Mannen...

06-11-2010 20:15 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag: stijgt een vrouw in waarde nadat ze een kind ter wereld heeft gebracht, of daalt ze juist?

Dit vroeg ik me af nadat de zoveelste vriendin (toevallig allemaal moeders) van me door haar vent was verlaten voor een andere vrouw. Ikzelf ben nog single. Heb een langere relatie achter de rug, maar geniet nu van mijn ongecompliceerde leventje.

Na wat zelfonderzoek (het recht-op-de-man-af-vragen en het als single vrouw proberen te versieren van een gebonden vent) is me duidelijk geworden dat mannen A. zeggen, maar B. bedoelen.

M.a.w.: in woorden blijkt antwoord A., in daden is het antwoord B. In eerste instantie waren de mannen vol lof over hun vrouw - de moeder van hun kind(-eren). Maar naarmate ik verder vroeg (en vooral: naarmate men verder dronk) bleek dat de mannen wier vrouw inmiddels gebaard had, hun seksuele behoeften met name opzochten bij kinderloze vrouwen, en moest ik moeite doen om de loser in kwestie uiteindelijk van me af te schudden.

Ik heb altijd gedacht dat je als vrouw een prestatie levert met het baren van een kind. Niets is minder waar: kennelijk degradeer je jezelf tot een waardeloos, oninteressant, afgedankt en (letterlijk) uitgewoond stuk vlees.

Dus: bij deze roep ik alle moeders op om zich dan ook maar onwaardig te gedragen. We moeten die kerels met hun eigen wapen verslaan!
Haha, wat een discussie. Wat maakt het nou uit of je kinderen hebt of niet? Als je sexy bent ben je sexy. En als een man van je houdt, gaat hij niet bij je weg..
Sorry maar ik vind het grotendeels wel bullshit..

Waarom zouden moeders er niet jong en knap uit kunnen zien?

Daarnaast zijn er ook genoeg vrouwen zonder kinderen die er onverzorgd en niet knap uitzien..

En voor een kind kies je samen.

Maar meer woorden maak ik er niet aan vuil. Ik vind het een domme beredenering.
Er zijn zat mannen die zonder dat je ze versiert best proberen er wat meer van te maken terwijl ze een vrouw of vriendin hebben of ze nou wel of geen kinderen hebben.

Misschien dat het erger aan voelt als ze die liefde ook nog eens bezegeld hebben met een kind. En de vraag is of de vrouw met nog maar net een kind, waarbij je mag verwachten dat men daar meestal bewust naar toe heeft gewerkt, in zo'n korte tijd (9 maanden en een beetje) zo snel op een lager prioriteitenlijstje komt te staan dan eerst werd verondersteld te staan. Of wellicht heeft ze nooit op dat lijstje hoog bovenaan gestaan. Of wellicht heeft ze nooit op dat lijstje gestaan en was het feit dat het leven nog iets minder vanzelfsprekend voor de man werd, een extra reden om andere vrouwen op te merken en open te staan voor meer.

Dat mensen verder nog steeds bij elkaar zijn zegt overigens niets over het feit dat die mannen niet open staan voor anderen. Verder zegt het niets dat de vrouw het heeft uitgemaakt, zou ook kunnen zijn dat ze aan haar water heeft gevoeld dat hij iets te veel open staat voor andere vrouwen.

Verder gaat 1 op de 3 huwelijken sowieso stuk en daar zitten de relaties zonder huwelijk (met of zonder kinderen) nog niet eens mee meeberekend. Maar conclusies daarover kun je niet maken m.b.t. open staan voor andere vrouwen (of mannen).

Wel vind ik dat veels te veel mannen en vrouwen te veel open staan voor anderen terwijl ze een relatie hebben. Hoeveel dat er zijn weet ik niet, maar ik vind het veel.

Ik kom ook wel namelijk meestal heel erg per ongeluk in dit soort empirische onderzoeken terecht. En ik vind het persoonlijk reuze irritant omdat het best bewust gaat ondanks die alcohol die ze achter de kiezen hebben.
Ik denk dat je een andere kroeg/uitgaansgelegenheid moet zoeken...

Ik herken het helemaal niet. Integendeel zelfs. Omdat ik me in een bepaalde muziekscene begeef waar mijn man totaal niet van houdt, ben ik meestal zonder man op stap (wij delen heel veel andere dingen) en als ik mannen probeer af te poederen door te zeggen dat ik getrouwd ben en een kind heb, word ik alleen maar interessanter. In die scene heb je als moeder een bepaalde status, die man vergeten ze maar even voor het gemak

.
Maar om er maar even een cliché tegenaan te gooien a la man: Mannen willen hun zaad zoveel mogelijk doorgeven en als er een kind is dan is het hun natuur weer op zoek te gaan naar nieuw en jong bloed? Een beetje in hetzelfde kader wat er als excuus wordt gebruikt waarom mensen niet monogaam zouden zijn. En voor de duidelijkheid, dat is niet iets waar ik het mee eens ben...
Oh ja, waarom is een moeder een letterlijk uitgewoond stuk vlees? Ik ben slanker dan voor mijn zwangerschap, heb geen straie en verzorg mezelf goed. En ik niet alleen, het gros van de moeders in mijn omgeving is slank en ziet er goed (verzorgd) uit. Ik vraag me echt af wat jouw referentiekader is.
quote:Bagheera schreef op 06 november 2010 @ 23:13:

Oh ja, waarom is een moeder een letterlijk uitgewoond stuk vlees? Ik ben slanker dan voor mijn zwangerschap, heb geen straie en verzorg mezelf goed. En ik niet alleen, het gros van de moeders in mijn omgeving is slank en ziet er goed (verzorgd) uit. Ik vraag me echt af wat jouw referentiekader is.

Naar mijn idee bedoelt ze niet haar eigen referentiekader maar het idee wat bij haar ontstaat als de mannen zo doen, dat dat hun referentiekader wordt.

Zelf denk ik dat, gezien de term MILF in het leven is geroepen, het imago van moeders juist is toegenomen....
Ik vrees dat je als moeder de vader van je kind nooit meer kunt 'verslaan', mocht je daar behoefte aan hebben. De enige manier waarop je eventueel een man kunt verslaan is namelijk: nul keer met hem naar bed gaan. Tenzij je met 'verslaan' wegjagen bedoelt, natuurlijk.
quote:Paekzwart schreef op 06 november 2010 @ 23:17:

[...]

Naar mijn idee bedoelt ze niet haar eigen referentiekader maar het idee wat bij haar ontstaat als de mannen zo doen, dat dat hun referentiekader wordt.

Zelf denk ik dat, gezien de term MILF in het leven is geroepen, het imago van moeders juist is toegenomen....Ja, zo kun je het inderdaad ook lezen. Al vind ik nog dat conclusies meestal uit je eigen referentiekader ontstaan.
quote:madameke schreef op 06 november 2010 @ 20:15:

Dus: bij deze roep ik alle moeders op om zich dan ook maar onwaardig te gedragen. We moeten die kerels met hun eigen wapen verslaan!Ik voel me overigens helemaal niet geroepen om door de conclusies van to kerels met hun eigen wapen te verslaan. Ik maak gewoon duidelijk dat ik niet beschikbaar ben en daar is de kous (meestal) mee af. En anders word ik nog duidelijker. Maar de meeste mannen in het uitgaansleven en zeker als ze gedronken hebben, gaan dan gewoon naar de vrouw naast je, in de hoop dat zij wel hapt. Ik vat het dus zelden persoonlijk op.
quote:madameke schreef op 06 november 2010 @ 20:15:

Vraag: stijgt een vrouw in waarde nadat ze een kind ter wereld heeft gebracht, of daalt ze juist?

Ja! Ik kreeg er een titel bij: moeder! En een 'man' die mij adoreerde.... (inmiddels 6 jaar)

................

Wat een onzin zeg! Ik ben naast moeder trouwens ook nog vrouw, (schoon)zus, vriendin, collega, tante, etc. Loopt gewoon allemaal door elkaar heen. Een normaal ontwikkelde vrouw kan deze taken naast elkaar prima aan, zonder in waarde te dalen of te stijgen. Daar zijn geen koudegrondpsychologie testjes voor nodig om dat te begrijpen!
Vol verbazing zit ik als (kersverse) vrijgezel (na 14 jaar relatie) alle berichten te lezen, soms overigens met een enorme glimlach

Sinds enkele weken mag ik het wiel opnieuw uitvinden en mezelf presenteren in de kroeg/club. Normaal was je volledig jezelf (je geeft andere vrouwen/haar vriendinnen wel aandacht, maar flirt uiteraard niet), nu mag je je ineens bewijzen. Tenminste, zo voelt het min of meer wel. Aanvullend, ik ben verrast dat de relatie voorbij is, blijkbaar alle signalen (als die er al waren) gemist en zag de wereld even helemaal instorten.

Afgelopen weekend de vuurdoop. Niet op jacht o.i.d., wil uiteraard eerst mezelf maar eens goed leren kennen na zo'n lange relatie, maar wel kijken waar je staat.

Het is me enorm meegevallen! In no-time gesprekken met andere dames zonder 'kwade intenties'. Dit waren zowel dames met als zonder kinderen en ik moet eerlijk zeggen dat er niet een bepaalde voorkeur uitging naar een bepaalde categorie. Misschien speelt het mee dat ik geen kinderen heb, stond wel in de planning maar is er niet meer van gekomen met haar.

Wat me wel enorm stoorde waren de 'cougars'. Normaal lieten die me met rust omdat ze doorhadden dat je bezet was, maar omdat je nu opener acteert lijkt hun jachtseizoen geopend.
quote:jayc schreef op 08 november 2010 @ 22:43:Leuke en sympathieke post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven