Mening over tattoo
zondag 19 mei 2019 om 16:57
Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje wat jullie hiervan denken. Mijn vriendin vroeg me vorige week eens naar mijn mening over een tattoo. Ik ben er resoluut tegen. Niet dat ik iemand met een tattoo slecht vind, maar niet bij mijn partner. Vrij duidelijk mening gegeven.
Tot mijn grote verbazing zag ik hem dit weekend staan. Een flamingo op haar onderbeen. Elke keer als ze een rok draagt of eender wat zal hij er staan.
Blijkt nu ook nog dat die de ochtend nadat ze mijn mening vroeg heeft laten zetten. En dat ze er dan ook tegen vriendinnen over stond op te scheppen hoe mooi ze het vond en dat ze wist dat ik er kwaad over zou zijn.
Behalve het feit van de tattoo, die ik afschuwelijk vind, voel ik me nu ook wel beledigd. Oké haar lijf haar keuze. Maar zo iets bespreek je toch met je partner eens goed door? Het is overigens niet de eerste keer dat ze mijn mening vraagt en resoluut het tegenovergestelde doet, maar bij dit word ik er wel nog altijd mee geconfronteerd voor de rest van mijn leven. Ik voel me wat beschaamd voor dat lelijk zichtbaar ding, en beledigd omdat ze het zomaar zet. Nu twijfel ik over heel onze relatie omdat ik er veel meer in zie dan juist een tattoo. Ligt het aan mij of wat denken jullie?
Ik heb een vraagje wat jullie hiervan denken. Mijn vriendin vroeg me vorige week eens naar mijn mening over een tattoo. Ik ben er resoluut tegen. Niet dat ik iemand met een tattoo slecht vind, maar niet bij mijn partner. Vrij duidelijk mening gegeven.
Tot mijn grote verbazing zag ik hem dit weekend staan. Een flamingo op haar onderbeen. Elke keer als ze een rok draagt of eender wat zal hij er staan.
Blijkt nu ook nog dat die de ochtend nadat ze mijn mening vroeg heeft laten zetten. En dat ze er dan ook tegen vriendinnen over stond op te scheppen hoe mooi ze het vond en dat ze wist dat ik er kwaad over zou zijn.
Behalve het feit van de tattoo, die ik afschuwelijk vind, voel ik me nu ook wel beledigd. Oké haar lijf haar keuze. Maar zo iets bespreek je toch met je partner eens goed door? Het is overigens niet de eerste keer dat ze mijn mening vraagt en resoluut het tegenovergestelde doet, maar bij dit word ik er wel nog altijd mee geconfronteerd voor de rest van mijn leven. Ik voel me wat beschaamd voor dat lelijk zichtbaar ding, en beledigd omdat ze het zomaar zet. Nu twijfel ik over heel onze relatie omdat ik er veel meer in zie dan juist een tattoo. Ligt het aan mij of wat denken jullie?
zondag 19 mei 2019 om 20:45
Dit.
En wat zij met jouw mening doet is aan haar.
zondag 19 mei 2019 om 20:48
Solomio schreef: ↑19-05-2019 20:42Iemand aantrekkelijk vinden gaat m.i. ook om de verpakking, naast uiteraard het innerlijk.
Net doen alsof het uiterlijk er niet toe doet vind ik vrij ongeloofwaardig.
En voor de één zal haardracht daarmee te maken hebben, voor de ander gewicht, voor weer een ander een tatoeage.
Hóe belangrijk het precies is verschilt natuurlijk per persoon, maar net doen alsof het totaal onbelangrijk is vind ik wel erg 'kijk-mij-es-een-zelfstandige-vrouw-zijn'.
Ik denk dat het ook is welk type man/vrouw je was toen je elkaar ontmoette. Ik heb altijd meteen heel duidelijk gemaakt wat ik vind van dit soort dingen. En ik heb een heel uitgesproken stijl. Altijd al gehad. Hij vind dat fijn en ik vind dat ook fijn van hem.
En ja, ik ben een zelfstandige vrouw. Ik bepaal echt zelf wat ik doe. Welke kleur of lengte mijn haar heeft. Of ik een tattoo neem of niet.
Dat is niet om daar popijopi over te doen. Wat een raar geleuter is dat nou weer.
En ik ben ook niet iemand die per se een relatie moet. Nooit gehad. Ik geloof echt niet je eigen meningen wegcijferen of veranderen/aanpassen voor een ander. Misschien dat ook wat uitmaakt. Als dat vanaf begin duidelijk is zit je later niet met iemand die denkt dat het met wel of geen respect te maken heeft ofzo.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 20:50
7.79% gewijzigd
zondag 19 mei 2019 om 20:49
Andersom werkt het natuurlijk ook zo. Wanneer mijn man besluit een tatoeage te nemen, is dat waarschijnlijk heel erg belangrijk voor hem. Net zo min als zijn mening belangrijker is dan de mijne, is mijn overtuiging belangrijker dan de zijne.Solomio schreef: ↑19-05-2019 20:42Iemand aantrekkelijk vinden gaat m.i. ook om de verpakking, naast uiteraard het innerlijk.
Net doen alsof het uiterlijk er niet toe doet vind ik vrij ongeloofwaardig.
En voor de één zal haardracht daarmee te maken hebben, voor de ander gewicht, voor weer een ander een tatoeage.
Hóe belangrijk het precies is verschilt natuurlijk per persoon, maar net doen alsof het totaal onbelangrijk is vind ik wel erg 'kijk-mij-es-een-zelfstandige-vrouw-zijn'.
Dat wil niet zeggen dat ik geen grenzen heb, maar die liggen eerder op het vlak van grensoverschrijdend gedrag, verslavingen, dubieuze politieke standpunten of financieel wangedrag. Dat is natuurlijk makkelijk praten, want het enige opvallende aan mans uiterlijk zijn zijn gekke sokken en die heb ik zelf ook.
zondag 19 mei 2019 om 20:51
Precies,Betty_Slocombe schreef: ↑19-05-2019 20:49Andersom werkt het natuurlijk ook zo. Wanneer mijn man besluit een tatoeage te nemen, is dat waarschijnlijk heel erg belangrijk voor hem. Net zo min als zijn mening belangrijker is dan de mijne, is mijn overtuiging belangrijker dan de zijne.
Dat wil niet zeggen dat ik geen grenzen heb, maar die liggen eerder op het vlak van grensoverschrijdend gedrag, verslavingen, dubieuze politieke standpunten of financieel wangedrag. Dat is natuurlijk makkelijk praten, want het enige opvallende aan mans uiterlijk zijn zijn gekke sokken en die heb ik zelf ook.
En hebben niets met uiterlijkheden te maken.
zondag 19 mei 2019 om 20:51
Dat is dan wel mooi te begrijpen. Maar ter vergelijking, als ik mijn baard wat te lang laat staan of niet om de maand of 4 bij de kapper passeer is er wel ook geklaag. Ik moet me voor van alle dingen wel aanpassen. Vrije keuze moet er wel in beide richtingen zijn...Lucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 20:48Ik denk dat het ook is welk type man/vrouw je was toen je elkaar ontmoette. Ik heb altijd meteen heel duidelijk gemaakt wat ik vind van dit soort dingen. En ik heb een heel uitgesproken stijl. Altijd al gehad. Hij vind dat fijn en ik vind dat ook fijn van hem.
En ja, ik ben een zelfstandige vrouw. Ik bepaal echt zelf wat ik doe. Welke kleur of lengte mijn haar heeft. Of ik een tattoo neem of niet.
Dat is niet om daar popijopi over te doen. Zo ben ik.
En ik ben ook niet iemand die per se een relatie moet. Nooit gehad. Ik geloof echt niet je eigen meningen wegcijferen of veranderen/aanpassen voor een ander. Misschien dat ook wat uitmaakt.
zondag 19 mei 2019 om 20:54
Ja, echt.Lucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 20:30Echt?
Ik zou dan wel echt gaan scheiden als de ander dat normaal zou vinden binnen een relatie. Dat als ik mijn haar wil afknippen mijn man daar van op de hoogte gesteld moet worden en dan meebeslist over tot welke lengte dat zou mogen.
Ik ga mij man maar eens zoenen zo. Ik vertel hem van alles maar overleggen en compromissen moeten sluiten over mijn haarlengte ofzo... over ander van dat soort dingen. Nee. Nooit.
Ben blij dat ik niet in zo'n relatie zit.
Je doet net alsof dit ene compromis gelijk de gele relatie definieert. Dus als jouw man een voorkeur uitspreekt naar jou en een middenweg voorstelt, dan overweeg je te gaan scheiden?
Behoorlijk rigoureus.
zondag 19 mei 2019 om 20:55
Dus als jullie partner ineens heel groen, heel links of heel rechts in politiek standpunt wordt moet hij dat wel bespreken maar een tattoo niet
zondag 19 mei 2019 om 20:56
Ja. Maar dat gaat hij nooit doen. Want daar heb ik hem op uitgezocht. Ik zou echt nooit zo'n relatie willen.
Zie mijn latere reactie hier ergens boven.
zondag 19 mei 2019 om 20:58
DuidelijkLucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 20:56Ja. Maar dat gaat hij nooit doen. Want daar heb ik hem op uitgezocht. Ik zou echt nooit zo'n relatie willen.
Zie mijn latere reactie hier ergens boven.![]()
zondag 19 mei 2019 om 20:59
Nee hoor, dat bespreken snap ik sowieso niet helemaal. Is bespreken toestemming vragen? Want ik vertel van alles thuis en we praten over alles. Maar als ik morgen paars haar neem ga ik dat niet per se 'bespreken'.
Maar als mijn partner nu ineens op Geert of Thierry zou stemmen zou ik per direct opdrogen en afknappen.
Terwijl ik dat helemaal niet zou hebben als hij een keer een baard laat staan of een tattoo neemt. Met of zonder overleg.
zondag 19 mei 2019 om 21:01
Ja. Ik snap niet zo goed waarom je dat zo grappig vindt. Zijn politieke standpunt zegt iets over de manier waarop hij de wereld ziet, zijn tatoeage niets (tenzij hij een politiek symbool tatoeëren laat).
zondag 19 mei 2019 om 21:02
Ik bepaal ook zelf welke lengte mijn haar heeft, maar als mijn partner daarin een voorkeur heeft en dat voor mij niet zo belangrijk is zal ik daar rekening mee houden.Lucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 20:48Ik denk dat het ook is welk type man/vrouw je was toen je elkaar ontmoette. Ik heb altijd meteen heel duidelijk gemaakt wat ik vind van dit soort dingen. En ik heb een heel uitgesproken stijl. Altijd al gehad. Hij vind dat fijn en ik vind dat ook fijn van hem.
Dat is niet om daar popijopi over te doen. Wat een raar geleuter is dat nou weer.
En ik ben ook niet iemand die per se een relatie moet. Nooit gehad. Ik geloof echt niet je eigen meningen wegcijferen of veranderen/aanpassen voor een ander. Misschien dat ook wat uitmaakt. Als dat vanaf begin duidelijk is zit je later niet met iemand die denkt dat het met wel of geen respect te maken heeft ofzo.
Ik hou bijv niet van snorren en baarden. Als ik dan een relatie krijg met een gladgeschoren man en die gaat ineens mee met de hipsterbaardenmode, tja, dan kan het zomaar zijn dat ik hem ineens enorm onaantrekkelijk ga vinden.
Kan ook dat ik hem zó aantrekkelijk vind dat mijn afkeer van hipsterbaarden ineens verdwijnt.
Je weet het niet.
Maar dat uiterlijk mede een rol speelt in het aantrekkelijk vinden van iemand is wat mij betreft een gegeven.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 19 mei 2019 om 21:03
zondag 19 mei 2019 om 21:03
Ik vind het niet politiek correct aar politiek extremisme
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 19 mei 2019 om 21:04
Innerlijk en uiterlijkheden kun je ook niet vergelijken. Ik zou echt niet kunnen leven met een man die uit vrije wil achter Geert Wilders uitspraken staat en zich negatief opstelt naar vluchtelingen of buitenlanders. Ik zou daar persoonlijk heel naar van worden en respect verliezen voor mijn man.Lucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 20:59Nee hoor, dat bespreken snap ik sowieso niet helemaal. Is bespreken toestemming vragen? Want ik vertel van alles thuis en we praten over alles. Maar als ik morgen paars haar neem ga ik dat niet per se 'bespreken'.
Maar als mijn partner nu ineens op Geert of Thierry zou stemmen zou ik per direct opdrogen en afknappen.
Terwijl ik dat helemaal niet zou hebben als hij een keer een baard laat staan of een tattoo neemt. Met of zonder overleg.
Als hij besluit zijn hoofd kaal te scheren, vind ik daar ook wat van, maar hij blijft nog steeds dezelfde man waar ik uiteindelijk voor viel.
zondag 19 mei 2019 om 21:05
zondag 19 mei 2019 om 21:06
Solomio schreef: ↑19-05-2019 21:02Ik bepaal ook zelf welke lengte mijn haar heeft, maar als mijn partner daarin een voorkeur heeft en dat voor mij niet zo belangrijk is zal ik daar rekening mee houden.
Ik hou bijv niet van snorren en baarden. Als ik dan een relatie krijg met een gladgeschoren man en die gaat ineens mee met de hipsterbaardenmode, tja, dan kan het zomaar zijn dat ik hem ineens enorm onaantrekkelijk ga vinden.
Kan ook dat ik hem zó aantrekkelijk vind dat mijn afkeer van hipsterbaarden ineens verdwijnt.
Je weet het niet.
Maar dat uiterlijk mede een rol speelt in het aantrekkelijk vinden van iemand is wat mij betreft een gegeven.
Ik zeg nergens dat dat niet zo is.
Maar toch zal ik niets doen of laten omdat de ander dat niet wil of niet zo mooi vindt.
Als ik dat dus wel mooi vind, is dat belangrijk voor mij.
Het is ook nog echt een belangrijke voorwaarde binnen mijn relatie. Daar heb ik mijn partner op uitgezocht.
Vind de ander mij dan toch ineens door 10 centimeter korter haar of een tattoo extra minder aantrekkelijk... Jammer maar helaas.
zondag 19 mei 2019 om 21:07
En voel jij de behoefte je zelfstandigheid tot het militante te benadrukken door vooral heel duidelijk géén rekening te houden met wat je partner wel of niet leuk vindt?Betty_Slocombe schreef: ↑19-05-2019 20:49Andersom werkt het natuurlijk ook zo. Wanneer mijn man besluit een tatoeage te nemen, is dat waarschijnlijk heel erg belangrijk voor hem. Net zo min als zijn mening belangrijker is dan de mijne, is mijn overtuiging belangrijker dan de zijne.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 19 mei 2019 om 21:08
Eens. Man en ik: Als iemand ons niet kent en ons - ieder apart - ziet op een feestje, zou niemand ons aan elkaar koppelen. Als iemand met ieder van ons apart gepraat heeft op datzelfde feestje zou er wel een lichtje gaan branden dat we een stel zijn. Ik vond baarden en snorren niets. En toen mijn - toen nog vriend - borsthaar kreeg, had ik de neiging om te gaan waxen. Natuurlijk niet gedaan. Man heeft nu een snor en een baard en een tatoeage en omdat ik zie dat dat allemaal heel erg bij hem past vind ik hem steeds aantrekkelijker worden. Ook nu zijn baard redelijk grijs is en hij echt geen babybillengezicht meer heeft. Karakter overstijgt uiterlijk. En ik ben blij met een man die steeds meer een karakterkop krijgt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 19 mei 2019 om 21:09
Tormenta¿ schreef: ↑19-05-2019 21:04Innerlijk en uiterlijkheden kun je ook niet vergelijken. Ik zou echt niet kunnen leven met een man die uit vrije wil achter Geert Wilders uitspraken staat en zich negatief opstelt naar vluchtelingen of buitenlanders. Ik zou daar persoonlijk heel naar van worden en respect verliezen voor mijn man.
Als hij besluit zijn hoofd kaal te scheren, vind ik daar ook wat van, maar hij blijft nog steeds dezelfde man waar ik uiteindelijk voor viel.
Doe ik wel. Vind het een echt belangrijker dan het andere.
Dat is precies mijn punt.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 21:13
7.07% gewijzigd
zondag 19 mei 2019 om 21:11
Dit dus.JollyRider schreef: ↑19-05-2019 21:07En voel jij de behoefte je zelfstandigheid tot het militante te benadrukken door vooral heel duidelijk géén rekening te houden met wat je partner wel of niet leuk vindt?
Mijn man houdt van lang haar en ik van haar. Dus ik vind het niet erg dat ik lang haar heb en hij scheert het niet kaal. Niet omdat wij perse de ander zo blij willen maken, maar omdat het ons uiteindelijk ook om het even is. Het zijn geen halszaken zogezegd. Dat de, ander er blij mee is, is een bonus.
Maar we spreken ons altijd uit naar elkaar. Gelukkig wel zeg.
Het lijkt hier vooral te gaan over communicatie, wederkerigheid, de manier waarop. Natuurlijk besluit en bepaalt zij zelf of ze een tatoeage neemt.
De manier waarop ze haar vriend halfslachtig op de hoogte stelt/ dan wel confronteert vindt ik niet zo chic.
Ze had ook kunnen zeggen; Timmy, ik overweeg al een tijdje een tatoeage, wat vind jij? En dan kan ze alsnog zeggen, ik snap dat je het niet mooi vindt maar ik wil het erg graag en ga dan en dan een afspraak maken.
Dat is wat anders dan het terloops een keer benoemen, laten zetten en dan een lange neus maken naar je geliefde, na na na na, heb het lekker gedaan, boeie wat jij er van vindt.
De manier waarop ze haar vriend halfslachtig op de hoogte stelt/ dan wel confronteert vindt ik niet zo chic.
Ze had ook kunnen zeggen; Timmy, ik overweeg al een tijdje een tatoeage, wat vind jij? En dan kan ze alsnog zeggen, ik snap dat je het niet mooi vindt maar ik wil het erg graag en ga dan en dan een afspraak maken.
Dat is wat anders dan het terloops een keer benoemen, laten zetten en dan een lange neus maken naar je geliefde, na na na na, heb het lekker gedaan, boeie wat jij er van vindt.
fairy1 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 21:12
0.08% gewijzigd
Maar voor anderen is een baard of snor mss wel een afknapper.Lucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 21:09Maar dat is het dus wel.
Ik vind dat soort dingen wel belangrijk en afknappers. Meer dan een baard of tattoo. Dat is precies mijn punt.
Maybe success just isn't your thing.