Mening over tattoo
zondag 19 mei 2019 om 16:57
Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje wat jullie hiervan denken. Mijn vriendin vroeg me vorige week eens naar mijn mening over een tattoo. Ik ben er resoluut tegen. Niet dat ik iemand met een tattoo slecht vind, maar niet bij mijn partner. Vrij duidelijk mening gegeven.
Tot mijn grote verbazing zag ik hem dit weekend staan. Een flamingo op haar onderbeen. Elke keer als ze een rok draagt of eender wat zal hij er staan.
Blijkt nu ook nog dat die de ochtend nadat ze mijn mening vroeg heeft laten zetten. En dat ze er dan ook tegen vriendinnen over stond op te scheppen hoe mooi ze het vond en dat ze wist dat ik er kwaad over zou zijn.
Behalve het feit van de tattoo, die ik afschuwelijk vind, voel ik me nu ook wel beledigd. Oké haar lijf haar keuze. Maar zo iets bespreek je toch met je partner eens goed door? Het is overigens niet de eerste keer dat ze mijn mening vraagt en resoluut het tegenovergestelde doet, maar bij dit word ik er wel nog altijd mee geconfronteerd voor de rest van mijn leven. Ik voel me wat beschaamd voor dat lelijk zichtbaar ding, en beledigd omdat ze het zomaar zet. Nu twijfel ik over heel onze relatie omdat ik er veel meer in zie dan juist een tattoo. Ligt het aan mij of wat denken jullie?
Ik heb een vraagje wat jullie hiervan denken. Mijn vriendin vroeg me vorige week eens naar mijn mening over een tattoo. Ik ben er resoluut tegen. Niet dat ik iemand met een tattoo slecht vind, maar niet bij mijn partner. Vrij duidelijk mening gegeven.
Tot mijn grote verbazing zag ik hem dit weekend staan. Een flamingo op haar onderbeen. Elke keer als ze een rok draagt of eender wat zal hij er staan.
Blijkt nu ook nog dat die de ochtend nadat ze mijn mening vroeg heeft laten zetten. En dat ze er dan ook tegen vriendinnen over stond op te scheppen hoe mooi ze het vond en dat ze wist dat ik er kwaad over zou zijn.
Behalve het feit van de tattoo, die ik afschuwelijk vind, voel ik me nu ook wel beledigd. Oké haar lijf haar keuze. Maar zo iets bespreek je toch met je partner eens goed door? Het is overigens niet de eerste keer dat ze mijn mening vraagt en resoluut het tegenovergestelde doet, maar bij dit word ik er wel nog altijd mee geconfronteerd voor de rest van mijn leven. Ik voel me wat beschaamd voor dat lelijk zichtbaar ding, en beledigd omdat ze het zomaar zet. Nu twijfel ik over heel onze relatie omdat ik er veel meer in zie dan juist een tattoo. Ligt het aan mij of wat denken jullie?
zondag 19 mei 2019 om 19:27
Ja sorry, maar als ik door bepaalde wijken loop, zie ik toch écht heel veel meer mensen die volgekliederd zijn (zowel mannen als vrouwen) dan wanneer ik door de villawijk loop hier. En dat ligt vast aan de stad waar ik woon, maar mijn beeld is niet anders.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 19 mei 2019 om 19:28
Dan maak je het uit! Is zij ook van dit gezeur af en kun jij op zoek naar een tatoeage-loze nieuwe vriendin, die wel naar je luistert want blijkbaar is jouw mening belangrijker dan haar eigen. Ik denk namelijk, als je je eigen trots/mening, opzij kunt zetten dat die tatoeage echt wel meevalt. Lijkt me ook niet dat ze een mega flamingo heeft laten zetten, die haar hele been in beslag neemt.. of wel?
zondag 19 mei 2019 om 19:29
En wat als ze haar mooie lange haar (geen idee of ze dat heeft) ineens laat millimeteren en paars verft?
Of als ze 20 kilo aankomt?
Of besluit dat ze nooit meer een rok draagt?
Tot hoe ver moet dat gaan, rekening houden met wat de ander aantrekkelijk vindt?
Of als ze 20 kilo aankomt?
Of besluit dat ze nooit meer een rok draagt?
Tot hoe ver moet dat gaan, rekening houden met wat de ander aantrekkelijk vindt?
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 19 mei 2019 om 19:32
Gewoon niet.
Vind de ander het niks kan die gaan, staat ze vrij. Maar ik ga echt niet 'overleggen' of de ander laten bepalen hoe ik eruit zie.
zondag 19 mei 2019 om 19:32
Zover als voor die ander echt bezwaarlijk is, en voor jezelf minder zwaarwegend dan je relatie.
Heel gek, maar in gezonde relaties voelen mensen vrij nauwkeurig aan waar die grens ligt. Als het machtsstrijd wordt zit er iets goed mis
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zondag 19 mei 2019 om 19:33
zondag 19 mei 2019 om 19:33
Eigenlijk is dit wat ik bedoel.JollyRider schreef: ↑19-05-2019 19:32Zover als voor die ander echt bezwaarlijk is, en voor jezelf minder zwaarwegend dan je relatie.
Heel gek, maar in gezonde relaties voelen mensen vrij nauwkeurig aan waar die grens ligt. Als het machtsstrijd wordt zit er iets goed mis
Maybe success just isn't your thing.
zondag 19 mei 2019 om 19:34
Betty_Slocombe schreef: ↑19-05-2019 19:31Overigens ben ik tokkie zonder enige tatoeage op mijn lijf. Dat kan ook nog.
zondag 19 mei 2019 om 19:34
O dan en ik ook een tokkie zonder tattooBetty_Slocombe schreef: ↑19-05-2019 19:31Overigens ben ik tokkie zonder enige tatoeage op mijn lijf. Dat kan ook nog.
zondag 19 mei 2019 om 19:35
Ze hadden ook samen wat kunnen uitzoeken, bij wijze van.herfstappeltaart schreef: ↑19-05-2019 19:33Iedereen is baas over zijn/haar eigen lijf, dat is absoluut waar, maar ik zou het ook niet waarderen. Als je in een relatie zit moet er toch ook een beetje respect zijn voor elkaars mening en gevoelens. Verbieden gaat veel te ver, maar eerlijk is eerlijk, ik zou er ook niet blij mee zijn.
zondag 19 mei 2019 om 19:35
Ik vind het spuuglelijk als het grote tattoos op benen en armen betreft. Een klein symbooltje in de nek/hals kan ik soms wel waarderen.
Waar ik het meest over val is dat je smaak in de loop van de jaren verandert. Je draagt nu ook niet meer het zelfde soort kleding of kapsel als in de jaren 80 bijvoorbeeld. Maar die tattoo die gekozen is naar de smaak die je op dit moment hebt, zal er ook nog zijn als je hem zelf kotsbeu bent.
Waar ik het meest over val is dat je smaak in de loop van de jaren verandert. Je draagt nu ook niet meer het zelfde soort kleding of kapsel als in de jaren 80 bijvoorbeeld. Maar die tattoo die gekozen is naar de smaak die je op dit moment hebt, zal er ook nog zijn als je hem zelf kotsbeu bent.
zondag 19 mei 2019 om 19:36
herfstappeltaart schreef: ↑19-05-2019 19:33Iedereen is baas over zijn/haar eigen lijf, dat is absoluut waar, maar ik zou het ook niet waarderen. Als je in een relatie zit moet er toch ook een beetje respect zijn voor elkaars mening en gevoelens. Verbieden gaat veel te ver, maar eerlijk is eerlijk, ik zou er ook niet blij mee zijn.
Wat als je respect hebt voor de mening van de ander, dat hebt aangehoord.. maar het dan toch doet. Dan is er toch helemaal geen sprake van geen respect?
Of betekend respect hebben dat je doet doet en laat wat de ander wil?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 19:37
0.08% gewijzigd
zondag 19 mei 2019 om 19:38
Lucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 19:36Wat als je respect hebt voor de mening van de ander, dat hebt aangehoord.. maar het dan toch doet. Dan is er toch helemaal geen sprake van geen respect?
Of betekend respect hebben dat je doet doet en laat wat de ander wil?
Nee maar de ander hoeft er dan niet blij mee te zijn. Zoals gezegd: verbieden vind ik echt not-done maar ik kan me de irritatie wel een beetje voorstellen.
Edit: het komt over of ze lak aan hem heeft, dat bedoel ik eigenlijk.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 19:41
7.18% gewijzigd
zondag 19 mei 2019 om 19:40
Dus jij vind het normaal dat je partner zonder overleg een tattoo laat zetten over een heel been.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 06:55
18.52% gewijzigd
zondag 19 mei 2019 om 19:41
zondag 19 mei 2019 om 19:43
Misschien een compromis in de zin van: zij de manke reiger en hij mag de plaats bepalen?
zondag 19 mei 2019 om 19:44
redbulletje schreef: ↑19-05-2019 19:42Voor al die vrouwen voor wie het gewoon moet kunnen: wat zouden jullie doen als jullie man met 'n gezicht vol piercings thuis komt nadat jij net in 'n gesprek hebt aangegeven dat je dat verschrikkelijk vindt?
Ik zou ze er 1 voor 1 uitrukken
zondag 19 mei 2019 om 19:44
Ook dat is hartstikke normaal toch?redbulletje schreef: ↑19-05-2019 19:42Voor al die vrouwen voor wie het gewoon moet kunnen: wat zouden jullie doen als jullie man met 'n gezicht vol piercings thuis komt nadat jij net in 'n gesprek hebt aangegeven dat je dat verschrikkelijk vindt?