Mijn man heeft problemen denk ik

30-10-2018 14:27 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_378193 wijzigde dit bericht op 02-11-2018 09:57
99.92% gewijzigd
Als jij je in elkaar wilt laten meppen door je alcoholistische vent dan moet je dat helemaal zelf weten. Die kinderen kiezen daar echter niet voor. Bij een alcoholist staat de drank centraal en niet het gezin. Kinderen kunnen zich niet goed ontwikkelen. En wie zegt dat dit de eerste keer is? Straks doet hij je kind wat aan in een vlaag van woede en alcoholroes. Ik hoop dat jeugdzorg dit heel snel in de smiezen heeft als je zelf niet in staat bent de juiste keuze te maken.
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 15:40
Zoals ik al zij ik heb nu jeugdzorg die mij begeleidt zodat ik thuis beter om kan gaan met de situatie en hoe ik kan voorkomen dat dit nog een keer gebeurd.
De enige manier om te voorkomen dat t nog een keer gebeurt is bij hem weg gaan. Hoe kan JIJ voorkomen dat je MAN iets doet, als hij zelf geen hulp wilt?
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 15:46
Agressie training en gesprekken krijgt hij. Maar van zijn alcohol weten ze niks omdat hij dat ook niet bekend wil hebben. Hij vind niet dat hij een alcohol probleem heeft.
En hoe denk je dat ze jullie kunnen helpen als ze niet weten dat hij een alcoholist is? Denk je nou werkelijk dat de situatie beter gaat worden als hij niet van de drank afblijft? Dan heb je inderdaad een bord voor je kop. Arme kinderen...
YellowLemon schreef:
30-10-2018 15:23
Kan viva via het IP niet het adres achterhalen en doorgeven aan de kinderbescherming. :facepalm:
Jeugdzorg zit er al op, 👍🏻
Jij en je kinderen kunnen alleen maar geholpen worden op het moment dat je open kaart speelt naar instanties (of om te beginnen bij je huisarts)
Dat jij en je man dat alcoholprobleem zo makkelijk achterhouden en verzwijgen, zegt heel veel.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
broodtrommel schreef:
30-10-2018 15:47
Als jij je in elkaar wilt laten meppen door je alcoholistische vent dan moet je dat helemaal zelf weten. Die kinderen kiezen daar echter niet voor. Bij een alcoholist staat de drank centraal en niet het gezin. Kinderen kunnen zich niet goed ontwikkelen. En wie zegt dat dit de eerste keer is? Straks doet hij je kind wat aan in een vlaag van woede en alcoholroes. Ik hoop dat jeugdzorg dit heel snel in de smiezen heeft als je zelf niet in staat bent de juiste keuze te maken.
In mijn verhaal staat dat jeugdzorg er al mee bezig is.
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 15:49
Ja, en jij dwarsboomt ze moedwillig door dingen te verzwijgen. Goed bezig maar niet heus. :facepalm:
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 15:44
Omdat ik mij schaam voor de situatie zelf, iedereen denkt dat ik er zelf geestelijk even doorheen zit omdat ik teveel werkte, ik ben gewoon bezig om te proberen dat het goed komt in het gezin, zoals meerdere hulp instantie’s die ik regel omdat mijn man uitgevallen is.
Is het werkelijk omdat je je schaamt? Of is het omdat je bang bent om je verantwoordelijkheid te nemen?

Want jij weet, dat als jouw omgeving weet wat er achter je voordeur gebeurt, dat je wel actie MOET ondernemen. Niemand zal het namelijk begrijpen als jij je kinderen en jezelf hieraan bloot blijft stellen. Maw, als je dit naar buiten brengt, wordt er (logisch) ook van JOU actie verwacht, om je kinderen in veiligheid te brengen.

Persoonlijk zou ik gelijk actie ondernemen en vertrekken. En tijdens mijn vertrek iedereen inlichten over wat er gaande is. Met pek en veren de straat op, zou hij wat mij betreft kunnen. Men zal hem erop aankijken. Misschien zou die druk hem alleen maar (beter) doen inzien dat hij echt met zichzelf aan de slag moet. Maar dat is zijn verantwoordelijkheid.

Jouw verantwoordelijk is dat je je kinderen een veilige plek biedt. En dat doe je niet. En uit angst om veroordeeld te worden om die laakbare houding van je, hou je dit stil. Want je wéét dat niemand er IETS van zal begrijpen dat jij nog niet vertrokken bent, als dit verhaal uitkomt.

Zie ik dit goed?

Als dat het zetje is wat je nodig hebt, dan doe je er goed aan om dit juist aan de grote klok te hangen. En alle hulp te accepteren die je aangeboden krijgt.
anoniem_6522e846c9b44 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 15:54
0.09% gewijzigd
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 15:46
Agressie training en gesprekken krijgt hij. Maar van zijn alcohol weten ze niks omdat hij dat ook niet bekend wil hebben. Hij vind niet dat hij een alcohol probleem heeft.

In de OP wil hij geen hulp en wil hij alles zelf doen. Je moet wel een beetje beter je best doen.
Beau-ter-Ham schreef:
Jij en je kinderen kunnen alleen maar geholpen worden op het moment dat je open kaart speelt naar instanties (of om te beginnen bij je huisarts)
Dat jij en je man dat alcoholprobleem zo makkelijk achterhouden en verzwijgen, zegt heel veel.
Ik vraag me uberhaupt af of ze weten dat To ook al een paar keer in elkaar is geslagen cq een stomp heeft gehad :/

Echt, zonder aanpak bij de wortel, de verslaving, gaat er helemaal niets veranderen.
Hoezo in vredesnaam: " ik wil niet dat mensen het weten ??" :facepalm:
Dan wil je dus blijkbaar ook geen hulp ondanks dat je zegt van wel.
Hulp kan alleen geheven worden als alle kaarten open op tafel liggen.

Dat je jezelf in gevaar brengt is tot daar aan toe, maar dat je je kinderen niet wilt beschermen ( anders was je al weggeweest of had je in elk geval verteld aan de hulpverleners van zijn drank- en agressieprobleem) vind ik behalve uitermate zorgelijk ook niet bepaald getuigen van goed ouderschap.
Kom voor je kinderen op en vertrek daar! Zo snel mogelijk!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 15:51
Je reageert wel heel erg selectief en ontwijkend, ik lees dat ze aangeeft dat ze hoopt dat jeugdzorg snel doorheeft dat er sprake is van een verslaafde vader die zijn handen niet thuis kan houden. Dat is nu nog niet bekend bij jeugdzorg omdat jij je verantwoordelijkheid niet durft te nemen en dit niet durft te melden.

Ga je verder nog inhoudelijk reageren of vind je dat je het wel goed genoeg doet zo en laat je de situatie lekker doormodderen?
Star² schreef:
30-10-2018 15:53
In de OP wil hij geen hulp en wil hij alles zelf doen. Je moet wel een beetje beter je best doen.
Hij heeft ook geen hulp voor zijn drank probleem, wel gesprekken en agressie training om met zijn gedrag om weten te gaan.
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 15:57
Hij heeft ook geen hulp voor zijn drank probleem, wel gesprekken en agressie training om met zijn gedrag om weten te gaan.

Die agressie komt toch door de drank?
Wat wil je met dit topic? Je geeft in je OP aan advies te vragen alleen ga je op geen enkel advies in, dus wat wil je dan wel?
envelop wijzigde dit bericht op 30-10-2018 16:00
0.40% gewijzigd
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 15:51
Ja zonder ze de waarheid te vertellen dus dat schiet lekker op, NOT.
En daar heb ik het dus over, dat ze DAT in de smiezen gaan krijgen zodat ze die kinderen kunnen beschermen :facepalm:
Maar goed, je leest alleen wat je wilt lezen, je bent of een trol of een enorme struisvogel. Ik hoop op een trol uit het hoge noorden.
O en haal dat denk ik uit de de titel maar weg hoor. Mijn man heeft problemen en het gezin daardoor ook past beter.
Niks geen : " denk ik "
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 15:14
Wij hebben jeugdzorg en die begeleid mij nu, over hoe ik met de situatie thuis om kan gaan, ook voor de kinderen.
En jouw man neemt het allemaal niet serieus.
Mijn man is er heel nuchter onder, komt wel goed met jeugdzorg. Ik zij tegen hem weet je wat je gedaan heb? Hij vertelde dit mij pas nadat ik hiermee werd geconfronteerd op school.
Hij is niet eerlijk over zijn losse handjes en drankmisbruik en jij wil hem beschermen zodat de rest van de wereld niet weet dat hij teveel drinkt.

Wanneer ga jij je kinderen beschermen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Beste iedereen.

Ik denk dat dit misschien wel het laatste zetje was wat ik nodig had. En inderdaad het kan niet zo langer.

Dank jullie wel.

Ik hoop gewoon dat mijn man/binnenkort ex man er beter van zal worden, maar ik vind dit voor mijn kinderen gewoon heel lastig omdat ze zo gek op hem zijn. En ik weet ook niet hoe ik ze zoiets moet brengen.
Alle adviezen op je vraag zijn vrij unaniem overigens. Ga bij hem weg. Of geef, als je dan toch persé wilt blijven , bij de hulpverleners aan dat je man alcoholist is.
En verder hoop ik ok heel erg dat dit verhaal ergens uit Noorwegen komt...
Esmee11223 schreef:
dan heeft school die mep ook al gemeld???
Niet alleen jouw man heeft een probleem, jullie kinderen hebben ook een groot probleem. Namelijk het feit dat hun moeder ze dwingt om bij een zuiplap met losse handen onder een dak te leven.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 16:02
Beste iedereen.

Ik denk dat dit misschien wel het laatste zetje was wat ik nodig had. En inderdaad het kan niet zo langer.

Dank jullie wel.

Ik hoop gewoon dat mijn man/binnenkort ex man er beter van zal worden, maar ik vind dit voor mijn kinderen gewoon heel lastig omdat ze zo gek op hem zijn. En ik weet ook niet hoe ik ze zoiets moet brengen.
Ah kijk eens aan dat was snel. :whistle:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Bloemkoolroosje schreef:
30-10-2018 15:53
Is het werkelijk omdat je je schaamt? Of is het omdat je bang bent om je verantwoordelijkheid te nemen?

Want jij weet, dat als jouw omgeving weet wat er achter je voordeur gebeurt, dat je wel actie MOET ondernemen. Niemand zal het namelijk begrijpen als jij je kinderen en jezelf hieraan bloot blijft stellen. Maw, als je dit naar buiten brengt, wordt er (logisch) ook van JOU actie verwacht, om je kinderen in veiligheid te brengen.

Persoonlijk zou ik gelijk actie ondernemen en vertrekken. En tijdens mijn vertrek iedereen inlichten over wat er gaande is. Met pek en veren de straat op, zou hij wat mij betreft kunnen. Men zal hem erop aankijken. Misschien zou die druk hem alleen maar (beter) doen inzien dat hij echt met zichzelf aan de slag moet. Maar dat is zijn verantwoordelijkheid.

Jouw verantwoordelijk is dat je je kinderen een veilige plek biedt. En dat doe je niet. En uit angst om veroordeeld te worden om die laakbare houding van je, hou je dit stil. Want je wéét dat niemand er IETS van zal begrijpen dat jij nog niet vertrokken bent, als dit verhaal uitkomt.

Zie ik dit goed?

Als dat het zetje is wat je nodig hebt, dan doe je er goed aan om dit juist aan de grote klok te hangen. En alle hulp te accepteren die je aangeboden krijgt.
Beste, dankje voor jou reactie in het bijzonder. Je reageerde er openlijk en normaal op. En dat had ik nodig. Ik vertel het mijn vrienden of familie niet omdat ik mij daarin schaam voor mijn man. Ik wilde gewoon weer een hechr gezin te zijn. Ik wil gewoon dat hij nu aan zijn alcohol probleem gaat werken zonder ons. En ja dit lijkt mij heel lastig. Vooral het aankaarten ervan. Ik vind het gewoon moeilijk om mijn gezin aan duigen te zien vallen. Vooral omdat mijn zoons altijd vragen waar papa is en ze zo blij zijn als ze hem zien.
Esmee11223 schreef:
30-10-2018 15:02
Ik bescherm ze wel, daarom wil ik hulp voor hem, de kinderen hate hun papa niet ze staan elke dag op hem te wachten tot hij thuis is, ik wil juist voorkomen dat het nog een keer gebeurd en dat wij weer een normaal gezin kunnen zijn. Het is een keer gebeurd en ik probeer te voorkomen hiermee dat het nog een keer gebeurd, ze zijn juist heel gek op hun papa. En dat wil ik ze niet ontnemen.
Hier kan ik echt boos om worden. Weet je hoeveel kinderen loyaal zijn aan hun ouders terwijl ze verschrikkelijk behandeld worden? Dat is juist het pijnlijke. En jij draagt daar actief aan bij door ze te laten zien dat jij het tolereert.

Snap ook niet dat mensen zeggen dat JIJ je kinderen moet meenemen. Is nog maar de vraag of ze bij jou beter af zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven