man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

20-07-2018 19:21 2209 berichten
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.

Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.

We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.

Blijkt dat ik toch zo gek niet was.

Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.

Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
31-07-2018 18:20
Sorry, maar dit is idioot en bijna lachwekkend. Je kunt van veel mannen waarschijnlijk veel zeggen, maar niet dat die van mij dom is. Een getrouwde christelijke vrouw uit een dorpje zo´n uur bij ons vandaan met twee jonge kindjes is nou niet bepaald de catch van de dag en dat weet mijn man ook echt wel. Kan je er nog wel lekker op los fantaseren, maar hij heeft bepaald geen ambitie om weekend vader te worden van zijn eigen kinderen en overnieuw te beginnen met twee jonge kinderen van een andere man. Hoe ´lekker´ het wijf ook is (en zelfs dat valt nog wel tegen).
Steek jij daar je hand voor in het vuur? Hij heeft je anderhalf jaar belazerd. Dat had je toch ook nooit van hem gedacht? Hoe verklaar je dat dan?
diyer schreef:
Sorry, maar dit is idioot en bijna lachwekkend. Je kunt van veel mannen waarschijnlijk veel zeggen, maar niet dat die van mij dom is. Een getrouwde christelijke vrouw uit een dorpje zo´n uur bij ons vandaan met twee jonge kindjes is nou niet bepaald de catch van de dag en dat weet mijn man ook echt wel. Kan je er nog wel lekker op los fantaseren, maar hij heeft bepaald geen ambitie om weekend vader te worden van zijn eigen kinderen en overnieuw te beginnen met twee jonge kinderen van een andere man. Hoe ´lekker´ het wijf ook is (en zelfs dat valt nog wel tegen).
Hij heeft er wel maar liefst anderhalf jaar lang lovey dovey berichtjes mee gewisseld. Ze heeft hem zelfs aan het twijfelen gebracht over jullie. Blijkbaar toch een betere vangst dan jij denkt.
En ik schrik een beetje van jouw reactie, TO. Het probleem is toch juist dat hij gevoelens heeft voor haar?
lila01 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 18:34
44.59% gewijzigd
diyer schreef:
weet hij dit ook? want dit is overduidelijk jouw mening
Dat er nu wel seks is, zegt niet zoveel. In wanhoop en verdriet kan de seks in een ultieme poging de relatie te redden tijdelijk wel weer opbloeien. Maar ik durf je op een briefje te geven dat dit tijdelijk is
lila01 schreef:
31-07-2018 18:25
Steek jij daar je hand voor in het vuur? Hij heeft je anderhalf jaar belazerd. Dat had je toch ook nooit van hem gedacht? Hoe verklaar je dat dan?
Ja, daar steek ik wel mijn hand voor in het vuur. Gewoon gebaseerd op hem kennen en de gesprekken die we erna hebben gehad.
Mijn man heeft me anderhalf jaar belazerd in de zin van dat hij niet eerlijk is geweest. En nee, dat had ik idd nooit van hem verwacht, maar ik heb wel dingen gevoeld die maakten dat ik onzeker van hem werd. Ik wist ergens in mijn oerbrein dat er iets niet klopte. Dat gevoel heb ik nu niet. Ik heb het gevoel dat ik nu alles weet wat er te weten valt. Ook omdat hij eerlijk tegen me is als ik vraag naar zijn gevoelens die hij NU heeft. Dus als ik vraag of hij aan haar denkt, of hij haar mist, of hij denkt dat het moeilijk is om weer te gaan werken, of hij het fijn vond om haar aan de telefoon te hebben (toen hij haar op mijn verzoek gebeld had om te vertellen dat hij eerlijk is geweest naar mij en het contact ging verbreken), of het fijn was om dit of dat mbt haar, dan antwoord hij daar eerlijk op. Ook als ik dat niet fijn vind om dat te horen.

Dus nogmaals, ik heb geen reden (meer) om wantrouwend te zijn. Maar dat schijnen veel van jullie niet te kunnen geloven. Ook prima. Zolang ik het zelf maar weet, want ik moet het ten slotte met mezelf doen.
diyer schreef:
Kan je er nog wel lekker op los fantaseren, maar hij heeft bepaald geen ambitie om weekend vader te worden van zijn eigen kinderen en overnieuw te beginnen met twee jonge kinderen van een andere man.
Heeft hij dat naar jou uitgesproken of is dat je eigen invulling?
lila01 schreef:
31-07-2018 18:33
En ik schrik een beetje van jouw reactie, TO. Het probleem is toch juist dat hij gevoelens heeft voor haar?
Nee, het probleem is vooral dat hij niet wist of hij voor mij nog de goede gevoelens had. En dat van die gevoelens voor een ander maakt het niet per se beter, maar de essentie is vooral wat hij nog voor mij voelt. Een ander kan heel makkelijk als een soort afleiding over je eigen gevoel geschoven worden, want dan hoef je daar niet over na te denken. Dan kan je heel makkelijk denken dat het daaraan lag. Maar ook als hij geen gevoel had ontwikkeld voor een ander (wat idd nodeloos complex maakt), was er iets niet goed en hadden we ook een min of meer dezelfde crisis doorgemaakt.
Maar zijn zijn gevoelens voor haar dan ineens in rook opgegaan?
En als hij zo 'eerlijk' is, waarom mag jij de appjes dan niet lezen? (die hij waarschijnlijk allemaal heeft gewist)
Waarom ga je zo voorbij aan het echte bedrog? Is het nog te pijnlijk? Want dat kan ik me heel goed voorstellen.
lila01 schreef:
31-07-2018 18:22
En TO, we schrijven nu over wel of geen seks, maar dat intense appcontact is toch al het ultieme bedrog?
Ja, maar vooral het voor mij verzwijgen is het ultieme bedrog. Het feit dat het steeds persoonlijker werd en hij mij daarbuiten hield als iets wat geheim was en wat de band tussen hen twee alleen maar voedde. Als hij had verteld dat hij gevoelens aan het ontwikkelen was, dan hadden wij eerder de kans gehad naar onszelf te kijken.
diyer schreef:
31-07-2018 18:39
Maar ook als hij geen gevoel had ontwikkeld voor een ander (wat idd nodeloos complex maakt), was er iets niet goed en hadden we ook een min of meer dezelfde crisis doorgemaakt.
Dat denk ik niet. Het begint bij de verliefdheid
Daarna worden er redenen gezocht.
YagaBaba schreef:
31-07-2018 18:26
Hij heeft er wel maar liefst anderhalf jaar lang lovey dovey berichtjes mee gewisseld. Ze heeft hem zelfs aan het twijfelen gebracht over jullie. Blijkbaar toch een betere vangst dan jij denkt.
Fout. ZIJ heeft hem niet aan het twijfelen gebracht. HIJ twijfelde al voor haar aan zichzelf en ons. Zij is alleen een complicerende factor. Maar het is niet allemaal begonnen met haar wil ik daarmee zeggen.
diyer schreef:
31-07-2018 18:44
Fout. ZIJ heeft hem niet aan het twijfelen gebracht. HIJ twijfelde al voor haar aan zichzelf en ons. Zij is alleen een complicerende factor. Maar het is niet allemaal begonnen met haar wil ik daarmee zeggen.
dus het is ook niet voorbij als hij geen contact meer heeft met haar
S-Meds schreef:
31-07-2018 18:34
weet hij dit ook? want dit is overduidelijk jouw mening
Dat er nu wel seks is, zegt niet zoveel. In wanhoop en verdriet kan de seks in een ultieme poging de relatie te redden tijdelijk wel weer opbloeien. Maar ik durf je op een briefje te geven dat dit tijdelijk is
Klopt. Daarom verbind ik er ook geen blijvende conclusies aan. Ik vind het alleen en vooral hoopvol dat we nu zo eerlijk zijn tegen elkaar en daar helpt de seks wel een beetje bij. Maar de eerlijkheid naar onszelf en elkaar is uiteindelijk wat gaat maken of onze relatie kans van slagen heeft. Niet de hoeveelheid orgasmes ofzo.
Zoals ik het zie (als buitenstaander) zit jij in de ontkenningsfase en klamp je je vast aan het feit dat het iets tussen jullie 2-en is dat opgelost moet worden, terwijl er een derde bij betrokken is.
Ik wens je veel wijsheid en ik hoop dat je de eerlijkheid krijgt die je verdient.
lila01 schreef:
31-07-2018 18:36
Heeft hij dat naar jou uitgesproken of is dat je eigen invulling?
Dat heeft hij zeker uitgesproken. Hij heeft min of meer letterlijk gezegd dat zij nooit een vrouw is waar hij iets mee wil, omdat hij haar situatie onaantrekkelijk vind, omdat hij weinig tot niks deelt met haar qua interesses behalve werk en een crisis op gebied van identiteit/huwelijk en dat hij haar welliswaar een beetje aantrekkelijk vindt, maar niet in vergelijking met mij. Dus hij zou haar vast en zeker kunnen 'doen' (sorry voor mijn platte taalgebruik), maar hij weet van zichzelf dat hij al binnen een aantal maanden zich zou gaan storen aan de grote verschillen tussen hen. En dat geloof ik ook wel, als je zo'n beetje weet dat mijn man een bloedhekel heeft aan alles wat religie heet. Dan is een religieuze vrouw vast nog leuk om naar te kijken, maar zodra je aan haar keukentafel zelf moet gaan bidden, wordt het toch andere koek. En dat beseft hij zich dondersgoed.

Wil nog altijd niet zeggen dat ik het dan wel voor hem ben en blijf, dat moet hij nog steeds blijvend gaan ontdekken. Maar hij weet iig wel 100% zeker dat hij niks met die andere vrouw wil, behalve dat hij verknocht is geraakt aan het gevoel van vertrouwdheid, heimelijkheid en stiekem een beetje hitsig worden. En dat moet hij dus nu overboord gooien en dat zal werken wel een stukje minder leuk maken vermoed ik zo.
Ik vind je juist realistisch overkomen en weer vasthoudt aan de kernwaarden van jullie oorspronkelijke relatie.
Volg je hart. Weinig te verliezen behalve de liefde ('van je leven') maar die zou je ook kwijt zijn als je nu breekt.
Hatsjikideee...
Heb niet alles kunnen volgen maar die vakantie is niet doorgegaan?
Hatsjikideee...
lila01 schreef:
31-07-2018 18:41
Maar zijn zijn gevoelens voor haar dan ineens in rook opgegaan?
En als hij zo 'eerlijk' is, waarom mag jij de appjes dan niet lezen? (die hij waarschijnlijk allemaal heeft gewist)
Waarom ga je zo voorbij aan het echte bedrog? Is het nog te pijnlijk? Want dat kan ik me heel goed voorstellen.
Nee Lila, nee, nee en nog eens nee. Ik ga nergens aan voorbij en ja, het is en blijft pijnlijk. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat ik niet ook kan kijken naar hoe dingen voor hem zouden hebben kunnen voelen? Of dat ik dan niet kan kijken naar wat er nodig is om te kijken naar wat er nodig is voor de toekomst?
Het echte bedrog is pijnlijk, zeker. En heb er heus al genoeg tranen om vergoten, geloof mij daar maar daarin. Maar ik zie daarnaast ook gewoon een man die hele domme fouten heeft gemaakt, maar me geen opzettelijke pijn wil doen. Hij is echt niet zo'n type. Hij is geen laksig en egoistisch figuur, ook al heeft hij lakse en egoistische dingen gedaan.

Een beetje als de term: een zwaluw maakt nog geen zomer. Maar dan andersom of zoiets. Moet ik om een fout in 25 jaar tijd (!!) compleet negeren wie hij daarnaast óók is geweest? De moralistische ubereerlijke oververantwoordelijke man op het bijna neurotische af? En dat zou zomaar in 1 klap weg zijn omdat hij gevoelens heeft ontwikkeld voor iemand? Los van het feit dat hij gevoelens heeft voor een ander, heeft hij ook nog steeds diepe gevoelens voor mij, voor zijn kinderen. Dat heeft hij niet ingewisseld. Het is niet per se het een of het ander.
lila01 schreef:
31-07-2018 18:43
Dat denk ik niet. Het begint bij de verliefdheid
Daarna worden er redenen gezocht.
wat jij wil
S-Meds schreef:
31-07-2018 18:45
dus het is ook niet voorbij als hij geen contact meer heeft met haar
precies. Dat klopt. Een andere baan zoeken is dan ook niet het antwoord op onze crisis.
Oei het is gewoon pijnlijk om je nu te lezen , die ubereerlijke , oververantwoordelijke man is helemaal niet eerlijk of oververantwoordelijk geweest .
Jouw man is geen lul, ook geen slechte man, maar hij liegt wel.

Anderhalf jaar (!!) lang heeft hij gevoelens voor een vrouw die hij eigenlijk niets vindt. Niet alleen dat, hij wisselt ze ook nog uit.

Ik vraag me serieus af wie hij probeert te overtuigen. Jou, zichzelf of allebei.
Sorry TO wat heb ik veel medelijden met jou. Je houd jezelf zo voor de gek! Waarom??
Waarom ben je in godsnaam dit topic begonnen?
Wat een gekke , vernederende reacties. Waarom mag ze geen topic openen? Ze heeft juist in de afgelopen tijd een hoop over zichzelf geleerd, dát is belangrijk.
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven