Mannen die omgaan met hun ex

08-02-2019 12:54 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier zoveel topics van forumsters die aangeven dat hun vriend niet over hun ex heen is, of nog steeds bizar veel contact heeft met haar.

Nu vroeg ik me af; vind jij het ok als jouw vriend nog veel contact heeft met zijn ex? Waarom wel/niet? Zelf ben ik blij dat mijn vriend maar 1 ex heeft in het buitenland die hij nooit meer spreekt. Ik heb geen behoefte aan dat gedoe in mijn leven. Ook mannen met kinderen gedate en daar bleef ex constant in contact.
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
08-02-2019 14:46
Nee ik heb geen contact met mijn exen.
Vind het gewoon onzin (tenzij er kinderen zijn. De relatie is over dus contact ook. Vrienden heb ik genoeg. Waarom al die contacten uit het verleden willen houden?
Gewoon een keer afsluiten en verdergaan.
Net zoals dat ik niet snap dat mensen contact houden met ex schoonouders (tenzij er kinderen zijn). Vooral als ze iets van 3 keer verkering hebben gehad en al die mensen hun ex schoonouders noemen.
Ja ik heb er ook geen behoefte aan om vriendschappen te gaan onderhouden met een ex.
Meestal is het contact ook wel meer beladen dan met een gewone vriendschap waar je nooit een relatie mee gehad hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
08-02-2019 13:09
Maar als er kinderen zijn lijkt constant contact mij ook niet gezond toch.
In het belang van de kinderen hebben we goed contact, bijna dagelijks wel. Ook soms over dingen die niets met de kinderen te maken hebben, maar gewoon voor de leuk. Ik vind het belangrijk dat hij goed in zijn vel zit en andersom (meestal) ook, dat is voor de kinderen beter. En ik denk zelfs dat hij best een nier van me mag als dat betekent dat mijn kinderen langer een vader hebben bij wijze van spreken.

Maar ik wil hem nooit meer als partner, zou niet weten waarom dagelijks contact “niet gezond” is.
Dropdrop schreef:
08-02-2019 15:24
Ik ook niet. Als er nog vuur was, was het niet uit.
Dat is lang niet altijd waar. Het kan uitgaan om een heel andere reden. Met mijn ex was het een onwerkbare situatie en we konden echt niet met elkaar door één deur op relatigebied maar aan vuur geen gebrek
turquasi schreef:
08-02-2019 15:16
:HA:

hoe lang loopt de garantie, of kun je een verzekering afsluiten?
Nog niet aan de hand gehad, na een jaar of twee zijn ze wel opgebruikt of technologically obsolete. Dan moet je echt een nieuwer model anders loop je gewoon voor lul.
Wat ik vooral zo bijzonder vind, is dat mensen iets voor zichzelf hebben uitgevonden (dat werkt niet voor mij om contact te houden met een ex) en vervolgens dit projecteren op alle andere mensen.

Voor jou werkt het niet, maar voor een ander wel. Kan toch prima?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die ex in het begin jou nog wil bestrijden op haar manier maar na enige maanden moet het duidelijk zijn dat hij niet meer terugkomt. Bij flarden zal ze hem dan nog proberen te bellen om dan het gesprek gauw te beëindigen als ze jouw stem hoort, maar na hooguit een half jaar gaan hun gesprekken alleen nog maar over geld en spullen, en nooit meer over hun dode liefde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen partner met een ex
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ze moet maagd zijn?
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
08-02-2019 18:10
Ze moet maagd zijn?
Dat is min of meer wel een samenhangend gegeven
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ook geen contact met zijn ex,
Had die dat wel gehad had ik er ook geen probleem mee gehad,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik heb wel een tijdje vriendschappelijk contact gehad met een ex. Ik vond t geen succes. Ik kreeg best vaak lullige opmerkingen (zoals m'n moeder vond jou toch al stom). Later zei hij dat hij had gehoopt me nog in bed te krijgen. Het was al tien jaar over toen. Ik was er wel klaar mee.
JollyRider schreef:
08-02-2019 18:59
Dat is min of meer wel een samenhangend gegeven
Dat lijkt me best lastig zoeken als je zelf al in de dertig bent. Vanwaar deze eis?
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
09-02-2019 10:17
Dat lijkt me best lastig zoeken als je zelf al in de dertig bent. Vanwaar deze eis?
Lijkt me ook best lastig. Nu ben ik al heel lang geen dertiger meer en nog nooit op zoek geweest. En ik gaf slechts antwoord vanuit mijn perspectief: ik wil geen partner met een ex.

Vanwaar die eis? Omdat ik van het leven geleerd heb dat het mij goed bevallen is dat te leven en te ontdekken in al haar facetten met iemand voor wie het net zo nieuw was. Alles wat we uit het leven gehaald hebben hebben we er samen uit gehaald. Ongehinderd door verleden, ongehinderd door vergelijkingen met anderen of eerdere ervaringen.

Ik wil dus ook geen partner met een volwassen leven vóór onze relatie.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ex (moeder van mijn kinderen) en daar ben ik altijd wel mee om blijven gaan.

Door de kinderen moet je toch nog genoeg samen regelen en je hebt nog gezamenlijke dingen, verjaardagen, diploma uitreikingen , afzwemmen , financiële zaken etc.

Laatst was ze ernstig ziek en dan moet je toch helpen met zaken oplossen, honden, kinderen enzovoort.

Ze heeft een nieuwe partner en die is heel makkelijk, heb hem zelfs geholpen met een schutting bouwen, hij had een gekneusde enkel en kon niet tillen.
Eerlijk is eerlijk was eerst wel beetje wennen maar nu gaat het prima.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Devils_Choir_x schreef:
08-02-2019 15:42
Heb in het begin van onze relatie zelfs gevraagd hen te blokkeren op facebook, puur omdat ze constant aan het proberen waren om hem te versieren.
Wauw, bijzonder! En dat deed hij toen ook? En hoe versier je iemand via Facebook?
JollyRider schreef:
09-02-2019 10:34
Lijkt me ook best lastig. Nu ben ik al heel lang geen dertiger meer en nog nooit op zoek geweest. En ik gaf slechts antwoord vanuit mijn perspectief: ik wil geen partner met een ex.

Vanwaar die eis? Omdat ik van het leven geleerd heb dat het mij goed bevallen is dat te leven en te ontdekken in al haar facetten met iemand voor wie het net zo nieuw was. Alles wat we uit het leven gehaald hebben hebben we er samen uit gehaald. Ongehinderd door verleden, ongehinderd door vergelijkingen met anderen of eerdere ervaringen.

Ik wil dus ook geen partner met een volwassen leven vóór onze relatie.
Dan is het maar te hopen dat je nooit in die situatie komt, want jij kunt dat een ander ook niet meer bieden.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-02-2019 11:33
Dan is het maar te hopen dat je nooit in die situatie komt, want jij kunt dat een ander ook niet meer bieden.
:rofl: dat is geen kwestie van hoop. Als je goed gelezen hebt weet je dat ik niet in die situatie kan komen, tenzij ik een licht pedofiele neiging zou hebben.

Overigens is het natuurlijk onzin dat je niets zou kunnen eisen dat je niet ook biedt, maar ook hier, als je goed gelezen hebt moet je begrepen kunnen hebben dat ik, mocht ik ooit alleen komen te staan niet meer aan een nieuwe relatie begin. Wat ik wil in een relatie kan onmogelijk herhaald worden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
09-02-2019 11:38
:rofl: dat is geen kwestie van hoop. Als je goed gelezen hebt weet je dat ik niet in die situatie kan komen, tenzij ik een licht pedofiele neiging zou hebben.

Overigens is het natuurlijk onzin dat je niets zou kunnen eisen dat je niet ook biedt, maar ook hier, als je goed gelezen hebt moet je begrepen kunnen hebben dat ik, mocht ik ooit alleen komen te staan niet meer aan een nieuwe relatie begin. Wat ik wil in een relatie kan onmogelijk herhaald worden
Ik begrijp het niet helemaal geloof ik. Waarom kan je niet in die situatie terechtkomen?

Je hebt inderdaad gelijk dat je niets zou kunnen eisen dat je niet kunt bieden. Zeker wat betreft maagdelijkheid wordt er vaak met twee maten gemeten tussen mannen en vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-02-2019 11:55
Ik begrijp het niet helemaal geloof ik. Waarom kan je niet in die situatie terechtkomen?

Je hebt inderdaad gelijk dat je niets zou kunnen eisen dat je niet kunt bieden. Zeker wat betreft maagdelijkheid wordt er vaak met twee maten gemeten tussen mannen en vrouwen.
Ik kan niet in de situatie komen dat ik een relatie zoek met iemand die nog aan het begin van haar volwassenheid staat, tenzij ik een leeftijdsverschil van pakweg een halve eeuw acceptabel zou vinden.

Maar vooral kan ik niet in de situatie komen dat ik nog uit een relatie kan halen wat ik uit mijn huidige relatie heb gehaald. Mijn leven is daarvoor al veel te ver om en veel te goed geweest.

Met dubbele moraal heeft dat verder niets te maken, en maagdelijkheid an sich boeit me niet. Het punt dat je maakte bestrijd ik gewoon: het is nergens voor nodig in een relatie dat je biedt wat je vraagt. Voor een goede relatie is het van belang dat je biedt wat de ander vraagt. Cruciaal verschil.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-02-2019 11:55
Ik begrijp het niet helemaal geloof ik. Waarom kan je niet in die situatie terechtkomen?

Je hebt inderdaad gelijk dat je niets zou kunnen eisen dat je niet kunt bieden. Zeker wat betreft maagdelijkheid wordt er vaak met twee maten gemeten tussen mannen en vrouwen.
Volgens mij bedoelt hij dat hij, als hij met iemand wil daten die geen verleden heeft, het meisje zo jong zou zijn dat hij een pedofiel genoemd wordt, aangezien hij zelf al wat ouder is.
minnimouse schreef:
09-02-2019 12:12
Volgens mij bedoelt hij dat hij, als hij met iemand wil daten die geen verleden heeft, het meisje zo jong zou zijn dat hij een pedofiel genoemd wordt, aangezien hij zelf al wat ouder is.
Ja, dat was precies mijn punt. Dat dat op een bepaalde leeftijd lastig wordt.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
09-02-2019 12:12
Volgens mij bedoelt hij dat hij, als hij met iemand wil daten die geen verleden heeft, het meisje zo jong zou zijn dat hij een pedofiel genoemd wordt, aangezien hij zelf al wat ouder is.
Precies. En al zou dat geen probleem zijn, wat moet ik met een vrouw aan het begin van haar leven? Zo’n vijftiger die valt voor een vrouw van 30, echt, ik zie het niet voor me
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
09-02-2019 10:34
Lijkt me ook best lastig. Nu ben ik al heel lang geen dertiger meer en nog nooit op zoek geweest. En ik gaf slechts antwoord vanuit mijn perspectief: ik wil geen partner met een ex.

Vanwaar die eis? Omdat ik van het leven geleerd heb dat het mij goed bevallen is dat te leven en te ontdekken in al haar facetten met iemand voor wie het net zo nieuw was. Alles wat we uit het leven gehaald hebben hebben we er samen uit gehaald. Ongehinderd door verleden, ongehinderd door vergelijkingen met anderen of eerdere ervaringen.

Ik wil dus ook geen partner met een volwassen leven vóór onze relatie.
Es war einmal.

Als het morgen uitgaat, dan zul je dus alleen blijven voor de rest van je leven? Of als veertiger op zoek gaan naar een vijftienjarige die wél iemand wil die alles al eens heeft meegemaakt? Hoe zie je dat voor je? Of denk je echt een leeftijdgenoot te vinden die nog nooit een relatie heeft gehad?

Mijn man en ik hebben elkaar ontmoet toen we begin 20 waren en de ervaringen die we daarvoor hebben opgedaan hebben ons nooit gehinderd. Eerder verrijkt. We wisten daardoor beter wat we wel en vooral niet wilden in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-02-2019 12:17
Ja, dat was precies mijn punt. Dat dat op een bepaalde leeftijd lastig wordt.
Maar gelukkig alleen als je dan nog een (nieuwe) relatie zou willen. Ik kan me daar niets bij voorstellen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
09-02-2019 12:11
Ik kan niet in de situatie komen dat ik een relatie zoek met iemand die nog aan het begin van haar volwassenheid staat, tenzij ik een leeftijdsverschil van pakweg een halve eeuw acceptabel zou vinden.

Maar vooral kan ik niet in de situatie komen dat ik nog uit een relatie kan halen wat ik uit mijn huidige relatie heb gehaald. Mijn leven is daarvoor al veel te ver om en veel te goed geweest.

Met dubbele moraal heeft dat verder niets te maken, en maagdelijkheid an sich boeit me niet. Het punt dat je maakte bestrijd ik gewoon: het is nergens voor nodig in een relatie dat je biedt wat je vraagt. Voor een goede relatie is het van belang dat je biedt wat de ander vraagt. Cruciaal verschil.
Je hoeft niet aan het begin van volwassenheid te staan om maagd te zijn.

Maar je hebt gelijk, de wederzijdse wensen zijn het uitgangspunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven