Mannen die omgaan met hun ex

08-02-2019 12:54 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier zoveel topics van forumsters die aangeven dat hun vriend niet over hun ex heen is, of nog steeds bizar veel contact heeft met haar.

Nu vroeg ik me af; vind jij het ok als jouw vriend nog veel contact heeft met zijn ex? Waarom wel/niet? Zelf ben ik blij dat mijn vriend maar 1 ex heeft in het buitenland die hij nooit meer spreekt. Ik heb geen behoefte aan dat gedoe in mijn leven. Ook mannen met kinderen gedate en daar bleef ex constant in contact.
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
09-02-2019 12:19
Es war einmal.

Als het morgen uitgaat, dan zul je dus alleen blijven voor de rest van je leven?
Vind je dat echt zo moeilijk voorstelbaar?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-02-2019 12:17
Ja, dat was precies mijn punt. Dat dat op een bepaalde leeftijd lastig wordt.
Ja, maar hij heeft nu een relatie dus het is niet aan de orde.
Stel dat hij zou gaan scheiden of weduwnaar wordt, dan zijn er mensen die geen behoefte hebben aan een nieuwe relatie. Kan ook toch?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-02-2019 12:20
Je hoeft niet aan het begin van volwassenheid te staan om maagd te zijn.
Die maagdelijkheid werd er niet door mij bijgehaald en boeit me ook maar als afgeleide: MIJ is het goed bevallen dat we samen het volwassen leven geleefd hebben, en alles samen ontdekt hebben. Dat gaat aanzienlijk verder dan sex.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
09-02-2019 12:19
Es war einmal.

Als het morgen uitgaat, dan zul je dus alleen blijven voor de rest van je leven? Of als veertiger op zoek gaan naar een vijftienjarige die wél iemand wil die alles al eens heeft meegemaakt? Hoe zie je dat voor je? Of denk je echt een leeftijdgenoot te vinden die nog nooit een relatie heeft gehad?

Mijn man en ik hebben elkaar ontmoet toen we begin 20 waren en de ervaringen die we daarvoor hebben opgedaan hebben ons nooit gehinderd. Eerder verrijkt. We wisten daardoor beter wat we wel en vooral niet wilden in een relatie.
Hij zegt toch juist dat hij als vijftiger geen behoefte heeft aan een meisje/vrouw dat aan het begin van haar leven staat?
JollyRider schreef:
09-02-2019 12:20
Vind je dat echt zo moeilijk voorstelbaar?
Nee hoor, het is jouw feestje. Alleen ik denk dat je het niet met zoveel stelligheid kunt zeggen. Je kent alleen maar een leven samen met je vrouw, dus je hebt geen idee hoe je reageert als dat wegvalt.
minnimouse schreef:
09-02-2019 12:22
Ja, maar hij heeft nu een relatie dus het is niet aan de orde.
Stel dat hij zou gaan scheiden of weduwnaar wordt, dan zijn er mensen die geen behoefte hebben aan een nieuwe relatie. Kan ook toch?
Ja, die zijn er heel veel! Ik bedoelde gewoon dat je van jezelf niet weet hoe je in die situatie zal reageren.
JollyRider schreef:
09-02-2019 12:22
Die maagdelijkheid werd er niet door mij bijgehaald en boeit me ook maar als afgeleide: MIJ is het goed bevallen dat we samen het volwassen leven geleefd hebben, en alles samen ontdekt hebben. Dat gaat aanzienlijk verder dan sex.
Dat is mooi! Ik mag hopen dat alles wat je samen mee hebt gemaakt verder dan seks gaat.
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
09-02-2019 12:24
Nee hoor, het is jouw feestje. Alleen ik denk dat je het niet met zoveel stelligheid kunt zeggen. Je kent alleen maar een leven samen met je vrouw, dus je hebt geen idee hoe je reageert als dat wegvalt.
Ah, die argumentatielijn. Werd eerst jaren gebruikt om te vertellen dat ik niet kon weten dat ik bij mijn vrouw zou blijven, en dat wordt nu dus dat ik niet kan weten wat ik wil. Grappig om te zien hoe ouder worden niets nieuws brengt, ook al lijkt het anders :D
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-02-2019 12:24
Ja, die zijn er heel veel! Ik bedoelde gewoon dat je van jezelf niet weet hoe je in die situatie zal reageren.
Dat klopt, iemands mening kan over 10 jaar weer anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-02-2019 12:24
Ja, die zijn er heel veel! Ik bedoelde gewoon dat je van jezelf niet weet hoe je in die situatie zal reageren.
Wat helpt:

- ik was al volledig ingesteld op een leven zonder partner, tegen de tijd dat onze relatie permanent begon te worden. Voor mij is “single” niet “gebrek aan partner”, maar een positieve keuze. Maakt me verder niet uit of dat geloofd wordt, maar ja, ik wéét vrij zeker dat ik nooit op zoek zal gaan naar een relatie.
- mijn leven zoals het geweest is, is me veel te goed bevallen om zelfs masr te proberen zoiets ooit opnieuw te vinden.

Natuurlijk is weinig 100% zeker, maar binnen de foutmarges van het bestaan weet ik 100% zeker dat ik nog nooit een spoor van interesse, verliefdheid of zelfs maar geilheid heb gehad voor een ander, en dat dat ook niet gast gebeuren in de pakweg laatste 10 a 20 jaar van mijn leven :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-02-2019 12:25
Dat is mooi! Ik mag hopen dat alles wat je samen mee hebt gemaakt verder dan seks gaat.
Heel veel verder :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als je nooit vrijgezel bent geweest, dan is het moeilijk voorspelbaar welke behoeften je zou hebben als vrijgezelle veertiger.

Wie weet dat je ineens zin krijgt om het een en ander uit te proberen. Niks mis mee, toch?

Ik ben zelf blij dat ik juist in mijn jonge jaren al geëxperimenteerd heb, dat maakt dat ik daar nu geen nieuwsgierigheid meer naar voel.
Alle reacties Link kopieren
Als zij vrienden zijn gebleven vind ik het prima. Dan zijn zij in het heden gewoon vrienden en doet het verleden er niet toe. Maar zou het niet trekken als ze nog ruzie hebben over de app ofzo of als een ex ineens uit het niets wil afspreken. Dan zou ik denken wat moeten ze nog met elkaar? En zou de vraag branden of ze wel over elkaar heen zijn.
ik vond dat bij mijn toenmalige relatie ook niet erg, ze hadden samen 3 kinderen dus alleen maar goed dat er niet altijd strijd is met elkaar.
Tot dat hij het uitmaakte en weer met haar ging, toen had ik toch gewenst dat ze het niet goed met elkaar konden vinden.
Bij die ex van mij die nog steeds een vriend is, ging het zo: We waren eerst een paar jaar vrienden/ collega's. Vervolgens begonnen we ons af te vragen of er niet iets meer tussen ons was, omdat we het zo goed met elkaar konden vinden. We zoenden op een dronken avondje, belandden in bed en besloten daarna het te gaan proberen.

Na een maand of twee kwamen we erachter dat we toch niet op die manier geïnteresseerd in elkaar waren, dit was een gezamenlijke realisatie.

Daarna waren we weer vrienden en gebeurde er niks seksueels tussen ons, de situatie was weer zoals voor die paar maanden.

Nog eens een jaar later ontmoette ik mijn huidige man, waarmee ik nu al 12 jaar samen ben. Hij heeft gelukkig geen moeite met deze vriend, ook omdat het zo duidelijk is voor iedereen hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet fijn als een man nog veel omgaat met zijn ex of veel over haar praat. Maar dat komt voor een groot deel ook doordat ik vrij onzeker kan zijn in een relatie.
JollyRider schreef:
09-02-2019 12:33
Wat helpt:

- ik was al volledig ingesteld op een leven zonder partner, tegen de tijd dat onze relatie permanent begon te worden. Voor mij is “single” niet “gebrek aan partner”, maar een positieve keuze. Maakt me verder niet uit of dat geloofd wordt, maar ja, ik wéét vrij zeker dat ik nooit op zoek zal gaan naar een relatie.
- mijn leven zoals het geweest is, is me veel te goed bevallen om zelfs masr te proberen zoiets ooit opnieuw te vinden.

Natuurlijk is weinig 100% zeker, maar binnen de foutmarges van het bestaan weet ik 100% zeker dat ik nog nooit een spoor van interesse, verliefdheid of zelfs maar geilheid heb gehad voor een ander, en dat dat ook niet gast gebeuren in de pakweg laatste 10 a 20 jaar van mijn leven :)
Ik snap dat echt heel goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
09-02-2019 12:35
Als je nooit vrijgezel bent geweest, dan is het moeilijk voorspelbaar welke behoeften je zou hebben als vrijgezelle veertiger.

Wie weet dat je ineens zin krijgt om het een en ander uit te proberen. Niks mis mee, toch?

Ik ben zelf blij dat ik juist in mijn jonge jaren al geëxperimenteerd heb, dat maakt dat ik daar nu geen nieuwsgierigheid meer naar voel.
Niks mis mee inderdaad. Ik ben alleen al best lang verrast door de behoefte van mensen om mij te vertellen dat ik niet zeker kan zijn van de dingen waar ik zeker van ben.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-02-2019 12:58
Ik snap dat echt heel goed hoor.
:) mooi (hoe onnozel ook eigenlijk, maar ik vind het fijn begrepen te worden)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Jolly , maar jij hebt toch ook een tijdje geleden een topic gehad waarin je schreef dat het eigenlijk niet meer is met je echtgenote wat het zou moeten zijn.
Al heel lang niet meer.
Maar dat weggaan geen optie is ?
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
09-02-2019 13:15
Jolly , maar jij hebt toch ook een tijdje geleden een topic gehad waarin je schreef dat het eigenlijk niet meer is met je echtgenote wat het zou moeten zijn.
Al heel lang niet meer.
Maar dat weggaan geen optie is ?
Klopt min of meer, dat was de explosie van een lange crisis. En ja, die had in scheiding kunnen eindigen vermoedelijk. Maar tegelijk moet ik constateren dat die dreiging voor ons beiden zo onaanvaardbaar was dat we onze relatie terug op de rails hebben gezet, en het is nu weer beter dan ooit.

Was scheiden dan echt een optie? Waarschijnlijk wel. En toch, de feiten liggen anders. Geen scheiding, wel een crisis volledig overwonnen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
09-02-2019 13:20
Klopt min of meer, dat was de explosie van een lange crisis. En ja, die had in scheiding kunnen eindigen vermoedelijk. Maar tegelijk moet ik constateren dat die dreiging voor ons beiden zo onaanvaardbaar was dat we onze relatie terug op de rails hebben gezet, en het is nu weer beter dan ooit.

Was scheiden dan echt een optie? Waarschijnlijk wel. En toch, de feiten liggen anders. Geen scheiding, wel een crisis volledig overwonnen.
Dat is fijn te horen ! Goed dat jullie er beter dan ooit zijn uitgekomen.

Maar stel, stel dat het toch tot een scheiding gekomen zou zijn, dan had je bij voorbaat geweten voor altijd alleen te zullen blijven ?
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
09-02-2019 13:25
Dat is fijn te horen ! Goed dat jullie er beter dan ooit zijn uitgekomen.

Maar stel, stel dat het toch tot een scheiding gekomen zou zijn, dan had je bij voorbaat geweten voor altijd alleen te zullen blijven ?
Ja. Dat is echt 100% zeker. Kan ik wel uitleggen, maar niet op dit forum :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Mooi Jolly, fijn om te lezen dat jullie het nu weer zo goed hebben samen.


Ik heb totaal geen probleem met contact met exen. Ik hoef zijn ex niet te ontmoeten, maar ik vind het prima als hij met haar appt of soms afspreekt om even bij te kletsen. Mijn ex zien we nog met enige regelmaat, en ik geloof dat zijn nieuwe vriendin ook geen moeite heeft met mij.
JollyRider schreef:
09-02-2019 13:29
Ja. Dat is echt 100% zeker. Kan ik wel uitleggen, maar niet op dit forum :)
Nee, want dat is het commentaar niet van de lucht en moet je nog meer uitleggen. :cheer:

Volgens mij ben je een bijzonder intellectuele man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven