Mijn man blijkt online vreemd te gaan...

15-02-2021 13:33 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren (leuk, valentijnsdag) ben ik er achter gekomen dat mijn man online vreemdgaat via een datingsite. Hij heeft heel suggestieve en expliciete gesprekken met dames. Ik kan er niet uit opmaken dat deze gesprekken in de praktijk zijn gebracht.
Ik heb hem geconfronteerd door middel van vragen te stellen waarmee ik duidelijk liet blijken dat ik het wist en hem de kans liet het zelf op te biechten. Ook wilde ik polsen hoeveel hij zou vertellen. Dit ging heel moeizaam: na geveinste verbazing, verontwaardiging, ontkenning, halve waarheden en verdraaiingen heb ik de bekentenis uit hem moeten trekken. Hij had niets met hen gedaan, dus het was niet fout, volgens hem. Dat hij grenzen over is gegaan kon hij nog net erkennen.
Een jaar of 10 geleden heeft heb ik hem ook op hetzelfde uitnodigend flirterige appgedrag betrapt. Dit heb ik hem kunnen vergeven.
We zijn 18 jaar samen en hebben 2 kinderen. Onze relatie leek zo goed en de liefde zo groot.

Ik voel me lamgeslagen. Mijn rotsvaste en blinde vertrouwen is wég. Hij loog glashard toen ik hem confronteerde. Hoe weet ik of er niet tóch iets fysieks is gebeurd? Hoe kan ik zijn woord ooit weer vertrouwen?

Ik wil er niet met iemand in mijn omgeving over praten, daarom hoop ik inzicht te krijgen door jullie reacties... Ik hou nog heel veel van hem, maar hou ik mijzelf voor de gek?
kizil wijzigde dit bericht op 15-02-2021 15:42
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
05-2019 wijzigde dit bericht op 15-02-2021 20:08
98.70% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
15-02-2021 13:49
De kans dat het bij online gedrag is gebleven is natuurlijk klein. En hij heeft al laten zien alleen dingen te bekennen waar hij echt niet onderuit kan omdat je bewijs hebt.
Dit denk ik zelf ook. Hij heeft het toe gegeven omdat jij bewijs had. Jij hebt geen bewijs dat hij ook vreemd is gegaan buiten de deur dus dit zal hij dan ook nooit toe gaan geven.
Het hoeft natuurlijk niet maar hij liegt en verzwijgt dingen voor jou dus ik zou hem niet zomaar op zijn woord geloven.

Heel moeilijk to. Wat wil jij zelf? Wat zegt je gevoel? Kan jij het hem vergeven? Denk je dat het vertrouwen weer op te bouwen is?

Dat de grond onder je voeten weg geslagen is opdit moment begrijp ik heel erg goed.

Sterkte :hug:
Blijf in jezelf geloven !
lilalinda schreef:
15-02-2021 13:48
omdat er kinderen in het spel zijn, en je dan best even je best kan doen.
Of je kunt besluiten dat het gegeven dat je je ooit met iemand hebt voortgeplant geen reden is om je door hem te laten belazeren en als gekkie te laten behandelen. Al helemaal niet als hij het al eerder gedaan heeft en beterschap heeft beloofd (maar eigenlijk gewoon helemaal niet).

Sterkte TO. Wat een lul.
Alle reacties Link kopieren
Kizil schreef:
15-02-2021 13:33


Ik voel me lamgeslagen. Mijn rotsvaste en blinde vertrouwen is wég. Hij loog glashard toen ik hem confronteerde. Hoe weet ik of er niet tóch iets fysieks is gebeurd? Hoe kan ik zijn woord ooit weer vertrouwen?

Ik wil er niet met iemand in mijn omgeving over praten, daarom hoop ik inzicht te krijgen door jullie reacties... Ik hou nog heel veel van hem, maar hou ik mijzelf voor de gek?
Niet het leukste advies maar mss wel noodzakelijk..Doe een SOA test voor je eigen gezondheid.
En mocht die onverhoopt positief zijn,dan weet je helaas vwb zijn verhaal voldoende.
Vraag blijft,why is the rum gone?
feow schreef:
15-02-2021 14:14
Ik zou dus alleen verder kunnen als ik accepteer dat respect en vertrouwen niet meer volledig te repareren zijn. En hij zou dat dan ook moeten accepteren en tegelijkertijd niet verergeren.
Ok, snap ik. Maar dan nog leg je heel erg de focus op wat er is gebeurd, terwijl ik, als ik ontdek dat mijn vriendin behoefte heeft aan contact met andere mannen van seksuele aard, zou willen weten waar die behoefte vandaan komt.

Want alleen maar zeggen dat het niet mag laat de behoefte niet verdwijnen. Daar zou hij ook gewoon eerlijk in moeten zijn. Zijn fout is niet de behoefte zelf, maar hoe hij daarmee is omgegaan.

En wellicht zijn er wel meer behoeftes over en weer die onvoldoende worden vervuld. Als je wil kunnen beoordelen of verder gaan een kans van slagen heeft, dan zul je beiden heel eerlijk moeten zijn daarover. En van wat ik om mij heen hoor zijn er heel veel mensen die daar heel slecht over communiceren. Die de lieve vrede willen bewaren. Nou ja, dat kan nu niet meer, dus er zijn twee opties die zinvol zijn: beëindigen van de relatie, of dit moment pakken om de relatie weer echt goed op te bouwen.

Optie twee is per definitie een lastige, maar optie een, zeker met kinderen, is ook geen makkie.
lilalinda schreef:
15-02-2021 13:55
ik heb werkelijk geen idee, ik ken hem niet
Niet online vreemdgaan lijkt me een goede eerste stap om je huwelijk te redden..
fluttershy schreef:
15-02-2021 14:18
Of je kunt besluiten dat het gegeven dat je je ooit met iemand hebt voortgeplant geen reden is om je door hem te laten belazeren en als gekkie te laten behandelen. Al helemaal niet als hij het al eerder gedaan heeft en beterschap heeft beloofd (maar eigenlijk gewoon helemaal niet).

Sterkte TO. Wat een lul.
Dit dus.
PiperAlpha87 schreef:
15-02-2021 13:41
Er hoeft geen waarom te zijn, het is gewoon fout.
Ben ik het niet mee eens. Het is een heel raar jaar en we weten niets van die man. Misschien is hij normaal wel kok in een restaurant en zit hij al maanden thuis, halve bore out, voelt zich nutteloos en zoekt bevestiging dat hij er nog toe doet op dating apps.
Dat is natuurlijk nog steeds een probleem, maar dan kan ze het misschien begrijpen. En als hij 10 jaar geleden ook door een lastige periode ging kunnen ze misschien tot de conclusie komen dat die man niet goed met stress om kan gaan ofzo.


Of hij is gewoon een eeuwige flirt en dit gaat nooit veranderen en hij vindt dat hij niet eens fout zit. Dat is een heel andere ‘waarom’ en dan zou mijn reactie ook heel anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
15-02-2021 14:18
Of je kunt besluiten dat het gegeven dat je je ooit met iemand hebt voortgeplant geen reden is om je door hem te laten belazeren en als gekkie te laten behandelen. Al helemaal niet als hij het al eerder gedaan heeft en beterschap heeft beloofd (maar eigenlijk gewoon helemaal niet).

Sterkte TO. Wat een lul.
ja, dat kan, dat mag
Maar zelf zou ik als hij (of ik) een fout maakt, toch eens kijken waar die fout vandaan komt
en wat er te repareren valt
Stuk-verklaren kan altijd nog
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
15-02-2021 14:28
Niet online vreemdgaan lijkt me een goede eerste stap om je huwelijk te redden..
jep, maar waarom gebeurde het?
ClumsyNinja schreef:
15-02-2021 14:33
Ben ik het niet mee eens. Het is een heel raar jaar en we weten niets van die man. Misschien is hij normaal wel kok in een restaurant en zit hij al maanden thuis, halve bore out, voelt zich nutteloos en zoekt bevestiging dat hij er nog toe doet op dating apps.
Dat is natuurlijk nog steeds een probleem, maar dan kan ze het misschien begrijpen. En als hij 10 jaar geleden ook door een lastige periode ging kunnen ze misschien tot de conclusie komen dat die man niet goed met stress om kan gaan ofzo.


Of hij is gewoon een eeuwige flirt en dit gaat nooit veranderen en hij vindt dat hij niet eens fout zit. Dat is een heel andere ‘waarom’ en dan zou mijn reactie ook heel anders zijn.
Dat maakt toch niet dat hij een goed excuus heeft om achter haar rug om met andere vrouwen te gaan chatten en weet ik veel wat nog meer? Ja ik heb een hekel aan vreemdgangers.
Muurbloempje115 schreef:
15-02-2021 14:28
Niet online vreemdgaan lijkt me een goede eerste stap om je huwelijk te redden..
Welke gradaties van vreemdgaan zijn er eigenlijk?
ClumsyNinja schreef:
15-02-2021 14:33
Ben ik het niet mee eens. Het is een heel raar jaar en we weten niets van die man. Misschien is hij normaal wel kok in een restaurant en zit hij al maanden thuis, halve bore out, voelt zich nutteloos en zoekt bevestiging dat hij er nog toe doet op dating apps.
Dat is natuurlijk nog steeds een probleem, maar dan kan ze het misschien begrijpen. En als hij 10 jaar geleden ook door een lastige periode ging kunnen ze misschien tot de conclusie komen dat die man niet goed met stress om kan gaan ofzo.


Of hij is gewoon een eeuwige flirt en dit gaat nooit veranderen en hij vindt dat hij niet eens fout zit. Dat is een heel andere ‘waarom’ en dan zou mijn reactie ook heel anders zijn.
Allemaal mooi en aardig, maar lieg er dan niet over.
Alle reacties Link kopieren
P80 schreef:
15-02-2021 14:13
Wellicht nog een optie relatietherapie, maar de vraag is of de schade niet al geleden is. Vertrouwen is helemaal weg, dan moet wel.
Hij zal dan eerst moeten stoppen met liegen, hier kan een therapeut ook niet veel mee. Als hij al meegaat.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is een zeer grote schok ... .

Scheiden, uitmaken, zijn koffers bij de voordeur zetten etc. is zo ongeveer de standaardreactie op zo ongeveer alle relatieperikelen die hier aan bod komen dus zou dergelijke reacties met een korreltje zout nemen.

18 jaar samenzijn en 2 kinderen gooi je niet zo maar weg.

Wellicht alles voor jezelf op een rijtje zetten en ondertussen met je man blijven praten.Aanzien hoe dat loopt en wat er eventueel nog meer naar voren komt (...).
Uit elkaar gaan kan altijd nog.
Boogschutter10 schreef:
15-02-2021 15:03
Ja dat is een zeer grote schok ... .

Scheiden, uitmaken, zijn koffers bij de voordeur zetten etc. is zo ongeveer de standaardreactie op zo ongeveer alle relatieperikelen die hier aan bod komen dus zou dergelijke reacties met een korreltje zout nemen.

18 jaar samenzijn en 2 kinderen gooi je niet zo maar weg.

Wellicht alles voor jezelf op een rijtje zetten en ondertussen met je man blijven praten.Aanzien hoe dat loopt en wat er eventueel nog meer naar voren komt (...).
Uit elkaar gaan kan altijd nog.
Tsja misschien wensen de meeste vrouwen hier zich niet zo te laten bedonderden? Zouden meer mensen moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
15-02-2021 15:08
Tsja misschien wensen de meeste vrouwen hier zich niet zo te laten bedonderden? Zouden meer mensen moeten doen.

Ja ja wel goed mijn reactie lezen
Jouw man heeft dus behoefte aan (seksuele) spanning en bevestiging en voelt niet de ruimte om hier eerlijk over te zijn.
Dat zou het thema van komende gesprekken moeten zijn. Nodig hem uit om eerlijk te zijn. Wat zit er verborgen achter zijn masker. Is hij onzeker, verveeld of is het een copingstategie?
Is hij bereid om naar zichzelf te kijken? Ben jij bereid om naar jezelf te kijken?
Daar hangt of staat het mee.
Boogschutter10 schreef:
15-02-2021 15:03
Ja dat is een zeer grote schok ... .

Scheiden, uitmaken, zijn koffers bij de voordeur zetten etc. is zo ongeveer de standaardreactie op zo ongeveer alle relatieperikelen die hier aan bod komen dus zou dergelijke reacties met een korreltje zout nemen.

18 jaar samenzijn en 2 kinderen gooi je niet zo maar weg.

Wellicht alles voor jezelf op een rijtje zetten en ondertussen met je man blijven praten.Aanzien hoe dat loopt en wat er eventueel nog meer naar voren komt (...).
Uit elkaar gaan kan altijd nog.
Zomaar?
Star3 schreef:
15-02-2021 15:08
Tsja misschien wensen de meeste vrouwen hier zich niet zo te laten bedonderden? Zouden meer mensen moeten doen.
Nou inderdaad.
lilalinda schreef:
15-02-2021 14:35
jep, maar waarom gebeurde het?
Omdat hij het wilde.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
15-02-2021 16:20
Jouw man heeft dus behoefte aan (seksuele) spanning en bevestiging en voelt niet de ruimte om hier eerlijk over te zijn.
Dat zou het thema van komende gesprekken moeten zijn. Nodig hem uit om eerlijk te zijn. Wat zit er verborgen achter zijn masker. Is hij onzeker, verveeld of is het een copingstategie?
Is hij bereid om naar zichzelf te kijken? Ben jij bereid om naar jezelf te kijken?
Daar hangt of staat het mee.
Och schatje toch, war náár dat jij je zo onzeker en onbegrepen voelt.
Ik ga heel diep graven in mezelf hoor, hoe het toch komt dat ik jou tot gekonkel en liegen heb gedreven.

Sorry hoor.

Schop in je kloten kan je krijgen en een muilpeer in je huig. En als er genoeg positiefs tegenover deze bagger staat dan zal ik overwegen verder te gaan met een lapzwans. En je adviseren om per direct je probleem blijvend aan te pakken, want anders slaat de balans alsnog door naar opbokken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Wat een moeilijke situatie voor jullie. Ik vind veel reacties best kort door de bocht. Het kan geen kwaad om samen te onderzoeken waarom dit is gebeurd, wat jullie nodig hebben binnen jullie relatie om je geliefd te voelen en of jullie elkaar hierin tegemoet kunnen komen. Hier kan je zelf gezamenlijk gesprekken voor inplannen of, misschien nog wel beter, je kan samen naar een therapeut gaan.

Uit ervaring weet ik dat het vertrouwen ook weer kan groeien en je er samen zelfs sterker uit kan komen. Of dat voor jullie ook geldt... daar is tijd voor nodig.

Sterkte ermee :hug:
anoniem_64b796d63a884 wijzigde dit bericht op 15-02-2021 16:56
4.04% gewijzigd
feow schreef:
15-02-2021 16:36
Och schatje toch, war náár dat jij je zo onzeker en onbegrepen voelt.
Ik ga heel diep graven in mezelf hoor, hoe het toch komt dat ik jou tot gekonkel en liegen heb gedreven.

Sorry hoor.

Schop in je kloten kan je krijgen en een muilpeer in je huig. En als er genoeg positiefs tegenover deze bagger staat dan zal ik overwegen verder te gaan met een lapzwans. En je adviseren om per direct je probleem blijvend aan te pakken, want anders slaat de balans alsnog door naar opbokken.

Nou, inderdaad. Er is vast een goede reden voor. En draag ook even wat schuld voor het feit dat een volwassen persoon niet zelf met zijn problemen bij je kan komen voordat hij spanning buiten de deur gaat zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Geloof jij hem nu wel?

Ik begrijp niet zo goed dat je voor de 2de keer de discussie aan gaat ipv dat je onderzoekt wat er echt aan de hand is en hem daarmee confronteert.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-02-2021 17:26
77.20% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven