Meten met 2 maten....

07-12-2011 21:07 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week het topic sneu voor mijn dochter geopend en ik kreeg daar veel commentaar dat ik jaloers ben, met het risico dat ik dat nu weer krijg, toch een nieuw topic...

Mijn ex is verliefd en volgens mij niet een beetje, maar best heftig. Niet de vrouw van het vorige topic, hij heeft een ander meisje leren kennen en hij wil haar (logisch) ook een keer mee naar huis nemen. Ik heb hier een probleem mee aangezien er nog veel van mijn spullen (meubels & andere spullen staan) en het huis nog op ons beider naam staat. Toen hij tijdelijk elders woonde heeft hij zelf de regel gesteld: geen mannen in ONS huis, maar nu hij er woont, wil hij die regel (aangepast naar vrouwen) ineens niet meer horen.

Ik heb gezegd dat we maar snel moeten regelen dat mijn meubels hierheen komen (ik zit in een tijdelijk, gemeubileerd appartementje) en hij is zelf heel langzaam met nieuwe spullen regelen. In het kader: ik laat mijn kind niet bij hem op de grond zitten heb ik dus tijdelijk mijn spullen achtergelaten. En ik wil dat hij me uitkoopt, dan komt er ook wat geld voor mij vrij zodat ik straks mijn nieuwe woning kan inrichten, maar dit wil hij niet. Hij wil dat ik me gewoon van het koopcontract laat afhalen, terwijl ik mijn spaargeld erin heb gestoken.

Ik vind het niet netjes van hem dat hij mij die regel oplegde en nu zelf ervan afwijkt & heb gezegd dat hij dan maar naar haar huis of een hotel moet gaan als hij haar wil zien. Gaat heel ver, ik weet het & natuurlijk wil ik het zo niet, maar misschien geeft het hem wel een schop onder zn kont om eindelijk maar eens tempo achter het zaakje te zetten...

Heb af en toe gewoon zo geen zin meer in dit geharrewar dat ik maar weer op het punt sta om toe te geven...
wil je je man een hak zetten of ben je bang voor vlekken op je meubeltjes?
Jeetje zeg, wat kun je moeilijk doen om niets.

Laat haar daar langskomen.

Je zoekt echt onzinnige redenen om hem maar zo min mogelijk tijd met vrouwen te gunnen.
Nou vind het eigenlijk gewoon vervelend dat ik aan een huis meebetaal waar ik niet woon, waar zij dan lekker gaan liggen ketsen terwijl ik me wel aan zijn regels moest houden. Heb hem het respect gegeven geen mannen in huis te halen toen ik er zat, zou het netjes van hem vinden als hij dat ook voor mij over zou hebben...

En ja, ik vind dat als er iemand op de meubels gaat liggen seksen, ik dat als eerste zou moeten zijn & niet hij met zijn vriendin... Heb heel hard gespaard om die meubels te bekostigen, dus zou dat geen fijn idee vinden om ze met "liefdesvlekken" terug te krijgen...
quote:vlaflips schreef op 07 december 2011 @ 21:11:

wil je je man een hak zetten of ben je bang voor vlekken op je meubeltjes?

Inderdaad. Het maakt niets uit dat die meubels daar staan totdat hij zijn nieuwe liefde op die meubels wil laten zitten.

Sneu hoor.

Jij hield je aan jullie afspraak. Netjes van je.

Hij houdt zich niet aan de afspraak. Niet netjes, maar wat maakt jou dat nou uit? Zolang ie jou niet meer bevlekt is het toch goed?
Achter welk zaakje moet je ex tempo zetten?
Meid, ga je spullen halen, sluit het af en ga je zorgen maken om je kind. Als je dat relatie hoppen van je ex nou erg vindt voor haar: prima! Terecht! Iedere fling van hem aan je kind voorstellen: niet slim. Maar dit gaat (weer) over hoe jij het je ex zo moeilijk mogelijk kunt maken.

Niet doen. Echt niet.
quote:jojo1981 schreef op 07 december 2011 @ 21:15:

Nou vind het eigenlijk gewoon vervelend dat ik aan een huis meebetaal waar ik niet woon, waar zij dan lekker gaan liggen ketsen terwijl ik me wel aan zijn regels moest houden. Heb hem het respect gegeven geen mannen in huis te halen toen ik er zat, zou het netjes van hem vinden als hij dat ook voor mij over zou hebben...

En ja, ik vind dat als er iemand op de meubels gaat liggen seksen, ik dat als eerste zou moeten zijn & niet hij met zijn vriendin... Heb heel hard gespaard om die meubels te bekostigen, dus zou dat geen fijn idee vinden om ze met "liefdesvlekken" terug te krijgen...Jezus wat ontzettend kinderachtig..
oh, lees het nu, je wilt uitgekocht worden. Sla je spullen tot die tijd dan gewoon ergens op.
quote:hekje schreef op 07 december 2011 @ 21:16:

Achter welk zaakje moet je ex tempo zetten?

Het huis moet of verkocht of hij moet me uitkopen.

En hij moet al weken meubels kopen omdat ik al 4 maanden zeg dat ik mijn meubels zelf wil neerzetten, maar hij doet het gewoon niet.

En het is niet omdat hij geen geld heeft om nieuwe spullen te kopen, hij heeft er gewoon geen zin in. Misschien hoop ik ook wel gewoon dat er nu eindelijk schot in de zaak komt. Hij houdt alles al maanden tegen...
Bel morgen een verhuiswagen en haal je meubels op en zet ze in een opslag.

Dan komen er geen spermavlekken op.

Wat ga je daarna verzinnen om hem te sarren?
quote:jojo1981 schreef op 07 december 2011 @ 21:15:

En ja, ik vind dat als er iemand op de meubels gaat liggen seksen, ik dat als eerste zou moeten zijn & niet hij met zijn vriendin... Heb heel hard gespaard om die meubels te bekostigen, dus zou dat geen fijn idee vinden om ze met "liefdesvlekken" terug te krijgen...

Ik vind dat je er helemaal gelijk in hebt. Als jullie die afspraak gemaakt hebben moet hij zich er ook aan houden. En ik kan me heel goed voorstellen dat jij ze niet op JOU bank wilt hebben te neuken

Is er met de scheiding geen afspraak gemaakt over het huis?
Volgens mij wil je dat hij je uitkoopt en zijn eigen spullen koopt en probeer je het hem nu zo moeilijk mogelijk te maken zodat hij ook van het gedonder af wilt zijn. Je lijkt het alleen niet echt vol te kunnen houden en dus is het een slechte strategie.

Handiger is het volgens mij om je woning te koop te zetten en met een makelaar daarover te praten. Je ex kan dan zelf beslissen of hij jouw deel koopt of dat het huis helemaal verkocht wordt. In dat laatste geval kan je dan wel met een restschuld komen te zitten ipv dat je geld over houdt.

Je spullen zou ik er weghalen ondanks je kind. Ik ga er van uit dat je wel kan aantonen dat alleen jij deze spullen gekocht hebt. Nu heeft hij geen noodzaak om iets te kopen.
quote:hekje schreef op 07 december 2011 @ 21:19:

oh, lees het nu, je wilt uitgekocht worden. Sla je spullen tot die tijd dan gewoon ergens op.

Ik wil mijn meubels zelf neerzetten en de meubels van hier opslaan. Heb aangeboden om de meubels van hier dan tijdelijk bij hem neer te zetten, maar dan zegt hij: nee, neem maar mee, dan gaan wij (dochter en hij) wel op de grond zitten.

Dat vind ik natuurlijk geen fijn idee & daarom liet ik dus mijn spullen achter...afspraak was dat hij gelijk nieuw zou bestellen, maar hij is pas 1x gaan kijken voor nieuwe meubels...

En verder...tja...hij maakt het mij heel moeilijk met zijn regels wat ik wel en niet mag & ik vind t ook kinderachtig, maar heb hem nu zijn eigen regel gewoon terug gegeven. Vond hij niet leuk...
Ik zou inderdaad mijn spullen zsm ophalen: je kunt wel afspraken maken, maar hij kan ze natuurlijk net zo makkelijk breken. Altijd lastig als je gaat scheiden: je houdt je netjes aan de afspraken en dan blijkt de andere partij zich daar als het hem uitkomt niet meer aan te willen houden.

En dan zul je via een notaris moeten regelen dat je je geinvesteerde geld terugkrijgt, dan kan hij het huis op zijn naam laten zetten. Regel dat alsjeblief zo snel mogelijk, want als hij de hypotheek niet betaalt, komen ze het bij jou halen, terwijl hij in het huis woont...
Occam's razor
Dan regel je een busje of auto met aanhanger en haal je je meubels op, als die zo belangrijk voor je zijn. Zoekt hij het verder lekker zelf uit.

Jullie zijn uit elkaar. Ga je eigen leven leiden.
Je stelt je verschrikkelijk aan.

Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt dat je ex een nieuwe liefde in zijn leven heeft. Het einde van een lange relatie is pijnlijk.

Maar jullie relatie is over, je zult ermee moeten dealen.

Regel iets met die meubels, haal ze op of koop wat nieuws, maar ga er niet over lopen zeuren en al helemaal niet in verband met zijn nieuwe liefde. Probeer blij te zijn voor hem dat hij weer liefde heeft gevonden na een moeilijke tijd (de scheiding was voor jou vast niet makkelijk, maar het is voor hem vast ook geen eitje geweest) en probeer ook van jouw nieuwe leven te genieten, met of zonder nieuwe liefde.

Aanvulling: jij hebt dus al nieuwe spullen. Zijn er bij de oude meubels dingen die je vreselijk mist? Regel dan dat die in jouw huis terecht komen. En verder: kous af. Richt je op waar je pijn echt zit (namelijk: je vindt het niet makkelijk dat je ex weer verliefd is) en niet op jammeren over meubeltjes.
Wat eten we vanavond?
Ja zoals de andere tips: zorg dan maar heel snel zelf dat die meubels daar weg zijn. Want op je ex kan je dus niet rekenen.

Verder is dit gewoon zoeken naar problemen, moet je ook niet willen. Pak je leven weer op en maak er wat van!!
Haal die meubels dan weg.

Je dochter gaat nog naar het KDV weet ik uit het vorige topic dus die is nog niet op de leeftijd dat ze en bureau of een computertafel nodig heeft als ze daar is voor huiswerk oid en geen salontafel en boekenkast en lekker gezellig picknicken tijdens het eten maakt op die leeftijd ook niet veel uit.
quote:mika65 schreef op 07 december 2011 @ 21:20:

[...]

Ik vind dat je er helemaal gelijk in hebt. Als jullie die afspraak gemaakt hebben moet hij zich er ook aan houden. En ik kan me heel goed voorstellen dat jij ze niet op JOU bank wilt hebben te neuken

Is er met de scheiding geen afspraak gemaakt over het huis?

Binnen een half jaar moet het huis te koop staan, hij heeft echter aangegeven dat hij er wil blijven wonen. Waarde van de woning is 15000 meer dan de hypotheek, hij wil me van het koopcontract af hebben, maar is niet bereid de overwaarde te betalen & is ook niet van plan het geld wat ik in de woning heb gestoken aan mij terug te betalen (dit is overigens niet omdat hij het niet kan betalen, maar simpelweg omdat hij dat niet wil)

afspraak over andere mensen in huis hebben we bewust gemaakt zodat we beiden nog gewoon ons prettig konden blijven voelen in de woning die we samen thuis hebben gemaakt, was voor hem zo ontzettend belangrijk, maar zoals met meer afspraken is dat slechts zolang het in zijn voordeel is, is het een afspraak, in zijn nadeel blijkt het meer een richtlijn...
Heb je vorige topic niet gelezen maar kan je wel begrijpen.. Wat betreft je meubelen, dat is jouw verantwoordelijkheid dus zal je zelf ook moeten regelen dat ze daar wegkomen. Laat het niet van je ex afhangen want hem zal t (terecht) niet zoveel uitmaken. Kan je regelen dat je meubels ergens worden opgeslagen? Verder heb je niet zoveel meer te zeggen over wat hij in zn vrije tijd doet, dus besteed daar dan ook niet zoveel aandacht aan. Dat hij zich niet aan de afspraak houd is jammer, maar het is wat het is..
jojo, volgens mij moet je blij zijn dat je van hem afbent en is het alleen maar sneu voor die nieuwe scharrels dat ze zijn ware aard niet kennen. Als ik het zo lees ontkom je er niet aan dat het huis te koop gaat komen te staan. Als hij niet wil, moet hij juridisch gedwongen worden.
Occam's razor
quote:jojo1981 schreef op 07 december 2011 @ 21:19:

[...]

Het huis moet of verkocht of hij moet me uitkopen.

En hij moet al weken meubels kopen omdat ik al 4 maanden zeg dat ik mijn meubels zelf wil neerzetten, maar hij doet het gewoon niet.

Waar? In de huidige woning staan al meubels.

En het is niet omdat hij geen geld heeft om nieuwe spullen te kopen, hij heeft er gewoon geen zin in. Misschien hoop ik ook wel gewoon dat er nu eindelijk schot in de zaak komt. Hij houdt alles al maanden tegen...Dat doe je zelf ook, al maanden probeer je tegen te houden dat hij verder gaat met zijn leven. Ga je nu alsjeblieft maanden bezig houden met jullie kind.
quote:makreel schreef op 07 december 2011 @ 21:25:

Je stelt je verschrikkelijk aan.

Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt dat je ex een nieuwe liefde in zijn leven heeft. Het einde van een lange relatie is pijnlijk.

Maar jullie relatie is over, je zult ermee moeten dealen.

Regel iets met die meubels, haal ze op of koop wat nieuws, maar ga er niet over lopen zeuren en al helemaal niet in verband met zijn nieuwe liefde. Probeer blij te zijn voor hem dat hij weer liefde heeft gevonden na een moeilijke tijd (de scheiding was voor jou vast niet makkelijk, maar het is voor hem vast ook geen eitje geweest) en probeer ook van jouw nieuwe leven te genieten, met of zonder nieuwe liefde.

Aanvulling: jij hebt dus al nieuwe spullen. Zijn er bij de oude meubels dingen die je vreselijk mist? Regel dan dat die in jouw huis terecht komen. En verder: kous af. Richt je op waar je pijn echt zit (namelijk: je vindt het niet makkelijk dat je ex weer verliefd is) en niet op jammeren over meubeltjes.Ik vind het helemaal niet vervelend dat hij weer verliefd is & ik gun hem zijn geluk. Sterker nog: ik wens hem een fijne date, geef hem tips en ben blij dat dit stukje afrondend is. Ik heb hem vanavond weer een sms gestuurd dat we snel alles moeten afronden, stuur hem voorstellen om het daadwerkelijk te gaan regelen en dan blijft het steeds stil...Ik heb ook aangegeven, laten we dit snel regelen, dan is het jouw huis, heb je je aan je afspraak gehouden, kunnen we allemaal afronden en verder gaan. Ik ben echt niet de slechtste ex die een man zich kan wensen (toegegeven, ook echt niet de beste) maar het moet afgerond, hij houdt tegen en zorgt er daarmee voor dat ik geen urgentie kan aanvragen zolang dat huis nog om mn nek hangt...en dus kan ik niet verder met mijn leven omdat hij het mij moeilijk maakt. Dan hou ik hem aan zijn afspraak & dan ben ik de boeman...
Jij kan ook de opdracht geven om jouw deel van de woning te verkopen. Daarvoor hoef je niet op hem te wachten.

Vwb de kosten maak de afspraak dat hij de gebruikerslasten betaald en evt. ook de hypotheeklasten vanaf moment X zodat jouw investering in het huis niet nog verder oploopt. Praat er met een financieel adviseur over.

De woning die jullie thuis was, is dat niet meer. Ik zou er niet in blijven hangen. Probeer door te gaan hoe emotioneel gehecht je ook bent aan dde woning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven