Mijn vriend heeft PDD-NOS

17-10-2010 23:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

ik heb een vriend, hij is 3 haar ouder en hij heeft PDD-NOS. De laatste tijd lijkt het alsof hij heel erg met zichzelf bezig is, en het enige wat we samen doen seks is. Ik weet dat hij me leuk vind en wel als vriendin ziet, maar ik merk dit niet echt.

We hebben de laatste tijd ook veel botsingen, en hij zegt alsof het lijkt dat we in een 'visuele cirkel' zitten. Ik snap wel dat hij bedoelt dat we steeds weer in die ruzies terecht komen.

Waar we dan over ruzien is meestal mijn gedrag of zijn gedrag. Hij heeft iets in zijn hoofd, en laat dat niet aan mij merken. Als het dan niet gebeurt dan is hij heel teleurgesteld en boos. Dan word ik weer bang daarvan en denk ik dat het mijn fout is.

Nou ik kan wel heel veel dingen vertellen, maar het gaat er vooral om dat onze communicatie niet goed verloopt. Verder gamed hij veel en in accepteer dit omdat ik het gewent ben van mijn broers. Maar soms voelt het ook voor mij of ik te veel van hem accepteer ofzo, maar ik durf ook niet goed hem tegen te spreken omdat ik bang ben dat hij dan heel boos weer wordt.

Nou het is een ingewikkeld verhaal, maar ik hoop dat iemand mij iets kan zeggen. Ik heb meerdere forums gelezen over partners met PDD-NOS. Maar ik ben nu echt bang dat het niet goed afloopt. Kan iemand mij helpen om goed te kunnen communiceren met hem ??
Hier ben ik dan, Wereldmeid. Het topic viel mij vanmorgen pas op. Geen wonder, het is ook gisterenavond laat opgestart. Was druk bezig met, eh... slapen en werken.
World of Warcraft: Legion
quote:Lady6 schreef op 17 oktober 2010 @ 23:03:

Hallo mensen,

ik heb een vriend, hij is 3 haar ouder en hij heeft PDD-NOS. De laatste tijd lijkt het alsof hij heel erg met zichzelf bezig is, en het enige wat we samen doen seks is. Ik weet dat hij me leuk vind en wel als vriendin ziet, maar ik merk dit niet echt.

We hebben de laatste tijd ook veel botsingen, en hij zegt alsof het lijkt dat we in een 'visuele cirkel' zitten. Ik snap wel dat hij bedoelt dat we steeds weer in die ruzies terecht komen.

Waar we dan over ruzien is meestal mijn gedrag of zijn gedrag. Hij heeft iets in zijn hoofd, en laat dat niet aan mij merken. Als het dan niet gebeurt dan is hij heel teleurgesteld en boos. Dan word ik weer bang daarvan en denk ik dat het mijn fout is.

Nou ik kan wel heel veel dingen vertellen, maar het gaat er vooral om dat onze communicatie niet goed verloopt. Verder gamed hij veel en in accepteer dit omdat ik het gewent ben van mijn broers. Maar soms voelt het ook voor mij of ik te veel van hem accepteer ofzo, maar ik durf ook niet goed hem tegen te spreken omdat ik bang ben dat hij dan heel boos weer wordt.

Nou het is een ingewikkeld verhaal, maar ik hoop dat iemand mij iets kan zeggen. Ik heb meerdere forums gelezen over partners met PDD-NOS. Maar ik ben nu echt bang dat het niet goed afloopt. Kan iemand mij helpen om goed te kunnen communiceren met hem ??

Helaas zou dat exit zijn.

En het is je eerste vriendje en dat is lastig. Begrijpen we allemaal.

Maar echt veel haal je niet uit deze relatie.

Het is al lastig om te veranderen voor iemand wanneer je geestelijk helemaal "gezond" bent. Laat staan wanneer je deze aandoening hebt.

Vechten tegen de bierkaai lijkt me dit.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Lady6 schreef op 17 oktober 2010 @ 23:03:

Hij heeft iets in zijn hoofd, en laat dat niet aan mij merken. Als het dan niet gebeurt dan is hij heel teleurgesteld en boos. Dan word ik weer bang daarvan en denk ik dat het mijn fout is.

Hij zou dat ten eerste aan jou kenbaar moeten maken. Anders weet jij niet dat hij een bepaald idee heeft. Zonder jou dat kenbaar te maken, is het zeer onterecht dat hij boos is.

quote:Nou ik kan wel heel veel dingen vertellen, maar het gaat er vooral om dat onze communicatie niet goed verloopt. Verder gamed hij veel en in accepteer dit omdat ik het gewent ben van mijn broers. Maar soms voelt het ook voor mij of ik te veel van hem accepteer ofzo, maar ik durf ook niet goed hem tegen te spreken omdat ik bang ben dat hij dan heel boos weer wordt.

Hij zou moeten leren om dingen uit te praten. Misschien - als hij dat niet uit zichzelf doet - kun jij daartoe een aanzetje geven. "Zeg, <NaamVanVriend>, ik zou toch iets met je willen bespreken."

Misschien reageert hij met: "Wat dan?"

Jij: "Nou, het valt me op dat jij zomaar boos wordt. Dus dan weet ik niet goed, hoe ik me in deze relatie moet opstellen. Wat zijn de dingen, gedragingen van mij, die jou irriteren?"

Misschien kan hij daar antwoord op geven zonder direct boos te worden.

quote:Nou het is een ingewikkeld verhaal, maar ik hoop dat iemand mij iets kan zeggen. Ik heb meerdere forums gelezen over partners met PDD-NOS. Maar ik ben nu echt bang dat het niet goed afloopt. Kan iemand mij helpen om goed te kunnen communiceren met hem ??Lastig lijkt me dat. Vooral door het bovenstaande door mij vetgemaakte gedeelte in de quote, lijkt het mij extra moeilijk om met hem te communiceren en de plooien glad te strijken.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven