man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

vrijdag 20 juli 2018 om 19:21
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?

dinsdag 31 juli 2018 om 23:15
Jeetje Diana, heavy shit zeg. Lijkt me vreselijk om te moeten ondergaan. Mijn wereld zou letterlijk onder mijn voeten weggeslagen voelen en zo voelde ik me al na de biecht van de apps en 'het gevoelens hebben voor'
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom anderen hun partner een affaire aandoen. Een slippertje zal voor iedereen anders voelen, maar een complete affaire is niet meer een keertje uitschieten of buiten de lijntjes kleuren. Dat is opzettelijk een leugen in stand houden.
Wat me niet helemaal duidelijk is aan jouw verhaal, is of jij en je man nog bij elkaar zijn? Of dat je dat uberhaupt nog ziet zitten?
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom anderen hun partner een affaire aandoen. Een slippertje zal voor iedereen anders voelen, maar een complete affaire is niet meer een keertje uitschieten of buiten de lijntjes kleuren. Dat is opzettelijk een leugen in stand houden.
Wat me niet helemaal duidelijk is aan jouw verhaal, is of jij en je man nog bij elkaar zijn? Of dat je dat uberhaupt nog ziet zitten?

woensdag 1 augustus 2018 om 07:22
Dat is een enorm goede vraag. Daar ben ik op dit moment mee aan het werk. Wat wil ik? Wat vind ik belangrijk etc.
Daarom zeg ik ook tegen diyer ga echt goed pijlen. Want dit soort gezegdes van haar man laten mijn nekharen omhoog zetten.

woensdag 1 augustus 2018 om 07:30
Ja diyer, dat is het zeker. Dat staat zeker los van een paar slippertjes. Dat is moedwillig je partner bedriegen en verzwijgen van. Als je het voor jezelf ontkent hoef je ook niet te liegen, zoiets. Mijn wereld is ook stuk. Maar ik heb besloten mezelf niet stuk te laten maken. Ik ben nu voor mezelf juist super hard aan het leren en keren.diyer schreef: ↑31-07-2018 23:15Jeetje Diana, heavy shit zeg. Lijkt me vreselijk om te moeten ondergaan. Mijn wereld zou letterlijk onder mijn voeten weggeslagen voelen en zo voelde ik me al na de biecht van de apps en 'het gevoelens hebben voor'
We zijn nog samen, maar ook alleen maar omdat hij zelf psych hulp etc ingeschakeld heeft. Nadat ik zijn tas klaar had gezet. Hij is nu nog met intake gesprekken bezig. Daar zit een traject aan verbonden. Maar of hij dat doet is de grote vraag. Over een paar weken weet ik dat. Dan weet ik of hij echt door wil gaan met aan zichzelf werken. Hij wil het noooooit meer doen. Maar in mijn ogen kun je dat niet zonder prof hulp verder aan te gaan.
Hoe zien jullie dat?
Diyer ik zeg nogmaals het topic draait om jou. Jij hebt ook echt recht op de waarheid. Houd hem in de gaten gewoon luisteren naar wat hij zegt. Door de tijd heen zul je merken of het klopt. Dat kan niet van de een op andere dag. Maar vooral als ze samen werken. Flirten of niet. Goed kijken.

woensdag 1 augustus 2018 om 07:47
Ik geloof niet zo in psychologische hulp tegen vreemdgaan. Ik ben ervan overtuigd dat sommige mensen vreemdgaan omdat dat is wat ze doen. Ik denk niet eens dat daar een dieperliggende reden voor is en ik denk ook niet dat ze dat doen omdat ze niet genoeg van hun partner houden.
Therapie is niet meer dan het verzinnen van de plausibele reden achteraf en een vals gevoel van veiligheid. Hij/ zij heeft er aan gewerkt en er hulp voor gehad dus nu doet hij of zij het niet meer.
Therapie is niet meer dan het verzinnen van de plausibele reden achteraf en een vals gevoel van veiligheid. Hij/ zij heeft er aan gewerkt en er hulp voor gehad dus nu doet hij of zij het niet meer.

woensdag 1 augustus 2018 om 09:03
Ja dat kan natuurlijk ook. Ik heb zeker geen garantie. Maar wel de zorg van een kind wat we samen hebben. En hij niets aan een vader heeft die straks in de greppel ligt... Dan is alle hulp welkom in mijn ogen. Of het daadwerkelijk helpt tegen vreemdgaan. Nee maar misschien kunnen ze wel de basis aanpakken die helemaal fuckt up is bij hem. Wat er nu pas uitkomt en hij zelf ook veel last en verdriet van heeft.YagaBaba schreef: ↑01-08-2018 07:47Ik geloof niet zo in psychologische hulp tegen vreemdgaan. Ik ben ervan overtuigd dat sommige mensen vreemdgaan omdat dat is wat ze doen. Ik denk niet eens dat daar een dieperliggende reden voor is en ik denk ook niet dat ze dat doen omdat ze niet genoeg van hun partner houden.
Het klinkt al goed praten. Nee dat doe ik niet. Maar wel inzicht en het willen begrijpen van.
Tis niet zo als ik mijn relatie beëindigd dat het dan klaar is. Met een klein kind ben je altijd verbonden.
Klein of groot, zoals bij diyer. Je komt nooit meer los van elkaar.
woensdag 1 augustus 2018 om 09:13
Heftig, Diana!
Als er zoiets achter zit zoals bij jou (ik herken e.e.a.), dan kan het wel degelijk helpen om therapie te ondergaan. Mag ik je als advies dan meegeven dat je echt naar je gevoel moet luisteren? Er zit vaak nog een gesprek in waarbij jouw partner openheid van zaken moet geven, maar dit wordt jou niet van tevoren verteld. Mijn partner koos ervoor alsnog geen openheid van zaken te geven zodat alles uiteindelijk na een jaar alsnog overhoop werd gegooid.
Je hebt altijd een keuze als je je bevindt in een situatie van (emotionele/fysieke) ontrouw. Je kunt gaan en je kunt blijven. Als je blijft, vergeef dan ook, want anders ga je heel veel moeite doen en klapt het alsnog omdat jij niet in staat bent los te laten wat er is gebeurd. En realiseer je dat als er iets psychisch achter zit, dit vrijwel zeker de garantie geeft dat jouw relatie in de toekomst wéér te lijden krijgt onder dit probleem. Weet dat je daarvoor kiest als je blijft.
En TO, ik bedoel het niet naar als ik probeer de aandacht te verleggen naar zijn gedrag i.p.v. naar zijn woorden. Ik hoop dat je voor jezelf voldoende afstand kunt nemen om écht te kijken naar wat hier speelt. Ik begrijp je wens om vast te houden aan wat er is, en om te redden wat er te redden valt. Maar je hebt vast ook heel jong geleerd dat sprookjes niet bestaan... Wat hij doet, is jouw rode knop van liefde indrukken zodat je blijft. Maar jij hebt ook de mogelijkheid om na te denken over wat het leven inhoudt zonder iemand die jóu laat werken aan oplossingen voor problemen die hij zelf heeft veroorzaakt.
Ik wens je alle goeds en wijsheid Diyer, en voor jou ook Diana.
Als er zoiets achter zit zoals bij jou (ik herken e.e.a.), dan kan het wel degelijk helpen om therapie te ondergaan. Mag ik je als advies dan meegeven dat je echt naar je gevoel moet luisteren? Er zit vaak nog een gesprek in waarbij jouw partner openheid van zaken moet geven, maar dit wordt jou niet van tevoren verteld. Mijn partner koos ervoor alsnog geen openheid van zaken te geven zodat alles uiteindelijk na een jaar alsnog overhoop werd gegooid.
Je hebt altijd een keuze als je je bevindt in een situatie van (emotionele/fysieke) ontrouw. Je kunt gaan en je kunt blijven. Als je blijft, vergeef dan ook, want anders ga je heel veel moeite doen en klapt het alsnog omdat jij niet in staat bent los te laten wat er is gebeurd. En realiseer je dat als er iets psychisch achter zit, dit vrijwel zeker de garantie geeft dat jouw relatie in de toekomst wéér te lijden krijgt onder dit probleem. Weet dat je daarvoor kiest als je blijft.
En TO, ik bedoel het niet naar als ik probeer de aandacht te verleggen naar zijn gedrag i.p.v. naar zijn woorden. Ik hoop dat je voor jezelf voldoende afstand kunt nemen om écht te kijken naar wat hier speelt. Ik begrijp je wens om vast te houden aan wat er is, en om te redden wat er te redden valt. Maar je hebt vast ook heel jong geleerd dat sprookjes niet bestaan... Wat hij doet, is jouw rode knop van liefde indrukken zodat je blijft. Maar jij hebt ook de mogelijkheid om na te denken over wat het leven inhoudt zonder iemand die jóu laat werken aan oplossingen voor problemen die hij zelf heeft veroorzaakt.
Ik wens je alle goeds en wijsheid Diyer, en voor jou ook Diana.

woensdag 1 augustus 2018 om 09:30
@ Jacer dankjewel voor je bericht.
Ik ben me daar geheel bewust van. Ik denk dat er veel en veeeeeel meer gebeurd is. Gespeelt heeft en de twee werelden waarin hij geleefd heeft veel meer is dan hij zegt of toegeeft.
Hun benoemde het ( gisteren pas eerste gesprek bij zijn psych) te sleutel te zoeken en vinden tot. Over een paar weken hebben we een evaluatie. Hij moet zelf nu nog 2x terug voor een gesprek. Ze kunnen de vinger er niet op leggen. ( in mijn ogen omdat hij gedachtes etc verzwijgt) hij weet heel veel niet meer. Dus net wat jij zegt het zit dieper gegrond. Bedankt voor je post. Het helpt.
Is het na dat jaar weer goed gekomen met jullie en zijn jullie nog samen?
Ik weet waar ik in " beland ben " zo noem ik het maar even. En idd of ik daar nog kracht voor blijf houden zal afhangen van zijn gedrag. En of hij weer vreemd gaat over 2, 4 of 6 jaar die garantie heb ik niet. Maar ik ben op dit moment nog bereid te vechten en dat kan idd alleen maar door te voelen en naar hem te luisteren in wat hij verteld. Daarom zeg ik dat ook tegen diyer!!!
Mijn onderbuik heeft veel geweten maar op zijn woorden geloofde ik hem. Nu weet ik wel dat ik hem op zn woorden en blauwe ogen niet meer hoef te geloven. Daar is vanaf nu meer voor nodig.
Bij de psych gisteren gaf hij aan nu bewust te zijn van alles. Dat is stap 1 maar voor mij zeker niet voldoende. Kun je me misschien iets meer vertellen over jou ervaring? Of over stap 2 bij zo iemand..
Kon ik af en toe maar in zijn hoofd kijken... Maar daar gaat dit topic ook over. Als we dat toch konden.
Ik ben me daar geheel bewust van. Ik denk dat er veel en veeeeeel meer gebeurd is. Gespeelt heeft en de twee werelden waarin hij geleefd heeft veel meer is dan hij zegt of toegeeft.
Hun benoemde het ( gisteren pas eerste gesprek bij zijn psych) te sleutel te zoeken en vinden tot. Over een paar weken hebben we een evaluatie. Hij moet zelf nu nog 2x terug voor een gesprek. Ze kunnen de vinger er niet op leggen. ( in mijn ogen omdat hij gedachtes etc verzwijgt) hij weet heel veel niet meer. Dus net wat jij zegt het zit dieper gegrond. Bedankt voor je post. Het helpt.
Ik weet waar ik in " beland ben " zo noem ik het maar even. En idd of ik daar nog kracht voor blijf houden zal afhangen van zijn gedrag. En of hij weer vreemd gaat over 2, 4 of 6 jaar die garantie heb ik niet. Maar ik ben op dit moment nog bereid te vechten en dat kan idd alleen maar door te voelen en naar hem te luisteren in wat hij verteld. Daarom zeg ik dat ook tegen diyer!!!
Mijn onderbuik heeft veel geweten maar op zijn woorden geloofde ik hem. Nu weet ik wel dat ik hem op zn woorden en blauwe ogen niet meer hoef te geloven. Daar is vanaf nu meer voor nodig.
Bij de psych gisteren gaf hij aan nu bewust te zijn van alles. Dat is stap 1 maar voor mij zeker niet voldoende. Kun je me misschien iets meer vertellen over jou ervaring? Of over stap 2 bij zo iemand..
Kon ik af en toe maar in zijn hoofd kijken... Maar daar gaat dit topic ook over. Als we dat toch konden.

woensdag 1 augustus 2018 om 09:35
Dat jij niet meer weet wat je wil begrijp ik wel heel goed hoor. Je hebt een gezin samen en je houdt nog van hem. Jij moet gaan kiezen tussen twee dingen die je allebei niet wil. Scheiden of blijven, en daarmee min of meer accepteren dat hij vreemd ging en misschien nog steeds wel vreemd gaat.xdiana84x schreef: ↑01-08-2018 09:03Ja dat kan natuurlijk ook. Ik heb zeker geen garantie. Maar wel de zorg van een kind wat we samen hebben. En hij niets aan een vader heeft die straks in de greppel ligt... Dan is alle hulp welkom in mijn ogen. Of het daadwerkelijk helpt tegen vreemdgaan. Nee maar misschien kunnen ze wel de basis aanpakken die helemaal fuckt up is bij hem. Wat er nu pas uitkomt en hij zelf ook veel last en verdriet van heeft.
Het klinkt al goed praten. Nee dat doe ik niet. Maar wel inzicht en het willen begrijpen van.
Tis niet zo als ik mijn relatie beëindigd dat het dan klaar is. Met een klein kind ben je altijd verbonden.
Klein of groot, zoals bij diyer. Je komt nooit meer los van elkaar.
Sterker nog. Ik kan het ook heel goed begrijpen als je blijft. Ik denk ook dat jouw man echt wel van je houdt, ook al gaat hij vreemd. Wat het nog moeilijker maakt.
Sterkte

woensdag 1 augustus 2018 om 09:52
eens. Mensen veranderen nietYagaBaba schreef: ↑01-08-2018 07:47Ik geloof niet zo in psychologische hulp tegen vreemdgaan. Ik ben ervan overtuigd dat sommige mensen vreemdgaan omdat dat is wat ze doen. Ik denk niet eens dat daar een dieperliggende reden voor is en ik denk ook niet dat ze dat doen omdat ze niet genoeg van hun partner houden.

woensdag 1 augustus 2018 om 09:55
Mooi dat je wil vechten maar ik lees nergens wat jij verwacht in een relatie. Wat jouw verlangens en behoeften zijn. En de volgende vraag is dan of je dat wel met deze man kan krijgen Kijk vooral in je eigen hoofd en hou op met controle proberen te krijgen over het zijne, want dat gaat je nooit lukkenxdiana84x schreef: ↑01-08-2018 09:30@ Jacer dankjewel voor je bericht.
woensdag 1 augustus 2018 om 10:15
Ja wij zijn nog samen en ik ben ook gelukkig met hem. Ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb om te blijven. Herstel van vertrouwen is mogelijk maar dat vereist wel inzet van jullie beiden. Elkaar controleren heeft totaal geen zin, maar wat veel belangrijker is om te zien wát de reden is dat het gebeurd. Als er meer achter zit dan alleen die leuke collega, dan is er altijd een trigger. Mijn man kan bijvoorbeeld totaal niet met spanning of stress omgaan en raakt in een negatieve spiraal die hijzelf niet kan doorbreken. Hij moet aangeven wat dat gebeurd en als zijn partner is het aan mij om hem erop te wijzen als ik zie dat het niet goed gaat. Door op tijd te signaleren, kun je problemen voorkomen.xdiana84x schreef: ↑01-08-2018 09:30
Maar daar moet je wel aan toegewijd zijn. En ja, het is waarschijnlijk echt veel makkelijker om met iemand samen te zijn die dat soort problemen niet heeft, maar dat is inherent aan de keuzes die je maakt.
Stap 2 is dus herkennen van signalen en daar eerlijk en oprecht mee aan de slag gaan.
En ik denk dat het ook heel belangrijk is dat je open en eerlijk naar jezelf bent. Ik weet en accepteer dat het een terugkerend fenomeen is. Maar elke keer hou ik wel minder van hem, en dat houden van is niet oneindig. Mijn mededeling was ook dat ik ermee stop als ik niet meer van hem hou. Want dreigen met: dit is je laatste kans etc. etc., daarmee hou je alleen jezelf voor de gek. Uiteindelijk blijf je toch, tot het alternatief om te vertrekken beter is dan blijven.

woensdag 1 augustus 2018 om 10:51
Ik herken wat jullie schrijven Jacer, xdiane en TO. zit waarschijnlijk weer in hetzelfde schuitje als 6 jaar geleden. Mijn onderbuik blijft opeens maar waaarschuwen dat er iets niet pluis is, net als toen. Hij gedraagd zich net als toen. Maar ik weet het niet zeker. Hij ontkent in alle toonaarden, net als toen. Kan zijn gedrag een andere oorzaak hebben ? Jazeker, hij zit in een rotsituatie momenteel wat ook dit gedrag tot gevolg kan hebben. Binnenkort heeft hij een intake bij weer een psycholoog. Er zit bij hem absoluut iets psychisch achter waardoor hij zich gedraagd zoals hij doet.
Maar genoeg over hem. Ik weet het allemaal allang wat er bij hem aan schort. Ik heb weer voor hem gekozen en het ging na 2 jaar uit elkaar en een moeilijke maar positieve start, lange tijd heel erg goed. Ik was het bijna vergeten, ik heb hem vergeven en ik dacht dat ik kon accepteren als het nog een keer zou gebeuren, zolang hij er maar eerlijk over zou zijn (harde eis) Maar nu is het dus weer zover. Het is het niet zeker weten en het idee dat ik mogelijk weer bedrogen wordt, dat hij mij niet voldoende vertrouwd om eerlijk tegen mij te zijn wat aan me vreet. Ik ben nu aan het worstelen en nadenken wat ik nu eigenlijk wil. Hetzelfde dilemma als toen. Ik vertrouw door dit alles sowieso geen enkele man meer. Hij is verder wel heel erg goed voor mij en de kinderen. We hebben een goed leven. We hebben het fijn samen, het is leuk, we hebben een klik. En wéér alleen zijn en opnieuw beginnen ? Ik weet het niet. Wat Jacer zegt : Je blijft tot het alternatief beter is, maar ik ga wel minder van hem houden. Bij mij ligt de uiterste grens bij minachting. Als ik dat ga voelen ga ik weg. Wat niet wil zeggen dat ik niet eerder tot de conclusie kom dat dit niet vol te houden is.
Maar genoeg over hem. Ik weet het allemaal allang wat er bij hem aan schort. Ik heb weer voor hem gekozen en het ging na 2 jaar uit elkaar en een moeilijke maar positieve start, lange tijd heel erg goed. Ik was het bijna vergeten, ik heb hem vergeven en ik dacht dat ik kon accepteren als het nog een keer zou gebeuren, zolang hij er maar eerlijk over zou zijn (harde eis) Maar nu is het dus weer zover. Het is het niet zeker weten en het idee dat ik mogelijk weer bedrogen wordt, dat hij mij niet voldoende vertrouwd om eerlijk tegen mij te zijn wat aan me vreet. Ik ben nu aan het worstelen en nadenken wat ik nu eigenlijk wil. Hetzelfde dilemma als toen. Ik vertrouw door dit alles sowieso geen enkele man meer. Hij is verder wel heel erg goed voor mij en de kinderen. We hebben een goed leven. We hebben het fijn samen, het is leuk, we hebben een klik. En wéér alleen zijn en opnieuw beginnen ? Ik weet het niet. Wat Jacer zegt : Je blijft tot het alternatief beter is, maar ik ga wel minder van hem houden. Bij mij ligt de uiterste grens bij minachting. Als ik dat ga voelen ga ik weg. Wat niet wil zeggen dat ik niet eerder tot de conclusie kom dat dit niet vol te houden is.
woensdag 1 augustus 2018 om 11:30
Moeilijk Ouwedibbes! Maar jouw gevoel zegt jou al wat er aan de hand is. Natuurlijk ontkent hij, want toegeven is ook weer zoiets. Hij laat jou twijfelen aan jezelf, maar eigenlijk weet je dondersgoed hoe laat het is. Laat je niet ompraten dat er niets aan de hand is, je intuïtie speelt niet zomaar op.Ouwedibbes schreef: ↑01-08-2018 10:51Mijn onderbuik blijft opeens maar waaarschuwen dat er iets niet pluis is, net als toen. Hij gedraagd zich net als toen. Maar ik weet het niet zeker. Hij ontkent in alle toonaarden, net als toen.
Maar nu is het dus weer zover. Het is het niet zeker weten en het idee dat ik mogelijk weer bedrogen wordt, dat hij mij niet voldoende vertrouwd om eerlijk tegen mij te zijn wat aan me vreet.
Sterkte met deze rotsituatie!

woensdag 1 augustus 2018 om 11:35
Je grens schuift telkens een stukje op, wat je jezelf ook wijsmaakt. Er is altijd een reden om niet te gaan, en die is er ook echt. Je hebt het ook goed samen. Je houdt van hem. Het alternatief vind je afschuwelijk.
De enorme lappen tekst die je nodig hebt om het voor jezelf te verklaren zeggen genoeg.
Weet je, je kan ook gewoon blijven omdat je het verder wel leuk hebt, omdat je niet alleen wil zijn, omdat hij je paard betaalt, omdat je zo'n geweldig huis hebt, of wat dan ook. Dat mag gewoon en als dat voor jou werkt is daar niets mis mee. Je bent echt niet de enige.
De enorme lappen tekst die je nodig hebt om het voor jezelf te verklaren zeggen genoeg.
Weet je, je kan ook gewoon blijven omdat je het verder wel leuk hebt, omdat je niet alleen wil zijn, omdat hij je paard betaalt, omdat je zo'n geweldig huis hebt, of wat dan ook. Dat mag gewoon en als dat voor jou werkt is daar niets mis mee. Je bent echt niet de enige.

woensdag 1 augustus 2018 om 11:38
Ik lees al een hele poos mee en hier ben ik het hartgrondig mee eens.YagaBaba schreef: ↑01-08-2018 11:35Je grens schuift telkens een stukje op, wat je jezelf ook wijsmaakt. Er is altijd een reden om niet te gaan, en die is er ook echt. Je hebt het ook goed samen. Je houdt van hem. Het alternatief vind je afschuwelijk.
Mocht het op een dag echt niet meer werken, dan voel je dat echt wel. Tot die tijd is het prima, je hoeft het naar niemand toe te verantwoorden. Niet naar ons, niet naar de buitenwereld. Het is jouw keuze.

woensdag 1 augustus 2018 om 11:51
klopt maar dan moet je echt accepteren dat hij dus niet betrouwbaar is en dat dat paard en dat huis voor jou dus belangrijker zijn dan een fijne relatie.YagaBaba schreef: ↑01-08-2018 11:35Je grens schuift telkens een stukje op, wat je jezelf ook wijsmaakt. Er is altijd een reden om niet te gaan, en die is er ook echt. Je hebt het ook goed samen. Je houdt van hem. Het alternatief vind je afschuwelijk.
woensdag 1 augustus 2018 om 11:56
Was het maar zo gemakkelijk om dat op één lijn te stellen.
Ja, je accepteert dat hij niet betrouwbaar is, maar je weegt dat wel af tegen al het andere dat voor jou ook belangrijk is.
Ik heb een fijne relatie, en ben hoofdkostwinnaar dus voor een paard of huis blijf ik niet. Het gaat niet altijd om spullen, of om een gebrek aan zelfvertrouwen etc. etc.
Ik mag hopen dat hij mij ook als meer dan die vrouw met PMS ziet waardoor ik alles voor rotte vis uitmaak. Dat ik niet vreemd ga is dan weer in zijn voordeel, maar iedereen heeft slechte kanten.
Misschien blijft hij wel bij míj voor het huis

woensdag 1 augustus 2018 om 11:59
Materiële zaken doen mij niet veel. Het is leuk maar ik kan heel goed zonder. Bovendien ben ik financieel onafhankelijk en heb ik mijn eigen huis. Als ik zeg dat hij goed voor mij is dan bedoel ik dat hij aandacht heeft, zorgzaam en attent is, luistert, raad geeft of juist niet, altijd beschikbaar is als ik hem nodig heb, als de kinderen hem nodig hebben. We hebben dezelfde interesses, dezelfde visies, we passen echt bij elkaar.
Op die periodes van emotionele afstandelijkheid van hem na dan ...
Dat maakt het zo ingewikkeld voor mij.

woensdag 1 augustus 2018 om 12:02
woensdag 1 augustus 2018 om 12:06
jacer schreef: ↑01-08-2018 11:56Was het maar zo gemakkelijk om dat op één lijn te stellen.
Ja, je accepteert dat hij niet betrouwbaar is, maar je weegt dat wel af tegen al het andere dat voor jou ook belangrijk is.
Ik heb een fijne relatie, en ben hoofdkostwinnaar dus voor een paard of huis blijf ik niet. Het gaat niet altijd om spullen, of om een gebrek aan zelfvertrouwen etc. etc.
Ik mag hopen dat hij mij ook als meer dan die vrouw met PMS ziet waardoor ik alles voor rotte vis uitmaak. Dat ik niet vreemd ga is dan weer in zijn voordeel, maar iedereen heeft slechte kanten.
Misschien blijft hij wel bij míj voor het huis![]()
je lijkt mijn schoonzus wel.
2 jaar geleden is ze eindelijk bij mijn zwager weggegaan, maar ze had het net zo goed niet kunnen doen.
voor zover we weten ging hij niet vreemd, maar ze is op tig andere manieren door hem vernederd.
haar hele leven draait nog steeds om hem.
ze is ooit een hele mooie, sprankelende vrouw geweest, niks meer van over.
ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ze een wrak is.
maar toch blijft ze contact met hem houden, volgens mij is hij haar enige interesse.
altijd al geweest, ook al hebben haar kinderen er zwaar onder geleden, dat ziet ze gewoon niet.
hij blijft de absolute nummer 1 in haar leven, ik begrijp het echt niet.
wij slapen nooit.
woensdag 1 augustus 2018 om 12:14
Dat vind ik te kort door de bocht. Een stabiele, fijne relatie bereik je uberhaupt niet zonder elkaar door moeilijke tijden heen te blijven leren kennen. Dat paard & huis kunnen daarin juist de basis vormen waardoor je het volhoudt.
En dan nog geeft een periode van rust in de liefde geen garantie dat het zo zal blijven.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
woensdag 1 augustus 2018 om 12:18
@Valentinamaria
voor de goede orde: ik ben heel gelukkig in mijn relatie, ondanks de dalen die we hebben doorgemaakt. Ik weet waar ik voor gekozen heb en ik weet het alternatief ook als ik wegga; dan word ik namelijk óók gelukkig. Ik heb mijn man niet nodig voor mijn levensgeluk, maar ik kies ervoor mijn leven met hem te delen - inclusief zijn nukken. En hij kiest voor die van mij.
Voor mij is het over als ik niet meer van hem hou. Dát is voor mij persoonlijk een reden om weg te gaan. Als ik niet meer wil werken aan mijn relatie, houdt het op.
Overigens vind ik het moeten 'vechten' voor je relatie een no-go, dat is net als trekken aan een dood paard.
Dus, lullig voor je schoonzus maar ik herken mij niet in jouw verhaal.
voor de goede orde: ik ben heel gelukkig in mijn relatie, ondanks de dalen die we hebben doorgemaakt. Ik weet waar ik voor gekozen heb en ik weet het alternatief ook als ik wegga; dan word ik namelijk óók gelukkig. Ik heb mijn man niet nodig voor mijn levensgeluk, maar ik kies ervoor mijn leven met hem te delen - inclusief zijn nukken. En hij kiest voor die van mij.
Voor mij is het over als ik niet meer van hem hou. Dát is voor mij persoonlijk een reden om weg te gaan. Als ik niet meer wil werken aan mijn relatie, houdt het op.
Overigens vind ik het moeten 'vechten' voor je relatie een no-go, dat is net als trekken aan een dood paard.

woensdag 1 augustus 2018 om 14:41
die maanden van emotionele afstandelijkheid bedoel je, en het bedrog. Hoe valt dat nu te rijmen met zorgzaamheid en beschikbaarheid. Niet toch? Sommige vrouwen blijven niet voor de pony en het huis maar omdat ze denken dat ze niet beter verdienen.Ouwedibbes schreef: ↑01-08-2018 11:59Materiële zaken doen mij niet veel. Het is leuk maar ik kan heel goed zonder. Bovendien ben ik financieel onafhankelijk en heb ik mijn eigen huis. Als ik zeg dat hij goed voor mij is dan bedoel ik dat hij aandacht heeft, zorgzaam en attent is, luistert, raad geeft of juist niet, altijd beschikbaar is als ik hem nodig heb, als de kinderen hem nodig hebben. We hebben dezelfde interesses, dezelfde visies, we passen echt bij elkaar.
Op die periodes van emotionele afstandelijkheid van hem na dan ...
Dat maakt het zo ingewikkeld voor mij.
woensdag 1 augustus 2018 om 15:22
jacer schreef: ↑01-08-2018 12:18@Valentinamaria
iedereen heeft slechte kanten, schrijf je.
zegt mijn schoonzus ook altijd....
ik vind er nogal verschil in zitten, in die slechte kanten.
vooral als er mensen stevig door gekwetst worden.
en hoe doe je dat dan?
weer blij zijn als hij na het tonen van een slechte kant weer zijn goede laat zien?
wij slapen nooit.

woensdag 1 augustus 2018 om 15:29
Als het zo ontzettend leuk is, en hij zo lief en zorgzaam is, waarom is het dan überhaupt een probleem als hij af en toe een ander neukt?
Als je die afweging maakt, wat ik, nogmaals, best begrijp, dan is dat het toch?
Ik denk echter dat veel vrouwen zeggen die afweging te maken, maar eigenlijk doen ze dat niet. Ze willen nog steeds iets wat hun man niet in de aanbieding heeft.