Mannen hebben online geen manieren meer

07-04-2019 12:52 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van bot vragen of je anaal doet als openingszin op datingapps, niks terugzeggen na een match tot een date plannen en je daarna opeens blokkeren... het lijkt wel alsof mannen online elke vorm van respect verloren zijn.

In het dagelijks leven was je gewoon een onbeschofte zak als je zoiets deed. Online lijkt het volstrekt normaal. Ik ben tegenwoordig al blij verrast als ze netjes zeggen dat de interesse er toch niet is. En dan hebben we het over net-uitziende mannen met een goede opleiding en dito baan, geen Sjonnies die met geld en dure auto's op de foto staan.
Sommige gesprekken lopen direct goed. Ontspannen vriendelijk, gezellig. Vraag je af of je, als dit niets wordt, wel een leuke avond kan hebben met iemand.

Mannen die op hun profiel zeggen dat ze "van knuffelen houden" sloeg ik direct over.

En verder had ik denk ik onwijs veel geluk dat ik mijn lief als eerste Tinder date had.

Had wel een paar dates gehad met een man van een echte dating site, maar die was bij nader inzien echt niets voor mij. Plus zijn hele Facebook stond vol met FvD shit. Daar heb ik echt niks mee.
Elpis schreef:
09-04-2019 15:21
Ik neem zelf het voortouw. Wachten tot hij mij uitvraagt of zijn nummer geeft wil ik niet. Al denk ik dus dat ik minder snel moet willen afspreken. Laat hem daar maar mee komen. Wat ik wel vind is dat hij naar mijn stad moet komen de eerste date, tenzij het anders uitkomt. Dan weet ik ook gelijk of hij moeite wil doen voor mij. Betalen doe ik graag 50/50 tenzij hij aandringt te willen betalen. Geef zelf nooit fooi, woon niet in Amerika immers en personeel krijgt hier prima betaald.
Ik zocht een bepaald type man. Iemand die mij graag wilde zien omdat hij mij leuk vond niet omdat ik het voorstel deed.
Afspreken deden we in een stad in het midden. Je mag er beide wel wat moeite voor doen. Ik heb altijd aangeboden de rekening te delen maar geen enkele man heeft dat van mij geaccepteerd. Ik ga er dan ook niet over doorzagen maar vind wel dat het delen van de rekening vanzelfsprekend moet zijn in de basis.
Ik vind geen fooi geven als de bediening goed is en zeker als je toch in een wat hoger segment restaurant gaat eten onbeschoft. Dat je bij de snackbar geen fooi geeft dat snap ik. Ik had een man er niet op afgeschreven maar ik vond het wel positief als het wel gebeurde. Ik houd zelf ongeveer 10% aan.
Interessant topic. Elpis zou het niet te maken kunnen hebben met het type mannen waar je mee matcht? Of juist wat je zelf uitstraald d.m v. Je profiel? Ik maak dit soort dingen eigenlijk weinig mee op tinder. Mannen waar ik mee gedate heb (en dat zijn er echt veel inmiddels) stellen uit zichzelf een date voor, komen graag mijn kant op en staan erop alles te betalen. Helaas heb ik er vooralsnog geen relatie aan overgehouden.
Kusjesvoorallemaal schreef:
09-04-2019 18:52
Ik zocht een bepaald type man. Iemand die mij graag wilde zien omdat hij mij leuk vond niet omdat ik het voorstel deed.
Afspreken deden we in een stad in het midden. Je mag er beide wel wat moeite voor doen. Ik heb altijd aangeboden de rekening te delen maar geen enkele man heeft dat van mij geaccepteerd. Ik ga er dan ook niet over doorzagen maar vind wel dat het delen van de rekening vanzelfsprekend moet zijn in de basis.
Ik vind geen fooi geven als de bediening goed is en zeker als je toch in een wat hoger segment restaurant gaat eten onbeschoft. Dat je bij de snackbar geen fooi geeft dat snap ik. Ik had een man er niet op afgeschreven maar ik vond het wel positief als het wel gebeurde. Ik houd zelf ongeveer 10% aan.
Ja, ik heb het denk ik te graag onder controle, misschien uit angst dat als ik niet vraag het niet gebeurt.

Als ik naar een goed restaurant ga rond ik wel af naar boven, maar om fooi te geven in een cafe, daar zie ik het nut niet zo van in. Ik zou wel afknappen op onbeschoft gedrag, zogenaamd de portemonnee vergeten zijn, of alles vies vinden.
Ontzettend herkenbaar. Niet alleen persoonlijk, ook van vriendinnen hoor ik dat ze nog voordat er een gesprek op gang is gekomen monologen van mannen in de vorm van dickpics moeten aanzien.
Piemels op zichzelf vind ik nog best lelijke dingen trouwens. Het kan me ook niet opwinden. Ik heb ze liever in actie.
Elpis schreef:
09-04-2019 23:21
Ja, ik heb het denk ik te graag onder controle, misschien uit angst dat als ik niet vraag het niet gebeurt.

Als ik naar een goed restaurant ga rond ik wel af naar boven, maar om fooi te geven in een cafe, daar zie ik het nut niet zo van in. Ik zou wel afknappen op onbeschoft gedrag, zogenaamd de portemonnee vergeten zijn, of alles vies vinden.
Als het niet gebeurt is hij niet de man voor jouw. Zo simpel kan je het ook zien.

Het is wel appart om te lezen dat sommige vrouwen over het algemeen rotzakken aantrekken en andere voornamelijk leuke.

Heb je een toekomst visie? Weet je wat je wil en wat voor man bij je past? Want dat is wel goed om eerst heel duidelijk voor jezelf te weten. Wat moet een man toe kunnen voegen aan jouw leven?
Normen en waarden, politieke voorkeur, geloofsovertuiging, wel of geen kinderen en ambitie. Het voorkomt een hoop gevechten als dergelijke punten overeen komen.

Leuke mannen vallen op leuke vrouwen. Dus zorg ervoor dat je de leukste versie van jezelf wordt en dan komt de rest ook wel.
Elpis schreef:
09-04-2019 23:21
Maar als de man in kwestie jou niet op date vraagt, vind hij jou gewoon toch niet leuk genoeg?

Door “te graag” controle te willen hebben en mannen te vragen als ze jou niet vragen, zeg je impliciet dat jij meer moeite wil doen dan de man in kwestie (jij vind hem leuker dan hij jou).

Dan begin je gelijk in je omgang al met de verkeerde dynamiek en waarschijnlijk ook de verkeerde man.
Cleidy36 schreef:
10-04-2019 06:50
Maar als de man in kwestie jou niet op date vraagt, vind hij jou gewoon toch niet leuk genoeg?

Door “te graag” controle te willen hebben en mannen te vragen als ze jou niet vragen, zeg je impliciet dat jij meer moeite wil doen dan de man in kwestie (jij vind hem leuker dan hij jou).

Dan begin je gelijk in je omgang al met de verkeerde dynamiek en waarschijnlijk ook de verkeerde man.
Waarom gaat die regel andersom niet op? Als man wil je toch ook uit met een vrouw die graag bij jou wil zijn?

Hoewel, als je alleen maar uit bent op seks zal het minder uitmaken misschien.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik denk de categorie mannen die TO aantrekt (de eikels zonder manieren), boeit het geen fuck.
BWitched schreef:
10-04-2019 07:24
Waarom gaat die regel andersom niet op? Als man wil je toch ook uit met een vrouw die graag bij jou wil zijn?

Omdat het in bijna alle gevallen in de natuur het mannetje is die het vrouwtje het hof probeert te maken.
Ook bij de mens is dat eeuwen zo geweest. Maar sinds de afgelopen 50 jaar vinden we dat ineens hopeloos ouderwets. Maar het natuurlijke instinkt is er echt nog niet uit.

Het wil trouwens niet zeggen dat je maar achterover moet leunen en verder niks doen. Leuke mannen zoeken leuke vrouwen en visa versa.

En in de basis is het toch echt belangrijk om dezelfde soort normen en waarden te hebben. De manier waarop je tegen de wereld aankijkt. Of je een gezin wil of juist niet.
Dat geeft wel rust in de omgang. Wil niet zeggen dat je een soort Siamese tweeling moet zijn die alles hetzelfde leuk vindt. Maar waarden, normen en het toekomstpersperctief moeten wel overeenkomen.
Zo'n man zou je zoon zijn, hoe sneu! Maar tegelijk vraag ik me af wat een vrouw nou op Tinder zoekt. Ik ben nieuwsgierig naar de beweegredenen van zo'n vrouw, niet naar Tinder!
Niet zo zuuur!!!
zilverlach schreef:
10-04-2019 08:48
Zo'n man zou je zoon zijn, hoe sneu! Maar tegelijk vraag ik me af wat een vrouw nou op Tinder zoekt. Ik ben nieuwsgierig naar de beweegredenen van zo'n vrouw, niet naar Tinder!
Wat je überhaupt op Tinder doet?

Het is een middel om mensen te leren kennen met een bepaald doel. Voor mij was dat een leuke relatie.

Maar vanwaar de denigrerende toon in je post?
10-04-2019 08:42
Omdat het in bijna alle gevallen in de natuur het mannetje is die het vrouwtje het hof probeert te maken.
Ook bij de mens is dat eeuwen zo geweest. Maar sinds de afgelopen 50 jaar vinden we dat ineens hopeloos ouderwets. Maar het natuurlijke instinkt is er echt nog niet uit.

Ach, in de natuur eet soms het vrouwtje het mannetje op na het paren en bij bonobo's zijn vrouwtjes de baas. Er zijn zelfs dieren die zich zonder paren kunnen voortplanten (niet veel, maar ze bestaan wel). Dat 'de natuur' argument vind ik zo kul, alleen maar om culturele patronen te vergoeilijken. Versieren gaat om spanning, flirten gaat om zorgen dat de ander zich goed voelt, van beide kanten. Ik heb vooral het idee dat daten bij sommigen voorla een taak wordt en als er iets niet sexy of spannend is is het wel een soort van sollicitatie gesprek. Dat is mijns inziens eerder 'tegen natuurlijk' dan dat een vrouw weet wat ze wel of niet wil. Bij dat laatste kun je prima lol beleven aan daten en het leren kennen van iemand.

En in de basis is het toch echt belangrijk om dezelfde soort normen en waarden te hebben. De manier waarop je tegen de wereld aankijkt. Of je een gezin wil of juist niet.
Dat ben ik met je eens. Dezelfde waarden enormen is belangrijker dan allebei toevallig Game of Thrones leuk vinden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
10-04-2019 09:32
Dat ben ik met je eens. Dezelfde waarden enormen is belangrijker dan allebei toevallig Game of Thrones leuk vinden.
Inderdaad... soms lijkt daten net een sollicitatiegesprek onder het mom van ' ik weet wat ik wel en niet wil'.
Daar voel ik me ongemakkelijk bij want ik kan toch geen relatie overwegen met iemand die ik helemaal nog niet ken?
Daten moet leuk zijn, gewoon wijntje, lunch, diner onder het mom van gezellig levenservaringen uitwisselen, kletsen zonder dat daar gelijk consequenties uit getrokken moeten worden....
Verwachtingspatronen zijn spoilers.
Tegenlicht schreef:
10-04-2019 10:03
Inderdaad... soms lijkt daten net een sollicitatiegesprek onder het mom van ' ik weet wat ik wel en niet wil'.
Daar voel ik me ongemakkelijk bij want ik kan toch geen relatie overwegen met iemand die ik helemaal nog niet ken?
Daten moet leuk zijn, gewoon wijntje, lunch, diner onder het mom van gezellig levenservaringen uitwisselen, kletsen zonder dat daar gelijk consequenties uit getrokken moeten worden....
Verwachtingspatronen zijn spoilers.
Verwachtingen zijn zeker spoilers maar intenties en grenzen zijn goed om te hebben.
En dan zijn er dingen ach daar kan ik mee leven of echte dealbreakers.

Als zowel mijn vriend als ik kijharde verwachtingen hadden was het nooit wat geworden. Alleen al omdat ik een kind heb en hij in princiepe geen kinderen wilde.
En omdat onze leven echt compleet anders zijn.
Maar op een gekke manier klopt alles gewoon tussen ons.
10-04-2019 08:42
Dat vinden we inderdaad hopeloos ouderwets. Dat heet emancipatie. Maar gek genoeg verwachten veel vrouwen blijkbaar toch nog steeds dat mannen het voortouw nemen en consumpties betalen. Nep-emancipatie noem ik dat.
Online daten doe ik niet aan.
En die keren dat ik een man op date vroeg zijn me slecht bevallen.
Fooi geven vind ik ook onzin
Horeca is al prijzig genoeg. Personeel heeft er zelf voor gekozen in de horeca te werken.
JuriaanB schreef:
10-04-2019 21:08
Dat vinden we inderdaad hopeloos ouderwets. Dat heet emancipatie. Maar gek genoeg verwachten veel vrouwen blijkbaar toch nog steeds dat mannen het voortouw nemen en consumpties betalen. Nep-emancipatie noem ik dat.
Ik zie geen probleem. Zal de eerste zijn die toegeeft dat ik erg slecht geëmancipeerd ben ;)

Vandaar is het dus belangrijk dat je normen en waarden in overeenstemming zijn met elkaar.

Maar ik kan prima voor mezelf zorgen dus daar heb ik een man niet voor nodig. En ook niet om mn drankjes op het terras te betalen. Maar ik hou er wel van als een man galant is.
anoniem_380590 wijzigde dit bericht op 10-04-2019 23:17
39.76% gewijzigd
JuriaanB schreef:
10-04-2019 21:08
Daar ben ik het helemaal mee eens. En niet onderbouwd verwijzen naar het dierenrijk vind ik zo makkelijk.
BWitched schreef:
10-04-2019 07:24

Hee! (off-topic) Leuk om jou terug te zien!
Elpis schreef:
09-04-2019 23:34
Piemels op zichzelf vind ik nog best lelijke dingen trouwens. Het kan me ook niet opwinden. Ik heb ze liever in actie.
Als je als man zegt dat je grote schaamlippen lelijk vindt ben je de klos, maar je kunt wel zonder enieg tegenreactie als vrouw zeggen dat je piemels lelijk vindt. Hm...
Antoon69 schreef:
11-04-2019 00:01
Hee! (off-topic) Leuk om jou terug te zien!
Wat lief, dank je wel.
JuriaanB schreef:
11-04-2019 12:44
Als je als man zegt dat je grote schaamlippen lelijk vindt ben je de klos, maar je kunt wel zonder enieg tegenreactie als vrouw zeggen dat je piemels lelijk vindt. Hm...
Ik vind vagina's ook lelijk. Die dingen zijn niet gemaakt om naar te kijken.
Elpis schreef:
11-04-2019 16:11
Ik vind vagina's ook lelijk. Die dingen zijn niet gemaakt om naar te kijken.
Je hebt hele mooie, vind ik dan. Maar ook hele lelijke, vind ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven