Man is vreemdgegaan
zaterdag 20 april 2019 om 14:34
Weer een topic over vreemdgaan. Voel me zo in de war.
Mijn man en ik zijn intussen bijna een jaar in relatietherapie. Onze relatie zat al jaren niet echt lekker meer. We hebben twee kindjes, dus ik vind dat we er alles aan moeten doen om bij elkaar te blijven. Maar mijn gevoel gaat wel alle kanten op momenteel. Eigenlijk is dat nu de belangrijkste reden dat ik nog blijf. Ik wil eerst rust, vooral ook voor de kinderen. Want ik merk dat ze het allemaal meekrijgen en dat breekt mijn hart. Maar het idee dat ze om en om naar een ander huis zouden moeten vind ik nog afschuwelijker.
Tijdens de vorige sessie bij de therapeut heeft mijn man opgebiecht dat hij een affaire heeft gehad. Hij wil niet zeggen met wie, maar ik denk dat ik het wel weet. Hij kent die vrouw al jaren en ik heb mijn gevoel altijd gesust met het idee dat als ze iets zouden hebben dat het dan al lang gebeurd was. Hij zegt dat hij ook verliefd op haar was/is, maar dat die verliefdheid hem juist de ogen geopend heeft dat hij nog voor ons gezin wilde vechten. Hij zegt dat hij dat ook aan haar heeft gezegd en dat ze toen de affaire gestopt hebben. Maar ik weet dat hij haar de afgelopen maanden nog gezien heeft, en ik heb hem ook vaak genoeg met haar zien whatsappen. Hij zegt dat dat alleen vriendschappelijk was. Ik heb toen zo’n gesprek teruggelezen en dat gaat inderdaad niet over sex. Maar hoe leg ik dat nou uit, je leest wel dat ze close zijn.
Ik voel me ontzettend verraden. We zijn in die therapie bezig met onze gedragspatronen. Daar gebeuren echt wel goede dingen, ik merk wel verandering. Gaat wel heel erg langzaam, soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben die echt werk verzet. Maar ik geloof ook wel dat hij voor ons gezin wil gaan, want anders was hij wel vertrokken. Maar het idee dat hij doodleuk doorgaat met contact met die andere vrouw terwijl wij aan onze relatie werken maakt me misselijk. En dat hij het me pas na maanden vertelt misschien nog wel meer!
Het ene moment denk ik dat ik gewoon z’n koffers bij de deur zet, het volgende moment denk ik dat ik blij moet zijn dat hij er nog is, nog steeds meegaat naar therapie en dat we het daar wel op kunnen lossen. De therapeut ziet er zelfs na deze gedropte bom nog heil in.
Mijn vriendinnen vinden ongeveer dat ik m aan de hoogste boom moet opknopen. Maar het lukt me niet om hem zo te zien, hij is toch de vader van m’n kinderen en ergens diep van binnen hou ik nog van hem.
Mijn man en ik zijn intussen bijna een jaar in relatietherapie. Onze relatie zat al jaren niet echt lekker meer. We hebben twee kindjes, dus ik vind dat we er alles aan moeten doen om bij elkaar te blijven. Maar mijn gevoel gaat wel alle kanten op momenteel. Eigenlijk is dat nu de belangrijkste reden dat ik nog blijf. Ik wil eerst rust, vooral ook voor de kinderen. Want ik merk dat ze het allemaal meekrijgen en dat breekt mijn hart. Maar het idee dat ze om en om naar een ander huis zouden moeten vind ik nog afschuwelijker.
Tijdens de vorige sessie bij de therapeut heeft mijn man opgebiecht dat hij een affaire heeft gehad. Hij wil niet zeggen met wie, maar ik denk dat ik het wel weet. Hij kent die vrouw al jaren en ik heb mijn gevoel altijd gesust met het idee dat als ze iets zouden hebben dat het dan al lang gebeurd was. Hij zegt dat hij ook verliefd op haar was/is, maar dat die verliefdheid hem juist de ogen geopend heeft dat hij nog voor ons gezin wilde vechten. Hij zegt dat hij dat ook aan haar heeft gezegd en dat ze toen de affaire gestopt hebben. Maar ik weet dat hij haar de afgelopen maanden nog gezien heeft, en ik heb hem ook vaak genoeg met haar zien whatsappen. Hij zegt dat dat alleen vriendschappelijk was. Ik heb toen zo’n gesprek teruggelezen en dat gaat inderdaad niet over sex. Maar hoe leg ik dat nou uit, je leest wel dat ze close zijn.
Ik voel me ontzettend verraden. We zijn in die therapie bezig met onze gedragspatronen. Daar gebeuren echt wel goede dingen, ik merk wel verandering. Gaat wel heel erg langzaam, soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben die echt werk verzet. Maar ik geloof ook wel dat hij voor ons gezin wil gaan, want anders was hij wel vertrokken. Maar het idee dat hij doodleuk doorgaat met contact met die andere vrouw terwijl wij aan onze relatie werken maakt me misselijk. En dat hij het me pas na maanden vertelt misschien nog wel meer!
Het ene moment denk ik dat ik gewoon z’n koffers bij de deur zet, het volgende moment denk ik dat ik blij moet zijn dat hij er nog is, nog steeds meegaat naar therapie en dat we het daar wel op kunnen lossen. De therapeut ziet er zelfs na deze gedropte bom nog heil in.
Mijn vriendinnen vinden ongeveer dat ik m aan de hoogste boom moet opknopen. Maar het lukt me niet om hem zo te zien, hij is toch de vader van m’n kinderen en ergens diep van binnen hou ik nog van hem.
anoniem_63b2a67238650 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 16:26
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.08% gewijzigd
woensdag 24 april 2019 om 15:26
Eens.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
woensdag 24 april 2019 om 15:37
Precies dat. Ik snap er geen zak van. Wij zijn bijna 6 jaar verder nadat man het opbiechtte, maar mijn eis was toch wel dat het contact verbroken werd anders valt er toch niet aan je relatie te werken als er een derde zit te stoken? Dat heeft hij meteen gedaan. En we zijn er uit gekomen.
TO, die tijdslimiet heb je goed. je hoeft nog geen keuze te maken. Ik heb mijzelf een half jaar gegeven toen. Ik was er al eerder uit, omdat ik zag dat man hard werkte om het goed te maken en heel veel spijt had. Soms komt het goed, soms komt het niet goed. Neem gewoon je tijd. Het is zijn fout dat jij nu in deze positie zit, dus veel te eisen heeft hij niet. Al vraag ik mij wel af of hij daadwerkelijk wil dat het weer goedkomt. Zijn gedrag laat van niet zien.
Ik word als zwak bestempeld omdat ik bleef. Het doet mij eigenlijk niet zoveel. Ik weet hoeveel moeite het heeft gekost om er uit te komen, dus we hebben een andere definitie van het woord zwak.
Oja, als je alleen als single moeder spontane dingen kunt bedenken, geen burgerlijk bestaan hebt en alleen dan quality time aan je kind kunt bieden, denk ik dat het heel goed is dat je niet meer in die ene belemmerende relatie zit met je expartner.
vrijdag 26 april 2019 om 11:09
Wittevitrage,
Hoe gaat het ondertussen met je?
Gaat de therapie gewoon door?
Iemand anders stelde je de vraag of jullie nog intiem zijn met elkaar.
Daar ben ik ook benieuwd naar, of jij dat nog kan, je lichamelijk geven aan je man.
Heb je überhaupt nog zin om naast hem te slàpen?
Wat voor een relatie hadden jullie? Waarom zou je man iemand anders hebben kunnen toelaten in zijn hart?
Dat kan ik echt niet begrijpen. Dan moet hij toch een gemis ervaren hebben?
Of is het, denk jij, puur lichamelijk wat hij en die ander hadden? Beweert hij dat? Of net niet?
Voel je de behoefte om contact op te nemen met zijn minnares?
Misschien bezorgt zij je eerlijke antwoorden die je een andere kijk bezorgen?
Hou je jezelf niet tegen om een gelukkige toekomst zonder zorgen ("Kan ik hem nu (opnieuw) vertrouwen?") tegemoet te gaan?
Wil je zelf niet diegene zijn die de stekker eruit trekt en hoop je dat je man dat doet?
Misschien redeneert hij ook wel zo?
Ik hoop dat mijn vele vragen niet in het verkeerde keelgat schieten. Dat is zeker niet de bedoeling.
Hoe gaat het ondertussen met je?
Gaat de therapie gewoon door?
Iemand anders stelde je de vraag of jullie nog intiem zijn met elkaar.
Daar ben ik ook benieuwd naar, of jij dat nog kan, je lichamelijk geven aan je man.
Heb je überhaupt nog zin om naast hem te slàpen?
Wat voor een relatie hadden jullie? Waarom zou je man iemand anders hebben kunnen toelaten in zijn hart?
Dat kan ik echt niet begrijpen. Dan moet hij toch een gemis ervaren hebben?
Of is het, denk jij, puur lichamelijk wat hij en die ander hadden? Beweert hij dat? Of net niet?
Voel je de behoefte om contact op te nemen met zijn minnares?
Misschien bezorgt zij je eerlijke antwoorden die je een andere kijk bezorgen?
Even advocaat van de duivel spelend durf ik te stellen dat ook de maag van jouw man draait bij de gedachte om zijn kinderen nog maar de helft van de tijd te zien. Maar is het alternatief dan zo veel beter? Want nu lijkt het wel alsof jullie getrouwd blijven owv de kinderen.Wittevitrage schreef: ↑21-04-2019 22:31Ik weet het werkelijk niet meer. Het liefst wil ik ons fijne gezin zoals ik dat altijd voor me heb gezien. Maar ik weet niet hoe ik hier nog overheen zou moeten stappen. Maar van het alternatief draait mijn maag nog harder om, het idee dat ik mijn kinderen dan nog maar de helft van de tijd zie, en dat zij hun hele jeugd heen en weer moeten gaan pendelen.
Hou je jezelf niet tegen om een gelukkige toekomst zonder zorgen ("Kan ik hem nu (opnieuw) vertrouwen?") tegemoet te gaan?
Wil je zelf niet diegene zijn die de stekker eruit trekt en hoop je dat je man dat doet?
Misschien redeneert hij ook wel zo?
Ik hoop dat mijn vele vragen niet in het verkeerde keelgat schieten. Dat is zeker niet de bedoeling.
vrijdag 26 april 2019 om 12:41
Ach jeetje "ze wennen er wel aan?"
Nou ja, "ook slechte dingen wennen" zeg ik dan wel eens..
Of was het achteraf gezien zo slecht nog niet??
Maar in eerste instantie wel een afschuwelijke situatie voor jou B.W.
vrijdag 26 april 2019 om 13:00
Achteraf vinden ze het gezelliger in huis zonder hem, hebben ze allebei gezegd. Ze houden wel veel van hem, maar hij is nogal lastig om mee in huis te wonen.Pindakaasjes schreef: ↑26-04-2019 12:41Ach jeetje "ze wennen er wel aan?"
Nou ja, "ook slechte dingen wennen" zeg ik dan wel eens..
Of was het achteraf gezien zo slecht nog niet??
Maar in eerste instantie wel een afschuwelijke situatie voor jou B.W.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
vrijdag 26 april 2019 om 13:05
Meer rust in huis denk ik?
Niet meer om de haverklap op de tenen te hoeven lopen?
Uiteraard kunnen ze evengoed zielsveel van hem houden.. alleen maar fijn.
Maar met iemand samenleven kan ondanks de liefde, toch wel eens heel lastig zijn!
vrijdag 26 april 2019 om 13:18
Meer rust, meer ontspanning. Gezelliger, socialer. Vrienden komen langs wanneer ze willen. Allemaal welkom zo lang ze zich gedragen, en dat doen ze keurig.Pindakaasjes schreef: ↑26-04-2019 13:05Meer rust in huis denk ik?
Niet meer om de haverklap op de tenen te hoeven lopen?
Uiteraard kunnen ze evengoed zielsveel van hem houden.. alleen maar fijn.
Maar met iemand samenleven kan ondanks de liefde, toch wel eens heel lastig zijn!
Vrolijker en luchtiger zegt mijn moeder.
vrijdag 26 april 2019 om 13:53
Ik vind het zo raar dat je niet mag weten wie het is. Dan staat iemand dadelijk in je gezicht aardig te doen en achter je rug om maakt ze samen met je man plannen hoe ze jou het beste kunnen informeren over dingen. Heeft hij nou een relatie met haar of met jou zeg!
Hij houdt ook nog contact met haar? Waar ligt zijn loyaliteit?
Goed dat je tijd voor jezelf neemt om hierover na te denken TO.
vrijdag 26 april 2019 om 14:17
TO heeft heeft het recht om te weten welke muis er aan de fundering van haar relatie knaagt.
Heel vreemd dat 'manlief' hier een 'zeg ik lekker niet' spelletje van maakt.
Maar ik heb er wel mijn vermoedens bij hoor!
W.s kent TO de persoon.
Man is vast als de dood dat TO verhaal bij haar gaat halen en meer te horen krijgt dan de bedoeling is.
Heel vreemd dat 'manlief' hier een 'zeg ik lekker niet' spelletje van maakt.
Maar ik heb er wel mijn vermoedens bij hoor!
W.s kent TO de persoon.
Man is vast als de dood dat TO verhaal bij haar gaat halen en meer te horen krijgt dan de bedoeling is.
vrijdag 26 april 2019 om 15:42
Inderdaad. Zo lang hij er niet eerlijk over is, gaat het nooit goedkomen. Dan blijven er leugens bestaan.chocolol schreef: ↑26-04-2019 13:53Ik vind het zo raar dat je niet mag weten wie het is. Dan staat iemand dadelijk in je gezicht aardig te doen en achter je rug om maakt ze samen met je man plannen hoe ze jou het beste kunnen informeren over dingen. Heeft hij nou een relatie met haar of met jou zeg!
vrijdag 26 april 2019 om 16:08
Ik weet wie het is hoor. Maar dat was omdat ik zelf conclusies trok, die hij toen niet ontkent heeft. Dat steekt wel, dat hij dat niet uit zichzelf heeft verteld. Hij zegt nu dus dat het contact gestopt is. Ik heb maar besloten om dat niet in twijfel te trekken. Want als ik dat doe moet ik het ook controleren en dan maak ik mezelf alleen maar gek. Maar ook daarbij steekt het dat ik bijvoorbeeld niet weet wie van hun twee het contact gestopt heeft. Voor hetzelfde geld werd zij het wachten gewoon zat, dat weet je toch niet.chocolol schreef: ↑26-04-2019 13:53Ik vind het zo raar dat je niet mag weten wie het is. Dan staat iemand dadelijk in je gezicht aardig te doen en achter je rug om maakt ze samen met je man plannen hoe ze jou het beste kunnen informeren over dingen. Heeft hij nou een relatie met haar of met jou zeg!
Ik moet het ermee doen dat hij zegt dat hij zich in wil zetten. Dat ga ik de komende tijd dan wel merken en als ik het niet merk of als ik hem nog een keer betrap dan moet ik op dat moment maar conclusies trekken.
We gaan voorlopig niet terug naar de relatietherapeut. Ik heb wel een coach gevonden die me gaat helpen mijn eigen gedachten eens goed op een rij te zetten, daar heb ik vrijdag de eerste afspraak mee. Ik ga me daar de komende tijd maar eens op richten.
De kinderen zijn - gelukkig! - voor mijn man een drijfveer om te blijven. Wat ik zo bizar vind is dat we zelfs op zijn initiatief in therapie zijn gegaan. Daarom vind ik het verraad zo groot.
vrijdag 26 april 2019 om 16:16
vrijdag 26 april 2019 om 22:41
Ja. Maar ze gaan wel regelmatig naar hun vader.Wittevitrage schreef: ↑26-04-2019 16:16O bah, dat is ook naar zeg! Zijn de kinderen nu de meeste tijd bij jou?
zaterdag 27 april 2019 om 07:27
Wittevitrage schreef: ↑26-04-2019 16:08Ik weet wie het is hoor. Maar dat was omdat ik zelf conclusies trok, die hij toen niet ontkent heeft. Dat steekt wel, dat hij dat niet uit zichzelf heeft verteld. Hij zegt nu dus dat het contact gestopt is. Ik heb maar besloten om dat niet in twijfel te trekken. Want als ik dat doe moet ik het ook controleren en dan maak ik mezelf alleen maar gek. Maar ook daarbij steekt het dat ik bijvoorbeeld niet weet wie van hun twee het contact gestopt heeft. Voor hetzelfde geld werd zij het wachten gewoon zat, dat weet je toch niet.
Ik moet het ermee doen dat hij zegt dat hij zich in wil zetten. Dat ga ik de komende tijd dan wel merken en als ik het niet merk of als ik hem nog een keer betrap dan moet ik op dat moment maar conclusies trekken.
We gaan voorlopig niet terug naar de relatietherapeut. Ik heb wel een coach gevonden die me gaat helpen mijn eigen gedachten eens goed op een rij te zetten, daar heb ik vrijdag de eerste afspraak mee. Ik ga me daar de komende tijd maar eens op richten.
De kinderen zijn - gelukkig! - voor mijn man een drijfveer om te blijven. Wat ik zo bizar vind is dat we zelfs op zijn initiatief in therapie zijn gegaan. Daarom vind ik het verraad zo groot.
Ik vind dat jouw man wel erg veel vragen onbeantwoord laat hoor TO!
Hij wil dat jij hem vergeeft, met hem verder gaat, maar echte openheid van zaken wil hij vervolgens niet geven!
Tja.. als jij denkt dat jullie huwelijk een doorstart waardig is met halve waarheden om te beginnen.. dan moet je dat maar proberen, wie ben ik? maar ik zie er weinig heil in.
Een halve waarheid is net zo goed een hele leugen. Waarom accepteer jij nog steeds zo veel geheimen?
zaterdag 27 april 2019 om 09:24
zaterdag 27 april 2019 om 09:30
Heb je je wel eens afgevraagd of het mogelijk is dat zij jouw man heeft gedumpt en hij nu daarom maar half in de relatie met jou blijft hangen?
Ik hoop altijd dat men er samen nog uit kan komen, maar deze gozer zit gewoon te wachten wanneer hij kan uitchecken.
Ik hoop altijd dat men er samen nog uit kan komen, maar deze gozer zit gewoon te wachten wanneer hij kan uitchecken.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
zaterdag 27 april 2019 om 10:00
Ik reageer misschien wat gelaten, want ik heb al die vragen ook. Maar op dit moment krijg ik toch geen eerlijke antwoorden van hem, dus ik probeer ze even te laten rusten. Het voelt als een soort storm in m’n hoofd. De kinderen hebben ook van alles door dus mijn aandacht ligt nu eerst bij hen. We gaan zo lekker naar de vrijmarkt en ik ga vandaag vooral proberen er een leuke dag van te maken met ze.
zaterdag 27 april 2019 om 10:04
Ik hoop dat je een fijne dag hebt vandaag TO.
Ik vind de dynamiek in jullie relatie wel heel apart. Hij is nu degene die schaamteloos eisen durft te stellen, zoals dat hij niet wil vertellen om wie het gaat, terwijl hij juist degene zou moeten zijn die zich 150% inzet en voor 150% openheid geeft over alles, wanneer hij jou in zijn leven wil houden.
Het is bijna alsof jij in plaats van hij steeds harder gaat werken, en alsof jij banger bent om hem kwijt te raken dan andersom.
Ik vind de dynamiek in jullie relatie wel heel apart. Hij is nu degene die schaamteloos eisen durft te stellen, zoals dat hij niet wil vertellen om wie het gaat, terwijl hij juist degene zou moeten zijn die zich 150% inzet en voor 150% openheid geeft over alles, wanneer hij jou in zijn leven wil houden.
Het is bijna alsof jij in plaats van hij steeds harder gaat werken, en alsof jij banger bent om hem kwijt te raken dan andersom.
zaterdag 27 april 2019 om 10:08
Wittevitrage schreef: ↑27-04-2019 10:00Ik reageer misschien wat gelaten, want ik heb al die vragen ook. Maar op dit moment krijg ik toch geen eerlijke antwoorden van hem, dus ik probeer ze even te laten rusten. Het voelt als een soort storm in m’n hoofd. De kinderen hebben ook van alles door dus mijn aandacht ligt nu eerst bij hen. We gaan zo lekker naar de vrijmarkt en ik ga vandaag vooral proberen er een leuke dag van te maken met ze.
Als je geen volledige en eerlijke antwoorden krijgt, kun je ze ook zelf gaan zoeken.
Geloof me.. ik weet echt waar jij nu in zit.
Het laatste waar ik destijds op zat te wachten,, was nog verder gepiepeld worden.
Dus ging ikzelf opzoek naar antwoorden.
Pijnlijk.. maar helder uiteindelijk.
Met een halve waarheid, hink je verder op 1 been.
Moet je echt niet willen!
zaterdag 27 april 2019 om 10:41
Fijne dag vandaag TO, ik hoop dat je het even van je af kunt zetten vandaag.Wittevitrage schreef: ↑27-04-2019 10:00Ik reageer misschien wat gelaten, want ik heb al die vragen ook. Maar op dit moment krijg ik toch geen eerlijke antwoorden van hem, dus ik probeer ze even te laten rusten. Het voelt als een soort storm in m’n hoofd. De kinderen hebben ook van alles door dus mijn aandacht ligt nu eerst bij hen. We gaan zo lekker naar de vrijmarkt en ik ga vandaag vooral proberen er een leuke dag van te maken met ze.
zaterdag 27 april 2019 om 10:56
Ik zou inderdaad niet rekenen op eerlijke antwoorden. Als hij nu nog liegt dan blijft hij dat doen.Wittevitrage schreef: ↑27-04-2019 10:00Ik reageer misschien wat gelaten, want ik heb al die vragen ook. Maar op dit moment krijg ik toch geen eerlijke antwoorden van hem, dus ik probeer ze even te laten rusten. Het voelt als een soort storm in m’n hoofd. De kinderen hebben ook van alles door dus mijn aandacht ligt nu eerst bij hen. We gaan zo lekker naar de vrijmarkt en ik ga vandaag vooral proberen er een leuke dag van te maken met ze.
Nog steeds kan je elkaar terugvinden, maar dit blijft een onuitgesproken iets.
zaterdag 27 april 2019 om 11:03
Hij is al uitgecheckt. TO: dump die loser. Waarom doe je jezelf dit aan? Je bent zo veel meer waard dan een halfbakken relatie met een lamlul. Ga alleen verder met je kinderen, daar wordt jij echt gelukkiger van.
zaterdag 27 april 2019 om 11:15
Ik snap gewoon niet waarom hij als 'vreemdganger' nu de regels mag bepalen.
Hij verteld enkel wat hij wil vertellen.. en daar mag je het mee doen.
TO, ben jij erg afhankelijk van jouw man?
Gevalletje Huwelijk- Huis- Hypotheek???
Ik kan me namelijk anders niet voorstellen dat je dit alles dus maar slikt..
Hij verteld enkel wat hij wil vertellen.. en daar mag je het mee doen.
TO, ben jij erg afhankelijk van jouw man?
Gevalletje Huwelijk- Huis- Hypotheek???
Ik kan me namelijk anders niet voorstellen dat je dit alles dus maar slikt..