Mannen die omgaan met hun ex
vrijdag 8 februari 2019 om 12:54
Ik lees hier zoveel topics van forumsters die aangeven dat hun vriend niet over hun ex heen is, of nog steeds bizar veel contact heeft met haar.
Nu vroeg ik me af; vind jij het ok als jouw vriend nog veel contact heeft met zijn ex? Waarom wel/niet? Zelf ben ik blij dat mijn vriend maar 1 ex heeft in het buitenland die hij nooit meer spreekt. Ik heb geen behoefte aan dat gedoe in mijn leven. Ook mannen met kinderen gedate en daar bleef ex constant in contact.
Nu vroeg ik me af; vind jij het ok als jouw vriend nog veel contact heeft met zijn ex? Waarom wel/niet? Zelf ben ik blij dat mijn vriend maar 1 ex heeft in het buitenland die hij nooit meer spreekt. Ik heb geen behoefte aan dat gedoe in mijn leven. Ook mannen met kinderen gedate en daar bleef ex constant in contact.

zaterdag 9 februari 2019 om 13:42
Ik snap Jolly wel. Mijn moeder (nu eind 60) zegt ook al jaren geen partner meer te willen mocht er iets gebeuren met mijn vader. Ik begrijp dat wel.
On topic: Het ligt helemaal aan de ex van mijn partner of ik er moeite mee zou hebben. Met de ene ex van mijn partner zou ik er vreselijk veel moeite mee hebben, maar met de andere ex weer niet.
On topic: Het ligt helemaal aan de ex van mijn partner of ik er moeite mee zou hebben. Met de ene ex van mijn partner zou ik er vreselijk veel moeite mee hebben, maar met de andere ex weer niet.
zaterdag 9 februari 2019 om 13:43
Gekopbloemen schreef: ↑09-02-2019 13:40Nee, want dat is het commentaar niet van de lucht en moet je nog meer uitleggen.![]()
Volgens mij ben je een bijzonder intellectuele man.

Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 9 februari 2019 om 13:44
Mooi dat het ook zo kan lopen.JollyRider schreef: ↑09-02-2019 13:20Klopt min of meer, dat was de explosie van een lange crisis. En ja, die had in scheiding kunnen eindigen vermoedelijk. Maar tegelijk moet ik constateren dat die dreiging voor ons beiden zo onaanvaardbaar was dat we onze relatie terug op de rails hebben gezet, en het is nu weer beter dan ooit.
Was scheiden dan echt een optie? Waarschijnlijk wel. En toch, de feiten liggen anders. Geen scheiding, wel een crisis volledig overwonnen.

zaterdag 9 februari 2019 om 13:54
Haha, wel grappig dat je er zo zal er van bent.JollyRider schreef: ↑09-02-2019 13:29Ja. Dat is echt 100% zeker. Kan ik wel uitleggen, maar niet op dit forum![]()
Ik ben nu 12 jaar samen en kan me ook niet voorstellen dat ik ooit nog zin zal hebben om een relatie aan te gaan met iemand anders. En mocht dat komen, dan zou ik niet snel meer gaan samenwonen, zeker niet als de kinderen nog thuis wonen.
Maar 100% zeker? Nee, dat kun je nooit zijn. Het leven kan gekke wendingen hebben, maar misschien is dat voor jou moeilijk voorstelbaar, omdat je nooit zelf hebt ervaren hoe dat is? Ik kan me voorstellen dat als je altijd een rustig en fijn leventje hebt gehad met een en dezelfde persoon, dat je jezelf in andere situaties nog niet goed genoeg hebt leren kennen.
zaterdag 9 februari 2019 om 14:31

Niet omdat ik geen idee heb, maar omdat ik het heel exact weet. Dat ik vertel dat ik dat weet en dat er een reden is om zo zeker te zijn kan je negeren, maar dat schaar ik dan maar onder je jeugdige eigenwijsheid en net niet goed lezen

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

zaterdag 9 februari 2019 om 15:49
Ik begrijp je heel erg goed Jolly, want ik zei exact hetzelfde toen mijn laatste langdurige relatie beëindigd werd. Dit is nu 16 jaar geleden en nog steeds ben en blijf ik single!
In de eerste jaren hoorde ik exact dezelfde argumenten als die ik hier lees en voelde ik de neiging mezelf te moeten verdedigen, vreselijk irritant! Nu voel ik absoluut niet meer die neiging om het uit te leggen of in te gaan op uitspraken als “goh, dat jij nog single bent zeg”.
Inmiddels ben ik net de 50 gepasseerd en sta ik nog steeds achter mijn voornemen. Ik ben gelukkig met geweldige familie en vrienden, financieel onafhankelijk en zelfstandig ondernemer in een leuk vakgebied. En ja, dat is voor heel veel mensen moeilijk te begrijpen, want het wijkt nu eenmaal af van de norm. So be it!
In de eerste jaren hoorde ik exact dezelfde argumenten als die ik hier lees en voelde ik de neiging mezelf te moeten verdedigen, vreselijk irritant! Nu voel ik absoluut niet meer die neiging om het uit te leggen of in te gaan op uitspraken als “goh, dat jij nog single bent zeg”.
Inmiddels ben ik net de 50 gepasseerd en sta ik nog steeds achter mijn voornemen. Ik ben gelukkig met geweldige familie en vrienden, financieel onafhankelijk en zelfstandig ondernemer in een leuk vakgebied. En ja, dat is voor heel veel mensen moeilijk te begrijpen, want het wijkt nu eenmaal af van de norm. So be it!

zaterdag 9 februari 2019 om 16:27
Toch ook nog even een reactie op dit stukje.Z0MER schreef: ↑09-02-2019 13:54
Maar 100% zeker? Nee, dat kun je nooit zijn. Het leven kan gekke wendingen hebben, maar misschien is dat voor jou moeilijk voorstelbaar, omdat je nooit zelf hebt ervaren hoe dat is? Ik kan me voorstellen dat als je altijd een rustig en fijn leventje hebt gehad met een en dezelfde persoon, dat je jezelf in andere situaties nog niet goed genoeg hebt leren kennen.
Het leven kan zeker gekke wendingen hebben en is onvoorspelbaar, maar dat wil niet zeggen dat je niet 100% achter een keuze kunt staan. Want dat is het, een keuze om geen relatie meer aan te gaan. In de afgelopen 16 jaar hebben heel veel leuke mannen mijn pad gekruist, zeker ook een aantal potentiële partners, maar ik heb daarvoor bedankt. Sommige zijn in mijn leven gebleven als vriend, de rest spreek en zie ik niet meer.
En geloof mij, ik heb meerdere relaties gehad en daarbij ook samengewoond, dus wat dat betreft ervaring genoeg.

zaterdag 9 februari 2019 om 16:29
Niet meteen, is een discussie over ontstaan destijds. Hij wou ze in de gaten houden in geval dat ze iets verkeerd zouden zeggen over hem ofzo?QueenArachnia schreef: ↑09-02-2019 11:28Wauw, bijzonder! En dat deed hij toen ook? En hoe versier je iemand via Facebook?
Euhm ja spammen met privéberichten dat ze hem missen, hij de beste is, constant liefdesberichten via messenger en hem taggen in quotes blabla... Heeft enkele maanden geduurd, daarna hem nogmaals voor de keuze gezet. Ofwel kiest hij voor mij, ofwel voor dat constante geflirt van die anderen.

zaterdag 9 februari 2019 om 16:35
Ok, dat kan. Alleen denk ik niet dat iemand die nog nooit vrijgezel is geweest kan inschatten hoe hij daarop zal reageren.loisnvt schreef: ↑09-02-2019 16:27Toch ook nog even een reactie op dit stukje.
Het leven kan zeker gekke wendingen hebben en is onvoorspelbaar, maar dat wil niet zeggen dat je niet 100% achter een keuze kunt staan. Want dat is het, een keuze om geen relatie meer aan te gaan. In de afgelopen 16 jaar hebben heel veel leuke mannen mijn pad gekruist, zeker ook een aantal potentiële partners, maar ik heb daarvoor bedankt. Sommige zijn in mijn leven gebleven als vriend, de rest spreek en zie ik niet meer.
En geloof mij, ik heb meerdere relaties gehad en daarbij ook samengewoond, dus wat dat betreft ervaring genoeg.![]()
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, alleen dat ik die 100% uitspraak een gewaagde vind.
zaterdag 9 februari 2019 om 16:40
Mooi!loisnvt schreef: ↑09-02-2019 15:49Ik begrijp je heel erg goed Jolly, want ik zei exact hetzelfde toen mijn laatste langdurige relatie beëindigd werd. Dit is nu 16 jaar geleden en nog steeds ben en blijf ik single!
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 9 februari 2019 om 16:41
En ik vind het aanmatigend dat je maar blijft negeren wat ik zeg. Zal de jeugd wel zijn.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 9 februari 2019 om 16:43
Je weet het niet beter dan Jolly zelf, dus nu weten we het wel.
zaterdag 9 februari 2019 om 17:03
Wat fijn om te lezen Jolly!
Als mijn man geen contact zou willen hebben uit angst voor vuur van hem of van mij dan zou hij ongeschikt zijn als mijn man. Wat ik wel jammer zou vinden trouwens, dus dan zou ik waarschijnlijk wel graag contact willen blijven houden, ook los van de kinderen.
Mijn ouders hebben ook nog vriendschappelijk contact. Ze zijn al meer dan veertig jaar uit elkaar. En hun contact gaat echt niet alleen over de (klein)kinderen.
Als mijn man geen contact zou willen hebben uit angst voor vuur van hem of van mij dan zou hij ongeschikt zijn als mijn man. Wat ik wel jammer zou vinden trouwens, dus dan zou ik waarschijnlijk wel graag contact willen blijven houden, ook los van de kinderen.
Mijn ouders hebben ook nog vriendschappelijk contact. Ze zijn al meer dan veertig jaar uit elkaar. En hun contact gaat echt niet alleen over de (klein)kinderen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zaterdag 9 februari 2019 om 17:30
Het wil er echt niet in hè?! Alsof ik kon inschatten hoe ik hierop zou reageren, na haast van de 1 in de andere relatie te hebben gezeten. Wat begrijp jij niet aan het feit dat je een bewuste keuze voor iets maakt? Juíst omdat je jezelf goed kent!

zaterdag 9 februari 2019 om 17:31
Vreselijk irritant inderdaad.JollyRider schreef: ↑09-02-2019 16:41En ik vind het aanmatigend dat je maar blijft negeren wat ik zeg. Zal de jeugd wel zijn.
zaterdag 9 februari 2019 om 20:19
Oh ik begrijp je juist heel goed Jolly, zo weet ik 100% zeker dat ik nooit meer zal gaan samenwonen als mijn man er niet meer is of als we gaan scheiden ofzo.
Ik wil dat gewoon niet meer, ik wil daarin niet "opnieuw beginnen" en ik denk dat ik het iemand anders ook niet echt kan aandoen. (Hiervoor ook persoonlijke redenen, dus ook dát herkenbaar
). Ik geloof je wel.
Ik wil dat gewoon niet meer, ik wil daarin niet "opnieuw beginnen" en ik denk dat ik het iemand anders ook niet echt kan aandoen. (Hiervoor ook persoonlijke redenen, dus ook dát herkenbaar

zaterdag 9 februari 2019 om 20:59
zaterdag 9 februari 2019 om 21:20
Geen probleem mee, maar ik heb dan ook een partner die het niet om een scheet, maar omdat het niet werkte , uitmaakte met zijn ex.
Zelf heb ik geen contact met exen, maar kom ik er een tegen dan drink ik daar gewoon een kop koffie mee en klets ik bij en daar heeft mijn partner ook geen probleem mee.
Een relatie gaat niet zomaar uit.
En als er kinderen zijn dan zou ik problemen hebben met een partner die niet normaal met zijn ex kan omgaan. En geen problemen met een partner die wel normaal met de moeder van zijn kind(eren) kan omgaan.
Zelf heb ik geen contact met exen, maar kom ik er een tegen dan drink ik daar gewoon een kop koffie mee en klets ik bij en daar heeft mijn partner ook geen probleem mee.
Een relatie gaat niet zomaar uit.
En als er kinderen zijn dan zou ik problemen hebben met een partner die niet normaal met zijn ex kan omgaan. En geen problemen met een partner die wel normaal met de moeder van zijn kind(eren) kan omgaan.
Pick your battles and bloom

zaterdag 9 februari 2019 om 21:25

zaterdag 9 februari 2019 om 21:53
Hoeft ook niet, belangrijkste is dat wij, of iig ik, dat wél kunnen. Kun je ook gewoon aannemen zonder steeds met tegenargumenten te komen of vragen als “weet je wel wat echte liefde is of ben je nog nooit zo verliefd geweest”. Heeft er in mijn geval totaal niks mee te maken namelijk.
zaterdag 9 februari 2019 om 21:57
Mag ik heel eerlijk zijn? Dit is zo arrogant, zo stuitend aanmatigend. Het interesseert me echt geen moer of “jij er iets mee kan”. Je weigert te accepteren dat ik gegronde redenen heb, die ik niet met een jong grietje dat niet in staat is buiten haar oogkleppen te kijken ga delen. Echt, waar haal je het vandaan?!
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)