Man met een kort 'schiet'lontje..

17-11-2009 14:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb me eindelijk geregistreerd maar lees al een tijdje mee..

Nu zit ik zelf met een probleem en ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Gisteren schoot het me echter in het verkeerde keelgat..

Ik kom uit een geweldadige relatie en ik wil niet dat deze relatie hetzelfde wordt als toen met mijn ex.

Gisteren waren we rustig aan het praten en hij stelde wat voor alleen had ik er op dat moment nog even geen zin in, ik lag nog te lekker tegen hem aan op de bank tv te kijken.

Als een blad sloeg hij om.. 180 graden..

Ik toonde volgens hem nooit initiatief, nooit intresse in iets wat hij wel leuk vondt en ga zo nog maar even door.

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Ook zegt hij tijdens die discussies/ruzies dingen die hij niet meent..

Zoals 'dan wordt je toch lekker vrijgezel??' 'het is klaar tussen ons!' pas als hij mijn gezicht dan ziet dan weet hij weer dat hij veel te ver is gegaan..

In het begin was het nog erger, toen had ik echt iets van 'waar ben ik aan begonnen...' toen was het veel stress door zijn ex en verkoop van zijn oude huis wat hij met zn ex had gekocht..

Toch zijn we daar overheen gekomen, dat wil ik nu weer maar ik heb zo mn twijfels dat hij niet een keer ECHT te ver gaat en me echt slaat..

Ik wil dat gewoon voorkomen en kijken hoe we er samen uit kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies hierin willen en kunnen geven..

ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.

Veel liefs en alvast bedankt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:28
Reden: Link verwijderd
% gewijzigd
Hoi Chocoladelover ik hoop zo dat je nog reageert wanneer je er de mogelijkheid toe voelt. Ik schrik van je verhaal en respecteer je gevoel. Ik lees dat je hem niet wilt verlaten....

Hoe komt dat chocola? Wat denk je te kunnen veranderen samen? Wat is in jouw ogen jouw rol dan in deze situatie? Welke letterlijke actie van hem zou wel voor jou de grens zijn? Wat denk jij dat de toekomst met hem zou kunnen zijn?

Ik vind het bijna schrijnend te lezen dat er wordt weggelopen met het topic van een ander. Stel dat je onzeker bent en je leest deze pagina's; bepaalde berichten komen ronduit agressief over, daar is TS net onderweggekropen van de bank.
-
anoniem_95813 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 22:57
Reden: sja gaat weer lekker zeker...
% gewijzigd
quote:qwertu schreef op 17 november 2009 @ 18:39:

[...]

Ik vraag me af of die therapieën er zijn omdat dat de beste weg is om in te slaan, of omdat de praktijk heeft geleerd dat mishandelde vrouwen niet zomaar bij hun vent weglopen.

Ik zie therapie als een manier om vrouwen die bij voorbaat al roepen dat ze niet bij hun vent weg willen te leren om dan in ieder geval bínnen hun relatie voor zichzelf op te komen. Niet als ultieme oplossing van het probleem dus, maar om ervoor te zorgen dat die moeilijk bereikbare groep vrouwen óók handvatten aangereikt krijgt.

Jij lijkt het bij voorbaat nastrevenswaardig te vinden om een slechte, ongelijkwaardige relatie te redden. Om ervoor te vechten. En dat vervult mij, buiten argwaan, ook met walging. Mag je onbeschoft van me vinden, maar ik vind het op mijn beurt dan weer onbeschoft om vrouwen die in een potentiëel bedreigende en gevaarlijke situatie zitten niet alleen in de illusie te laten dat er verandering mogelijk is, maar om daar zelfs nadrukkelijk op aan te dringen dat daarin geloofd moet worden.

Er hoeft maar één gevaarlijke gek te zijn die de volgende keer dat hij uit zijn slof schiet naar een mes grijpt. Wat zou je liever geadviseerd hebben na de klappen die daarvoor zijn gevallen? Dat de ondergeschikte in deze relatie weg had moeten rennen of dat ze voor haar relatie had moeten vechten?Ik ben het hardgrondig met je eens.
Chocoladelover,

Ik hoop dat je al deze berichten zal gaan doorspitten en lezen en lezen en nogmaals lezen. Ik hoop dat het je op weg helpt om een voor jou goede keuze te maken en dat het je helpt om goed naar jezelf en de situatie waarin je verkeert te kijken.

Heel veel sterkte daarbij.

WZK
.
Qwertu, wat denk jij wat haar zou helpen? Want hier kom je zo niet uit. Je zit vast in de overtuiging dat het aan jezelf ligt en wat je al schrijft, de grens is zonder dat je het doorhad al gepasseerd. Hoe dring je door zodat iemand een stap durft te maken? Durft te zien dat ze nergens bang voor hoeft te zijn en kan vertrouwen op zichzelf?
.
.
Qwertu, ik hoop dat TO jouw wijze woorden leest, respect!
Ik heb alleen de openingspost gelezen, dus wellicht mosterd..

TO, als een vriendin jou deze openingspost had geschreven, wat zou jouw advies dan zijn??

"ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.".

Is het een optie om te leren omgaan met geweld binnen een relatie, of is het juist tijd om te leren geweld niet te tolereren??

Ik zou in mijn huidige situatie en jaren later geweld absoluut niet tolereren...
Wat ninon zegt, qwertu:
.
@qwertu: respect!
Qwert wat een heldere post, je uitleg hoe zoiets ontstaat.

Ik denk soms ook, het kan feitelijk iedereen overkomen want zie het maar eens op tijd.

Het subtiele grens verleggen is sluipend vergif.

Pfff......eigenlijk heb ik er best een hoop over te vertellen,maar het topic van To is al haast niet meer van haar en dat vind ik best sneu.
Ik hoop idd ook dat To je post goed op zich in laat werken Qwertu.
En hoe kan een extern persoon iemand als TO het beste benaderen? Want als je het zelf niet ziet...
.
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 23:45:

En hoe kan een extern persoon iemand als TO het beste benaderen? Want als je het zelf niet ziet...

In mijn geweldddadige relatie had ik prima door dat het niet goed zat en dat de buitenwereld me voor gek versleet. Sterker nog, ik versleet me zelf (in mezelf) voor gek maar kwam er niet uit. De lokroep om te blijven was groter. Ook ik had mezelf wijs gemaakt dat het de makkelijke weg was om weg te gaan. Me niet realiseren, wat iemand in dit topic heel wijs zei (weet niet meer wie) dat het veel moeilijker is om te blijven. Als je blijft, blijf je (veelal) in hetzelfde patroon zitten. Het is makkelijk om de ander de schuld te geven van al het slechte in je leven en zo geen verantwoordelijkheid te nemen. Het is juist moeilijk om weg te gaan want dan zeg je " ik heb gefaald" en "het is mij niet gelukt om mezelf en hem ?? dusdanig te veranderen dat het wel lukt". Je kan echter alleen verantwoordelijkheid voor jezelf nemen.

Ik was tegen een aantal mensen in mijn omgeving eerlijk. Ik had het meeste aan mensen die me eerlijk zeiden wat doe je. Maar vooral had ik veel aan de mensen die naar me luisterden. Die dus niet meteen hun mening verkondigden maar vroegen hoe het met mij ging. En die ook doorvroegen en kritische vragen (geen meningen) stelden die mij op weg hielpen verder te denken.

Dat beseffende bedenk ik dat dit ook hetgeen is wat ik (we?) chocoladelover zouden moeten bieden. Een luisterend oor. Geen veroordeling dat ze in deze situatie zit. Geen veroordeling dat ze er nog niet uit is. Luisteren, vragen en ook ervaringen delen.

Meer kunnen we niet doen. En volgens mij is dat ook precies wat we doen.

Daarom hoop ik ook enorm dat Chocoladelover niet zal schromen om te reageren in dit eigen topic van haar. Want al voelt het wellicht niet zo, het is wel jouw topic Chocoladelover. En iedereen denkt en voelt met je mee. Ik hoop dat dit je duidelijk is.
Dank jullie wel voor je uitleg. Het mechanisme is hetzelfde als in een ongelijkwaardige relatie waar geestelijke mishandeling plaatsvindt. Ik herken het wel. Inderdaad moet je er zelf aan toe zijn om naar jezelf te kijken en het te willen. Het vergt een andere blik op zaken wat lastig is omdat je er zo intensief mee bezig bent. Wat ik er van geleerd heb is wat ik eerder heb geschreven. Op de eerste blik de bescherming van een ander, deep down lag het bij mezelf. Lange weg voor je dat doorhebt.

Chocoladelover (passie die ik overigens deel helaas) ik hoop dat je wat hebt aan de vele lieve postings tussen het gerommel door. Wees voorzichtig met jezelf..
quote:Digitalis schreef op 17 november 2009 @ 17:53:

Natuurlijk, je kunt een heel end meegaan in de arme meneer z'n gevoelens en alles doen wat 'ie zegt om hem niet agressief te maken.Op dit punt vind ik al dat er sprake is van ongelijkheid. De vrouw wordt gedrild, en de man mag doen wat ie wil. Een mishandeling om een futiliteit is dan inderdaad niet meer ver weg.
World of Warcraft: Legion
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 22:05:

[...]

EXCUSE ME???

Ik mag hopen dat je dit niet serieus bedoelt, anders ben jij degene die harder hulp nodig heeft dan de vent in kwestie!Ik denk dat het tijd wordt, dat jij eens gaat dimmen. Je bent vaak ronduit vijandig tegen de rest van ons.
quote:wzk schreef op 17 november 2009 @ 23:56:

[...]

Maar vooral had ik veel aan de mensen die naar me luisterden. Die dus niet meteen hun mening verkondigden maar vroegen hoe het met mij ging. En die ook doorvroegen en kritische vragen (geen meningen) stelden die mij op weg hielpen verder te denken.

Dat beseffende bedenk ik dat dit ook hetgeen is wat ik (we?) chocoladelover zouden moeten bieden. Een luisterend oor. Geen veroordeling dat ze in deze situatie zit. Geen veroordeling dat ze er nog niet uit is. Luisteren, vragen en ook ervaringen delen.

Daarom hoop ik ook enorm dat Chocoladelover niet zal schromen om te reageren in dit eigen topic van haar. Want al voelt het wellicht niet zo, het is wel jouw topic Chocoladelover. En iedereen denkt en voelt met je mee. Ik hoop dat dit je duidelijk is.

Yep .... mooi verwoord...

Alle bananen ten spijt het is tijd voor chocola.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 22:17:

Ik had het specifiek over het meisje en de situatie uit het SUBJECT. Daar hebben we het hier toch over, of ben ik nou gek? Dit meisje WORDT AL SLECHT BEHANDELD, dus de situatie d) waarin het NIET voorkomt, dat station is al gepasseerd. Duh.Dan is de gehele relatie een gepasseerd station. Een verstandige vrouw geeft een meppende vent geen tweede kans, en waarschuwt andere vrouwen voor die vent.
quote:Digitalis schreef op 17 november 2009 @ 22:29:

Ja, van Russische dwerghamsters. Pjotr en Vladimir hebben het niet overleefd. Ze gaven hun grenzen niet aan. Hahaha!!
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 22:34:

Maarre, jullie kafferen en foeteren maar raak, ik heb mijn zegje gezegd en mijn ervaringen gedeeld. Ik ga nu van dit forum af, want ik voel me hier absoluut niet thuis.Toedeloe! Vergeet niet de deur achter je dicht te doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven