man/ vriend wachtwoord mail?

07-02-2012 19:43 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken, vandaar dat ik er maar een topic over open .

Heeft jouw man/ vriend het wachtwoord van je mail/ facebook enz.?

Ik heb niets te verbergen, maar soms is het lekker om even met je beste vriendin te kletsen (en bijv. even klagen over je man ). Ik zou me dan minder vrij voelen. Hoe is dat bij jullie?
Ik heb geen man/vriend.

Wel wachtwoorden :-)

Maar eigenlijk zou ik het liever andersom hebben.

Maar goed, on topic: ik heb ook niets te verbergen. Klagen zou ik niet doen tegen mijn vriendinnen. Ik zou het juist bespreken met mijn man/vriend. Of is dat heel gek?
Nee. Zie er de meerwaarde niet van in. Soms moest mijn vriend wel eens iets voor me nakijken op de mail en dan gaf ik mijn wachtwoord, maar die vergat hij. Ik hoef niet op zijn mail/facebook/telefoon etc. En hij niet op de mijne. Niet per se vanwege privacy, maar gewoon omdat het geen meerwaarde heeft.
http://www.nu.nl/man/2729 ... -in-mailbox-vriendin.html

Moest ik aan denken toen ik je OP las....
Nee, hij heeft mijn wachtwoorden niet.

Maar als hij mijn laptop gebruikt kan hij gewoon bij mijn facebook account. Dat vind ik ook geen probleem want hij kijkt toch niet en alles wat daar staat is geen geheim.

Ik vind het niet nodig om mijn wachtwoorden voor mijn e-mail te geven. Ook daar gebeurt niets spannends maar daar hoeft hij niet bij te kunnen (en dat wil hij ook niet).

Als jij je er niet prettig bij voelt, lekker die informatie voor jezelf houden.
Nee, heeft hij niet
Ik denk dat hij ze wel weet, maar weet ook dat hij ze niet zal gebruiken. Hij is niet zo nieuwsgierig. Ik weet zijn wachtwoorden ook, en gebruik die alleen als ik iets zakelijks op moet zoeken in zijn mail ofzo.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Nee, die heeft hij niet. Maar hij hoeft mijn laptop maar op te starten en hij kan in mijn mails. Ik zie niet echt in waarom ik hem mijn wachtwoorden zou geven, hij heeft toch zijn eigen e-mail.
Wachtwoorden staan op beide pc´s opgeslagen, dus mocht hij interesse hebben, dan mag dat.

Na 20 jaar samen weet hij wel waar ik over klaag .
quote:stormkracht schreef op 07 februari 2012 @ 19:49:

Nee, hij heeft mijn wachtwoorden niet.

Maar als hij mijn laptop gebruikt kan hij gewoon bij mijn facebook account. Dat vind ik ook geen probleem want hij kijkt toch niet en alles wat daar staat is geen geheim.

Hier hetzelfde, en ik laat ook vaak mijn emailaccount open staan. Het interesseert hem gewoon niet, en als het hem wel interesseert dan mag hij wat mij betreft emails lezen. Werkemail heeft hij geen toegang toe en zal ik hem ook niet geven wegens geheimhoudingsplicht.
Wachtwoorden zijn bekend, bij allebei.

En nooit behoefte om te zeuren over man.
Ik heb de wachtwoorden van hem. Die heeft hij mij zelf gegeven omdat hij zelf af en toe een warhoofd is moet ik soms in zijn e-mail kijken met wie hij ookal weer een afspraak heeft, welk huisnummer het toch was waar hij moet zijn en ga zo maar door. Daarnaast is hij besluitenloos wat betreft een nieuwe telefoon met internet en kan hij dus zelf niet even snel kijken en ik wel. Ik sluit zelf mijn facebook nooit af en daar kan hij dus zo op als hij dat zou willen.
Wachtwoorden zijn hier bekend van beide en het kan mij niet boeie of hij er wel of niet inkijkt.

Als hij het ergens niet mee eens is meld hij het wel wat overigens nog nooit is voorgevallen in 12 jaar samen zijn.
Hij heeft ze niet, maar hij zou zo via outlook in mijn mail kunnen

Ook staat mijn Facebook vaak open en mijn laptop onthoudt mijn wachtwoord.

Maar geloof niet dat hij zou kijken..
We weten elkaars wachtwoorden. Dat is gewoon zo gelopen. Gebruiken doen we ze bijna niet (ja, tenzij ik belastingaangifte doe o.i.d) en hebben niet de behoefte om ze geheim te houden.
het weten van de wachtwoorden betekent toch niet dat je je toegang mag verschaffen tot de email van de ander???
Hier geen kennis van elkaars wachtwoorden.

In mijn geval is dat prima: ik ben helaas een beetje wantrouwig geworden door ervaringen uit het verleden. In mijn huidige relatie is wantrouwen niet nodig. Toch zou ik misschien wel de neiging hebben om te 'checken' als ik de wachtwoorden wel zou weten. Heel onvolwassen inderdaad, dus zelfbescherming en geen wachtwoorden van de ander weten. (En ja: ik weet dat het beter is als ik mezelf op een normale manier kan inhouden, maar het heeft er toen gewoon heel erg ingehakt en het moet nog steeds slijten).

Overigens vind ik het zelf ook wel fijn als mijn vriend niet al mijn mailtjes naar vriendinnen kan lezen, al staat er niets geheims in.

We delen heel veel, maar onze inboxen van bijvoorbeeld mail en sociale media dus niet..
Hij heeft mijn wachtwoord in de 12 jaar samen, al 4x gevraagd.

Ik heb de vage hoop dat hij het nu heeft onthouden.

Heb 'm ook al vaker gezegd dat ik een word-document heb waarin mijn wachtwoorden staan voor alles waar ik ooit een wachtwoord voor moest aanmaken.

Hij mag rustig in mijn mail kijken, facebook (wil hij niet eens iets over horen), ik weet ook zijn wachtwoord van zijn mail.

Ik kijk er nooit in, tenzij een mail bijv. het KDV naar hem is verstuurd en ik deze mail ook wil lezen. (dit gebeurd dat nav een "schat, ze hebben iets van het KDV naar mijn mail gestuurd, wil jij even kijken wat we hier moeten??"

Ik laat ook alles openstaan voor hem, als ik bijv. even weg ga of zo. En ik heb ook hotmail & FB op "ww automatisch onthouden staan" Sterker nog, zodra je mijn account opent, openen deze 2 zich ook automatisch, ha ha
Aangezien het toch eens in de zoveel tijd voorkomt dat de 1 iets moet nakijken voor de ander, of dat hij even op de met wachtwoord beveiligde pc een probleempje moet oplossen of zo, weten wij elkaars wachtwoorden wel zo ongeveer. Ongeveer omdat we beide een standaardwachtwoord hebben waar we door middel van een cijfertje erbij mee varieren.

We maken beiden echter enkel gebruik van die kennis op verzoek van de ander (om dus iets op te zoeken of zo). Ik ben nog nooit een seconde 'bang' geweest dat hij misschien achter mijn rug om wil snuffelen. Op de momenten dat hij op mijn verzoek in mijn mail of zo zit, ben ik ook niet bang dat hij iets ziet wat ik liever voor mezelf houd, die heb ik namelijk niet speciaal. Ik klaag dan ook nooit tegen vriendinnen over hem, anders dan milde irritaties over mannen die altijd de afstandsbediening willen hebben en dergelijke (waar hij hartelijk om zou kunnen lachen). Ik heb verder namelijk geen klachten.
quote:modus schreef op 07 februari 2012 @ 19:57:

[...]

Hier hetzelfde, en ik laat ook vaak mijn emailaccount open staan. Het interesseert hem gewoon niet, en als het hem wel interesseert dan mag hij wat mij betreft emails lezen. Werkemail heeft hij geen toegang toe en zal ik hem ook niet geven wegens geheimhoudingsplicht.Dit is bij ons ook zo! Mijn emailaccount staat ook vaak open. Daar had ik niet eens bij nagedacht. Bij mijn werk e-mail kan hij echt niet omdat ik dan ontslagen kan worden.
quote:lorrel schreef op 07 februari 2012 @ 20:05:

het weten van de wachtwoorden betekent toch niet dat je je toegang mag verschaffen tot de email van de ander???Maar vind je dat überhaupt zo'n heikel punt dan, als hij toevallig wel zou kijken om bijvoorbeeld een adres op te zoeken ofzo? Mij zou het echt niets uitmaken.
Nee. Niet die van m'n email, facebook, msn, niets. Dat is namelijk gewoon van mij en daar heeft hij verder niets mee te maken.
quote:saphira schreef op 07 februari 2012 @ 20:07:

Aangezien het toch eens in de zoveel tijd voorkomt dat de 1 iets moet nakijken voor de ander, of dat hij [of ik] even op de met wachtwoord beveiligde pc een probleempje moet oplossen of zo, weten wij elkaars wachtwoorden wel zo ongeveer. Ongeveer omdat we beide een standaardwachtwoord hebben waar we door middel van een cijfertje erbij mee variëren.

We maken beiden echter enkel gebruik van die kennis op verzoek van de ander (om dus iets op te zoeken of zo). Ik ben nog nooit een seconde 'bang' geweest dat hij misschien achter mijn rug om wil snuffelen. Op de momenten dat hij op mijn verzoek in mijn mail of zo zit, ben ik ook niet bang dat hij iets ziet wat ik liever voor mezelf houd, die heb ik namelijk niet speciaal. Ik klaag dan ook nooit tegen vriendinnen over hem, anders dan milde irritaties over mannen die altijd de afstandsbediening willen hebben en dergelijke (waar hij hartelijk om zou kunnen lachen). Ik heb verder namelijk geen klachten.Precies hoe wij het ervaren.
Onze mail komt binnen op onze telefoons. Dus wachtwoorden zijn bij onze reguliere mail niet nodig. Ik heb echter geen wachtwoord van zijn gmail.. heeft hij wel een paar keer verteld hoor, maar ik vergeet dat zo weer. Hij gebruikt gmail voor aankopen en mails naar sites enzo.
We hebben elkaar er eigenlijk nog nooit om gevraagd. Hij heeft me wel een keer een Hotmail-wachtwoord gegeven ergens voor, maar dat ben ik alweer vergeten. Het was een erg scheldwoord weet ik nog De mijne heeft hij niet, ik heb ook liever niet dat hij mijn e-mailwachtwoorden heeft, ik koop namelijk wel eens dingen via internet (met name kinderkleding) waarvan ik weet dat hij ze veel en veel te duur vindt. De bevestigingen in mijn mailbox hoeft hij dus echt niet te zien....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven