Mening over tattoo
zondag 19 mei 2019 om 16:57
Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje wat jullie hiervan denken. Mijn vriendin vroeg me vorige week eens naar mijn mening over een tattoo. Ik ben er resoluut tegen. Niet dat ik iemand met een tattoo slecht vind, maar niet bij mijn partner. Vrij duidelijk mening gegeven.
Tot mijn grote verbazing zag ik hem dit weekend staan. Een flamingo op haar onderbeen. Elke keer als ze een rok draagt of eender wat zal hij er staan.
Blijkt nu ook nog dat die de ochtend nadat ze mijn mening vroeg heeft laten zetten. En dat ze er dan ook tegen vriendinnen over stond op te scheppen hoe mooi ze het vond en dat ze wist dat ik er kwaad over zou zijn.
Behalve het feit van de tattoo, die ik afschuwelijk vind, voel ik me nu ook wel beledigd. Oké haar lijf haar keuze. Maar zo iets bespreek je toch met je partner eens goed door? Het is overigens niet de eerste keer dat ze mijn mening vraagt en resoluut het tegenovergestelde doet, maar bij dit word ik er wel nog altijd mee geconfronteerd voor de rest van mijn leven. Ik voel me wat beschaamd voor dat lelijk zichtbaar ding, en beledigd omdat ze het zomaar zet. Nu twijfel ik over heel onze relatie omdat ik er veel meer in zie dan juist een tattoo. Ligt het aan mij of wat denken jullie?
Ik heb een vraagje wat jullie hiervan denken. Mijn vriendin vroeg me vorige week eens naar mijn mening over een tattoo. Ik ben er resoluut tegen. Niet dat ik iemand met een tattoo slecht vind, maar niet bij mijn partner. Vrij duidelijk mening gegeven.
Tot mijn grote verbazing zag ik hem dit weekend staan. Een flamingo op haar onderbeen. Elke keer als ze een rok draagt of eender wat zal hij er staan.
Blijkt nu ook nog dat die de ochtend nadat ze mijn mening vroeg heeft laten zetten. En dat ze er dan ook tegen vriendinnen over stond op te scheppen hoe mooi ze het vond en dat ze wist dat ik er kwaad over zou zijn.
Behalve het feit van de tattoo, die ik afschuwelijk vind, voel ik me nu ook wel beledigd. Oké haar lijf haar keuze. Maar zo iets bespreek je toch met je partner eens goed door? Het is overigens niet de eerste keer dat ze mijn mening vraagt en resoluut het tegenovergestelde doet, maar bij dit word ik er wel nog altijd mee geconfronteerd voor de rest van mijn leven. Ik voel me wat beschaamd voor dat lelijk zichtbaar ding, en beledigd omdat ze het zomaar zet. Nu twijfel ik over heel onze relatie omdat ik er veel meer in zie dan juist een tattoo. Ligt het aan mij of wat denken jullie?
zondag 19 mei 2019 om 19:45
redbulletje schreef: ↑19-05-2019 19:42Voor al die vrouwen voor wie het gewoon moet kunnen: wat zouden jullie doen als jullie man met 'n gezicht vol piercings thuis komt nadat jij net in 'n gesprek hebt aangegeven dat je dat verschrikkelijk vindt?
Dit is natuurlijk een onzinvergelijking. Tatoeages of piercings in iemands gezicht zijn niet te vergelijken met een tatoeage op iemands kuit.
zondag 19 mei 2019 om 19:46
Waarom is dat anders? Haar lijf toch? Meten met twee maten.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 19:46
4.17% gewijzigd
Hij mag zijn kuit helemaal vol piercen hoor.redbulletje schreef: ↑19-05-2019 19:42Voor al die vrouwen voor wie het gewoon moet kunnen: wat zouden jullie doen als jullie man met 'n gezicht vol piercings thuis komt nadat jij net in 'n gesprek hebt aangegeven dat je dat verschrikkelijk vindt?
Over een tattoo... niet over haar idee om er 1 te nemen. Niet over, Het lijkt me zo geweldig leuk om (bij een slechte tattoo-artiestLucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 19:25Ze heeft toch zijn mening gevraag over een tattoo. Dus wat is het nou?
Als ik het goed begrijp was het over, Wat vind je van tattoos??? Super lelijk!!! Ik vind het leuk!!! Oh echt, ik vind het walgelijk... En de volgende dag had zijn vriendin een mislukte flamingo op haar been.
Een vriend van mij heeft een hele bodysuit van tribals, (gelukkig vind ik,
niets in zijn nek, gezicht en handen) ... Bij topartiesten laten zetten, het vormt 1 geheel. Het is echter wel in your face, als hij met korte mouwen en een korte broek loopt... Zijn vrouw leerde hem kennen met tattoos, had toen alleen zijn onderarmen en benen vol, maar ze vindt het echt erg lelijk... Hij overlegt wel met haar, zij respecteert zijn wensen voor tattoos. Ik vind het knap van haar. Voor wie de statistieken bijhoudt
zondag 19 mei 2019 om 19:47
zondag 19 mei 2019 om 19:47
zondag 19 mei 2019 om 19:48
Ik zou boos zijn. Teleurgesteld.
En ik zou ook niet weten of het nog goed kwam. Het gaat veel verder dan die tatoe.
Als je een relatie hebt is het geven en nemen. Niet alleen maar wat ik wil.
Daarbij vind ik het nogal ondoordacht. Het is blijkbaar niet hasr jarenlange wens om een flamingo te laten zetten, want dat wist je dat al.
....een flamingo notabene!...
Geweldig als je straks 45 bent met maat 46 en de kinderen van school haalt op je gympen.
Ach ja...
En ik zou ook niet weten of het nog goed kwam. Het gaat veel verder dan die tatoe.
Als je een relatie hebt is het geven en nemen. Niet alleen maar wat ik wil.
Daarbij vind ik het nogal ondoordacht. Het is blijkbaar niet hasr jarenlange wens om een flamingo te laten zetten, want dat wist je dat al.
....een flamingo notabene!...
Geweldig als je straks 45 bent met maat 46 en de kinderen van school haalt op je gympen.
Ach ja...
de wereld wacht om ontdekt te worden
zondag 19 mei 2019 om 19:49
Dat blijft altijd toch? Ik zou afhaken op een tatoeage in het gezicht.herfstappeltaart schreef: ↑19-05-2019 19:47Het gaat om het principe. Eigen lijf is eigen lijf. (als je dat standpunt aanhangt)
zondag 19 mei 2019 om 19:52
Ik heb geen tatoeage maar ben erg smaakvast. Als ik ergens heel goed over nagedacht heb, dan zie ik die 'smaak' in de loop der jaren niet veranderen. Mijn man heeft een symbool op zijn kuit staan. Dat symbool zal altijd belangrijk voor hem blijven want het is de aard van zijn karakter.redbulletje schreef: ↑19-05-2019 19:35Ik vind het spuuglelijk als het grote tattoos op benen en armen betreft. Een klein symbooltje in de nek/hals kan ik soms wel waarderen.
Waar ik het meest over val is dat je smaak in de loop van de jaren verandert. Je draagt nu ook niet meer het zelfde soort kleding of kapsel als in de jaren 80 bijvoorbeeld. Maar die tattoo die gekozen is naar de smaak die je op dit moment hebt, zal er ook nog zijn als je hem zelf kotsbeu bent.
Qua kleding/uiterlijk heb ik een 'huisstijl' die niets met mode te maken heeft. Dus ja, ik draag nog items die ik twintig of dertig jaar geleden uitgekozen heb. Misschien in andere combi's en nu ik een vijftiger ben draag ik net zo min als toen ik twintig was naveltruitjes, platte schoenen e.d.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 19 mei 2019 om 20:01
Ja hoor. Ik heb een leuke vent en als hij zijn been vol kalkt of een piercing in het gezicht neemt, moet hij dat weten. Ondanks zijn mooie kop val ik vooral op mensen om hun karakter en wat voor soort relatie we hebben. Denken dat je zeggenschap hebt over andermans lichaam hoort daar voor mij niet bij.
En heeft al helemaal niks met wel of geen respect te maken.
En als je je er echt niet over heen kan zetten dan ga je uit elkaar, dan pas je gewoon niet (meer) bij elkaar.
zondag 19 mei 2019 om 20:05
zondag 19 mei 2019 om 20:11
Oef nou ik zou het hier wel moeilijk mee hebben als mijn man zonder mijn weten een tatoeage zou laten zetten, zeker omdat hij weet dat ik er geen fan van ben.
Dergelijke zaken bespreken we wel, ik ben veel aangekomen en hij heeft ook aangegeven mij liever slanker te zien zowel voor mijn gezondheid als aantrekkelijkheid.
Toen ik mijn zeer lange haren af wilde laten knippen heb ik dit besproken met mijn man ook omdat ik weet dat hij langer haar mooi vind. We hebben samen gekeken naar een lengte die we allebei fijn vonden.
Gewoon een beetje geven en nemen. Tuurlijk maak je uiteindelijk zelf de beslissing maar ik ben blij dat mijn man en ik op 1 lijn zitten hiermee. Dat zou ik dus het meest storende vinden dat het niet in overleg is gegaan. Misschien had TO en zijn vriendin nog een middenweg gevonden hierin iets waar ze beide achter staan.
Tja zou ik het erg genoeg vinden om een scheiding aan te vragen? Op zich niet vanwege de tatoeage maar misschien wel omdat onze verwachtingen in een relatie blijkbaar toch minder overeen komen dan gedacht.
Dergelijke zaken bespreken we wel, ik ben veel aangekomen en hij heeft ook aangegeven mij liever slanker te zien zowel voor mijn gezondheid als aantrekkelijkheid.
Toen ik mijn zeer lange haren af wilde laten knippen heb ik dit besproken met mijn man ook omdat ik weet dat hij langer haar mooi vind. We hebben samen gekeken naar een lengte die we allebei fijn vonden.
Gewoon een beetje geven en nemen. Tuurlijk maak je uiteindelijk zelf de beslissing maar ik ben blij dat mijn man en ik op 1 lijn zitten hiermee. Dat zou ik dus het meest storende vinden dat het niet in overleg is gegaan. Misschien had TO en zijn vriendin nog een middenweg gevonden hierin iets waar ze beide achter staan.
Tja zou ik het erg genoeg vinden om een scheiding aan te vragen? Op zich niet vanwege de tatoeage maar misschien wel omdat onze verwachtingen in een relatie blijkbaar toch minder overeen komen dan gedacht.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 19 mei 2019 om 20:12
Eerlijk... zou ik ook erg vinden. Maar haar groeit terug en kan je herverven. En gewicht verliezen kan je makkelijk...
Trouwens ze heeft geen super lang haar, is niet de magerste (Maar ik ook niet
zondag 19 mei 2019 om 20:12
Wow.IBIopviva schreef: ↑19-05-2019 20:11Oef nou ik zou het hier wel moeilijk mee hebben als mijn man zonder mijn weten een tatoeage zou laten zetten, zeker omdat hij weet dat ik er geen fan van ben.
zondag 19 mei 2019 om 20:24
Ik vind het een mooi compromis. Het is natuurlijk heel politiek correct om te zeggen dat je alles maar accepteert van je partner, maar aantrekkelijk vinden is een tweede.
zondag 19 mei 2019 om 20:27
Ik snap TO volledig.
Raar gedrag. Lekker schijt hebben aan vriend. Tuurlijk mag ze doen wat ze zelf mooi vindt, maar de manier waarop vind ik gewoon respectloos.
Ik denk niet dat hier echte liefde zit. En mijn liefde zou direct verbleken met zo’n kuthouding van die meid.
Raar gedrag. Lekker schijt hebben aan vriend. Tuurlijk mag ze doen wat ze zelf mooi vindt, maar de manier waarop vind ik gewoon respectloos.
Ik denk niet dat hier echte liefde zit. En mijn liefde zou direct verbleken met zo’n kuthouding van die meid.
Geloof niet alles wat je denkt.
zondag 19 mei 2019 om 20:30
Echt?
Ik zou dan wel echt gaan scheiden als de ander dat normaal zou vinden binnen een relatie. Dat als ik mijn haar wil afknippen mijn man daar van op de hoogte gesteld moet worden en dan meebeslist over tot welke lengte dat zou mogen.
Ik ga mij man maar eens zoenen zo. Ik vertel hem van alles maar overleggen en compromissen moeten sluiten over mijn haarlengte ofzo... over ander van dat soort dingen. Nee. Nooit.
Ben blij dat ik niet in zo'n relatie zit.
zondag 19 mei 2019 om 20:34
Ik ook hoor! We laten elkaar in dat soort dingen vrij (dat wil zeggen, hij laat mij vrijLucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 20:30
Ik ga mij man maar eens zoenen zo. Ben blij dat ik niet in zo'n relatie zit.
zondag 19 mei 2019 om 20:37
zondag 19 mei 2019 om 20:37
Inderdaad wow.
Mijn man is degene in onze relatie met prachtig lang haar
zondag 19 mei 2019 om 20:42
Iemand aantrekkelijk vinden gaat m.i. ook om de verpakking, naast uiteraard het innerlijk.Lucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 20:30Echt?
Ik zou dan wel echt gaan scheiden als de ander dat normaal zou vinden binnen een relatie. Dat als ik mijn haar wil afknippen mijn man daar van op de hoogte gesteld moet worden en dan meebeslist over tot welke lengte dat zou mogen.
Ik ga mij man maar eens zoenen zo. Ik vertel hem van alles maar overleggen en compromissen moeten sluiten over mijn haarlengte ofzo... over ander van dat soort dingen. Nee. Nooit.
Ben blij dat ik niet in zo'n relatie zit.
Net doen alsof het uiterlijk er niet toe doet vind ik vrij ongeloofwaardig.
En voor de één zal haardracht daarmee te maken hebben, voor de ander gewicht, voor weer een ander een tatoeage.
Hóe belangrijk het precies is verschilt natuurlijk per persoon, maar net doen alsof het totaal onbelangrijk is vind ik wel erg 'kijk-mij-es-een-zelfstandige-vrouw-zijn'.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 19 mei 2019 om 20:44
Mee eens!Solomio schreef: ↑19-05-2019 20:42Iemand aantrekkelijk vinden gaat m.i. ook om de verpakking, naast uiteraard het innerlijk.
Net doen alsof het uiterlijk er niet toe doet vind ik vrij ongeloofwaardig.
En voor de één zal haardracht daarmee te maken hebben, voor de ander gewicht, voor weer een ander een tatoeage.
Hóe belangrijk het precies is verschilt natuurlijk per persoon, maar net doen alsof het totaal onbelangrijk is vind ik wel erg 'kijk-mij-es-een-zelfstandige-vrouw-zijn'.
Er gaan ook mensen uit elkaar omdat ze hun partner te dik vinden worden of als ze hun lange blonde haren afknippen en het rood verven. En dat zijn dan nog dingen die teruggedraaid zouden kunnen worden. Die tattoo is voor altijd.