Mannen...

06-11-2010 20:15 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag: stijgt een vrouw in waarde nadat ze een kind ter wereld heeft gebracht, of daalt ze juist?

Dit vroeg ik me af nadat de zoveelste vriendin (toevallig allemaal moeders) van me door haar vent was verlaten voor een andere vrouw. Ikzelf ben nog single. Heb een langere relatie achter de rug, maar geniet nu van mijn ongecompliceerde leventje.

Na wat zelfonderzoek (het recht-op-de-man-af-vragen en het als single vrouw proberen te versieren van een gebonden vent) is me duidelijk geworden dat mannen A. zeggen, maar B. bedoelen.

M.a.w.: in woorden blijkt antwoord A., in daden is het antwoord B. In eerste instantie waren de mannen vol lof over hun vrouw - de moeder van hun kind(-eren). Maar naarmate ik verder vroeg (en vooral: naarmate men verder dronk) bleek dat de mannen wier vrouw inmiddels gebaard had, hun seksuele behoeften met name opzochten bij kinderloze vrouwen, en moest ik moeite doen om de loser in kwestie uiteindelijk van me af te schudden.

Ik heb altijd gedacht dat je als vrouw een prestatie levert met het baren van een kind. Niets is minder waar: kennelijk degradeer je jezelf tot een waardeloos, oninteressant, afgedankt en (letterlijk) uitgewoond stuk vlees.

Dus: bij deze roep ik alle moeders op om zich dan ook maar onwaardig te gedragen. We moeten die kerels met hun eigen wapen verslaan!
Ik heb nog weinig zoveel kortzichtigheid gelezen als in dit topic. Ik vind het gewoon op bizarre wijze vermakelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Spijtig van de tenen en de zieltjes, maar ik ga het niet mooier maken dan het is. Ik kan alleen maar vurig hopen dat die dubbele moraal ooit echt verdwijnt.
Nu ben ik wel benieuwd of jij single bent of niet...
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Goh, jij vindt jezelf wel helemaal tha bomb hè, als kindloze (en dus ongeschonden) vrouw. Want dat is eigenlijk wat je hier bedoelt, dat jij nog zo erg in de smaak valt bij alle mannen, vooral bij die arme kerels die zo'n uitgewoond en seksloos moedertje thuis hebben zitten.

Lekker groepje vrienden heb je daar trouwens ook. Zijn wel erg veel vriendinnen die verlaten zijn door hun man/vriend. En dan jouw opvattingen hierbij...misschien zegt het meer iets over het milieu waar jij je in bevindt dan over de algemene opvatting van mannen hierin.
quote:sweetfirefly schreef op 06 november 2010 @ 21:02:

Nu ben ik wel benieuwd of jij single bent of niet... Of al bij zijn hoer zit of nog bij zijn heilige.

ik denk nog bij zijn moeder
quote:sweetfirefly schreef op 06 november 2010 @ 21:02:

Nu ben ik wel benieuwd of jij single bent of niet...was voor Frankie33 bedoeld......
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Sjee, nooit gedacht dat ik nog eens zou eindigen als een gevallen hoer... ;)
@Hatseklats: dat is jouw invulling. Het milieu waarin ik me bevind is heel divers: onder de mannen over wie ik het heb, zit een anesthesioloog, een leraar Engels, een timmerman, een oogarts en twee sales-managers.

Zeg jij me maar wat voor een milieu dat volgens jou is.
Dat zegt meer over het dalen in waarde van die mannen dan over het dalen in waarde van moeders.
Als ik een zelfonderzoekje bij míjn vriendenkring doe, dan zijn van de vijf stellen die kinderen hebben gekregen er vier gewoon nog bij elkaar en is één stel uit elkaar. Zij heeft hem verlaten. Dusss....
quote:madameke schreef op 06 november 2010 @ 21:10:

@Hatseklats: dat is jouw invulling. Het milieu waarin ik me bevind is heel divers: onder de mannen over wie ik het heb, zit een anesthesioloog, een leraar Engels, een timmerman, een oogarts en twee sales-managers.

Zeg jij me maar wat voor een milieu dat volgens jou is.Maareh, zelf snap je toch ook wel dat je onderzoekje niet bepaald betrouwbaar is?
De meeste willen wel een ander, maar die ander wil hem niet.

(spreek uit ervaring) Dus gaat het feest niet door.
quote:Stromboli schreef op 06 november 2010 @ 21:12:

Als ik een zelfonderzoekje bij míjn vriendenkring doe, dan zijn van de vijf stellen die kinderen hebben gekregen er vier gewoon nog bij elkaar en is één stel uit elkaar. Zij heeft hem verlaten. Dusss....In mijn omgeving zijn alle stellen met kinderen nog bij elkaar. Van de stellen zonder kinderen zijn er de afgelopen jaren drie uit elkaar gegaan waarbij het 2 keer de keus vd vrouw was. Maar goed, wat zegt dat nu voor de hele populatie?
Of hun happigheid heeft niets te maken met het feit dat hun partner een/meerdere kind(eren) heeft/hebben gebaard. Dat ze altijd al snel zouden toehappen als iemand zich op een presenteerblaadje aandient.
quote:hanZie schreef op 06 november 2010 @ 21:15:

[...]

In mijn omgeving zijn alle stellen met kinderen nog bij elkaar. Van de stellen zonder kinderen zijn er de afgelopen jaren drie uit elkaar gegaan waarbij het 2 keer de keus vd vrouw was. Maar goed, wat zegt dat nu voor de hele populatie?Precies, dat zegt niks. Net zoals het zelfonderzoekje van TO.
Als ik een nieuwe relatie zou willen zou mijn voorkeur wel uit gaan naar iemand zonder kinderen. Maar vlg mij is dfat niet wat to bedoeld.
@Hanzie: dat snap ik best. En voor de volledigheid: ik heb het hier over mijn eigen bevinding, en dus niet over een feit. De reden waarom ik mijn mening op een forum gezet heb, is dat ik de mening van anderen hierover graag zou willen horen. En ik moet zeggen: die meningen zijn tot dusverre best interessant.
quote:lemoos schreef op 06 november 2010 @ 21:08:

Sjee, nooit gedacht dat ik nog eens zou eindigen als een gevallen hoer... ;)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:lemoos schreef op 06 november 2010 @ 21:17:

Of hun happigheid heeft niets te maken met het feit dat hun partner een/meerdere kind(eren) heeft/hebben gebaard. Dat ze altijd al snel zouden toehappen als iemand zich op een presenteerblaadje aandient.
In mijn omgeving zijn de stellen met kinderen ook nog allemaal bij elkaar. En die zijn allemaal begin of midden twintig(jeweetwel, met die relaties die zogenaamd gedoemd te mislukken zijn)
quote:madameke schreef op 06 november 2010 @ 21:10:

Zeg jij me maar wat voor een milieu dat volgens jou is.Zo'n milieu staat nog niet gelijk aan een hoge moraal.
quote:madameke schreef op 06 november 2010 @ 20:15:

Vraag: stijgt een vrouw in waarde nadat ze een kind ter wereld heeft gebracht, of daalt ze juist?

Huh? Jij stelt zo'n vraag terwijl je eigenlijk juist vooral als méns behandeld wil worden, ipv naar je bezigheden?

Maar als antwoord; Natuurlijk niet, geen van beiden. Hoe dom moet je zijn om te denken dat het wel het geval is.

Dit vroeg ik me af nadat de zoveelste vriendin (toevallig allemaal moeders) van me door haar vent was verlaten voor een andere vrouw. Ikzelf ben nog single. Heb een langere relatie achter de rug, maar geniet nu van mijn ongecompliceerde leventje.

Heerlijk ongecompliceerd. Zo ongecompliceerd dat je je druk gaat maken over achterlijkheden.

Na wat zelfonderzoek (het recht-op-de-man-af-vragen en het als single vrouw proberen te versieren van een gebonden vent) is me duidelijk geworden dat mannen A. zeggen, maar B. bedoelen.

Waarschijnlijk dalen vrouwen die dit soort zelfonderzoek doen in ieder geval wel in de achting. En tja, dan krijg je minder zuivere resultaten

M.a.w.: in woorden blijkt antwoord A., in daden is het antwoord B. In eerste instantie waren de mannen vol lof over hun vrouw - de moeder van hun kind(-eren). Maar naarmate ik verder vroeg (en vooral: naarmate men verder dronk) bleek dat de mannen wier vrouw inmiddels gebaard had, hun seksuele behoeften met name opzochten bij kinderloze vrouwen of aandacht/ een leuk gesprek? Was de gesprekstof wellicht eens anders? Algemene zaken in plaats van geklets over kinderen ? Logisch dat een man ook wel eens over iets anders wil kletsen. , en moest ik moeite doen om de loser in kwestie uiteindelijk van me af te schudden.

Triest hoor, dat je ze van je af moet schudden. Ik geloof er niets van. Zelfs een man die ja zegt terwijl hij nee bedoeld, begrijpt nog wel dat je naar een vrouw die nee zegt moet luisteren.

Ik heb altijd gedacht dat je als vrouw een prestatie levert met het baren van een kind. Niets is minder waar: kennelijk degradeer je jezelf tot een waardeloos, oninteressant, afgedankt en (letterlijk) uitgewoond stuk vlees.

Dat kan zomaar gebeuren. Daar kun je ook voor waken. Als je het toelaat kan ik me voorstellen dat je in achting daalt. Nog niet dat een man dan op zoek gaat naar iets kinderloos. Wel naar de partner als partner.

Dus: bij deze roep ik alle moeders op om zich dan ook maar onwaardig te gedragen. We moeten die kerels met hun eigen wapen verslaan!Je komt gefrustreerd over. Verlaten voor een kinderloos exemplaar?
die mannen hangen wel in de kroeg terwijl het gevallen vrouwtje thuis moet blijven bij de kinderen want ja manlief heeft zo hard gewerkt en moet er even uit samen met zijn vrienden. waarschijnlijk speelt hij alleen met de kinderen en de zorgtaken liggen bij de moeder, die uiteraard naast een parttime baan ook nog eens het huishouden doet.

in mijn ogen daalt dit soort man juist in waarde....
Ons grootste "wapen" is juist ons kind!
quote:madameke schreef op 06 november 2010 @ 20:54:

@Hanzie: niet pas bevallen. Tenminste, niet bij allemaal. Een vrouw wel, nota bene de dag na de geboorte van hun dochtertje. De rest allemaal in de jaren nadat hun eerste geboren was.Laat me raden: allemaal typetjes die vonden dat ze geen tijd meer in hun partner hoefden te investeren nadat ze hun partner een kind hadden geschonken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven