Mijn lieve vriendin

20-11-2011 19:22 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 10 jr heb ik een beste vriendin.

We delen al 10jr alles met elkaar, met ups and downs.

Maar we hebben er ook respect voor als eens iets niet gedeeld word.

We hebben elkaar gesteund tijdens onze zwangerschappen welke beide niet zo leuk waren en zijn nu 'tante' van elkaar kinderen.

Hebben jullie ook zo'n vriendin, of ben je altijd bedrogen uitgekomen?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Nee helaas heb ik die niet (meer).

Maar ik slaap er geen nacht minder om.
Ik heb een forum.

Zalig. Geen gezeur (want, 'negeer'). Werkt perfect.
Ik heb helaas ook vriendinnen gehad die wat minder goede vriendinnen bleken.

Ik zal ook nooit meer geld uitlenen!
Ik heb twee vriendinnen die samen voor 'beste' kunnen doorgaan.
Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen als het om vriendschappen gaat. Mijn vrienden en vriendinnen vertrouw ik dan ook echt voor 100%. De meeste ken ik al langer dan 20 jaar.

Ik realiseer me dat ik bof.
Ik heb al 25 jaar zo'n vriendin.

Geweldig.
Ik dacht dat ik zo'n vriendin had. Lief en leed delen, ook de dikste ruzies mee gehad, maar we wisten allebei dat dat altijd wel weer goed kwam. En zelfs tijdens die ruzies hielden we nog van elkaar en zat het goed, ook al hadden we ruzie. We konden samen lachen, samen huilen, ik vond het speciaal. Iemand die ik al van kleins af aan ken. En toen afgelopen jaar flikte ze me iets waarvan ik het nooit achter haar gezocht had. Heb me nog nooit zo in de steek gelaten gevoeld, ben nog nooit door wie dan ook zo teleurgesteld. Terwijl ik mn portie met ex vriendjes ook wel heb gehad. En door alles wat ik met haar nu mee heb gemaakt, is mijn vertrouwen in nieuwe vriendschappen sowieso beschadigd. Ik mis het wel. Een beste vriendin hebben. Iemand waar ik dat mee deel zoals ik dat met haar deed. Heb leuke en lieve vrienden en vriendinnen, maar zo speciaal als dat was, nee helaas niet meer.
prijs je rijk met z'on vriendin, maar mijn ervaring is toch dat iedereen voor zijn eigen leven gaat, en de rest hangt er omheen. Of ik ben niet belangrijk genoeg voor ze dat kan ook. Boeit ook niet. Ik zie ze af en toe en vind het wel goed zo, ik kan ze bellen als er wat is en zij mij. Goed toch?
Zo'n vriendin als Ashley beschrijft, had/heb ik ook. Bij onze scheidingen elkaar gesteund, lief en leed gedeeld, eigenlijk alles. Samen de slappe lach (aan de telefoon), elkaar nieuwe muziek laten horen, samen weekend weg etc. We deelden alles, behalve het bed. Totdat zij een vriend kreeg die mij niet zag zitten en de vriendschap na 14 jaar ineens over was.

Tot voor 3 maanden terug elkaar ook niet meer gezien(20 jaar lang!!) Toen heb ik haar een brief geschreven, omdat mijn dochter (die bevriend was met 1 van haar zoons, ook jarenlang) om zijn adres vroeg. Sindsdien gemaild en elkaar toch weer ontmoet! De klik is er nog steeds....we zijn allebei 20 jaar ouder geworden (en wijzer) en onlangs was zij 12½ getrouwd en ik was uitgenodigd voor bruiloft. Al haar familie ook weer gezien!

Ze is inmiddels (met een andere man) getrouwd en met hem kan ik ook uit de voeten. Dus heel bijzonder, want we "kennen" elkaar al 35 jaar.

Verder heb ik nog een aantal vriendinnen, met elk van hen deel ik iets anders.
Ik heb trouwens al 25 jaar een beste vriend.. niet echt een beste vriendin, maar hem zie ik ook bijna niet meer, druk met eigen leven. Maar we bellen nog wel soms.
Ja ik prijs me ook écht rijk met haar.

Ook wij hebben wel eens ruzie gehad, op vakantie nog wel dat ze eerder weg ging.

Nu kunnen we daar wel om lachen.

Wij hebben elkaar vriendjes/vrienden/man altijd ge accepteert. Ook als wij ze niet helemaal je van het vonden.
Die heb ik niet helaas. Ben in het verleden zo besodemieterd door "vriendinnen" dat ik me er niet meer aan durf wagen.
Bazinga!
Ja, ik heb zo'n vriendin, ik ken haar al vanaf mijn 2e .

Allebei op dezelfde peuterschool gezeten, basisschool, en middelbare school. Vervolgens begon ik kinderen te krijgen, en zij ook! Ik heb er 3, en zij 2. Mijn oudste is inmiddels 7, en die van haar 6. En mijn middelste is 5 en die van haar 4. Scheelt dus precies een jaar .

Het is een geweldige vriendin, die mij door zware tijden heen heeft gesteund. Ik kan mij geen betere vriendin wensen!
Erg he dat iemand die zo dicht tot je staat je zó kan en durft te belazeren.

Je weet hoe de ander zich voelt en dan nog....
Ik heb ook zo een vriendin!! En dat is Mies85!!

Al 10 jaar lang... 10 jaar lol, plezier, veranderingen in ons leven, weekenden stappen, relaties, ups and downs!! Beide "tante" geworden en om elkaar geven..

Ik zou me geen andere beste vriendin voor willen en kunnen stellen!

Perfect als vriendin ben ik zeker niet altijd maar toch hou ik van je! Al 10 jaar, elke dag weer!
M'n beste vriend en ik zijn echt als broers. Er is niks dat we niet bespreken, of niet van elkaar weten. Door dik en dun, we staan altijd voor elkaar klaar. Maakt niet uit wat het is. Echte gezworen vrienden dus. Ben met heel erg veel mensen bedrogen uitgekomen en die zijn ook allemaal al lang en breed uit m'n leven gebonjourd. Mis ze ook geen seconde!
ahwwwwwwwwwwww (L)

ik vind het ook leuk dat je hier bent.
Mijn allerbeste vriendin is mijn zusje, wij hebben geen woorden nodig, 1 blik is genoeg!

Altijd staat zij voor mij klaar en ik voor haar.

We kunnen lachen, huilen, praten, zwijgen, vechten en uitpraten.

Zonder haar mis ik mijn andere helft.

Ik hou echt zoveel van haar!

Ik heb wel "beste" vriendinnen gehad, ik ben bedrogen en bestolen en besmeurd met pek en veren.... nooit meer!

Toppunt is wel de laatste, god wat hield ik van haar, ik deed alles voor haar!

Todat ik inzag dat zij zich altijd verheven voelde boven mij, maakte altijd rotopmerkingen over nieuwe kleding of over de opvoeding van mijn kinderen, vond dat ik te dik was, mij nooit leuk kleedde en dat alles wat ik had minder was dat dat van haar.

Heeft een tijd geduurd voordat ik dat zag, ik was altijd heel onzeker en had een zelfbeeld zo groot als een pindadop.

Nu heeft ze de ultieme vorm gevonden om mij te vernederen, ik ga hier niet verder op in vanwege privacy maar het is smaad

Ik denk dat ze beledigd is dat ik afstand heb genomen van haar.

Daarom wil ik geen "beste" vriendinnen meer, alleen nog maar mijn zusje, zij is mijn alles.

Ik heb verder wel een paar vriendinnen maar ik geef mij niet meer helemaal, ik beleef een berg lol met hen en ik kan goede gesprekken voeren maar ik laat niemand meer zo diep toe.
Ik heb 3 vriendinnen die ik bijna 7 jaar ken en met allemaal beleef ik het anders. Soms zie je elkaar een tijd niet, dan is er ineens een kaartje met de post. Onze dochters (van 2 vriendinnen) kunnen ook goed met elkaar.

Met de 3-de vriendin, ach, dikke lol, uithuilen en veel samen eten, met partners.

Ik heb een te rumoerig leven achter de rug om langere vriendschappen te hebben, nu ik in een rustigere tijd ben heb ik echte vriendinnen leren herkennen.

Mijn zus is ook mijn echte vriendin, niemand die mij zo begrijpt en vise versa
Wat vervelend als je je zo vergist in iemand!!

Ik ben juist trots op hoe mn lieve vriendinnetje alles doet! Trots op wie ze is en vreselijk gek op haar humor en eerlijkheid naar iedereen toe!
Ik had (of heb?) ook zo'n vriendin (gehad).

Maar met alle grote veranderingen in onze levens in 2010 heeft ze me een heel andere kant laten zien. En er is tot nu toe niet met haar over te praten. In haar beleving is alles 180 graden anders gebeurd.

Haar ouders - ik ken haar hele familie al meer dan 30 jaar - hebben gezegd dat ze willen bemiddelen, maar inmiddels is het al meer dan een jaar geleden dat het knalde en bijna 2 maanden dat ik haar vader zag.

Zoals het was wordt het nooit meer, en ik vraag me af of ik iets anders wel wil.
Ben heel blij met mijn 3 beste vriendinnen. We hebben veel gedeeld met elkaar. Dood,leven, hoop en vrees. Dit schept een diepe band waar ik enorm trots op ben!
Ik heb nu bijna 10 jaar zo'n vriendin. We hebben allebei ons eigen leven met andere vrienden en vriendinnen, maar we blijven elkaars beste, ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens. We hebben respect voor elkaar en houden voor elkaar....ik hoop en denk; op naar de volgende 10 jaar!
Nee, zo'n vriendin heb ik niet en ik mis het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven