Mijn vriend twijfelt

06-08-2018 10:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft laten merken dat hij twijfelt of hij nog van me houdt. Hij geeft zelf aan de relatie zeker nog niet te willen beeindigen.

We wonen samen, maar zijn nog jong. Ik ben bang dat ik alles te veel voor lief heb genomen. Ik weet niet wat ik kan doen om dit nog te redden. Zijn er stellen die hierdoorheen zijn gekomen?

Ik probeer voor mezelf te zorgen en veel leuke dingen te doen (zowel samen als alleen).
AusAngel schreef:
06-08-2018 14:44
Bedankt!

Ik snap de reacties die zeggen dat ze dit nooit zouden willen, maar wij hebben echt heel veel plezier samen en het is zo'n lange tijd zo fijn geweest. Ik ben niet voor niets met hem samen gaan wonen en ben er dus niet klaar voor om 3.5 jaar weg te gooien omdat het nu een paar week niet zo lekker loopt.

Zoals jij het zegt voel ik me, ik wil hier niet op terug kijken met de vraag: wat nou als ik mijn best had gedaan?
Jij was dus 16 toen jullie een relatie kregen en je vriend 19 of 20?
Dat is nog heel jong, de meeste van de vroege relaties stoppen om de een of andere reden na een aantal jaar.
Niet omdat jij of hij iets "fout" zou hebben gedaan, maar omdat je jezelf nog moet leren uitvinden op zo'n leeftijd.

En "weggooien" is een beetje raar: jullie hebben het toch leuk gehad en jij hebt ervan geleerd dat je in een relatie leuke dingen moet blijven doen?
Mooi meegenomen zo'n ervaring!
karin6789 schreef:
06-08-2018 16:15
Jij was dus 16 toen jullie een relatie kregen en je vriend 19 of 20?
Dat is nog heel jong, de meeste van de vroege relaties stoppen om de een of andere reden na een aantal jaar.
Niet omdat jij of hij iets "fout" zou hebben gedaan, maar omdat je jezelf nog moet leren uitvinden op zo'n leeftijd.

En "weggooien" is een beetje raar: jullie hebben het toch leuk gehad en jij hebt ervan geleerd dat je in een relatie leuke dingen moet blijven doen?
Mooi meegenomen zo'n ervaring
!
Dit beaam ik heel erg. Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie, mijn eerste langere relatie. Mijn vriend heeft ook rond de leeftijd van 15 een vriendinnetje gekregen met wie hij zo'n 4 jaar samen is geweest. Alles wat daar 'mis' ging of wat anders kon achteraf, kan hij in onze relatie heel goed toepassen. Ik ben daar op de een of andere manier dankbaar voor. Hij weet precies hoe het voor hem wel en niet werkt en dat is duidelijk :)
AusAngel schreef:
06-08-2018 14:44
Bedankt!

Ik snap de reacties die zeggen dat ze dit nooit zouden willen, maar wij hebben echt heel veel plezier samen en het is zo'n lange tijd zo fijn geweest. Ik ben niet voor niets met hem samen gaan wonen en ben er dus niet klaar voor om 3.5 jaar weg te gooien omdat het nu een paar week niet zo lekker loopt.

Zoals jij het zegt voel ik me, ik wil hier niet op terug kijken met de vraag: wat nou als ik mijn best had gedaan?
Is het nu maar een paar weken dat het niet lekker gaat of al langer? Denk je dat het beter kan worden, of denk je dat je vriend alleen maar blijft twijfelen?

En een relatie weggooien? Alleen omdat je al 3,5 jaar samen bent, is geen reden om door te gaan. Als jullie relatie nu (volgens beiden) helemaal top is, en de toekomst ook, en dan maak je het uit? Ja, dan gooi je wat weg. Anders is het gewoon 3 jaar een leuke relatie gehad, maar nu werkt het gewoon niet meer.

Wat nou als je je best hebt gedaan? Doe je dat nu dan niet? Laat je hem voornamelijk de kar trekken en heb jij daar totaal geen aandeel in? Een relatie is samenwerken en soms werkt die samenwerking niet zoals het moet. Het gaat er dan niet om of iemand wel of niet zijn best heeft gedaan. Je wilt het of niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik weet niet hoelang dit precies speelt, hij heeft het me een week geleden verteld.

Ik hou echt enorm veel van hem, heb ik altijd gedaan. Natuurlijk hebben we leuke tijden gehad, maar op het moment laten die herinneringen mij alleen maar janken.

Het gevoel dat dit nog goed kan komen trekt steeds verder weg. Ik ben me aan het voorbereiden om weer terug te gaan naar de middle of nowhere. Ik ben zelfs al weer naar appartementjes aan het kijken voor mezelf. Hoewel me dat ontzettend verdrietig maakt heb ik het gevoel dat ik mijn toekomst moet gaan plannen..
Ook al is het je vriend die twijfelt, een relatie heb je samen, niet alleen. Dat maakt dat jij er natuurlijk ook gewoon mee te maken hebt en dat maakt het een probleem/issue/obstakel voor jullie beide.

Misschien kom je samen nu tot de oplossing dat jij even naar je ouders gaat en gewoon even aankijkt hoe het de komende maanden loopt. Laat hem je maar even goed missen, misschien heeft hij dat nodig om te beseffen dat hij wel bij je wilt zijn.
Je naam komt me bekend voor, ik herinner me je eerdere topic. Waren jullie toen niet van plan om samen te wonen en heeft hij het toen niet opeens teruggedraaid en aangekondigd dat hij er toch eerst alleen wilde gaan wonen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
08-08-2018 12:25
Je naam komt me bekend voor, ik herinner me je eerdere topic. Waren jullie toen niet van plan om samen te wonen en heeft hij het toen niet opeens teruggedraaid en aangekondigd dat hij er toch eerst alleen wilde gaan wonen?
Ja, dat klopt een half jaar terug. Achteraf misschien stom dat we het toen doorgezet hebben..
Nouja, jullie hebben het geprobeerd... Maar ik zou nu wel iets zinnigers uitkiezen om te proberen.
Lorem Ipsum
Hij twijfelt dus al wat langer.
Tja, je kunt natuurlijk heel erg je best gaan doen, op je tenen gaan lopen etc., maar over een jaar of 4 ga je toch automatisch weer naar je normale stand. En dan gooi je 7,5 jaar weg.

Gewoon op zoek gaan naar je eigen woning.
AusAngel schreef:
09-08-2018 10:28
Ja, dat klopt een half jaar terug. Achteraf misschien stom dat we het toen doorgezet hebben..

Ik herinner mij jou vorige topic ook.

Het is dan aannemelijk dat hij in december ook al twijfelde of hij nog wel van je houdt. Vandaar ook het "opeens" niet meer willen samenwonen.

Ik zou elders gaan wonen en hem in zijn sop gaat laten koken. Hij zoekt een nieuw paar schoenen maar wil in de tussentijd wel graag dat jij nog even hem al je aandacht en liefde geeft plus jou deel van het huishouden doet.

Je hebt zeker ook al wat meubeltjes in jullie zijn kamer gezet? Die kunnen mee naar je eigen stekkie zometeen.
S-Meds schreef:
06-08-2018 10:28
Je kan hier niks aan doen. Hij moet er zelf uitkomen. Het kom ook niet door jou dat hij twijfelt.
Dat kun je niet weten.
PotjePindakaas schreef:
09-08-2018 10:41
Ik herinner mij jou vorige topic ook.

Het is dan aannemelijk dat hij in december ook al twijfelde of hij nog wel van je houdt. Vandaar ook het "opeens" niet meer willen samenwonen.

Ik zou elders gaan wonen en hem in zijn sop gaat laten koken. Hij zoekt een nieuw paar schoenen maar wil in de tussentijd wel graag dat jij nog even hem al je aandacht en liefde geeft plus jou deel van het huishouden doet.

Je hebt zeker ook al wat meubeltjes in jullie zijn kamer gezet? Die kunnen mee naar je eigen stekkie zometeen.
Ja, een groot deel van de meubels is van mij en gaan dan ook mee voor mijn eigen plekje. Ik ben mezelf nu langzaam aan het instellen op het nieuwe beeld voor mijn toekomst (de nabije toekomst dan). Ik ben heel erg benieuwd hoe ik daarmee ga handelen.
Ok, je vriend twijfelt dus al minimaal een half jaar aan jullie relatie.
Dat is gewoon zagen aan de stoelpoten en hopen dat jij initiatef neemt zodat hij het niet hoeft te doen. Jullie zijn nog jong en moeten nog leren verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen.
Kom voor jezelf op en zoek woonruimte voor jezelf. Kan je altijd nog kijken of er iets tussen jullie.
Ik zou ook op zoek gaan naar een nieuw plekje en zeker niet gaan zitten wachten tot hij er een keer uit is. En natuurlijk neem je dan gewoon je eigen spullen mee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven