man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

20-07-2018 19:21 2209 berichten
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.

Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.

We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.

Blijkt dat ik toch zo gek niet was.

Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.

Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je man er doodongelukkig van wordt. Je probeert iemand van hem te maken die hij niet is.
Waarom zo verschrikkelijk de nadruk op seks? Ik vind het nogal onaantrekkelijk.
lila01 schreef:
02-08-2018 11:10
Ik denk dat je man er doodongelukkig van wordt. Je probeert iemand van hem te maken die hij niet is.
Waarom zo verschrikkelijk de nadruk op seks? Ik vind het nogal onaantrekkelijk.
en desperaat
Echt hè, wat ben je in vredesnaam aan het doen? En waarom neem je je man hier nu in mee? Hij wordt nota bene verliefd op een keurige christelijke mevrouw.
Je man houdt van een ander. Daar is hij zelf waarschijnlijk ook nogal van in de war, zeker met zijn (zoals jij beschrijft) serieuze en behoudende karakter.
Nu begin jij aan hem te trekken en voelt hij zich waarschijnlijk nog ellendiger. Uit schuldgevoel is hij toegeeflijker dan anders. Doe elkaar dit niet aan.
Diyer, doe het niet je man is hierin heel duidelijk hij wil dit niet.
Waarom zou je van iemand willen dat hij/zij iets doet wat compleet tegen zijn gevoel ingaat.
Als je wilt dat jullie relatie alsnog naar de knoppen gaat moet je vooral doorzetten.
wat die man wel of niet wil doet eigenlijk niet meer ter zake, hij is verliefd op een ander.
maar geef hem geen gelegenheid dit soort dingen tegen je te gebruiken.
wij slapen nooit.
Man: 'Ik wil Truus, want ik vind haar leuk, lief en aardig. O ja, en aantrekkelijk. Ik fantaseer over haar.'
Jouw reactie: 'Welnee, Truus is helemaal geen partij voor jou, je wilt gewoon (seksuele) aandacht van andere vrouwen, dan is je erectieprobleem ook gelijk opgelost. Kom...'
'Maar ik wil helemaal niets met andere vrouwen...'
'Jawel, dat wil je wel, vertrouw mij maar...'
Man zegt niets meer.
lila01 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 11:41
0.50% gewijzigd
Tot 20 juli hebben jullie brieven nodig om je gevoelens aan elkaar op te kunnen biechten, nu zijn we amper 13 dagen verder en nu vertellen jullie elkaar jullie grootste geheime erotische wensen al?!
Ben jij heel zeker dat je je man niet aan het chanteren bent?
Zo komt het althans op mij over.
In ieder geval succes met het redden van je relatie, wellicht zie je zelf iets anders dan anderen in je topic.
Ik zou willen zeggen: laat je man met rust. Hij gaat hier aan onderdoor. Dit heeft niets meer met liefde te maken, maar met de ander willen domineren op zijn zwakste moment.
lila01 schreef:
02-08-2018 11:44
Ik zou willen zeggen: laat je man met rust. Hij gaat hier aan onderdoor. Dit heeft niets meer met liefde te maken, maar met de ander willen domineren op zijn zwakste moment.
zit hier de kern van het relatieprobleem?
S-Meds schreef:
02-08-2018 11:47
Ja, dat zou inderdaad best weleens kunnen.
valentinamaria schreef:
02-08-2018 11:27
wat die man wel of niet wil doet eigenlijk niet meer ter zake, hij is verliefd op een ander.
maar geef hem geen gelegenheid dit soort dingen tegen je te gebruiken.
Maar andersom mag wel ?
Simitçi schreef:
02-08-2018 11:53
Maar andersom mag wel ?
ik begrijp best dat to gekwetst, boos en verdrietig is.
het is ook niet niks, je man die verliefd is op een ander.
plus dat hij geen erectie meer krijgt bij haar, hoe vernederend wil je het hebben?
wij slapen nooit.
S-Meds schreef:
02-08-2018 11:47
De karakters lijken inderdaad niet te matchen. De 1 serieus en gevoelig/ emotioneel kwetsbaar, de ander dominanter en rechtlijniger.
lila01 schreef:
02-08-2018 12:00
De karakters lijken inderdaad niet te matchen. De 1 serieus en gevoelig/ emotioneel kwetsbaar, de ander dominanter en rechtlijniger.
zo lijkt het idd wel op het eerste gezicht.
maar toch domineert het libido van de man de relatie en is hij rechtlijniger in hun seksleven.

dus wie is dan uiteindelijk de dominantste van de 2?
wij slapen nooit.
Valentina, lees het hele topic nog eens goed door. TO reduceert crisis in de relatie tot erectieprobleem (want: voor haar makkelijker te handelen dan 'gevoelens voor een ander').
lila01 schreef:
02-08-2018 12:20
Valentina, lees het hele topic nog eens goed door. TO reduceert crisis in de relatie tot erectieprobleem (want: voor haar makkelijker te handelen dan 'gevoelens voor een ander').
ja, verwacht je dan dat ze gelijk het hele gebeuren overziet?
ze krijgt dit rauw op haar dak, mag ze even?
wij slapen nooit.
lila01 schreef:
02-08-2018 11:28
Man: 'Ik wil Truus, want ik vind haar leuk, lief en aardig. O ja, en aantrekkelijk. Ik fantaseer over haar.'
Jouw reactie: 'Welnee, Truus is helemaal geen partij voor jou, je wilt gewoon (seksuele) aandacht van andere vrouwen, dan is je erectieprobleem ook gelijk opgelost. Kom...'
'Maar ik wil helemaal niets met andere vrouwen...'
'Jawel, dat wil je wel, vertrouw mij maar...'
Man zegt niets meer.
Man kan dit dadelijk ook nog tegen TO gebruiken.

Man: "Ik wil met Truus naar bed, ik ga morgen een balletje hierover opgooien bij haar"
Reactie TO: "Maar hier hebben we het over gehad, bij Truus voel ik mij niet prettig"
Man: "Toen je je vorige week in de club liet nemen door 2 anderen hoorde ik je anders ook niet klagen, we hebben toch een open relatie zolang we maar eerlijk zijn over met wie we het doen. "

Misschien heeft TO hier onbewust nu nog meer behoefte aan om aan man te laten zien dat andere mannen haar nog wel begeren?
PotjePindakaas schreef:
02-08-2018 12:31

Misschien heeft TO hier onbewust nu nog meer behoefte aan om aan man te laten zien dat andere mannen haar nog wel begeren?
precies, hier zit de pijn.
wij slapen nooit.
PotjePindakaas schreef:
02-08-2018 12:31

Man: "Ik wil met Truus naar bed, ik ga morgen een balletje hierover opgooien bij haar"
Reactie TO: "Maar hier hebben we het over gehad, bij Truus voel ik mij niet prettig"
Man: "Toen je je vorige week in de club liet nemen door 2 anderen hoorde ik je anders ook niet klagen, we hebben toch een open relatie zolang we maar eerlijk zijn over met wie we het doen. "

ja dat zegt ze ook in een post van gisteren of eergisteren. ze denkt dat dit goed is voor de relatie, ook voor haar man.
S-Meds schreef:
02-08-2018 12:34
ja dat zegt ze ook in een post van gisteren of eergisteren. ze denkt dat dit goed is voor de relatie, ook voor haar man.
Naar een parenclub gaan met als doel de bezittingsdrang van man te prikkelen is echt een heel slecht idee. Je komt daar juist om te delen...
diyer schreef:
01-08-2018 18:08
Eigenlijk overweeg ik dit ook. Niet omdat ik denk dat mijn man het nu stiekem doet en dat hij dan mijn toestemming heeft. Maar ik denk (inmiddels, sinds een aantal jaar) wel dat er veel langer lopende relaties de kans krijgen om te ontsporen door het simpele feit dat je elkaar zo door en door kent, dat het misschien allemaal wel veel te vertrouwd wordt. Terwijl mensen toch nog altijd de neiging en behoefte hebben om gevalideerd te worden, om bevestigd te zien dat je leuk lief mooi knap sexy etc. bent. En dat is lastiger voor elkaar te blijven tonen als je elkaar zo enorm gewoon bent geworden. Enorm vertrouwd en enorm geliefd, maar ook zo enorm gewoon.
Ik heb de behoefte om die speciale gevoelens vast te houden voor elkaar en ik zou dat het liefst doen door een middenweg hierin te zoeken. Waarin we de validatie meer van anderen krijgen, maar oh zo graag bij elkaar komen om te lachen, uit te huilen, vast te houden, te knuffelen. Mijn voorwaarde is echter wel dat dit geen stiekemigheid moet zijn en ook niet door affaires. Maar als beetje flirten of casual seks met een ander je eigenwaarde weer even kan opkrikken, je weer even een boost kan geven van 'zie je wel, ik word nog steeds aantrekkelijk gevonden of ik ben nog altijd het alphamannetje/sexy vrouwtje' ach, waarom dan ook niet. Misschien worden we er allemaal wel leukere mensen van?
kijk hier.
PotjePindakaas schreef:
02-08-2018 12:36
Naar een parenclub gaan met als doel de bezittingsdrang van man te prikkelen is echt een heel slecht idee. Je komt daar juist om te delen...
opkrikken van de eigenwaarde.
maar hoe zo, aandacht van een vreemde kerel in een parenclub is misschien een korte egoboost, maar thuis zit je nog steeds met die man die in zijn hart bij de christelijke collega is. En thuis heb je nog steeds te maken met onvrede op je werk en geen vriendinnen in je buurt. Het is alsof je huis in brand staat en je eerst even naar de kapper gaat voor je de brandweer belt.
S-Meds schreef:
02-08-2018 12:39
opkrikken van de eigenwaarde.
maar hoe zo, aandacht van een vreemde kerel in een parenclub is misschien een korte egoboost, maar thuis zit je nog steeds met die man die in zijn hart bij de christelijke collega is. En thuis heb je nog steeds te maken met onvrede op je werk en geen vriendinnen in je buurt. Het is alsof je huis in brand staat en je eerst even naar de kapper gaat voor je de brandweer belt.
Goede metafoor!

Dank voor het quoten van TO.
Hett lijkt me echt heftig om validatie van een wildvreemde nodig te hebben omdat je dat jezelf niet kan geven en/of van je eigen partner krijgt. Gelukkig geen bekende situatie voor mij.
S-Meds schreef:
02-08-2018 12:34
Het topic gelezen.
Het komt op mij over alsof ze, dat wat ze haar man gunt/aanmoedigt, eigenlijk voor zichzelf bedoelt.
Ze probeert haar man te overtuigen van redenen die in zijn voordeel zouden moeten zijn, maar die in feite voor haar straatje bedoeld zijn en die bovendien een andere intrinsieke drijfveer hebben dan ze doet voorkomen.
Mijns inziens zijn het oneigenlijke motieven en dat is glad ijs. Gevaarlijk glad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven