Mijn vriend
maandag 8 oktober 2018 om 12:25
Hey allemaal,
Ik heb een relatie van 2 jaar. We hebben vaak discussies maar het probleem is dat ik niet met hem kan praten als ik met iets zit. Hij wordt dan altijd boos en begint onnuttige dingen te zeggen. Ik heb het gevoel dat hij het punt nooit begrijpt. Ik heb al verschillende keren gezegd dat ik tijdens discussies gewoon op een volwassen manier met hem wil praten, dit is nog nooit gebeurd. Hij verheft zijn stem altijd, wordt agressief, begint mij uit te schelden,... ik weet niet wat ik moet doen? Hij is ook vaak careless en hij stopt met moeite te doen. Hij zegt ook altijd dat ik zaag maar ik wil gewoon mijn hart luchten en zeggen hoe ik mij voel. Soms denk ik dat het iets te maken heeft met zijn wietgebruik, hij doet dit 2/3x per week.
Help??
Ik heb een relatie van 2 jaar. We hebben vaak discussies maar het probleem is dat ik niet met hem kan praten als ik met iets zit. Hij wordt dan altijd boos en begint onnuttige dingen te zeggen. Ik heb het gevoel dat hij het punt nooit begrijpt. Ik heb al verschillende keren gezegd dat ik tijdens discussies gewoon op een volwassen manier met hem wil praten, dit is nog nooit gebeurd. Hij verheft zijn stem altijd, wordt agressief, begint mij uit te schelden,... ik weet niet wat ik moet doen? Hij is ook vaak careless en hij stopt met moeite te doen. Hij zegt ook altijd dat ik zaag maar ik wil gewoon mijn hart luchten en zeggen hoe ik mij voel. Soms denk ik dat het iets te maken heeft met zijn wietgebruik, hij doet dit 2/3x per week.
Help??
maandag 8 oktober 2018 om 13:05
Waar wil je hulp voor dan? Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat hij zich gedraagt als een eersteklas Luldebehanger en hebt ook al door dat zijn wietgebruik hem geen prettiger mens maakt.
Dan weet je toch wat je moet doen?
En nee, dat is niet hier gaan roepen dat hij soms Best Heel Lief kan zijn en dat je zoveel van hem Houdt en niet Zonder hem Kan.
En nee, dat is niet hier gaan roepen dat hij soms Best Heel Lief kan zijn en dat je zoveel van hem Houdt en niet Zonder hem Kan.
maandag 8 oktober 2018 om 13:09
Of het iets met zijn wietgebruik te maken heeft, dat weet ik niet. Niet willen luisteren en aanpassen aan een ander zijn naar mijn weten geen bijwerkingen van wiet. Maar ik weet niet zo heel veel van wiet, dat moet ik toegeven.
Dit lijkt mij gewoon een nare karaktertrek die er niet meer uitgaat. Ook niet als hij stopt met wiet.
Goede reden om te stoppen inderdaad.
Dit lijkt mij gewoon een nare karaktertrek die er niet meer uitgaat. Ook niet als hij stopt met wiet.
maandag 8 oktober 2018 om 13:11
als iemand een lul wordt van wiet gebruiken en vervolgens niet stopt met wiet gebruiken, is hij dus gewoon een lulGebruikersnaamingebruik schreef: ↑08-10-2018 13:09Of het iets met zijn wietgebruik te maken heeft, dat weet ik niet. Niet willen luisteren en aanpassen aan een ander zijn naar mijn weten geen bijwerkingen van wiet. Maar ik weet niet zo heel veel van wiet, dat moet ik toegeven.
maandag 8 oktober 2018 om 13:11
Ik zou hem graag willen duidelijkmaken dat er iets moet veranderen aan de manier waarop hij omgaat met discussies. Ik heb hier al duizenden keren een gesprek over gehad met hem en elke keer zegt hij dat hij rustig zal blijven en zal ophouden met die onzin die hij erbij gooit tijdens een gesprek. Ik weet gewoon niet wat of hoe ik het aan hem moet duidelijk maken dat er iets moet veranderen. Op mijn manier is het nog nooit gelukt.LaFleurNoire schreef: ↑08-10-2018 13:05Waar wil je hulp voor dan? Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat hij zich gedraagt als een eersteklas Luldebehanger en hebt ook al door dat zijn wietgebruik hem geen prettiger mens maakt.
maandag 8 oktober 2018 om 13:13
je trekt aan een dood paardIndym schreef: ↑08-10-2018 13:11Ik zou hem graag willen duidelijkmaken dat er iets moet veranderen aan de manier waarop hij omgaat met discussies. Ik heb hier al duizenden keren een gesprek over gehad met hem en elke keer zegt hij dat hij rustig zal blijven en zal ophouden met die onzin die hij erbij gooit tijdens een gesprek. Ik weet gewoon niet wat of hoe ik het aan hem moet duidelijk maken dat er iets moet veranderen. Op mijn manier is het nog nooit gelukt.
maandag 8 oktober 2018 om 13:17
Als je al duizenden keren hebt geprobeerd duidelijk te maken en het geen reet uitmaakt, dan kun je toch gevoeglijk bedenken dat hij dat ook niet gaat veranderen? Of hij dat niet kan of niet wil maakt dan ook niet uit, het wordt niet anders dan dit, dus trek dan je conclusies.Indym schreef: ↑08-10-2018 13:11Ik zou hem graag willen duidelijkmaken dat er iets moet veranderen aan de manier waarop hij omgaat met discussies. Ik heb hier al duizenden keren een gesprek over gehad met hem en elke keer zegt hij dat hij rustig zal blijven en zal ophouden met die onzin die hij erbij gooit tijdens een gesprek. Ik weet gewoon niet wat of hoe ik het aan hem moet duidelijk maken dat er iets moet veranderen. Op mijn manier is het nog nooit gelukt.
Of je blijft bij deze droeftoeter, of je gaat weg, meer opties heb je niet.
maandag 8 oktober 2018 om 13:20
Mijn persoonlijke tip: if he acts like he doesn’t care, believe him.
Een man die niet respectvol en niet liefdevol met je omgaat en geen moeite voor je wil doen, betekent wat mij betreft maar één ding. Dat je allang had moeten gaan.
Probeer erachter te komen waarom jij dit pikt. Het heeft waarschijnlijk met je eigen waarde te maken. Respecteer en waardeer jezelf. Dan kom je vanzelf een man tegen die dat ook doet.
Een man die niet respectvol en niet liefdevol met je omgaat en geen moeite voor je wil doen, betekent wat mij betreft maar één ding. Dat je allang had moeten gaan.
Probeer erachter te komen waarom jij dit pikt. Het heeft waarschijnlijk met je eigen waarde te maken. Respecteer en waardeer jezelf. Dan kom je vanzelf een man tegen die dat ook doet.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 08-10-2018 13:21
0.83% gewijzigd
maandag 8 oktober 2018 om 13:26
Belangrijke les die ik vroeg leerde van mijn moeder mbt relaties.Indym schreef: ↑08-10-2018 13:11Ik zou hem graag willen duidelijkmaken dat er iets moet veranderen aan de manier waarop hij omgaat met discussies. Ik heb hier al duizenden keren een gesprek over gehad met hem en elke keer zegt hij dat hij rustig zal blijven en zal ophouden met die onzin die hij erbij gooit tijdens een gesprek. Ik weet gewoon niet wat of hoe ik het aan hem moet duidelijk maken dat er iets moet veranderen. Op mijn manier is het nog nooit gelukt.
Je kan iemand anders niet veranderen.
Iemand anders kan wel veranderen, maar alleen als diegene het zelf wilt.
Het klinkt niet alsof jouw vriend wil veranderen. Dus jij kan praten wat je wil, er gaat niks veranderen.
Dus inderdaad trekken aan een dood paard. Je kan wel beter vinden. Next.
maandag 8 oktober 2018 om 13:30
Indym schreef: ↑08-10-2018 13:11Ik zou hem graag willen duidelijkmaken dat er iets moet veranderen aan de manier waarop hij omgaat met discussies. Ik heb hier al duizenden keren een gesprek over gehad met hem en elke keer zegt hij dat hij rustig zal blijven en zal ophouden met die onzin die hij erbij gooit tijdens een gesprek. Ik weet gewoon niet wat of hoe ik het aan hem moet duidelijk maken dat er iets moet veranderen. Op mijn manier is het nog nooit gelukt.
Want jij denkt hem te kunnen veranderen?
Lees deze zin van jezelf even tien keer over en ga dan nog eens beweren dat je niet weet wat je te doen staat:
''Hij verheft zijn stem altijd, wordt agressief, begint mij uit te schelden,... ik weet niet wat ik moet doen?''
maandag 8 oktober 2018 om 13:35
maandag 8 oktober 2018 om 13:47
Hij is veranderd. Sinds een maand durft hij naar mijn nek te grijpen terwijl we gewoon een discussie hebben en ik rustig aan het praten ben tegen hem. Ik wil gewoon een constructief volwassen gesprek hebben. Wat wel altijd al moeilijk is geweest voor hem is om te praten met mij als ik met iets zit dat met hem te maken heeft. Hij voelt zich snel aangevallen. Ik wil gewoon dat hij mij probeert te begrijpen in plaats van boos te worden, ik wil zijn standpunt natuurlijk ook proberen begrijpen.
maandag 8 oktober 2018 om 13:52
[quote=Indym post_id=29104086 time=1538999225 user_id=377193]
Hij is veranderd. Sinds een maand durft hij naar mijn nek te grijpen terwijl we gewoon een discussie hebben en ik rustig aan het praten ben tegen hem. Ik wil gewoon een constructief volwassen gesprek hebben. Wat wel altijd al moeilijk is geweest voor hem is om te praten met mij als ik met iets zit dat met hem te maken heeft.
WTF????
Je bedoeld dat bij je zo de mond snoert???
Meid........ren, zo snel en hard je kunt weg bij hem. Hij is je vriend niet!!!
Hij is veranderd. Sinds een maand durft hij naar mijn nek te grijpen terwijl we gewoon een discussie hebben en ik rustig aan het praten ben tegen hem. Ik wil gewoon een constructief volwassen gesprek hebben. Wat wel altijd al moeilijk is geweest voor hem is om te praten met mij als ik met iets zit dat met hem te maken heeft.
WTF????
Je bedoeld dat bij je zo de mond snoert???
Meid........ren, zo snel en hard je kunt weg bij hem. Hij is je vriend niet!!!