man/ vriend wachtwoord mail?
dinsdag 7 februari 2012 om 19:43
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken, vandaar dat ik er maar een topic over open .
Heeft jouw man/ vriend het wachtwoord van je mail/ facebook enz.?
Ik heb niets te verbergen, maar soms is het lekker om even met je beste vriendin te kletsen (en bijv. even klagen over je man ). Ik zou me dan minder vrij voelen. Hoe is dat bij jullie?
Heeft jouw man/ vriend het wachtwoord van je mail/ facebook enz.?
Ik heb niets te verbergen, maar soms is het lekker om even met je beste vriendin te kletsen (en bijv. even klagen over je man ). Ik zou me dan minder vrij voelen. Hoe is dat bij jullie?
dinsdag 7 februari 2012 om 20:15
Daar heb ik net vorige week een interessant artikel over gelezen. Volgens dat NRC-artikel bleek dat dit in 2007 ook al een vraagstuk was op het forum.
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... houdt-geef-je-wachtwoord/
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... houdt-geef-je-wachtwoord/
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
dinsdag 7 februari 2012 om 20:16
quote:_Branwen_ schreef op 07 februari 2012 @ 20:09:
[...]
Maar vind je dat überhaupt zo'n heikel punt dan, als hij toevallig wel zou kijken om bijvoorbeeld een adres op te zoeken ofzo? Mij zou het echt niets uitmaken.als hij het zou vragen niet als hij zich zomaar toegang zou verschaffen om eens lekker bij te lezen wel.
[...]
Maar vind je dat überhaupt zo'n heikel punt dan, als hij toevallig wel zou kijken om bijvoorbeeld een adres op te zoeken ofzo? Mij zou het echt niets uitmaken.als hij het zou vragen niet als hij zich zomaar toegang zou verschaffen om eens lekker bij te lezen wel.
dinsdag 7 februari 2012 om 20:19
Ligt eraan. Toen ik 5 jaar een relatie had wel. Dan ontkom je er idd niet aan dat je een keer iets moet opzoeken voor de ander omdat hij niet bij de computer kan ofzo.
Maar ik zou het toch wel heel bezwaarlijk hebben gevonden als hij buiten die noodgevallen zelf in mijn mail zou kijken. Ik heb misschien niets te verbergen maar mijn vrienden/vriendinnen mailen mij wel hun persoonlijke dingen of dilemma's soms en ik bewaar ook oude, persoonlijke mails van Jan en alleman, ook van exen. Die hebben allemaal recht op privacy in mijn inbox.
Vriend heeft wachtwoord in principe dus niet, tenzij in absoluut noodgeval.
Maar ik zou het toch wel heel bezwaarlijk hebben gevonden als hij buiten die noodgevallen zelf in mijn mail zou kijken. Ik heb misschien niets te verbergen maar mijn vrienden/vriendinnen mailen mij wel hun persoonlijke dingen of dilemma's soms en ik bewaar ook oude, persoonlijke mails van Jan en alleman, ook van exen. Die hebben allemaal recht op privacy in mijn inbox.
Vriend heeft wachtwoord in principe dus niet, tenzij in absoluut noodgeval.
dinsdag 7 februari 2012 om 20:21
dinsdag 7 februari 2012 om 20:23
quote:happyg schreef op 07 februari 2012 @ 20:21:
Hier nog erger; wij hebben niet eens een eigen e-mail account. We hebben alleen zakelijk een eigen account en prive een gezamelijke, heel handig!
Maar hoe doet je beste vriendin dat dan als ze je die genante foto wil mailen.. of als ze je wil vertellen dat ze nu echt naar de psycholoog gaat voor weet ik wat.
Moet/mag je man dat ook maar allemaal zien? Leuk voor je vriendin zeg maar... ik zou je dan dus nooit wat persoonlijks mailen.
Hier nog erger; wij hebben niet eens een eigen e-mail account. We hebben alleen zakelijk een eigen account en prive een gezamelijke, heel handig!
Maar hoe doet je beste vriendin dat dan als ze je die genante foto wil mailen.. of als ze je wil vertellen dat ze nu echt naar de psycholoog gaat voor weet ik wat.
Moet/mag je man dat ook maar allemaal zien? Leuk voor je vriendin zeg maar... ik zou je dan dus nooit wat persoonlijks mailen.
dinsdag 7 februari 2012 om 20:24
quote:lorrel schreef op 07 februari 2012 @ 20:16:
[...]
als hij het zou vragen niet als hij zich zomaar toegang zou verschaffen om eens lekker bij te lezen wel.Ik denk dat het manlief niet eens interesseert, mijn mails. Dus de reden om in te loggen is bij ons sowieso niet om te controleren of rond te neuzen.
[...]
als hij het zou vragen niet als hij zich zomaar toegang zou verschaffen om eens lekker bij te lezen wel.Ik denk dat het manlief niet eens interesseert, mijn mails. Dus de reden om in te loggen is bij ons sowieso niet om te controleren of rond te neuzen.
dinsdag 7 februari 2012 om 20:25
Mijn nicht heeft 'n gezamelijk mailadres met haar man. Ik vind dat echt niet kunnen, want dan kun je dus nooit iets sturen wat je alleen met haar wil delen.
Mail is gewoon privé ongeacht of je 'n partner hebt, dus vind het niet nodig om wachtwoorden te delen. Je weet nooit wanneer het sprookje weer voorbij is en er misbruik van je wachtwoord wordt gemaakt.
Mail is gewoon privé ongeacht of je 'n partner hebt, dus vind het niet nodig om wachtwoorden te delen. Je weet nooit wanneer het sprookje weer voorbij is en er misbruik van je wachtwoord wordt gemaakt.
dinsdag 7 februari 2012 om 20:26
Hier nog erger; wij hebben niet eens een eigen e-mail account. We hebben alleen zakelijk een eigen account en prive een gezamelijke, heel handig!Dat hoeft voor mij dan ook weer niet. We hebben wel gewoon onze eigen dingen. En voor diegenen die jullie een mail sturen is het idd misschien ook niet prettig.
Hier nog erger; wij hebben niet eens een eigen e-mail account. We hebben alleen zakelijk een eigen account en prive een gezamelijke, heel handig!Dat hoeft voor mij dan ook weer niet. We hebben wel gewoon onze eigen dingen. En voor diegenen die jullie een mail sturen is het idd misschien ook niet prettig.
dinsdag 7 februari 2012 om 20:27
We weten elkaars wachtwoord voor de mail thuis, maar kijken deze alleen in als we iets verwachten van een bestelling oid. We lezen het niet uitgebreid van elkaar en vertrouwen elkaar daar mee. Mijn man heeft mijn facebook wachtwoord wel eens van me gehoord, maar heeft niets met sociale media, dus doet er niets mee.
dinsdag 7 februari 2012 om 20:28
Dan ben je je eigen identiteit toch kwijt als je niet eens 'n privémail hebt waar je met JOUW eigen vrienden op kunt mailen?
Ik zou hooguit koetjes/kalfjes met je mailen als jij mijn vriendin was of uberhaupt niet met je mailen, ben er niet van gediend dat iemands man/vriend mail van/naar mij kan openen.
Dan ben je je eigen identiteit toch kwijt als je niet eens 'n privémail hebt waar je met JOUW eigen vrienden op kunt mailen?
Ik zou hooguit koetjes/kalfjes met je mailen als jij mijn vriendin was of uberhaupt niet met je mailen, ben er niet van gediend dat iemands man/vriend mail van/naar mij kan openen.
dinsdag 7 februari 2012 om 20:29
dinsdag 7 februari 2012 om 20:31
quote:bloemetje77 schreef op 07 februari 2012 @ 20:23:
[...]
Telefoon En ik zou niet weten waarom ik genante foto's zou willen zien.
Wij kunnen in elkaars e-mail, kennen elkaars pincode en elkaars DigiD (tenminste, we hebben het allemaal van elkaar geweten of kunnen het opzoeken).
[...]
Telefoon En ik zou niet weten waarom ik genante foto's zou willen zien.
Wij kunnen in elkaars e-mail, kennen elkaars pincode en elkaars DigiD (tenminste, we hebben het allemaal van elkaar geweten of kunnen het opzoeken).
dinsdag 7 februari 2012 om 20:38
Ja hoor, ik weet de zijne en hij weet de mijne. Mooi handig als ik gegevens nodig heb die in zijn inbox staan en andersom. Ik heb er geen problemen mee, hij ook niet. Kijk overigens amper in zijn mail, en hij in de mijne. En als ik dat doe, zeg ik het vaak (tenzij ik het vergeet, ik ben een warhoofd ). En andersom ook (hij vraagt altijd "is je wachtwoord ook al weer dinges75", dan weet ik genoeg, hehe).
dinsdag 7 februari 2012 om 20:42
Hij heeft al mijn wachtwoorden, pincodes enz... en onthoud ze ook, gewoon omdat die ze onthoud niet omdat die er in gaat neuzen. Daar is het de vent niet na.
Ik heb zijn wachtwoorden ook, heb ik het niet dan bel ik op dat ik ergens niet in kom en dan geeft die het alsnog, maar dat is meer voor de zakelijke dingen.
Ik heb er overigens wel een hekel aan als hij achter mijn laptop gaat zitten, terwijl we nog een aantal laptops/pc's in huis hebben. Die is van mij en ook al heb ik niet echt iets te verbergen, ik hou hier ook mijn dagboeken op enz.... en vind het niet een fijn idee dat hij die per ongeluk aan kan klikken ofzo. Niet daar nou weer iets raars in staat, maar hij hoeft ook weer niet alles te weten.
Ik heb zijn wachtwoorden ook, heb ik het niet dan bel ik op dat ik ergens niet in kom en dan geeft die het alsnog, maar dat is meer voor de zakelijke dingen.
Ik heb er overigens wel een hekel aan als hij achter mijn laptop gaat zitten, terwijl we nog een aantal laptops/pc's in huis hebben. Die is van mij en ook al heb ik niet echt iets te verbergen, ik hou hier ook mijn dagboeken op enz.... en vind het niet een fijn idee dat hij die per ongeluk aan kan klikken ofzo. Niet daar nou weer iets raars in staat, maar hij hoeft ook weer niet alles te weten.
dinsdag 7 februari 2012 om 20:43
Ja hier heeft manlief ook gewoon mail wachtwoord en ik zijne,hij kan gewoon al mijn mail terug lezen maar hem heb ik nog nooit een opmerking horen maken of het daadwerkelijk zien doen om mijn account uit te lezen.Daarbij ik heb niets te verbergen en als mensen daar bezwaar tegen hebben mailen ze maar niet.
dinsdag 7 februari 2012 om 21:02
dinsdag 7 februari 2012 om 21:04
Wij weten elkaars ww maar doen er niks mee. Zodra je die stiekem gaat gebruiken is er, naar mijn mening, iets mis met je relatie.
Ik heb niks te verbergen, ik heb geen contanct met exen(die kan ik nl schieten en hij gelukkig ook) en verder zit hij ook op mijn hyves en facebook als vriend, dus opener kan niet.
Ik heb niks te verbergen, ik heb geen contanct met exen(die kan ik nl schieten en hij gelukkig ook) en verder zit hij ook op mijn hyves en facebook als vriend, dus opener kan niet.
dinsdag 7 februari 2012 om 21:10
Hij weet mijn wachtwoorden en ik de zijne. Dat is wel makkelijk als we voor elkaar iets op moeten zoeken, een bestelling oid. Komt overigens niet vaak voor. Klagen over elkaar hebben we geen behoefte aan, bij mijn weten
Verder heb ik hem verteld waar hij mijn wachtwoorden voor internetbankieren etc kan vinden voor als mij iets overkomt, maar dat is hij waarschijnlijk allang weer vergeten
Verder heb ik hem verteld waar hij mijn wachtwoorden voor internetbankieren etc kan vinden voor als mij iets overkomt, maar dat is hij waarschijnlijk allang weer vergeten
dinsdag 7 februari 2012 om 21:14
Nee, bij mijn weten heeft hij die niet. Ik de zijne ook niet. Het gaat niet om iets te verbergen hebben, het gaat om ruimte voor jezelf. Je hoeft helemaal niet alles met elkaar te delen als je een relatie hebt, wat mij betreft.
Mijn Viva nick weet hij dan weer wel, geen idee of hij meeleest.
Mijn Viva nick weet hij dan weer wel, geen idee of hij meeleest.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
dinsdag 7 februari 2012 om 21:27
Ik denk dat het verschil vooral zit in de benadering van e-mail. Voor mij is dat puur een praktisch comminicatiemiddel en ik zal het nooit voor echt persoonlijke zaken gebruiken. Mijn vrienden trouwens ook niet. Dat soort zaken bespreken we alleen face to face (liefst met een wijntje
of hooguit per telefoon. Dat maakt me volgens mij juist meer individu....