man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

vrijdag 20 juli 2018 om 19:21
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?

donderdag 2 augustus 2018 om 00:48
donderdag 2 augustus 2018 om 00:55
Wat een rare wending neemt dit topic, dyer. Wat een overhaaste stappen. Kom eerst eens tot rust en overdenk waar je mee bezig bent en of je dit echt wilt.
Jullie relatie bevindt zich in een crisis, niet het ideale moment om een parenclub binnen te stappen. Hoop je door je man met andere vrouwen seks te laten hebben dat zijn gevoelens voor collega verdwijnen? Gevoelens hebben voor iemand houdt veel meer in dan seks. Dat poets je niet zomaar even weg.
Jullie relatie bevindt zich in een crisis, niet het ideale moment om een parenclub binnen te stappen. Hoop je door je man met andere vrouwen seks te laten hebben dat zijn gevoelens voor collega verdwijnen? Gevoelens hebben voor iemand houdt veel meer in dan seks. Dat poets je niet zomaar even weg.
lila01 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 01:12
73.28% gewijzigd
donderdag 2 augustus 2018 om 01:09
Dit is een droombeeld/ een fantasie en een recept voor nog meer ellende, zeker in de situatie zoals jij die beschrijft in dit topic.

donderdag 2 augustus 2018 om 01:18
Het is op zich voor mij geen nieuw fenomeen hoor. Ik vind dit al een aantal jaar een optie en heb dit ook al een aantal jaar geleden aangeswengeld bij mijn man. Daar heeft onze crisis niks mee te maken. En seks met anderen zal dat ook niet oplossen.

donderdag 2 augustus 2018 om 01:22
Onderandere ja. Maar dat is misschien voor sommigen lastig te volgen? Ik ben zelf ook toe aan wat ego streling en bevestiging op dit gebied. Wee gerust niet bang dat ik dit doe om mijn man binnenboord te houden. Ik ben wat dat betreft zelf al een tijdje voortrekker in onze relatie. Het is mijn man die het eng vindt of op z'n minst vond.

donderdag 2 augustus 2018 om 01:25
Lijkt me juist superfijn voor hem als hij merkt dat hij fysiek weer op zichzelf kan vertrouwen. Dat komt niet echt negatief op me over. Want ik betrek het niet supererg op mezelf, maar vooral op iets dat tussen zijn oren is gaan zitten en met faalangst te maken heeft. Ik ben dan welliswaar een vrouw, maar kan dingen doorgaans aardig scheiden van elkaar.PotjePindakaas schreef: ↑02-08-2018 00:14En hij werd elke keer slap in een vertrouwde setting, ben benieuwd wat zo’n setting doet. En wat als hij niet slap wordt, hoe komt dat dan op TO over?

donderdag 2 augustus 2018 om 01:27
Ik wist niet dat je hier langer over nadacht, ik was het die opperde dat je het misschien wil om je relatie niet te verliezen een kat in het nauw maakt rare sprongen.diyer schreef: ↑02-08-2018 01:22Onderandere ja. Maar dat is misschien voor sommigen lastig te volgen? Ik ben zelf ook toe aan wat ego streling en bevestiging op dit gebied. Wee gerust niet bang dat ik dit doe om mijn man binnenboord te houden. Ik ben wat dat betreft zelf al een tijdje voortrekker in onze relatie. Het is mijn man die het eng vindt of op z'n minst vond.

donderdag 2 augustus 2018 om 01:38
ja. en ik lees ook dat een eigen egoboost hier ook een rol speelt. Maar wat triest. Je wil dat je man je ego boost maar hij zegt nu dat hij het niet meer weet. Hij booste even het ego van de collega. Zoek de oplossing voor je probleem niet bij anderen. Want dan kan je beter meteen je relatie opdoeken.Vlinder1963 schreef: ↑02-08-2018 01:27Ik wist niet dat je hier langer over nadacht, ik was het die opperde dat je het misschien wil om je relatie niet te verliezen een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ik las ook eerder jouw mening over die collega, grijze muis, christelijk braaf type. Het lijkt alsof je bezig bent met een concurrentiestrijd. Keihard knokken met haar en de denkbeelden om de liefde van je man. Maar als de liefde echt is hoef je je niet in dit soort bochten te wringen. Als je wint zal je je altijd blijven afvragen of zijn liefde oprecht is, want was hij dan nog bij je als jij geen moeite zou doen. Zou hij niet degene moeten zijn die nu knokt?

donderdag 2 augustus 2018 om 01:40
Nee, dit is geen paniekreactie. Het is een reactie op iets dat een tijd is blijven liggen en nu weer opgepakt wordt. Daarmee is helemaal niet gezegd dat we volgende maand in een seksclub zitten, want mijn man is daar vele malen voorzichtiger en huiveriger voor dan ik. En het klopt ook dat wat jullie vermoeden voor wat betreft mijn man: hij heeft meer morele bezwaren tegen seks met onbekenden dan als hij gevoelens heeft voor iemand. Dus in die zin klopt het wel dat voor hem opwinding met een ander echt te maken heeft met een ander lief of ten minste leuk vinden.
Maar wat ook een gegeven is, dat ik jullie niet kwalijk kan nemen, want dat stukje maken jullie niet mee, is dat wij nu naast veel praten en nadenken, ook heel erotisch bezig zijn en daarin dingen uit durven te spreken die lang geheim gehouden zijn door mijn man. Omdat mijn man zich blijkbaar erg heeft geschaamd voor zijn eigen seksualiteit. Mijn man heeft (heb ik eerder al meerdere keren geschreven) een behoorlijk sterk ontwikkeld moraal van hoe het allemaal hoort te zijn en dat mannenseksualiteit eigenlijk hard verstopt moet worden omwille van de vrouw. En ik heb jaren in onze relatie geprobeerd om hem te doen ontspannen en te laten genieten. En dat kon hij ook heel erg als twintiger. Toen was seks niet moeilijk en kon hij ontvangen. Maar met het ouder worden is zijn gevoel voor wat hoort en wat niet hoort toegenomen. En aangezien je na 10+ jaar soms wat meer uit de kast moet trekken om het leuk te houden, merkte ik dat hij dat al snel een beetje eng en spannend vond. Voor mij vond hij alles wel leuk, maar voor zichzelf kon hij dat niet goed.
En nu dat weer een open gesprek is en hij nu in kleine stapjes beter kan en durft aan te geven wat hij werkelijk opwindend vindt en de schaamte een beetje durft los te laten, zie ik eindelijk zijn seksualiteit meer en dat vind ik erg leuk. Hij durft eindelijk meer toe te geven dat hij man en mens is, in plaats van beschaafd en gepolijst.
En ja, ik ga me erg inhouden om niet te hard van stapel te lopen. Maar ik zie het wel als een kans om speelser te kunnen zijn. Seks en seksualiteit mag er toch gewoon zijn? Ben juist blij dat dat nu mag gaan bestaan. Voorzichtigjes, dat wel. Maar het idee om ermee te spelen maakt het erg leuk.

donderdag 2 augustus 2018 om 01:42
Nee, dat kon je ook niet weten. Maar ik heb hier in het verleden al meerdere gesprekjes over gehad met man en bij hem gepolst hoe hij hierin stond.Vlinder1963 schreef: ↑02-08-2018 01:27Ik wist niet dat je hier langer over nadacht, ik was het die opperde dat je het misschien wil om je relatie niet te verliezen een kat in het nauw maakt rare sprongen.

donderdag 2 augustus 2018 om 07:41
Diyer, mijn advies en ervaring, jullie relatie moet eerst weer goed zijn voor je misschien een derde of stel erbij wil betrekken voor jullie plezier.
Het brengt heel veel diverse gevoelens omhoog als je dat gaat doen, je eigen geliefde " duikt" op een ander. Daar kan ook veel verdriet bij loskomen. En vragen? Waarom kan hij het op haar wel, waarom houd hij een erectie bij haar? Zou hij haar mooier vinden? De malle molen in je hoofd blijft maar draaien en het genieten lukt dan niet omdat het veel spanning mee brengt. Mits man dit wil. Kan dat maar eerst samen werken als een team.
Ik begrijp dat je er zelf voor open staat met een man. Maar dit is puur sex gericht met een ander stel. Dat is echt andere koek, je brein gaat aan de gang zodra je hem met een ander ziet. Buiten jaloezie om. Daar heb ik nooit geen last van. Maar op dit moment kun je zomaar je " aangevallen gaan voelen"
Sorry de laatste posts op pagina 26 waren even niet doorgekomen bij mij. Heb verder gelezen. Goed dat jullie het daar al vaker over gehad hebben. Het kan echt genieten zijn. Je kunt ook afspreken de eerste keren niets met andere te doen. Alleen samen. Net zo spannend en FIJN
Het brengt heel veel diverse gevoelens omhoog als je dat gaat doen, je eigen geliefde " duikt" op een ander. Daar kan ook veel verdriet bij loskomen. En vragen? Waarom kan hij het op haar wel, waarom houd hij een erectie bij haar? Zou hij haar mooier vinden? De malle molen in je hoofd blijft maar draaien en het genieten lukt dan niet omdat het veel spanning mee brengt. Mits man dit wil. Kan dat maar eerst samen werken als een team.
Ik begrijp dat je er zelf voor open staat met een man. Maar dit is puur sex gericht met een ander stel. Dat is echt andere koek, je brein gaat aan de gang zodra je hem met een ander ziet. Buiten jaloezie om. Daar heb ik nooit geen last van. Maar op dit moment kun je zomaar je " aangevallen gaan voelen"
Sorry de laatste posts op pagina 26 waren even niet doorgekomen bij mij. Heb verder gelezen. Goed dat jullie het daar al vaker over gehad hebben. Het kan echt genieten zijn. Je kunt ook afspreken de eerste keren niets met andere te doen. Alleen samen. Net zo spannend en FIJN

donderdag 2 augustus 2018 om 09:38
Maar deze opleving heeft niets te maken met geilheid maar alles met jouw angst om hem kwijt te raken. Zie je dat niet?! je gaat hem pleasen omdat je wil dat hij jou leuker vindt dan de collega. Doe dat niet. Hij moet ook van je houden als je je gewone saaie zelf bent.diyer schreef: ↑02-08-2018 01:40Nee, dit is geen paniekreactie. Het is een reactie op iets dat een tijd is blijven liggen en nu weer opgepakt wordt. Daarmee is helemaal niet gezegd dat we volgende maand in een seksclub zitten, want mijn man is daar vele malen voorzichtiger en huiveriger voor dan ik. En het klopt ook dat wat jullie vermoeden voor wat betreft mijn man: hij heeft meer morele bezwaren tegen seks met onbekenden dan als hij gevoelens heeft voor iemand. Dus in die zin klopt het wel dat voor hem opwinding met een ander echt te maken heeft met een ander lief of ten minste leuk vinden.
Maar wat ook een gegeven is, dat ik jullie niet kwalijk kan nemen, want dat stukje maken jullie niet mee, is dat wij nu naast veel praten en nadenken, ook heel erotisch bezig zijn en daarin dingen uit durven te spreken die lang geheim gehouden zijn door mijn man. Omdat mijn man zich blijkbaar erg heeft geschaamd voor zijn eigen seksualiteit. Mijn man heeft (heb ik eerder al meerdere keren geschreven) een behoorlijk sterk ontwikkeld moraal van hoe het allemaal hoort te zijn en dat mannenseksualiteit eigenlijk hard verstopt moet worden omwille van de vrouw. En ik heb jaren in onze relatie geprobeerd om hem te doen ontspannen en te laten genieten. En dat kon hij ook heel erg als twintiger. Toen was seks niet moeilijk en kon hij ontvangen. Maar met het ouder worden is zijn gevoel voor wat hoort en wat niet hoort toegenomen. En aangezien je na 10+ jaar soms wat meer uit de kast moet trekken om het leuk te houden, merkte ik dat hij dat al snel een beetje eng en spannend vond. Voor mij vond hij alles wel leuk, maar voor zichzelf kon hij dat niet goed.
En nu dat weer een open gesprek is en hij nu in kleine stapjes beter kan en durft aan te geven wat hij werkelijk opwindend vindt en de schaamte een beetje durft los te laten,. eindelijk zijn seksualiteit meer en dat vind ik erg leuk. Hij durft eindelijk meer toe te geven dat hij man en mens is, in plaats van beschaafd en gepolijst.
En ja, ik ga me erg inhouden om niet te hard van stapel te lopen. Maar ik zie het wel als een kans om speelser te kunnen zijn. Seks en seksualiteit mag er toch gewoon zijn? Ben juist blij dat dat nu mag gaan bestaan. Voorzichtigjes, dat wel. Maar het idee om ermee te spelen maakt het erg leuk.

donderdag 2 augustus 2018 om 10:25
Zonder oordeel : Ik lees eerder dat TO van de gelegenheid en schuldgevoelens van haar man gebruik maakt om het parenclub experiment erdoor te drukken. Ik lees dat haar man eigenlijk niet wil/ durft. Er is meerdere keren, ook in het verleden, over gepraat zegt TO. Man wil eigenlijk niet anders was het al een keer gebeurt. TO doet nu aan machtsmisbruik. Dit gaat je relatie echt niet helpen Dyer

donderdag 2 augustus 2018 om 10:37
Mijn god dit is wel een recipe for disaster.
Met dit soort dingen expirementeren terwijl je relatie slecht loopt.
Fijn voor hem ja als hij een erectie weet te krijgen maar jij gaat je geheid na een tijdje af vragen waarom het met jou alleen niet lukte.
Dan beter relatietherapie en eventueel een sexuoloog.
Met dit soort dingen expirementeren terwijl je relatie slecht loopt.
Fijn voor hem ja als hij een erectie weet te krijgen maar jij gaat je geheid na een tijdje af vragen waarom het met jou alleen niet lukte.
Dan beter relatietherapie en eventueel een sexuoloog.

donderdag 2 augustus 2018 om 10:48
Prima maar waarom moet dat dan nu ineens? Wanneer de relatie toch al wankelt. Voor dit soort zaken moet je een stabiele relatie hebben waarbij vertrouwen een minimale vereiste is. Als het nu iets is wat man gemist heeft in een relatie, maar zoals ik het lees is het meer iets wat van jou uit gaat. Niet dat je het dan meteen zou moeten doen, maar dan kan het op termijn eventueel ingevuld worden op welke wijze dan ook. Of heb je hem nu in de tang en duw je het nu door zijn strot.

donderdag 2 augustus 2018 om 10:50
Nee dat had ik niet, maar mocht dat zo zijn: dit is niet het moment om dat soort experimenten te gaan doen. De kans dat de motieven verkeerd zijn is levensgroot, de kans dat je nog meer gekwetst zal raken is nog groter

donderdag 2 augustus 2018 om 10:51
Nou, dat. Ervaring mee, je relatie moet echt heel stevig zijn om dit te kunnen doen. Bij een wankele relatie is het echt een snelweg naar de exit.polydox schreef: ↑02-08-2018 10:48Prima maar waarom moet dat dan nu ineens? Wanneer de relatie toch al wankelt. Voor dit soort zaken moet je een stabiele relatie hebben waarbij vertrouwen een minimale vereiste is. Als het nu iets is wat man gemist heeft in een relatie, maar zoals ik het lees is het meer iets wat van jou uit gaat. Niet dat je het dan meteen zou moeten doen, maar dan kan het op termijn eventueel ingevuld worden op welke wijze dan ook. Of heb je hem nu in de tang en duw je het nu door zijn strot.

donderdag 2 augustus 2018 om 11:01