleemloos mee rijden. Maar die nieuwe auto vraagt op een dag ook echt een APK en onderhoudsbeurt. En dan moet je ondertussen maar niet bang zijn dat die nieuwe auto ergens ondertussen een deuk oploopt of er een dief in de nacht is die 'm meeneemt.
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 19:24
0.73% gewijzigd
zaterdag 28 juli 2018 om 19:34
parbleumondieu schreef: ↑28-07-2018 17:17Dat soort midlife crisis is gebaseerd op fantasie en is totaal onrealistisch.