Man vs vrouw 2012

31-03-2012 17:34 611 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers!

Ik heb een vraagje waar ik al een tijd mee zit en wil graag meningen hoe de man en vrouw hier op dit forum over denken.

Waarom lijkt het alsof vrouwen harder jagen op mannen tegenwoordig?

Heb het hier met regelmaat over met single mensen (man en vrouw) en het valt meerdere mensen op.

Het stoort mij mateloos, ik ben single en hou er van dat een man achter mij aanzit en moeite voor mij wil doen.

We kunnen allemaal wel zeggen dat het 2012 is en dat de vrouw tegenwoordig zo geemancipeerd is, alleen zou het niet liggen aan het feit dat veel vrouwen zich veel te gemakkelijk laten verleiden en genoegen nemen met een man die geen moeite voor ze wil doen?

Worden mannen daar niet extreem lui van?

Graag jullie reacties ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Mannen ook graag jullie eerlijke mening.
Je m"appelle belle
quote:Donkeyshot schreef op 02 april 2012 @ 10:31:

[...]

Of de man slimmer is (of het slimmer aanpakt dan de vrouw) is nog maar zeer de vraag. Dat mannen gemiddeld zakelijk succesvoller zijn is anno 2012 nog steeds een feit.

Of ze daar gelukkiger van worden is weer een andere vraag.

Nog steeds zijn (te) veel mannen monomane werkezels met weinig kwaliteit van hun privé leven, tot schade van hen en hun gezin.

Misschien pakken vrouwen het wel verstandiger aan door de balans werk/privé continu beter te bewaken dan mannen ?

Ik denk het wel. Maar dat is ook omdat de gelegenheid zich aandient. Vrouwen werken het vaakst in deeltijd, die schijnen in de zakenwereld nog steeds minder te verdienen dan mannen, en mannen zijn dus meer in de gelegenheid carrière te maken. Dus dat mannen het zakelijk gezien beter doen, lijkt mij niet vreemd.

Overigens denk ik dat als vrouwen ineens standaard de kostwinner zouden zijn, dan je daarmee tegen de natuur ingaat van de man.

Mag ie al niet meer jagen, en dan moet hij ineens ook nog koken
quote:snoezzz schreef op 02 april 2012 @ 11:21:

[...]Mag ie al niet meer jagen, en dan moet hij ineens ook nog koken Niets zo aantrekkelijk als een man die lekker kan koken!
quote:iris1969 schreef op 02 april 2012 @ 10:14:

[...]

Ik vind dat beschermende juist storend, want ze laten hiermee zeer duidelijk merken dat ze je niet voor vol aanzien. Misplaatst superieuriteitsgevoel dus.

Dit vind ik dan weer absoluut niet passen bij wat je eerder schreef over het versier-verover-spel. Als het daar om gaat verwacht je dus wel 'zoals het hoort volgens de natuur', maar zodra hij je heeft, moet hij je behandelen als een vrouw die alles zelf kan?

Ik vind je algemene beeld van mannen echt heel negatief.

Als ik hier in de winter 6 meter verse sneeuw weg te schuiven heb, doe ik mijn best, maar moet ik op een gegeven moment hulp inschakelen van een man, omdat ik ook mijn (lichamelijke) grenzen heb. Mannen helpen dan graag, omdat 'dat meisje' dat natuurlijk niet alleen kan. Dat heeft niets met superieur voelen te maken, of met een wedstrijd. Mijn grenzen liggen ergens en daarna ben ik blij met mannelijke hulp. Soms helpen ze al voor ik bij mijn grenzen ben, daar schuilt toch niets boos achter? Daarmee willen ze mij echt niet het gevoel geven dat ik 'minder' ben. Ze willen gewoon helpen, omdat ze weten dat dat voor hun makkelijker gaat dan voor mij.

Dat hele verhaal over wedstrijd tussen mannen en vrouwen lees ik in bijna elke post van jou. Maar volgens mij ben jij juist degene die die wedstrijd opzoekt en je wil meten met mannen.

Er is toch niets slechts of minderwaardigs aan om te weten dat je soms van een man zult verliezen, als het op kracht bijv aankomt. Je hoeft toch ook niet altijd te winnen, omdat je een vrouw bent en je moet bewijzen?

Vrouwen zijn anders dan mannen, maar beide hebben ze hun krachten en sterktes. Ook zwaktes. Dat vult elkaar toch alleen maar aan? Ik heb geen enkele moeite met dingen uit handen geven aan mannen. Ik heb dan weer meer moeite met uberhaupt dingen uit handen geven, juist omdat ik zoveel alleen doe en moet handelen, maar dat heeft niets met de strijd tussen de geslachten te maken.
quote:iris1969 schreef op 02 april 2012 @ 10:17:

[...]

Nee hoor, dat voelt gewoon precies zoals het bedoeld is: die man geeft hiermee aan dat hij een vrouw minder vindt op dat gebied en normaal gesproken is dat ook wel vaak zo omdat ze minder sterk is, maar als dat niet zo is dan is dat wel storend, omdat het dan denigrerend bedoeld is richting die vrouw.

Kijk, hier weer.

Ik denk echt dat het iets is dat bij jou ligt. Geen seconde zou ik me door zo'n opmerking gekleineerd voelen als vrouw. Of minderwaardig.

Het is toch gewoon een feit dat mannen lichamelijk sterker zijn? En miss is een vrouw die traint op topniveau sport sterker dan een man die niet bijzonder veel sport, maar dat is een andere situatie.

Waarom zou dat perse denigrerend zijn als dat ook gewoon een feit is?
quote:zammm schreef op 02 april 2012 @ 11:40:

[...]

Niets zo aantrekkelijk als een man die lekker kan koken! Vind ik ook! En helemaal als ie daarna ook zelf de keuken opruimt
quote:iris1969 schreef op 02 april 2012 @ 10:25:

[...]

Kijk hier spreekt toch wel je diepgewortelde superieuriteitsgevoel uit Pal. Busted .

Ik vind het zelf nogal jammer dat vrouwen het veel beter doen op school en er tegenwoordig veel meer vrouwen op de universiteit zitten dan mannen, maar dat ze al hun kansen weggooien zodra er kinderen komen. Zo lijkt de man nog steeds slimmer en succesvoller.

En nog eens.

Jij bent hier degene die vrouwen constant meet met mannen. En in plaats van trots te zijn op wat jij dan allemaal zo goed kan of beter kunt dan mannen, geef je hun een sneer omdat zij vrouwen het gevoel geven 'minder' te zijn en is het hun schuld.
quote:noppies schreef op 02 april 2012 @ 11:55:

[...]

Dit vind ik dan weer absoluut niet passen bij wat je eerder schreef over het versier-verover-spel. Als het daar om gaat verwacht je dus wel 'zoals het hoort volgens de natuur', maar zodra hij je heeft, moet hij je behandelen als een vrouw die alles zelf kan?

Als ik hier in de winter 6 meter verse sneeuw weg te schuiven heb, doe ik mijn best, maar moet ik op een gegeven moment hulp inschakelen van een man, omdat ik ook mijn (lichamelijke) grenzen heb. Mannen helpen dan graag, omdat 'dat meisje' dat natuurlijk niet alleen kan. Dat heeft niets met superieur voelen te maken, of met een wedstrijd. Mijn grenzen liggen ergens en daarna ben ik blij met mannelijke hulp. Soms helpen ze al voor ik bij mijn grenzen ben, daar schuilt toch niets boos achter? Daarmee willen ze mij echt niet het gevoel geven dat ik 'minder' ben. Ze willen gewoon helpen, omdat ze weten dat dat voor hun makkelijker gaat dan voor mij.

Dat hele verhaal over wedstrijd tussen mannen en vrouwen lees ik in bijna elke post van jou. Maar volgens mij ben jij juist degene die die wedstrijd opzoekt en je wil meten met mannen.

Er is toch niets slechts of minderwaardigs aan om te weten dat je soms van een man zult verliezen, als het op kracht bijv aankomt. Je hoeft toch ook niet altijd te winnen, omdat je een vrouw bent en je moet bewijzen?

Vrouwen zijn anders dan mannen, maar beide hebben ze hun krachten en sterktes. Ook zwaktes. Dat vult elkaar toch alleen maar aan? Ik heb geen enkele moeite met dingen uit handen geven aan mannen. Ik heb dan weer meer moeite met uberhaupt dingen uit handen geven, juist omdat ik zoveel alleen doe en moet handelen, maar dat heeft niets met de strijd tussen de geslachten te maken.Eensch. Het zal eens niet
quote:snoezzz schreef op 02 april 2012 @ 11:17:

[...]

Misschien dat ik het in het zakenleven ook zo kon zien hoor, Iris, maar in mijn geval heeft het toch echt met letterlijk beschermen te maken. Ik zou het zelfs eerder zien als hoffelijkheid dan als superieuriteit. ( beetje het idee van de deur, die ik ook best zelf open kan doen, maar die een man openhoudt voor je)

Maar: Degenen die me niet uit bescherming opzij duwen maar omdat zij graag vooraan willen staan, die mep ik zonder pardon weg. Je hebt gauw genoeg door welke gedachte erachter zit.Ik doe het gewoon zo:quote:Eensch. Het zal eens niet
quote:noppies schreef op 02 april 2012 @ 12:06:

[...]

En nog eens.

Jij bent hier degene die vrouwen constant meet met mannen. En in plaats van trots te zijn op wat jij dan allemaal zo goed kan of beter kunt dan mannen, geef je hun een sneer omdat zij vrouwen het gevoel geven 'minder' te zijn en is het hun schuld.

Ook eens.

Hoezo kansen weggooien?

Dat vrouwen hun carrière moeten onderbreken indien zij een kinderwens hebben, is dat vergooien? Dat is een gift.

Daar lijdt je carrière, je humeur, je figuur en weet ik het wat nog meer van, maar vergooien? Pure interpretatie. Je zou eens een keer een kijkje aan de andere kant moeten nemen: je kent ze wel, die vrouwen die àlles combineren (en what the hell, ze staan ietsjes minder hoog op de carrièreladderT omdat ze tussendoor geworpen hebben... ook een project op zich.
quote:snoezzz schreef op 02 april 2012 @ 12:04:

[...]

Vind ik ook! En helemaal als ie daarna ook zelf de keuken opruimt

Mwah. Ik kan best aardig koken en ik heb de gewoonte om de keuken (met name het aanrecht) al op te ruimen terwijl de boel op het vuur staat gaar te worden. Dus als het eten klaar is, is het aanrecht ook netjes. Helemaal prima, zou je denken.

Maar nix hoor: mijn ex zag kans om zich zelfs daar aan te ergeren.

Volgens haar nogal stereotype denkbeelden hoort een kokende man een klerezooi aan te richten in de keuken, en dat ik de keuken netter achterliet dan zijzelf na een kookbeurt kon ze eigenlijk niet uitstaan. Je doet het als man niet gauw goed bij zo'n vrouw
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 02 april 2012 @ 12:36:

[...]

Mwah. Ik kan best aardig koken en ik heb de gewoonte om de keuken (met name het aanrecht) al op te ruimen terwijl de boel op het vuur staat gaar te worden. Dus als het eten klaar is, is het aanrecht ook netjes. Helemaal prima, zou je denken.

Volgens haar nogal stereotype denkbeelden hoort een kokende man een klerezooi aan te richten in de keuken, en dat ik de keuken netter achterliet dan zijzelf na een kookbeurt kon ze eigenlijk niet uitstaan. Je doet het als man niet gauw goed bij zo'n vrouw

Her loss

Ik had een erepodium voor je gebouwd.

( wel graag even helpen bij het in elkaar zetten van het podium want ik ben niet sterk genoeg om die platen bij elkaar te houden

*trekt pruillip*
We hebben in Nederland inmiddels drie miljoen (dacht ik uit mijn hoofd) alleenstaanden en de meeste mensen brengen in ieder geval een deel van hun leven als single door.

Dat heeft toch wel behoorlijk invloed op de traditionele man vrouw verdeling lijkt me. Die mannen en vrouwen moeten gedurende die periode gewoon zichzelf redden, dus zowel kostwinner zijn als koken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Donkeyshot schreef op 02 april 2012 @ 12:36:

[...]Mwah. Ik kan best aardig koken en ik heb de gewoonte om de keuken (met name het aanrecht) al op te ruimen terwijl de boel op het vuur staat gaar te worden. Dus als het eten klaar is, is het aanrecht ook netjes. Helemaal prima, zou je denken.

Volgens haar nogal stereotype denkbeelden hoort een kokende man een klerezooi aan te richten in de keuken, en dat ik de keuken netter achterliet dan zijzelf na een kookbeurt kon ze eigenlijk niet uitstaan. Je doet het als man niet gauw goed bij zo'n vrouw Mijn ex kookte eigenlijk altijd en maakte het ook altijd netjes gedurende het koken. De laatste dingen ruimde ik dan op (lees: zette de borden in de vaatwasser ). Ik heb best eea geklaagd en gezeurd in die relatie, maar nooooooit daarover . Zou wel gek geweest zijn!
quote:noppies schreef op 02 april 2012 @ 13:08:

[...]

Mijn ex kookte eigenlijk altijd en maakte het ook altijd netjes gedurende het koken. De laatste dingen ruimde ik dan op (lees: zette de borden in de vaatwasser ). Ik heb best eea geklaagd en gezeurd in die relatie, maar nooooooit daarover . Zou wel gek geweest zijn!
Eens met noppies... Ik ken het ook wel hoor, die strijd aangaan met mannen, maar wat schiet je er uiteindelijk mee op? Het is doodvermoeiend jezelf keer op keer te moeten bewijzen en in veel gevallen zul je het verliezen van een man. Niks mis mee, op zich, je kunt niet overal de beste in zijn, maar als je het persoonlijk gaat aantrekken, dan ben je dus je hele leven bezig met haat en nijd tegen de helft van de wereldbevolking... Lijkt me niet de juiste invulling van je tijd hier op aard.
quote:ailien schreef op 02 april 2012 @ 13:33:

Eens met noppies... Ik ken het ook wel hoor, die strijd aangaan met mannen, maar wat schiet je er uiteindelijk mee op? Het is doodvermoeiend jezelf keer op keer te moeten bewijzen en in veel gevallen zul je het verliezen van een man. Niks mis mee, op zich, je kunt niet overal de beste in zijn, maar als je het persoonlijk gaat aantrekken, dan ben je dus je hele leven bezig met haat en nijd tegen de helft van de wereldbevolking... Lijkt me niet de juiste invulling van je tijd hier op aard.Kijkt me ook helemaal niet leuk haat en nijd enzo. Weet wel gezelligere dingen te bedenken die je beter kunt doen met dat deel van de wereldbevolking
Staat er een beetje raar, niet allemaal tegelijk natuurlijk.
Hahaha, ik krijg gelijk allemaal gekke beelden in mijn hoofd
Ik vind het juist erg fijn, wanneer een man iets voor me doet ( band plakken, lampje fixen) omdat hij handig is of sterker dan ik.
quote:zammm schreef op 02 april 2012 @ 17:15:

Ik vind het juist erg fijn, wanneer een man iets voor me doet ( band plakken, lampje fixen) omdat hij handig is of sterker dan ik.Ik heb eigenlijk liever een man die me voordoet hoe het moet, zodat ik het de volgende keer zelf kan
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Donkeyshot schreef op 02 april 2012 @ 10:31:

[...]

Of de man slimmer is (of het slimmer aanpakt dan de vrouw) is nog maar zeer de vraag. Dat mannen gemiddeld zakelijk succesvoller zijn is anno 2012 nog steeds een feit.

Klopt, maar dat komt omdat ze niet parttime gaan werken na de komst van de kinderen maar juist méér gaan werken. Dit heeft recentelijk onderzoek aangetoond.

Of ze daar gelukkiger van worden is weer een andere vraag.

Nog steeds zijn (te) veel mannen monomane werkezels met weinig kwaliteit van hun privé leven, tot schade van hen en hun gezin.

Misschien pakken vrouwen het wel verstandiger aan door de balans werk/privé continu beter te bewaken dan mannen ?

Dat vind ik niet, want sinds de vrouw massaal op de arbeidsmarkt is gekomen heeft ze het alleen maar zwaarder en drukker gekregen, want nu doet ze én de (parttime) functie én meestal het volledige huishouden.
quote:snoezzz schreef op 02 april 2012 @ 11:17:

[...]

Misschien dat ik het in het zakenleven ook zo kon zien hoor, Iris, maar in mijn geval heeft het toch echt met letterlijk beschermen te maken. Ik zou het zelfs eerder zien als hoffelijkheid dan als superieuriteit. ( beetje het idee van de deur, die ik ook best zelf open kan doen, maar die een man openhoudt voor je)

Maar: Degenen die me niet uit bescherming opzij duwen maar omdat zij graag vooraan willen staan, die mep ik zonder pardon weg. Je hebt gauw genoeg door welke gedachte erachter zit.Hoffelijkheid kan ik erg waarderen, maar ik heb het over dingen voor je doen die je makkelijk zelf kan en dan vervolgens gepikeerd reageren als je zegt dat het niet hoeft. Dan zien ze je dus niet voor vol aan en doen ze iets voor je uit superieuriteitsgevoel en niet uit aardigheid.
quote:noppies schreef op 02 april 2012 @ 11:55:

[...]

Nee dan heb je me verkeerd begrepen. In het versierspel kunnen mannen en vrouwen naar mijn mening het beste hun eigen biologisch bepaalde rol spelen, waarbij hoffelijkheid gewoon een leuke bijkomstigheid is, maar een man moet daarnaast wel gewoon een vrouw voor vol aanzien en haar laten doen wat ze makkelijk zelf kan.

Dat is totaal iets anders, want dat is helpen omdat je iets echt niet kunt of uit aardigheid.

Nee hoor, ik meet me niet met mannen, maar ik wil gewoon de volledige erkenning voor wat ik kan en weet, los van het feit dat ik een vrouw ben. Gewoon voor vol aangezien worden dus.

Nee hoor dat hoeft ook niet. Soms ben je gewoon minder snel, slim of sterk, maar dat is dan per situatie en per persoon verschillend en niet standaard omdat je een vrouw bent.

Vrouwen zijn anders dan mannen, maar beide hebben ze hun krachten en sterktes. Ook zwaktes. Dat vult elkaar toch alleen maar aan?

Mannen en vrouwen zijn ook vaak wezenlijk verschillend en dat is prima, maar laten we vooral ook gewoon naar de mens kijken en niet naar de sekse bij hun kwaliteiten en zwaktes.

Ik heb geen enkele moeite met dingen uit handen geven aan mannen. Ik heb dan weer meer moeite met uberhaupt dingen uit handen geven, juist omdat ik zoveel alleen doe en moet handelen, maar dat heeft niets met de strijd tussen de geslachten te maken.

Ik geef makkelijk dingen uit handen die ik niet kan, aan zowel mannen als vrouwen en de rest doe ik graag zelf. Aardigheid en hoffelijkheid vind ik echter wel heel leuk, dus dan maak ik wel eens een uitzondering.
quote:merano schreef op 02 april 2012 @ 17:44:

[...]

Ik heb eigenlijk liever een man die me voordoet hoe het moet, zodat ik het de volgende keer zelf kan Nah, dat moeten we niet hebben. Voor je het weet zijn vrouwen niet meer afhankelijk van de man
quote:noppies schreef op 02 april 2012 @ 12:00:

[...]

Kijk, hier weer.

Ik denk echt dat het iets is dat bij jou ligt. Geen seconde zou ik me door zo'n opmerking gekleineerd voelen als vrouw. Of minderwaardig.

Het is toch gewoon een feit dat mannen lichamelijk sterker zijn? En miss is een vrouw die traint op topniveau sport sterker dan een man die niet bijzonder veel sport, maar dat is een andere situatie.

Waarom zou dat perse denigrerend zijn als dat ook gewoon een feit is?Je snapt me duidelijk verkeerd, want het is alleen denigrerend als het NIET een feit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven