man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

20-07-2018 19:21 2209 berichten
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.

Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.

We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.

Blijkt dat ik toch zo gek niet was.

Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.

Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Daar heb je een goed punt Ouwedibbes en wat een enorm eye openend moment voor jou :thumbsup:
Idd.
Heb je dit al beluisterd? Ik zag het in een ander topic staan en dacht gelijk aan jou TO:

https://m.youtube.com/watch?feature=you ... 2AUat93a8Q
Wat maak jij het hem makkelijk to.
Verdrietig. To denk aan jezelf.
iris1969 schreef:
24-07-2018 15:28
Heb je dit al beluisterd? Ik zag het in een ander topic staan en dacht gelijk aan jou TO:

https://m.youtube.com/watch?feature=you ... 2AUat93a8Q
Prachtig inderdaad. En zo waar.
@iris1969 echt hele waardevolle betoog om verder na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Diyer, wat een rollercoaster onderga je op dit moment.

Ik ben nog nieuw op dit forum.
Ik erger mij aan de bashing naar Iris1969.
Misschien historisch gegroeid.
Geen idee.
Groei er overheen.

Ik zie alleen vanuit Iris1969 een poging tot goede adviezen, zoals vanuit zovelen.

Ik denk dat Diyer niet gebaat is bij irritaties van forummers over en weer. Diyer is gebaat bij goede adviezen, persoonlijke ervaringen en zinvolle raad. Of een dikke knuffel.
En die krijgt ze hierbij van mij!
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
koreana schreef:
24-07-2018 21:31
Lieve Diyer, wat een rollercoaster onderga je op dit moment.

Ik ben nog nieuw op dit forum.
Ik erger mij aan de bashing naar Iris1969.
Misschien historisch gegroeid.
Geen idee.
Groei er overheen.

Ik zie alleen vanuit Iris1969 een poging tot goede adviezen, zoals vanuit zovelen.

Ik denk dat Diyer niet gebaat is bij irritaties van forummers over en weer. Diyer is gebaat bij goede adviezen, persoonlijke ervaringen en zinvolle raad. Of een dikke knuffel.
En die krijgt ze hierbij van mij!
Mooie post en dank je voor je steun :smooch:

ik blijf gewoon adviezen geven hoor, door regen en tegenwind :-D
iris1969 schreef:
24-07-2018 21:38

Doe maar, hoor. Ook ik mag je graag lezen. ;-)
iris1969 schreef:
24-07-2018 21:38

Van mij hoef je ook niet bepaald weg. Ben het vaak wel met je eens.
Het gaat al op zoveel plekken over iris, mag het hier gewoon over TO gaan??

TO, hoe gaat het? Landen de dingen een beetje bij je? Neem iig alle tijd om voor jezelf te bedenken wat je hiermee kan en wil, laat je niet opjagen (niet door forummers ;) maar zeker ook niet door je man).
-Red- schreef:
25-07-2018 08:49
Het gaat al op zoveel plekken over iris, mag het hier gewoon over TO gaan??

TO, hoe gaat het? Landen de dingen een beetje bij je? Neem iig alle tijd om voor jezelf te bedenken wat je hiermee kan en wil, laat je niet opjagen (niet door forummers ;) maar zeker ook niet door je man).
Je doet toch wat je doet. Maar dat is ook ok toch?

Ik weet nog dat ik zeer nuttige adviezen kreeg. Helaas kon ik er niets mee. Achteraf hadden de dames groot gelijk natuurlijk.
YagaBaba schreef:
25-07-2018 09:16

Ik weet nog dat ik zeer nuttige adviezen kreeg. Helaas kon ik er niets mee. Achteraf hadden de dames groot gelijk natuurlijk.
Het grote verschil is dat jullie wel naar onafhankelijke instanties zijn gegaan voor gesprekken.
En dat is juist het beste; onafhankelijk advies buiten het forum om en daarop beslissingen nemen.
YagaBaba schreef:
25-07-2018 09:16
Je doet toch wat je doet. Maar dat is ook ok toch?

Je kunt pas bepaalde stappen zetten als je daar zelf aan toe bent. Kan het forum lullen wat
ze wil, niet klaar is niet klaar.

Achteraf had ik ook veel eerder weg kunnen gaan bij mijn ex. Maar ik was nog niet klaar, vond dat ik dit of dat nog moest proberen. Maar dat is achteraf, makkelijk praten. Je eigen tempo volgen is belangrijk.
Al ziet het forum graag een snelle afhandeling ;)
Iemand vertelde me eens, liefde is acceptatie en ik had die vrouw toen wel uren willen slaan. (Hoe bedoel je, ik ga niet zomaar alles accepteren!) Maar dat is dus ook niet wat er mee bedoelt wordt. Het gaat er om dat je niet uit alle macht probeert iemand te veranderen, maar vanuit jezelf eerlijk kunt zijn en de ander kan accepteren, zoals die is.
En als je conclusie is dat je dat niet kan, verander je je eigen situatie. Betekend dat afscheid nemen, dan is dat treurig maar noodzakelijk.
Kan je het wel oprecht accepteren, laat het dan ook achter je en ben simpelweg gelukkig met hoe het is.
In deze situatie zou ik dat niet kunnen, maar dat is heel persoonlijk.

In elk geval sterkte en een knuffel :hug:
Wat denk je zelf laat hem lekker met die collega op vakantie gaan of ben je 3e wiel aan de wagen?
Blondie222 schreef:
25-07-2018 10:15
Wat denk je zelf laat hem lekker met die collega op vakantie gaan of ben je 3e wiel aan de wagen?
Ah, spuit elf.
slekire schreef:
25-07-2018 10:08
Iemand vertelde me eens, liefde is acceptatie en ik had die vrouw toen wel uren willen slaan. (Hoe bedoel je, ik ga niet zomaar alles accepteren!) Maar dat is dus ook niet wat er mee bedoelt wordt. Het gaat er om dat je niet uit alle macht probeert iemand te veranderen, maar vanuit jezelf eerlijk kunt zijn en de ander kan accepteren, zoals die is.
En als je conclusie is dat je dat niet kan, verander je je eigen situatie. Betekend dat afscheid nemen, dan is dat treurig maar noodzakelijk.
Kan je het wel oprecht accepteren, laat het dan ook achter je en ben simpelweg gelukkig met hoe het is.

Wijze woorden. Komt wel even binnen omdat mijn man heeft gekozen om dingen NIET te accepteren, dus over.

Diyer ik wens je ook veel sterkte en wijsheid. Ik las wat over relatietherapie. Wij hebben het ook gedaan. Ik vond het fijn ook al heeft het de situatie niet verbeterd.
slekire schreef:

Helemaal met je meeeens slekire. Ik zou hier ook nog eens toevoegen dat in relatie liefde geven maar ook krijgen is.
Als de ander de liefde niet kan geven en je daarmee gelukkig bent is ook goed. Kan je daar niet mee omgaan en ben je niet gelukkig, moet je voor je eigen geluk kiezen.

Wil die ander je geen liefde geven, maar jij blijft liefde geven wordt je leeg gezogen en ook niet gelukkig.

Willen beide partners elkaar liefde geven, maar balans tussen die twee zoek is, is de relatietherapie een middel om die balans terug proberen te vinden. Wat geen garantie op succes is.

Sterkte diyer :hug:
-Red- schreef:
25-07-2018 09:51
Je kunt pas bepaalde stappen zetten als je daar zelf aan toe bent. Kan het forum lullen wat
ze wil, niet klaar is niet klaar.

Achteraf had ik ook veel eerder weg kunnen gaan bij mijn ex. Maar ik was nog niet klaar, vond dat ik dit of dat nog moest proberen. Maar dat is achteraf, makkelijk praten. Je eigen tempo volgen is belangrijk.
Al ziet het forum graag een snelle afhandeling ;)

Klopt.
En wat ook zo is, is dat het niet altijd logisch is. Soms zegt je gevoel 'nog niet opgeven'. Ik heb nog nooit spijt gehad van zo'n beslissing.
want er bleken allerlei andere dingen mee te spelen die ook uitgeplozen moesten worden.
En inderdaad, je kunt als er zoveel van afhangt (gezamenlijke geschiedenis en kinderen etc) beter na een jaar erachter komen 'ik heb alles geprobeerd en het werkt niet', dan gelijk maar wegrennen in sommige situaties.
Ik denk dat het rationeel het verstandigst is om gelijk weg te lopen als het zinloos is om te blijven, maar ik denk dat dat gevoelsmatig pas het geval is als je alles hebt geprobeerd, ook tegen beter weten in.
slekire schreef:

Mooie post maar ik moest erg lachen om dat 'uren slaan'. Die ga ik zeker overnemen :rofl:.
Wat fijn dat ik nog altijd jullie berichtjes lees. Ik lig nu in mijn logeerbedje bij een vriendin en ben daar morgen ook nog de hele dag. Dus reageren is nu even lastig.

Wat ik momenteel veel doe is praten. Maar merk dat dingen ook langzaam beginnen te landen. De eerste paniek die ik voelde is weg. Maar misschien komt dat ook door hoe man en ik onze tijd met elkaar hebben doorgebracht: samen pratend en huilend en met afstand als ik daar behoefte aan had. Dus heb erg geleefd naar mijn gevoel en behoefte.

Verder hebben mijn man en ik gevreeen en ik kan niet anders zeggen dan dat dat erg goed is geweest, omdat we heel lang niet op zo'n manier heel intiem zijn geweest.
iris1969 schreef:
25-07-2018 13:43
Ik denk dat het rationeel het verstandigst is om gelijk weg te lopen als het zinloos is om te blijven, maar ik denk dat dat gevoelsmatig pas het geval is als je alles hebt geprobeerd, ook tegen beter weten in.
Als iets zinloos is, is het inderdaad beter om te gaan. Alleen weet je dat vaak nog niet. Als ik zou weten dat het zinloos was, zou ik ook vertrekken. Maar ik denk juist dat het zinvol is om uit te zoeken wat er gebeurt is in de afgelopen drie jaar. Er zijn voor mij genoeg signalen die zeggen dat het zinvol is om daar mijn energie in te steken, ook al zal het geen gelopen race zijn of uberhaupt altijd even leuk. Soms geeft een spiegel een waarheid die niet altijd leuk is, maar was het toch de moeite waard om erin te kijken.
diyer schreef:
26-07-2018 00:59
Als iets zinloos is, is het inderdaad beter om te gaan. Alleen weet je dat vaak nog niet. Als ik zou weten dat het zinloos was, zou ik ook vertrekken. Maar ik denk juist dat het zinvol is om uit te zoeken wat er gebeurt is in de afgelopen drie jaar. Er zijn voor mij genoeg signalen die zeggen dat het zinvol is om daar mijn energie in te steken, ook al zal het geen gelopen race zijn of uberhaupt altijd even leuk. Soms geeft een spiegel een waarheid die niet altijd leuk is, maar was het toch de moeite waard om erin te kijken.
Je komt zo puur over diyer.
Ik vind dat mooi om te lezen. Je man
mag blij met je zijn, JIJZELF mag blij met je zijn. Ik wens je echt het allerbeste toe 😚

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven