man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

20-07-2018 19:21 2209 berichten
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.

Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.

We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.

Blijkt dat ik toch zo gek niet was.

Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.

Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Absoluut. En naar gehandeld. En nog veel meer.

Dus ik vraag me serieus af of ik dit " gevecht " ga winnen, na uitkomst.

Diyler, bereid je dus voor, lees ervaringen en gedachtes van "lotgenoten " want het is intens zwaar.

Alsof er een stuk dood is na jaren investeren. Blijven trekken, duwen, tillen en naar zijn gezucht blijven luisteren helpt totaal niet.
Lees tips en denk aan jezelf. Zorg dat je een goede psycholoog vind. Want dit duurt jaren te boven te komen.
Het verdriet wat het mee brengt is niet te verwoorden ook op langer termijn merk ik...
diyer schreef:
23-07-2018 13:50
klopt ook. Hij begreep alleen niet waarom.
"Waarom is er nu inene ruimte voor een andere vrouw in mijn hart. En waarom voel ik me anders in mijn relatie met diyer."
Dát begreep hij niet en dáár was hij over aan het piekeren.
Wat begripvol van je.

Feit is: je man houdt van een ander. Je krijgt geen lintje of medaille voor jouw begrip en inlevingsvermogen. Wat blijft er over?
fashionvictim schreef:
23-07-2018 13:58
Maakt het uit dan, waarom hij verliefd op een ander is?

Ik moet hier zelfs een beetje om lachen. Alsof als je reden maar goed genoeg is het niet erg is dat je verliefd bent op een ander. Zo van: verliefd worden omdat de ander een lekker wijf is met wie je kan lachen is niet okee, maar verliefd worden omdat je eigen vrouw een nare bitch is die te vaak het voortouw neemt is wel okee.

Het treurige is alleen dat jij dat inderdaad lijkt te denken. Dus heel slim van jouw man dat ie het op jouw voortouw nemen gooit en niet op Petra's lekkere tieten.
Grijze muizen hebben toch geen lekkere tieten?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik hem wel snap waarom je nu zo reageert (zo genuanceerd). Begrijp mij niet verkeerd.. maar je man heeft nu eindelijk weer eens tijd om met je te praten. Na jaren van het niet jou als deelnemer van de relatie zien. Hij koos niet jou maar een ander waar die lief en leed mee deelde. En nu de afgelopen dagen ziet hij jou weer een beetje staan en dat geeft hoop. Je hunkerde hier zo naar maar voor hoe lang blijft deze aandacht? Een week, een maand een jaar ... totdat hij weer niet wil dealen met zijn eigen problemen. Het probleem zit hem namelijk in hem en dat schuift die handig af naar jou. En jij maar rennen en de ballen hoog houden. Daarnaast blijf ik het raar en zelfs flauw vinden dat jij niet die appjes mag zien, had wel zo eerlijk voor iedereen geweest. Dan had je een eerlijk besluit ook voor jezelf kunnen maken. Is misschien naïeve om te denken dat hij je wil beschermen. Wat je ook doet of besluit, vraag jezelf goed af of dat het weer terug wil naar wat je kende, wat dat bestaat niet meer.
Mooie post!
TO, de reden dat je die apps niet mocht zien is omdat er hele intieme dingen in staan. Dat snap je toch zelf ook wel? Die twee deelden zoveel met elkaar, kom op, zie je het nou echt niet?
Je zegt dat je hem vertrouwt op zijn woord. Laat dat nou net het enige zijn wat niet meer mogelijk is.
TO, heb je er al over gedacht om zelf met iemand (therapeut) te gaan praten? Dan kun je voor jezelf eens wat zaken op een rij zetten.
En misschien irriteert het je dat wij hier met soms stellige meningen komen, maar geloof me, dit verhaal (in verschillende varianten) heb ik hier al vele malen langs zien komen op het forum en ook in real life zelfde gedrag als jouw man gezien. Hij is niet eerlijk en open, haalt er van allerlei zaken uit het verleden bij, er worden tranen vergoten, echt dit is zo herkenbaar...
Ik gun je het beste, maar zorg nu eerst dat het met jou en de kinderen goed gaat.
Lila01

Precies. Dat wat ik dus ook poste.

*Alsof er een stuk dood is na jaren investeren. Blijven trekken, duwen, tillen en naar zijn gezucht blijven luisteren helpt totaal niet.
Lees tips en denk aan jezelf. Zorg dat je een goede psycholoog vind. Want dit duurt jaren te boven te komen.
Het verdriet wat het mee brengt is niet te verwoorden ook op langer termijn merk ik*

Hij houdt haar compleet voor de gek. Op zijn woord geloven. Deed ik ook maanden. Na 4 maanden kwam de aap uit de mouw. Nog 2 weekendjes weg geweest samen en een week vakantie. En mooi door gaan met liegen.
Nee mij maakt hij niets meer wijs.

Nogmaals zoek een psycholoog. Die heb je echt nodig. Is onbegonnen werk na dit verdriet.
Even zo geparkeerd te worden. Next....
Ook alblijf je bij hem..
Ik heb voor over twee weken een afspraak staan met de praktijkondersteuner van de huisarts en ga dit dan bespreken om gesprekken voor mezelf te hebben. Dat vind ik ook een fijn vooruitzicht.
diyer schreef:
23-07-2018 23:00
Ik heb voor over twee weken een afspraak staan met de praktijkondersteuner van de huisarts en ga dit dan bespreken om gesprekken voor mezelf te hebben. Dat vind ik ook een fijn vooruitzicht.
goed plan. zorg voor jezelf!
diyer schreef:
23-07-2018 23:00
Dat duurt nog best lang. Kan het niet eerder?
Nee, het is vakantietijd, dus ze is niet eerder beschikbaar. Maar dat is prima, dat red ik wel.
-bambi- schreef:
23-07-2018 18:32
Wat begripvol van je.

Feit is: je man houdt van een ander. Je krijgt geen lintje of medaille voor jouw begrip en inlevingsvermogen. Wat blijft er over?
En je houdt er je man ook niet mee. Die is alleen maar blij dat hij er zo ‘gemakkelijk’ mee wegkomt.
Ik begrijp wel waar de opmerkingen over 'trekt de wol over je ogen' vandaan komen, maar ik denk niet dat diyer gewoon maar weer teruggaat naar hoe het was hoor. Dus die 'angst' en de negativiteit over deze gesprekken vind ik onterecht en ik denk dat ongeacht de uitkomst, deze gesprekken juist heel waardevol zijn. Zoals diyer het omschrijft zijn ze allebei heel open naar elkaar, is er ruimte voor hen allebei en komt er bij beide allerlei oud zeer naar boven én bij beide meer begrip voor elkaar. Hoe in vredesnaam kan dat slecht zijn? Ik denk dat dit juist vooral helend is, óók als ze alsnog uit elkaar gaan. Het is goed om die oude troep te verwerken, voor diyer zelf maar ook voor de communicatie die ze altijd nog zullen moeten hebben ivm de kinderen.

Nee, ik zie diyer echt niet verder gaan zoals het was, dit zijn waardevolle momenten maar volgens mij laat TO zich daar echt niet door verblinden. Ja, TO's focus ligt nu op de gesprekken en wat daaruit komt, maar dat wil niet zeggen dat ze niet meer ziet dat het anders moet.
@S-Groot dat idee heb ik ook. De tijd heelt alle wonden en zal het leren hoe ze verder zal gaan.
anoniem_326375 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 14:12
2.13% gewijzigd
Dat kan, maar even van de andere kant bekijkend: deze man zit nu in een zeer riante positie.

In plaats van dat hij bang moet zijn dat hij op straat wordt gegooid trekt TO alles uit de kast om hem tegemoet te komen en hem te vergeven. En op zijn werk heeft hij ook nog een dame zitten die hem de spanning geeft die hij blijkbaar nodig heeft.

Laten beide dames zich niet voor zijn karretje spannen om zijn ego te voeden?
iris1969 schreef:
24-07-2018 09:55
Dat kan, maar even van de andere kant bekijkend: deze man zit nu in een zeer riante positie.

In plaats van dat hij bang moet zijn dat hij op straat wordt gegooid trekt TO alles uit de kast om hem tegemoet te komen en hem te vergeven. En op zijn werk heeft hij ook nog een dame zitten die hem de spanning geeft die hij blijkbaar nodig heeft.

Laten beide dames zich niet voor zijn karretje spannen om zijn ego te voeden?

Waaruit concludeer jij dat? Volgens mij is dat namelijk helemaal niet aan de orde.
S-Groot schreef:
24-07-2018 10:07
Waaruit concludeer jij dat? Volgens mij is dat namelijk helemaal niet aan de orde.
Volgens mij wel. Ze geeft ook aan dat ze persé wil dat de relatie voort blijft bestaan en ze gaat dus continu het gesprek met hem aan waarin ze hem probeert te begrijpen en zichzelf te veranderen. Ze accepteert dus dat hij zijn wangedrag van de laatste jaren nu vooral in haar schoot werpt.

Ze kan imo beter eens wat concreter worden: eisen dat hij die appjes laat lezen, eisen dat hij zsm van baan verandert, eisen dat hij zich 100% aan haar commiteert en eisen dat ze op zeer korte termijn in relatietheraie gaan.
Iris, misschien verstandig om dat soort 'adviezen' over te laten aan profs. Zoals de praktijkondersteuner waar TO binnenkort terecht kan.
-bambi- schreef:
24-07-2018 10:26
Iris, misschien verstandig om dat soort 'adviezen' over te laten aan profs. Zoals de praktijkondersteuner waar TO binnenkort terecht kan.
Ik geef mijn advies zoals iedereen hier en ik hoef geen "advies" van jou over hoe ik dat verwoord.

Ze is een volwassen vrouw en ze heeft meer dan eens laten zien dat ze heel goed in staat is haar eigen koers te varen.

Om tunnelvisie te voorkomen kan ze hier ALLE opties lezen en deze tegen het licht houden. Ik vind het dus zeer onverstandig dat jij haar deze mogelijkheid wilt ontnemen door haar 1 kant op te willen duwen.

Zoveel mensen, zoveel meningen en zoals ik ook schrijf in mijn motto: alles is "imo".
Ik lees niet zo ver terug, maar klopt het nou dat je hebt geaccepteerd dat hij zijn zwarte randje heeft, en hij klaagt dat je zoveel slaapt?

Dat zou hij dan toch ook om kunnen buigen.
Als hij dat een probleem vond had hij dat ook constructief kunnen bespreken.

Ik zie je buigen om hem tegemoet te komen.
Ik hoop dat je niet barst.
iris1969 schreef:
24-07-2018 10:33
Ik geef mijn advies zoals iedereen hier en ik hoef geen "advies" van jou over hoe ik dat verwoord.

Ze is een volwassen vrouw en ze heeft meer dan eens laten zien dat ze heel goed in staat is haar eigen koers te varen.

Om tunnelvisie te voorkomen kan ze hier ALLE opties lezen en deze tegen het licht houden. Ik vind het dus zeer onverstandig dat jij haar deze mogelijkheid wilt ontnemen door haar 1 kant op te willen duwen.

Zoveel mensen, zoveel meningen en zoals ik ook schrijf in mijn motto: alles is "imo".
Nuance. Goed dat je dat alsnog even aanbrengt.
diyer schreef:
23-07-2018 13:09
JA! 500%
Maar niet meer op de manier zoals we hebben geleefd. Ik wil dan wel dat wij samen gaan leren om beter met elkaar om te gaan. Dat hij beter en eerder leert uiten of aangeven en dat ik beter leer om daarin geduld te hebben en niet steeds het voortouw te nemen. Dus onder de voorwaarde dat er een betere balans tussen ons komt.
Nou, dat klinkt wel heel enthousiast. Ik snap best dat je een relatie niet zomaar weggooit. Maar ik snap niet dat de strijd voor jou al zo snel gestreden is. Ik denk ook dat je het daar niet beter mee maakt. Je man voelt nu geen enkele urgentie om te veranderen en om veranderingen in zijn leven aan te brengen (een andere baan op z'n minst).

En dan heb je nog steeds het feit dat hij heeft gezegd dat hij niet genoeg van je houdt en dat hij verliefd is op een ander. Dat gaat niet zomaar weg. Hierboven schreef iemand dat je zo gemakkelijk meegeeft omdat je blij bent dat hij EINDELIJK zijn volle aandacht op jou heeft. Ook ik snap dat dit prettig voelt. Maar als je zo gemakkelijk meegeeft is het denk ik snel weer gebeurd en alles bij het oude.

Ik zou voor mezelf de veiligheid in bouwen dat ik het voor mezelf openhoud dat het best kan dat de relatie tot zijn einde komt en daar ook plannen voor maken. En ik zou hem heel hard voor me laten rennen. Niet om spelletjes te spelen, maar omdat dat voor mij de realiteit is. Hij zou moeten laten zien dat een gezamenlijk leven toch nog zijn waarde heeft. En hij zou er hard voor moeten werken. Uit zelfbescherming.
Precies. Hij is aan zet en hij mag aan het werk!
Mensen veranderen niet, ookniet na jaren therapie. Wel een beetje, maar de aard van het beestje blijft. Dit is wat ik moet concluderen naar aanleiding van mijn eigen topic. Therapie helpt niet, eisen helpt niet, controleren helpt niet.

Ieder mens moet voor zichzelf de keuze maken of de relatie met een ander mens hem of haar in voldoende mate brengt wat hij of zij nodig heeft en of er ruimte is in je hart en geest om te geven. Je moet uit eigen vrije wil en overtuiging en met heel je hart bij je partner willen zijn. Als dat niet zo is dan heb je feitelijk geen relatie.

Jou man wil niet met heel zijn hart bij je zijn Dyer. De mijne wil dat volgens mij ook niet en ik voel nu ook bij mezelf de twijfel of ik op deze manier wel bij hém wil zijn. Ik denk dat het in jou en mijn geval misschien niet meer te redden is. Of dat het in eerste instantie, zoals bij mij, wel te redden is maar jaren later weer de kop op steekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven