Mijn relatie was een grote leugen! 6 jaar

25-03-2009 17:35 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier graag mijn verhaal kwijt. Het is een lang verhaal.

Ik was vrij jong toen ik een relatie kreeg met een jongen ( 17 jaar was ik toen

Ik had nog nooit een relatie gehad en was helemaal in de wolken.

Ik had niet verwacht dat het serieus zou zijn. Toch is het bijna 6 jaar aangeweest.

1ste jaar van de relatie: Leuk, verliefd en ik deed nog erg mijn best om er goed uit te zien voor hem. De seks was wel spannend.

2de jaar: leek een sleur te worden. We zagen elkaar dagelijks en bleven vaak slapen bij elkaar. Ik had ook het idee dat ik niet meer verliefd was op hem maar dat ik echt van hem hield.

3de jaar: Het was saai en we waren bij elkaar omdat het in ons systeem zat en niet zozeer omdat het erg leuk was.

4de jaar: begon ik interesse te krijgen in andere mannen. Ik begon ook te flirten en vond de aandacht van andere erg leuk en spannend. Dat miste ik erg in onze relatie.

5 en 6 jaar: Creerde we een haat relatie. We hadden elke dag ruzie. Ook om het feit dat we niet bij elkaar woonde. Ik zat nog op school en hij was heel opdringerig. Ook met de seks. Als ik bij hem was moest er wat gebeuren deed ik dat niet dan zei hij altijd dan maak ik het uit of praat ik niet tegen je. Ik was erg naief en deed het voor hem. Ook een keer toen ik ongesteld was. Hij wilde perse. Het deed mij pijn en begon te huilen en hij ging maar door. Op dat moment besefte ik niet waar in ik zat. Als ik dit andere vertel verklaren ze mij voor gek. Het gebeurde vaak dat hij me uitschold ook omdat ik in de jaren met hem veel ben aangekomen. Ik hield niet meer van mijzelf. Ik voelde me ook schuldig dat ik niet kon zijn wie hij wou. Lekker samen wonen en kids. Dat wilde hij graag. Maar ik ben het type dat eerst de studie klaar wil hebben voordat ik iets anders onderneem. Een paar weken geleden werd hij het zat. Hij heeft me ook wel eens geslagen nadat ik hem eerst sloeg. Hij haalde het slechste in mij naar boven.Zijn woorden deden mij ook geen pijn. HOE KAN DIT? EN WAAROM VOELDE IK ME DE LAATSTE JAREN NIET MEER AANGETROKKEN TOT HEM. ik was nooit meer opgewonden en kwam niet klaar.

We hebben nu al een paar weken geen contact gehad. Ik heb een soort van rust nu en hoop dat ik hem uit mijn systeem kan halen.Hij heeft lange jaren deel uitgemaakt van mijn leven. Dat is nu voorbij. Ik heb niet eens erg om hem gehuild misschien was het voor mij al langer klaar kan dat? en dat ik hem onbewust al lange tijd had verlaten. Soms denk ik aan hem ik heb wel eens gebeld hoor en gevraagd hoe het gaat maar dan scheld hij me uit. Ik mis hem niet maar mis meer iemand die ik altijd kon bellen.

Zoveel jaar van mijn leven hebik niet genoten. Als een hondje achter hem aangrend. Mijn gevoel won het van mijn verstand.

Nou dit was mijn verhaal mensen!
Gelukkig heb je nog een hele lange toekomst voor de boeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je relatie was wellicht geen leugen, want het was zoals het was...

Zes jaar achter de boeg en een hoop geleerd neem ik aan. Wijze les die je kan trekken is dat je beter van jezelf kan houden zodat dit soort dingen je niet meer gebeuren. Zorg vanaf nu voor jezelf.

Sterkte
En waarom ben je in dat 3e jaar niet met m gaan praten dan? Waarom nog 3 jaar doormodderen terwijl je niet meer vond wat je zocht?

Soms pas je niet meer bijelkaar. Vind het trouwens wel frappant dat je aanhaalt dat hij je sloeg als jij m eeerst sloeg. Als iemand mij zou slaan zou ik denk ik ook terugslaan. waarom zou jij hem wel mogen slaan, maar is het heel hel fout als hij je terugslaat. Foute relatie met foute uitgangspunten, je weet nu hoe het niet moet.
Een grote leugen zou ik dit ook niet noemen. Het ging al langer niet goed meer en jullie zijn gewoon veel te lang blijven hangen in deze relatie (met hoop op beter?). Denk dat dat veel voorkomt (getuige topics hier). Sneu natuurlijk, maar als het goed is, heb je er wel veel van geleerd. Neem dit mee en probeer het op die manier toch nog een positieve gedachte te geven.
Ik las vandaag een goeie. Geen ijzeren wet, maar wel om over na te denken: you teach other people how to treat you.

Jouw relatie was geen leugen, jullie hebben het samen laten ontaarden. Je weet nu hoe je het niet wil in de toekomst.
quote:Mina21 schreef op 25 maart 2009 @ 17:35:

HOE KAN DIT? EN WAAROM VOELDE IK ME DE LAATSTE JAREN NIET MEER AANGETROKKEN TOT HEM. !

Omdat je je niet tot jezelf voelde aangetrokken.

Dan vind je een ander je ook niet leuk en andersom.

Gelukkig ben je eruit, en kun je verder!
Dit lijkt mijn vorige relatie wel, al die details komen overeen! Alleen daarbij ging mijn ex ook nog vreemd. Ik ken het wel, dat bij elkaar blijven voor het gemak. Maar gelukkig word je er niet van. Je houdt alleen jezelf ermee voor de gek. Elke dag probeer je het beter te maken en de momenten die wat soepeler verlopen zijn slechts een illusie.

Ik ben bij mijn ex weggegaan en van woonplaats en baan veranderd in één keer en dat het beste wat ik in mijn leven gedaan heb. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik je aanraad bij die vent weg te gaan.

Veel sterkte ermee.
Als ik je OP lees, dan vraag ik me af waarom je het in jaar 2 niet hebt uitgemaakt. Je relatie was geen leugen, maar gewoon de realiteit van mensen die niet bij elkaar passen en nog veel te jong zijn zich al zo vast te leggen. Zonde dat je 5 jaar van je leven in die relatie hebt verspild, want alleen het eerste jaar was de moeite waard.
Je relatie was geen leugen hoor Mina,

Je schrijft het zelf heel helder, je bent er ook alle 6 de jaren zelf bij geweest...

Wat ik me net als Elninjoo afvraag is waarom je in godsnaam na 1 jaar verder bent gegaan

Ik geloof dat in alle relaties ups en downs zitten maar zoals ik het lees heb je 1 up en de rest downs gehad....

Maar kop op meis,je bent nog hartstikke jong, lekker bijtanken nu en genieten van alles wat nog voor je ligt!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Mina21 schreef op 25 maart 2009 @ 17:35:

Zoveel jaar van mijn leven hebik niet genoten. Als een hondje achter hem aangrend.

Ik denk dat Mina zichzelf ook al goed beseft dat ze eerder een knoop moeten doorhakken, dus zeggen waarom ze het in godsnaam niet eerder heeft uitgemaakt, heeft weinig zin. Ze kan de tijd nu eenmaal niet terugdraaien.

Haal er je les uit (en volgens mij doe je dat wel) want jullie hebben het inderdaad samen laten ontaarden. Fijn dat jullie nu niet meer samen zijn. Geniet van je toekomst die gelukkig nog heel lang is. Sommige mensen zitten nog veel langer vast in een slecht huwelijk...
Dat heeft in zoverre zin Marijn omdat TO zelf zegt dat ze in een leugen leefde, en das niet helemaal waar (of eigenlijk, das helemaal niet waar)

Vandaar dat mensen het aanhalen
Ik vatte het eigenlijk op dat het niet alleen een leugen van hem, maar ook een leugen van haarzelf was. Dat ze nu (pas) ziet dat ze haar relatie al veel eerder had moeten stoppen en al die tijd ook tegen zichzelf heeft gelogen. Dat is dan toch een goeie les die je eruit haalt.
Goed motto heb je trouwens Summerdance
trek je les hier uit en ga lekker verder met wat JIJ in je leven wil doen.niet teveel achter om kijken,daar krijg je pijn in je nek van.....en je mist alle mooi dingen die voor je zijn
Je kan soms eenzamer zijn in een relatie als alleen!

ik herken je verhaal alleen hield ik het 17 jaar en 2 kinderen vol....ben nog nooit zo opgelucht geweest als toen ik eindelijk ging...iedereen dacht..ojee,die knapt eerdaags totaal af,2kleine kinderen en een scheiding..maar het is het beste wat me ooit is overkomen na al die jaren psychische mishandeling!Want dat is wat je is overkomen,iemand die je grenzen niet respecteerd en je je een nul laat voelen is gewoon iemand die je psychisch mishandelt!

Succes....
en als je er nog langer in blijft hangen, verpest je nog meer tijd van je leven....
Het doet je niks meer omdat je eigenlijk al een paar jaar langzaam aan afscheid aan het nemen was. En nu opgelucht?!
quote:marijn_81 schreef op 25 maart 2009 @ 19:04:

Goed motto heb je trouwens Summerdance Thanks!
thnx voor alle reacties.

Om even op de vraag te komen waarom ik niet eerder ben gestopt met deze relatie.

Na 1 jaar is het een dag uit geweest maar waren we beide erg zwak om het zo te laten. We belden elkaar weer op om het goed te maken het koste me dan ook geen liefdesverdriet.

Het is vaak uitgedaan maar nooit langer dan een dag! Het werd eigenlijk normaal om het uit te maken en dan weer aan te maken. KINDERACHTIG en ik weet het ik was gewoon te zwak om zonder hem te leven en was bang om alleen te zijn. Ook heeft hij niet veel mensen in zijn omgeving waardoor ik me ook nog eens zorgen om hem maakte.

Ik wist wel lang dat het niets zou worden doordat ik me niet aangetrokken voelde tot hem. Dat verklaart ook mijn titel.
Dus was je relatie een grote leugen die je zelf gecreëerd hebt Mina?

Tenminste, zo begrijp ik het nu...
Ja klopt ik wist het wel maar ging door ik loog tegen mijzelf en hield mezelf voor de gek.
Dan hier een wijze les uittrekken en voor jezelf besluiten dat je het nooit meer zover laat komen....
als buitenstaander is het heel makkelijk om te zeggen waaron ben je er niet eerder mee gestopt. Dat is ook helemaal niet van belang , laat het rusten. Je hebt er van geleerd en zal er veel sterker uitkomen. Je komt echt wel iemand tegen die echt hoed voor je is , maar eerst moet je nu zelf gelukkig gaan worden. Het komt allemaal goed als je daar maar in blijft geloven. Je hebt een goede stap genomen . Sterkte
quote:bad schreef op 26 maart 2009 @ 00:12:

als buitenstaander is het heel makkelijk om te zeggen waaron ben je er niet eerder mee gestopt. Dat is ook helemaal niet van belang , laat het rusten. Je hebt er van geleerd en zal er veel sterker uitkomen. Je komt echt wel iemand tegen die echt hoed voor je is , maar eerst moet je nu zelf gelukkig gaan worden. Het komt allemaal goed als je daar maar in blijft geloven. Je hebt een goede stap genomen . Sterkte

ik vind het wel degelijk van belang, als TO hier een les uit wil halen, zal ze toch echt moeten inzien waar het mis is gegaan en waarom zij destijds bepaalde keuzes heeft gemaakt.

als buitenstaander is het idd makkelijk, maar ik denk dat er hier heel wat ervaringsdeskundigen zitten. het is ook niet om betweterig te doen, maar om een spiegel voor te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven