Man vs vrouw 2012

31-03-2012 17:34 611 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers!

Ik heb een vraagje waar ik al een tijd mee zit en wil graag meningen hoe de man en vrouw hier op dit forum over denken.

Waarom lijkt het alsof vrouwen harder jagen op mannen tegenwoordig?

Heb het hier met regelmaat over met single mensen (man en vrouw) en het valt meerdere mensen op.

Het stoort mij mateloos, ik ben single en hou er van dat een man achter mij aanzit en moeite voor mij wil doen.

We kunnen allemaal wel zeggen dat het 2012 is en dat de vrouw tegenwoordig zo geemancipeerd is, alleen zou het niet liggen aan het feit dat veel vrouwen zich veel te gemakkelijk laten verleiden en genoegen nemen met een man die geen moeite voor ze wil doen?

Worden mannen daar niet extreem lui van?

Graag jullie reacties ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Mannen ook graag jullie eerlijke mening.
Je m"appelle belle
Ligt het niet aan je leeftijd/levensfase? Dat gevoel heb ik helemaal niet (meer)
Och, genoeg mannen die wel willen jagen hoor.
Moet zeggen dat ik ook weinig jagers tegenkom. En degene die dan nog ergens een klein beetje jachtinstinct hebben.... die wil ik niet. Die denken dat ik klein wild ben, maar ik ben groot wild. Wil dan ook grootst gevangen worden!
Ik herken het niet eigenlijk. Zie nog genoeg mannen op jacht, vooral in het uitgaansleven.
quote:MEFS schreef op 31 maart 2012 @ 17:43:

Ligt het niet aan je leeftijd/levensfase? Dat gevoel heb ik helemaal niet (meer)Ik ben 30, wel fijn dat jij dat gevoel niet hebt/herkent.
Je m"appelle belle
quote:molly74 schreef op 31 maart 2012 @ 17:45:

Moet zeggen dat ik ook weinig jagers tegenkom. En degene die dat nog ergens een klein beetje jachtinstinct hebben.... die wil ik niet. Die denken dat ik klein wild ben, maar ik ben groot wild. Wil dan ook grootst gevangen worden!

Leuk!

Dat zal het misschien zijn, geldt misschien ook voor mij dat grote wild dan haha.
Je m"appelle belle
Ja dat ben ik met je eens. Ik denk persoonlijk dat ook niet dat het werkt, want de man is van nature de jager en de vrouw de nestbewaker en ik denk niet dat dit veranderd is doordat we sinds de jaren 70 als vrouw zijnde wat losser konden worden over onze sexualiteit.

Ik laat de man in kwestie dan ook op mij jagen en zijn best voor mij doen en no way dat ik achter een man aan ga lopen, bellen of mailen.

Dit werkt prima, want dan doen ze hun best voor je (en dat ben je ook waard!) én ze krijgen zelf de kans verliefd op je te worden, hetgeen meestal niet gebeurt als je jezelf te makkelijk en te gretig aanbiedt aan een man.

Dit zal ongetwijfeld ouderwets overkomen, maar de natuur is ouderwets, hoe hard we dat ook wensen te ontkennen.
quote:ailien schreef op 31 maart 2012 @ 17:47:

Ik herken het niet eigenlijk. Zie nog genoeg mannen op jacht, vooral in het uitgaansleven.

Ik ben niet zo vaak in het uitgaansleven te vinden.

Ben het wel met je eens die mannen in het uitgaansleven zijn idd op jacht. Om 04.00. Wanneer ze stomdronken zijn. Uit op seks..
Je m"appelle belle
quote:bellevr schreef op 31 maart 2012 @ 17:50:

[...]

Ik ben 30, wel fijn dat jij dat gevoel niet hebt/herkent.En dat is wat ik dacht. Dat gevoel had ik in twee momenten in mijn leven: in de pubertijd en rondom mijn dertigste. Nu ben ik 44 en ik zie het echt niet meer.
Misschien dat mannen het licht gezien hebben?

Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Dit zijn eigenlijk meerdere vragen:quote::

Hoi forummers!

Ik heb een vraagje waar ik al een tijd mee zit en wil graag meningen hoe de man en vrouw hier op dit forum over denken.

Waarom lijkt het alsof vrouwen harder jagen op mannen tegenwoordig? Omdat ze dat doen

Heb het hier met regelmaat over met single mensen (man en vrouw) en het valt meerdere mensen op.

Het stoort mij mateloos, ik ben single en hou er van dat een man achter mij aanzit en moeite voor mij wil doen. Prima, dan doe jij het niet, maar waarom zouden andere vrouwen niet assertief mogen zijn?

We kunnen allemaal wel zeggen dat het 2012 is en dat de vrouw tegenwoordig zo geemancipeerd is, alleen zou het niet liggen aan het feit dat veel vrouwen zich veel te gemakkelijk laten verleiden en genoegen nemen met een man die geen moeite voor ze wil doen? Nee, vrouwen zijn tegenwoordig actiever in liefdesland en hoeven niet meer te zitten wachten op hun prins op het witte paard. Je spreekt jezelf tegen trouwens: eerst heb je het over actief zijn, dan over laten verleiden. Zijn vrouwen volgens jou nou actief of niet?

Worden mannen daar niet extreem lui van? Dat zal wel meevallen: als een man zijn best niet doet gaan vrouwen wel naar een ander.

Graag jullie reacties ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Mannen ook graag jullie eerlijke mening.
Er stond trouwens recentelijk een zeer interessante reeks artikelen over dit onderwerp in de bijlage van het NRC Handelsblad, waarin inderdaad stond dat vrouwen tegenwoordig vaker jagen dan mannen en zich te makkelijk beschikbaar stellen, zodat de (aantrekkelijke) man het voor het uitkiezen heeft en bijzonder lui wordt.
quote:bellevr schreef op 31 maart 2012 @ 17:53:

[...]

Ik ben niet zo vaak in het uitgaansleven te vinden.

Ben het wel met je eens die mannen in het uitgaansleven zijn idd op jacht. Om 04.00. Wanneer ze stomdronken zijn. Uit op seks..

Jup, de ultieme vorm van jacht, toch?

Wat zou je dan meer willen van mannen?
quote:palanja schreef op 31 maart 2012 @ 17:54:

Misschien dat mannen het licht gezien hebben?

Dat denk ik dus ook! enge gedachte
Je m"appelle belle
Ik ben trouwens blij dat ik als vrouw zijnde tegenwoordig gewoon op een man "mag" afstappen en niet hoef te wachten tot hij iets onderneemt. Ik snap best dat sommige vrouwen liever versierd worden, en dat is ook prima, maar waarom zou het een probleem zijn dat vrouwen nu zelf kunnen kiezen hoe actief ze willen zijn? Waarom zou er maar een manier van flirten mogen bestaan?
TO, ik ben van jouw generatie. Maar ik ken dat totaal niet. Misschien omdat ik niet meer singel ben.

Maar ik denk dat het met de biologische klok van sommige dames te maken heeft? Dat ze plotseling haast hebben? Zou dat kunnen?
quote:bellevr schreef op 31 maart 2012 @ 17:57:

[...]

Dat denk ik dus ook! enge gedachte

Ik vind het wat minder eng, maar goed.... ik ben een man.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:missy_acy schreef op 31 maart 2012 @ 17:57:

TO, ik ben van jouw generatie. Maar ik ken dat totaal niet. Misschien omdat ik niet meer singel ben.

Maar ik denk dat het met de biologische klok van sommige dames te maken heeft? Dat ze plotseling haast hebben? Zou dat kunnen?

Dat kan inderdaad heel goed.

Verder denk ik dat er veel meer leuke, aantrekkelijke en slimme vrouwen dan mannen zijn, dus wil men allemaal ongeveer dezelfde leuke, aantrekkelijke en slimme mannen hebben en dus opent men hier actief de jacht op, terwijl die man dan de lachende derde is.
quote:Liquorice schreef op 31 maart 2012 @ 17:57:

Ik ben trouwens blij dat ik als vrouw zijnde tegenwoordig gewoon op een man "mag" afstappen en niet hoef te wachten tot hij iets onderneemt. Ik snap best dat sommige vrouwen liever versierd worden, en dat is ook prima, maar waarom zou het een probleem zijn dat vrouwen nu zelf kunnen kiezen hoe actief ze willen zijn? Waarom zou er maar een manier van flirten mogen bestaan?Uiteraard moet iedereen zelf weten hoe hij of zij versierd en versierd wil worden, maar op het forum en in mijn omgeving zie ik dat er nu juist enorm veel onduidelijkheid is op datinggebied omdat alles tegenwoordig zo snel gaat en niemand meer lijkt te weten waar hij of zij nu mee bezig is en dan krijg je dus steeds vaker de "waarom belt hij niet?"-situaties.
quote:Liquorice schreef op 31 maart 2012 @ 17:55:

Dit zijn eigenlijk meerdere vragen:

[...]

Fijn, houd wel van kritische tegenvragen.

Andere vrouwen kunnen/mogen assertief zijn dat is aan henzelf, echter worden door deze vrouwen de man niet veel te gemakkelijk gemaakt?

En daarnaast, als er dan wel een vrouw is die respect vraagt heeft die man dan zoiets van:ik wil maar een beetje moeite doen, want er zijn genoeg andere bij wie het wel makkelijker gaat?
Je m"appelle belle
Ik heb eigenlijk wel een andere stelling.

Mannen zijn niet lui, vrouwen hebben de lat te hoog liggen.
quote:missy_acy schreef op 31 maart 2012 @ 17:57:

Geldt niet echt voor mij ben nu 4 jaar single, en heb niet echt een extreme kinderwens.

Ik denk het vaak wel van dames in mijn omgeving die settelen for less. Van die kinderwens
Je m"appelle belle
quote:iris1969 schreef op 31 maart 2012 @ 18:02:

[...]

Uiteraard moet iedereen zelf weten hoe hij of zij versierd en versierd wil worden, maar op het forum en in mijn omgeving zie ik dat er nu juist enorm veel onduidelijkheid is op datinggebied omdat alles tegenwoordig zo snel gaat en niemand meer lijkt te weten waar hij of zij nu mee bezig is en dan krijg je dus steeds vaker de "waarom belt hij niet?"-situaties.

Ben jij mij??

Dat is dus precies hoe ik er over denk.

Actie=geen gevolg
Je m"appelle belle
quote:palanja schreef op 31 maart 2012 @ 18:04:

Ik heb eigenlijk wel een andere stelling.

Mannen zijn niet lui, vrouwen hebben de lat te hoog liggen.Vrouwen kunnen inderdaad te kritisch zijn, waardoor ze overschieten, maar vaak pakt men dan vervolgens de eerste de beste beschikbare man als hun eierstokken na hun 35e enorm aan het rammelen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven