Mannen die omgaan met hun ex

08-02-2019 12:54 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier zoveel topics van forumsters die aangeven dat hun vriend niet over hun ex heen is, of nog steeds bizar veel contact heeft met haar.

Nu vroeg ik me af; vind jij het ok als jouw vriend nog veel contact heeft met zijn ex? Waarom wel/niet? Zelf ben ik blij dat mijn vriend maar 1 ex heeft in het buitenland die hij nooit meer spreekt. Ik heb geen behoefte aan dat gedoe in mijn leven. Ook mannen met kinderen gedate en daar bleef ex constant in contact.
Zelf geen ex'en.
De eerste man was de juiste :-).

Man heeft er wel, maar het is meer dan 15 jaar geleden, in het pré-mobiel tijdperk en hij heeft van geen enkele ex nog gegevens.

Voor hem stopt een relatie en contact als iets gedaan is en ik ben daar echt niet rouwig om. Ik zou geen zin hebben om continu geconfronteerd te moeten worden met ex'en van 20 jaar geleden.

Als er kinderen zijn kan het dan nog anders zijn.
Maar zelfs dan zou ik - uitzonderingen en dringendheden daar gelaten - niet erg happy zijn met dagelijks en veelvuldig contact.

Praat dan desnoods maar 10 minuten bij bij de wekelijkse wissels, maar hoe veel kan je te vertellen hebben over de kinderen als alles goed gaat met die kinderen?

Meer dan "ik sta om 19u voor de deur om Jantje op te halen" of "ga jij volgende week met Jantje naar de tandarts" moet er toch niet gezegd worden tenzij Jantje het kot afgebroken heeft op school of ziek is?
Belg007 schreef:
09-02-2019 22:07
Zelf geen ex'en.
De eerste man was de juiste :-).

Man heeft er wel, maar het is meer dan 15 jaar geleden, in het pré-mobiel tijdperk en hij heeft van geen enkele ex nog gegevens.

Voor hem stopt een relatie en contact als iets gedaan is en ik ben daar echt niet rouwig om. Ik zou geen zin hebben om continu geconfronteerd te moeten worden met ex'en van 20 jaar geleden.

Als er kinderen zijn kan het dan nog anders zijn.
Maar zelfs dan zou ik - uitzonderingen en dringendheden daar gelaten - niet erg happy zijn met dagelijks en veelvuldig contact.

Praat dan desnoods maar 10 minuten bij bij de wekelijkse wissels, maar hoe veel kan je te vertellen hebben over de kinderen als alles goed gaat met die kinderen?

Meer dan "ik sta om 19u voor de deur om Jantje op te halen" of "ga jij volgende week met Jantje naar de tandarts" moet er toch niet gezegd worden tenzij Jantje het kot afgebroken heeft op school of ziek is?
Jij bent vast geen kind van gescheiden ouders en hebt zelf denk ik ook geen kinderen?

Anders kan ik me namelijk niet voorstellen dat je zoiets zegt.
Z0MER schreef:
09-02-2019 22:13
Jij bent vast geen kind van gescheiden ouders en hebt zelf denk ik ook geen kinderen?

Anders kan ik me namelijk niet voorstellen dat je zoiets zegt.
Jouw empathische kwaliteiten moeten nog wat rijpen, zullen we maar denken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
09-02-2019 21:57
Mag ik heel eerlijk zijn? Dit is zo arrogant, zo stuitend aanmatigend. Het interesseert me echt geen moer of “jij er iets mee kan”. Je weigert te accepteren dat ik gegronde redenen heb, die ik niet met een jong grietje dat niet in staat is buiten haar oogkleppen te kijken ga delen. Echt, waar haal je het vandaan?!
Ik denk dat ik net even te veel van de wereld en van menselijke relaties heb gezien om mee te gaan met die 100%.

En dan heb ik het niet over mensen die na 10 jaar relatie, of 30 jaar uit elkaar gaan, maar over hele mensenlevens en hoe die kunnen lopen, ook na het overlijden van een partner op latere leeftijd. Om maar een voorbeeld te noemen.

Soms ontstaat er iets nieuws. Dat kan, dat mag, daarvoor hoef je je niet in te dekken, of af te sluiten. Misschien leef je nog wel vijftig jaar en alleen de tijd zal leren wat er in die jaren nog allemaal zal gebeuren.

Het kan verkeren, zei mijn oma altijd al. Zij heeft 100 mogen worden en de dingen die zij deed toen ze 80 was, had ze op haar 70e niet kunnen voorspellen.
JollyRider schreef:
09-02-2019 22:14
Jouw empathische kwaliteiten moeten nog wat rijpen, zullen we maar denken
Als je niet kan bedenken wat je allemaal over een kind kunt bespreken, als ouders zijnde, dan mist er denk ik eerder bij haar iets van empathisch vermogen? Ik kan zo 100 dingen bedenken.
:blabla:
Z0MER schreef:
09-02-2019 22:18
Ik denk dat ik net even te veel van de wereld en van menselijke relaties heb gezien om mee te gaan met die 100%.

En dan heb ik het niet over mensen die na 10 jaar relatie, of 30 jaar uit elkaar gaan, maar over hele mensenlevens en hoe die kunnen lopen, ook na het overlijden van een partner op latere leeftijd. Om maar een voorbeeld te noemen.

Soms ontstaat er iets nieuws. Dat kan, dat mag, daarvoor hoef je je niet in te dekken, of af te sluiten. Misschien leef je nog wel vijftig jaar en alleen de tijd zal leren wat er in die jaren nog allemaal zal gebeuren.

Het kan verkeren, zei mijn oma altijd al. Zij heeft 100 mogen worden en de dingen die zij deed toen ze 80 was, had ze op haar 70e niet kunnen voorspellen.
Ach ja. Fijn, die kinderlijke zelfverzekerdheid. Geniet er van.

Je weet met al je levenswijsheid vast wel wat er nu gaat gebeuren :rofl:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
09-02-2019 22:22
Ach ja. Fijn, die kinderlijke zelfverzekerdheid. Geniet er van.

Je weet met al je levenswijsheid vast wel wat er nu gaat gebeuren :rofl:
Het is andersom. Jij denkt zeker te weten wat er nu gaat gebeuren. Ik wijs je er juist op dat je dat nooit 100% zeker kan weten.
Moet deze discussie nou? Ieder heeft zijn eigen waarheid.
Z0MER schreef:
09-02-2019 22:24
Het is andersom. Jij denkt zeker te weten wat er nu gaat gebeuren. Ik wijs je er juist op dat je dat nooit 100% zeker kan weten.
Oh, ben jij er ook weer. Het blijft toch bijzonder hoe jij binnen no time irritatie kunt opwekken in om het even welk topic.
@Jolly, ik snap precies wat je bedoelt. Ook ik weet 100% zeker dat ik nooit in een nieuwe relatie zal stappen, na deze. Hetzelfde geldt voor mijn man.

Nog even on topic: ik lig niet wakker van exen van mijn man, hij niet van die van mij. Ik ga nog wel om met mijn 1e vriendje, en zijn vrouw.
Maar er zijn geen kinderen in het spel, dat scheelt denk ik wel.
Z0MER schreef:
09-02-2019 22:24
Je hebt gelijk. Je kunt morgen wel wakker worden en dan ben je ineens een jongetje.
stroman schreef:
10-02-2019 09:34
Je hebt gelijk. Je kunt morgen wel wakker worden en dan ben je ineens een jongetje.
:hihi:
Ligt beetje aan de situatie... maar over het algemeen sta ik er zo in: die relatie is ten einde dus waarom zou je nog contact daarmee zoeken. Kan me voorstellen dat het rare situaties kan veroorzaken. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat die ex (mogelijk onbewust) de relatie beïnvloedt.
Mijn vriend heeft, net als ik, kinderen met zijn ex. Ze hebben dus regelmatig contact. Aardige vrouw, heb ik geen enkele moeite mee.

Ik hoop dat mijn ex en ik ooit zo met elkaar om kunnen gaan, maar ik betwijfel dat. Misschien als er wat tijd overheen gaat, maar dan hoeft het niet meer zo, want dan zal de jongste volwassen zijn.
Mijn ex-man en ik hebben dagelijks contact, niet enkel en alleen over onze kinderen. We zien elkaar meerdere keren per week, ex komt hier ook regelmatig mee-eten of even met de kinderen kletsen of spelen op dagen dat ze bij mij zijn. En als ik de kinderen bij hem ophaal, ben ik ook niet binnen 5 minuten weer weg.

Mijn vriend is daar volledig van op de hoogte en heeft daar geen enkel probleem mee. Hij weet dat het belang en welzijn van de kinderen boven alles gaat en dat hij er geen moment aan hoeft te twijfelen dat er een gevaar is voor mijn relatie met hem. Mijn ex is niet voor niks mijn ex, wel nog steeds een heel goede vriend.

Verder hebben zowel ik, mijn ex-man als m’n huidige vriend met geen enkele ex uit verdere verledens nog contact.
ExploreTheWorld schreef:
10-02-2019 22:14
Mijn ex-man en ik hebben dagelijks contact, niet enkel en alleen over onze kinderen. We zien elkaar meerdere keren per week, ex komt hier ook regelmatig mee-eten of even met de kinderen kletsen of spelen op dagen dat ze bij mij zijn. En als ik de kinderen bij hem ophaal, ben ik ook niet binnen 5 minuten weer weg.

Mijn vriend is daar volledig van op de hoogte en heeft daar geen enkel probleem mee. Hij weet dat het belang en welzijn van de kinderen boven alles gaat en dat hij er geen moment aan hoeft te twijfelen dat er een gevaar is voor mijn relatie met hem. Mijn ex is niet voor niks mijn ex, wel nog steeds een heel goede vriend.

Verder hebben zowel ik, mijn ex-man als m’n huidige vriend met geen enkele ex uit verdere verledens nog contact.

Mooi om dit te lezen en fijn voor de kinderen vooral!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven